[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:20

Hmm als ik nog een puntje nodig heb dan maar gauw daar starten ;)

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:27

Ayasha schreef:
Pff wat een luxe! Bij ons rijden er toch een 30tal combinaties mee elke keer...

Officieel we hoor. :j
Maar zijn relatief nieuwe maneges, maar 2e keer dat ze wintercriterium organiseren. Ook gewoon veel manegeruiters enz. :P

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:39

Ayasha schreef:
als ze 15 euro per proef gaan vragen regionaal stop ik met wedstrijden.

Moet je de tarieven van de HROV maar een keer bekijken, hoge proeven zijn +€15 :=

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:42

Ik weet ook een wedstrijd waar je eigenlijk altijd wel winst rijd :') kan soms handig zijn maar ik start er verder liever niet

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:43

Ja het is fijn als je net nog 1 puntje nodig hebt en zeker wilt zijn van winst, maar verder is het niet echt een goede graadmeter natuurlijk.

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:51

_Michelle__ schreef:
Ja het is fijn als je net nog 1 puntje nodig hebt en zeker wilt zijn van winst, maar verder is het niet echt een goede graadmeter natuurlijk.


Ik weet niet of dat dan wel de goede instelling is als je net dat ene puntje nodig moet hebben, hoe heb je dat dan in een hogere klassen denk ik dan weer. :P

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:53

Ach, als je het 1x per klasse doet zie ik het probleem niet. Als je 8 winst kunt halen, lukt de 10 ook nog wel.

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 16:56

Nicole schreef:
_Michelle__ schreef:
Ja het is fijn als je net nog 1 puntje nodig hebt en zeker wilt zijn van winst, maar verder is het niet echt een goede graadmeter natuurlijk.


Ik weet niet of dat dan wel de goede instelling is als je net dat ene puntje nodig moet hebben, hoe heb je dat dan in een hogere klassen denk ik dan weer. :P


Als je je al in hebt geschreven voor een hogere klasse en zeker wil zijn dat je het laatste puntje binnen sleept.
Een wedstrijd kan altijd minder gaan ook al heb je de hogere klasse al goed bevestigd.

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:23

Ik vraag mezelf alleen af waarom mensen dan altijd al een hogere klasse inschrijven als ze nog niet aan de punten zitten.
Ik zou exht niet durven en rijd vaak klasses al voor n groot deel uit. Zelfs het M2 ga ik waarschijnlijk niet al met 10 punten verlaten :))

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:36

Ik ga wel al over zodra het kan, ik start niet zo veel dus die klasse hoger zit er ook wel in tegen die tijd. Daarnaast heb ik voor de 10 winst al de grootste moeite om mn concentratie bij elkaar te vegen, als ik die proeven nog eens 10x rij zal het er niet beter op worden.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:42

Ik ga straks in het nieuwe jaar meteen L2 starten met Noa (en met Bailey als die dan nog niet verkocht is.) Ik vind het wel lekker om daar te beginnen en eerst lekker thuis te trainen. Wat ik maar niks vind is om zo vaak mogelijk te starten en alle punten bijeen te moeten sprokkelen. Ik haal mijn wp voor de volgende klasse (meestal wel rond de 10 a 12) en train daarna liever thuis tot we er echt aan toe zijn :j Ze krijgen bij mij verder toch wel genoeg te zien, dus voor de ervaring of om te oefenen hoef ik ook niet te starten.
Clublessen en/of clinics om met meerdere paarden in de bak te rijden en ik rij ook lekker buiten, zomers voor de afwisseling lekker endurance starten. Ze gaan ook minimaal 3 of 4 keer per week met de trailer op stap (heb geen binnenbak, buitenbak is om te zwemmen momenteel), ook dat is dus geen issue en van wedstrijdspanning heb ik zelf geen last gelukkig :P Zijn ook maar weinig momenten dat ik me kan herinneren zonder wp thuis te zijn gekomen. Een enkele keer als mijn oude dominante merrie met de verkeerde hoef uit stal gestapt was :')

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:14

Jullie gaan hard! Heb niet alles gelezen dus. :+

Volgens mij is het in Nederland officieel niet toegestaan om meer geld te vragen dan 12,50 per proef. Over het algemeen is het hier in de regio 10 euro per proef voor de paarden, soms 8 voor B en L.
Bij de pony's verschilt het tussen 7 en 8 euro per proef. Ons eigen concours blijft eigenwijs 8 euro voor de paarden en 6 voor de pony's! Ik start uit principe niet bij de concoursen waar het geld 12,50 euro is.
Waar ik ook liever niet start is concoursen waar het inschrijfgeld 10 euro is en alleen bekers en linten te winnen zijn. (indoor) Dat doe ik ook uit principe niet, dan maar geen concours.
Indoor wil ik sowieso niet meer dan 10 euro uitgeven omdat ik het zo zonde van m'n geld vind omdat het meer uitzondering is dan gewoon dat ik met punten thuis kom. :+

Oja, en ik heb misschien een vreemde insteek. Maar ik ga juist liever gelijk over dan blijven hangen in een klasse, ben er al gauw op uit gekeken en m'n pony kent inmiddels de proeven ook wel uit z'n hoofd. Wel met de voorwaarde dat alles er in principe voor een voldoende op zit, maar nog niet honderd procent bevestigd is. Ik groei dan liever in een klasse, hoef niet persé met winstpunten en prijzen naar huis te gaan. Ik start eigenlijk ook niet zo veel in verhouding met sommigen. Outdoor meestal om de twee weken denk ik?

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:18

Queelens schreef:
Ik vraag mezelf alleen af waarom mensen dan altijd al een hogere klasse inschrijven als ze nog niet aan de punten zitten.
Ik zou exht niet durven en rijd vaak klasses al voor n groot deel uit. Zelfs het M2 ga ik waarschijnlijk niet al met 10 punten verlaten :))


Kan ik je wel aanraden haha! Als het enigszins mogelijk is, dan is de Z1 echt een verlichting! Je hebt veel meer ruimte ineens en dat vond ik echt heel fijn. :)

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:47

Dat weet ik lisanne, dat is ook waarom iedereen direct het M2 uit wil vliegen.
Maar ik heb er geen problemen mee en absoluut geen haast.
Daarbij vind ik dat mijn paard nog sterker moet worden om die uitgestrekte draf te kunnen volhouden in een 20x60 baan en moet momenteel het e.e.a. nog bevestigd worden voor het Z. Hij kan het wel hoor maar t mag beter en makkelijker gaan.
Daarbij is die van mij al 16 en houd het rond het Z1 al voor hem op. Ik ben namelijk overtuigd dat hij geen goede wissel gaat springen. Kan natuurlijk zijn dat die het wel gaat leren en ik ben ook van plan dat als het Z1 goed gaat en hij de punten heeft voor het Z2 hem weg te brengen naar iemand die het hem goed en met veel geduld kan leren maar wel doorheeft wanneer het teveel word voor hem en het dan gewoon ophoud.

Dat is dus mijn reden waarom ik lekker nog even M2 blijf. Het gaat al hard zat en ik ben realistisch genoeg. Hij is gewoon niet de jongste meer en ik heb een hard hoofd in die wissels dus ik doe t lekker op het gemak zodat ik wat langer van hem en de wedstrijden kan genieten :)

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:02

Wij gaan ook eigenlijk altijd over bij tien punten. Ook hebben we wel eens al voor een hogere klasse ingeschreven alvast. Plannen altijd een heleboel vooruit dus waarom niet.
Je kan het altijd nog afzeggen he...
Mijn pony hoeft een proefje maar een keer gereden te hebben en die denkt zelf enorm mee, dus meestal is een overgang na tien punten ook wel fijn, dan komen er weer andere proeven en kan ze dus niet meer vooruit denken :D

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:10

ALS ik weer een tijd start start ik wel gelijk veel keer op elkaar, maar dat is om mijn eigen gespook onder controle te houden. Anders word ik zo bloednerveus dat ik zelf rare dingen ga doen. Daarom vind ik het nu fijn dat ik tussendoor in Belgie kan starten, daar rij ik voor de kilometers en dan af en toe in Nederland een keer voor het echie.

Lisanne: meer dan 12,50 mag wel maar dan moeten er geldprijzen gegeven worden. Tot en met 12,50 mogen ook bekers of gebruiksvoorwerpen.

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:21

Oja dat was het! Ik vind het dus echt belachelijk om slechts beker en linten te krijgen bij inschrijfgeld vanaf 10 euro. Vind t dan ook niet raar dat de aanmeldingen teruglopen.

Queelens, dat verandert de situatie inderdaad. Denk dat het per paard sowieso verschilt en dat de redenen verschillen om wel of niet al over te gaan.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:38

Zo, turbo hier, niet bij te houden.

Parouska, succes met je debuut.

Nies en Urielle, Zelfs ik ken de verhalen van Hulten en dat is toch best eindje weg vanaf hier.

Start van het weekeind ook, wedstrijd doel, zo veel mogelijk met zijn veertje de bak door.
Hij is nog niet zover dat hij dat hele proef kan, dus regent het wel weer onvoldoendes voor taktfouten, maar so be it.

Mezelf gisteravond nog een cadeautje gedaan, mijn Mountain horse winter laarzen zijn de zolen van door ;( ,
dus nieuwe besteld!
Niet helemaal mijn kleur.. bruin... maar gezien de prijs en wel lekker warm zijn, dan maar bruin.
Vind bruin niet lelijk, maar heb verder niets bruins.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 15-11-13 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:43

Ik blijf toch nieuwsgierig hoor, want in Hulten houden minstens 3 verenigingen hun wedstrijden en daar heb je echt niet elke keer dezelfde jury dan volgens mij.
Ik heb in het verleden iig ook jury's daar gehad die juist weer bekend staan als superstreng. Dus dat is dan een beetje een bummer als je speciaal naar daar komt voor de punten _O-
(wat ik niet deed omdat ik geen idee had dat Hulten zo bekend staat verder, heb er nu ook in eeuwigheden niet meer gereden)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:44

Urielle schreef:
Ik blijf toch nieuwsgierig hoor, want in Hulten houden minstens 3 verenigingen hun wedstrijden en daar heb je echt niet elke keer dezelfde jury dan volgens mij.
Ik heb in het verleden iig ook jury's daar gehad die juist weer bekend staan als superstreng. Dus dat is dan een beetje een bummer als je speciaal naar daar komt voor de punten _O-
(wat ik niet deed omdat ik geen idee had dat Hulten zo bekend staat verder, heb er nu ook in eeuwigheden niet meer gereden)



Klopt, zou even moeten navragen aan kennis van me welke vereniging je moet hebben :+

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:53

Ik zou ook overgaan met 10 en pony klaar voor was.. Maar dat mag ook niet in verband z'n leeftijd.. Doel elk seizoen een klasse, still thinking positive haha :))

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:58

Ja, doe eens als je wil! Ik ben het vergeten, coupons kan ik niet meer vinden en volgens mijnknhs was mijn laatste wedstrijd daar (met bijbehorende sinterklaas) van DWS, maar ik dacht eigenlijk die die meer van Galder/Ulvenhout die kant kwamen.

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:02

Ik vind 12,50 ook belachelijk duur. Ik doe t alleen s t om de hoek is. Dat bespaar ik dan weer in brandstof haha! :)
Lisanne zo iedereen zn reden indd. In de B en L1 ben ik ook snel over gegaan (ik geloof 10 en 12wp) omdat ik toen nog bij de ponys reed en t veelste makkelijk was om in de prijzen te komen en hoge punten te rijden :P en daarbij kende de mijne al M lopen dus was B en L1 maar saaie koek voor hem. Vanaf het L2 ben ik rustigaan gaan doen :)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:11

Tja, als je het als diesel uit kan sparen dan is het goed te doen.

Wou in Strijen gaan starten, daar waren de prijzen ook zot.
Uiteindelijk niet gestart, maar als schrijver gegaan, ook leuk!

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:34

Zondag als állereerste starten om 10u := :+