[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:33

lisannee93 schreef:
Je hebt toch ook speciale examens voor mensen met faalangst? Is dat niet een optie?

hoe gaat dat in z'n werk?
(hier ook een faalangst-tut kwa auto-examens)

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:35

Ayasha, bij faalangst examens krijg je een examinator die daar voor 'opgeleid' is of er iig verstand van heeft en er mee om kan gaan.
Je krijgt langer de tijd om je examen af te leggen en mag waar nodig rustpauzes inlassen om even op adem te komen etc. dit mag zowel jij doen, als de examinator (of je instructeur) als iemand vind dat dit nodig is.

Hij kost alleen wel bijna 3x zo duur als een normaal examen en durf zo niet te zeggen of dat ook voor E is (voor B wel dat weet ik zeker)

Hier dit weekend geen wedstrijd even rustig aan hij is de laatste 4? weken 3x meegeweest en doet het steeds een stuk beter (afgelopen weekend 1e in het M2 tussen de paarden en ook M1'ers met 9 punten los van nummer 2 :) ) dit weekend ook verjaardagen etc en dat weekend erna kan ik ook niet weg omdat ik in die week mn verstandskies laat trekken ;( dus dan maar weer die week daarop weg haha :=
Laatst bijgewerkt door Queelens op 14-11-13 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:36

Anoniem schreef:
Dat denk ik ook wel dat het stukje gevoel en inzicht hierbij belangrijk is en natuurlijk het gewoon zo vaak mogelijk doen. Ik heb ook geen E en toen ik net de trailer had was ik ook vreselijk aan het klooien om hem netjes achteruit het erf op te krijgen. De laatste weken redelijk vaak op pad geweest met de trailer en elke keer als ik terug kom gaat het achteruit het erf opdraaien vlotter en beter.

Starten jullie ook dit weeekend? Poppenkoppie en ik mogen zaterdag onze kunsten weer vertonen. Hopelijk zetten we de stijgende lijn van vorige week voort.

Wij starten zondag weer hier in de buurt... Wordt weer een lange dag maar we hebben kunnen regelen dat we (vrienden komen Sam en mij uithalen :+:) vlak na elkaar mogen starten aan het begin van de proef en dan kunnen we even de paarden naar huis doen.. (Sam staat op 2km van die manege, zij wel iets verder maar dan zetten ze Sam en mij even af, voer ik en terwijl hebben zij hun paard ook naar huis gedaan en komen we tegelijk weer aan op de wedstrijd om te wachten op de prijsuitreiking... Zijn we allemaal op ons gemak. Anders is het pas zes uur voordat we kunnen gaan afladen... Dan zit ik in het donker te kl*ten.

Mijn man wil dat ik mijn E achter B ga halen (ik rijd nu met 1.5p dus zonder E) maa ik sla al in paniek bij het idee dat ik examen moet gaan doen. :o

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:30

Ik start volgende week en de week erop pas weer :j
Gisteren mijn eerste fotomeeting als fotograaf gehad. Ben best blij met het resultaat :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Odysseus

Berichten: 22475
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:37

Succes zondag Ayasha, fijn dat je het zo hebt kunnen regelen!

Mooie foto's CP112! Was gister ook wel ideaal weer!!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:41

Kheb echt hele hele hele lieve vrienden :+:

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:28

Zondag allereerste wedstrijd met pony, hoop echt dat ze wat braaf is. :=

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:47

ik heb zondag ook weer wedstrijd, wij zitten alleen nog te tobben met een voorlezer :=
en die week erop weer wedstrijd. hoop de laatste puntjes van de B binnen te slepen, alleen helaas is ravelli niet zon lieverdje binnen maar heb goede tips gehad hopelijk houdt die zijn eigen gedeisd zondag :P

Wauw mooie fotos CP112

Aah wat fijn ayash dat je dat nog heb kunnen regelen :j

Marieke: je hebt inderdaad netjes gereden met je pony tussen de paarden 1e in het M1 kun je trots op zijn :)

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:53

Ik ga voor t eerst vanbuiten rijden. :=

Odysseus

Berichten: 22475
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:56

Succes lieskehh en Astrid :D :D Spannend!

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:13

Ga m'n Bach rescue spray alvast inpakken. :')
Denk dat ik Evita ook maar een beetje geef. := :')

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:20

Nee helaas geen wedstrijd. Ik had eind augustus al opgegeven voor de derde selectie, met het adres wat in de adressenlijst van de kring stond, maar had dus een ander moeten hebben en sta niet op de startlijst. Nu kan ik er niet meer bij. Wel balen want ik stond 9e voor de selectie en ik rij gewoon niet zo goed dat ik het me kan permitteren om er een te missen (streepresultaat missen dus)

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:25

Ik heb ook wedstrijd zondag. Dezelfde wedstrijd als Lieskehh (gaat altijd samen).
Ben benieuwd hoe het gaat!

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:48

Waar moet je starten zondag Lisa? Als ik kan, kan ik misschien wel voor komen lezen. Anders uit je hoofd leren. B proefjes niet zo moeilijk.

Odysseus

Berichten: 22475
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:05

B proefje is wel te doen uit je hoofd denk ik :j Is eigenlijk steeds hetzelfde, maar dan beide kanten op (volte EBE galop linksom-rechtsom, gebroken lijn 5 meter bij verschillende letters etc.)

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:14

Ja B is wel te doen. Ik heb zelf ook mijn M1 proefjes uit mn hoofd gereden en dat ging altijd goed.
Ik deed dan alleen het 1e proefje uit mn hoofd leren en de 2e liet ik voorlezen omdat ik anders bang was ze door de war te halen :=

Nu doe ik het alleen niet meer, ik word echt akelig van die doodse stilte tijdens mijn proef dan haha _O-

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:38

Ik vond B lastiger dan L1 en L2 om uit het hoofd te doen :')

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:46

Queelens schreef:
Waar moet je starten zondag Lisa? Als ik kan, kan ik misschien wel voor komen lezen. Anders uit je hoofd leren. B proefjes niet zo moeilijk.



We starten in heukelom, maar we hebben gelukkig nog een voorlezer kunnen regelen.
maar lief aangeboden :)

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:46

Ja 1 proefje moet wel lukken uit mijn hoofd maar de 2e ga ik denk dan door de war halen met de 1e :=

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:53

Ik vond de B juist moeilijk om te onthouden met al die voltes :=
Eigenlijk is de M1 voor mij het gemakkelijkste om uit mijn hoofd te leren maar ik kan het gewoon niet, eenmaal te paard valt alles blanco :=

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:56

cp112 schreef:
Ik vond B lastiger dan L1 en L2 om uit het hoofd te doen :')

Vind ik ook. B deed ik daarom niet uit mn hoofd.

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:33

Urielle schreef:
Ik vond de B juist moeilijk om te onthouden met al die voltes :=
Eigenlijk is de M1 voor mij het gemakkelijkste om uit mijn hoofd te leren maar ik kan het gewoon niet, eenmaal te paard valt alles blanco :=


Ja daar ben ik dus ook bang voor. Dat ik ineens een black out krijg tijdens de proef :=

__Astrid
Berichten: 3206
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Aalst (thuis) & Leuven (kot) - België

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:35

Te paard oefenen lukt aardig, in de proef dat gaan we wel zien zeker. :')
Denk alleszins wel dat het m'n focus gaat verhogen, ik ben anders echt alleen op m'n voorlezer gefocussed en niet op paard of proef. :=

Anoniem

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:40

Ik krijg het ook niet in mijn hoofd. Weet het in grote lijnen wel maar da's niet genoeg he? :+ Ik heb voor zaterdag ook nog geen voorlezer, ga even zien of ik daar iemand vind. Meestal is dat geen probleem.

Succes iedereen!

L_isanne

Berichten: 3534
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:26

Degene met wedstrijd dit weekend, alvast succes! Hopelijk allemaal goede resultaten!
Ayasha, inderdaad wat queelens al uitlegde. Ik weet ook niet hoe het werkt met de kosten en of het mogelijk is met een E-rijbewijs. Maar misschien de moeite om het uit te zoeken?
Cp112, gave foto's! Je had er prachtig herfstweer bij!

Ik hoef zelf niet te starten, maar paardlief gaat haar tweede rondje BB springen met m'n instructrice, dus ik mag trots aan de kant staan! :)
Met ponylief heb ik 14 december oefendressuur staan en 22 december concours, maar voor de rest geef ik het indoor-seizoen op. Heb overlegd met m'n instructie en die weet het ook niet meer, ze gaat mee naar de oefendressuur om te kijken of ze me dan kan helpen, maar we zijn er bang voor. Levert voor ons beide alleen maar frustraties op en ik vind lol toch wel veel belangrijker dan het starten. We gaan het outdoor-seizoen wel weer knallen! :D