is het wel eerlijk tegenover mijn paard om z te gaan starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VEGASSJarig

is het wel eerlijk tegenover mijn paard om z te gaan starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 20:18

hallo iedereen, ik heb een simpel paard, zonder afstamming, en niet helemaal correkt gebouwd als sportpaard. O benen achter, niet bergop gebouwd en hij heeft kissing spines en is geopereerd aan beide voor knieen, ongeluk met zijn linker voorknie, en rechter voorknie een scherpe haak in zijn bot weg gehaald. Kortom, het zit hem niet mee. Hij heeft hele simpele basisgangen, niks bijzonders dus.. mdat hij gebouwd is zoals hij is, is het verzamelen voor hem heel moeilijk.
Ik zelf heb kapotte ogen door de suikerziekte. Een lantaarnpaal zie ik scheef, omdat er een vouw in mijn netvlies ligt, dus een ac lij, krijg ik gewoon niet voor elkaar omdat ik het gewoon niet zie, een diagonaal is natuurlijk net zo moeilijk, maar daar kan je nog een beetje mee rommelen, valt niet zo op als er een wiebel in zit, maar die ac lijn ziet een jury natuulijk altijd.
Ik heb nu mijn punten om z2 te kunnen starten, maar vraag me af of het wel eerlijk is. Het is heel knap dat hij kan en doet wat hij doet, maar moet ik het hem :aandoen"om koste wat kost z2 te willen starten omdat ik dat nou zo nodig zo wil doen.... Mijn instructeur zegt dat hij qua capaciteit in het M al gestrand zou zijn als hij het allemaal niet zo ontzettend graag voor me wilde doen. Hoop op jullie (opbouwende) mening. Zelf vind ik het nl zo ontzettend leuk om te starten, maar wil wel eerlijk tegenover mijn beessie zijn...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:21

Pfoe, lastig hoor.. Op basis van hoe je het zelf beschrijft denk ik dat je meer neigt naar het 'niet doen.'
Mijn haflinger en ik hebben het ook tot Z1 geschopt, zij had ook veel dingen tegen.

Zolang je paard geen pijn heeft, zou ik zeggen dat het wel kan. Maar ik denk dat jij dat het beste kunt beslissen omdat jij je paard kent :)

Anoniem

Re: is het wel eerlijk tegenover mijn paard om z te gaan starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:22

Om dat echt te kunnen oordelen zou ik een filmpje moeten zien.

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:32

Luister naar je gevoel.
Je paard geeft het wel aan als hij het niet kan. ik neem aan de dat je in training ook wel al bezig bent met z2 oefeningen. gaan die goed zou ik zeggen lekker gaan en genieten.
qua zicht snap ik ongeveer wat je bedoeld. ik zie de ac lijn ook niet. Ik kan me nog op andere dingen richten (rij lampen bijvoorbeeld) ik neem aan dat jij je trucjes ook wel al hebt. Je hebt het z1 gered dus die ac lijn in de z2 red je dan ook wel.
En oja ik heb een fjord, dus ook niet echt een sportpaard. heb alleen nog geen punten en overdreven veel ervaring in het z.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 20:37

Ik ben het eens met Ineke. HIj zal het aangeven als het niet kan. Springt hij de wissels wel?
Blijft hij voorwaarts en lukt het om de achterhand goed te gebruiken?