aantal vragen over t springen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SaBiNa_S

aantal vragen over t springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 20:38

Hey,

Ik heb zaterdag mn eerste officiele springwedstrijd en heb nog wat vragen!

-Ik moet eerst een klassiek parcours rijden, op tijd & stijl toch?

-En dan een 2 fase parcours, hoe zit dat precies?

- het tweede parcours is toch gewoon het zelfde als het eerste parcours die k gereden heb ? want er staat op de startlijst dat ik voor t 2e parcours weer parcours moet lopen?

- moet je gelijk groeten of mag je eerst een rondje in de bak rijden zodat mn pony een beetje kan wennen?

- wanneer krijg je een winstpunt?

alvast bedankt! :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: aantal vragen over t springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:45

Ik moet eerst een klassiek parcours rijden, op tijd & stijl toch? dan moet je foutloos zijn en dan mag je naar de barage ( 2e fase)

-En dan een 2 fase parcours, hoe zit dat precies? dit parcours moet je op stijl rijden, en foutloos. dit parcours is meestal korter.

- het tweede parcours is toch gewoon het zelfde als het eerste parcours die k gereden heb ? want er staat op de startlijst dat ik voor t 2e parcours weer parcours moet lopen? nee je 1e parcours gaat van 1 tot 10 ongeveer en je barage is meestal een stuk korter

- moet je gelijk groeten of mag je eerst een rondje in de bak rijden zodat mn pony een beetje kan wennen? je moet netjes in een galop je binnen komen, en dan naar de jury toe rijden vaak heb je dan wel al veel van het parcours gezien

- wanneer krijg je een winstpunt? 4 strafpunten heb je 1 wp 0 strafpunten 2wp meer dan 4 geen wp
http://www.youtube.com/watch?v=qki8M3sD ... AAAAAAABAA dit is de 1e ronde
http://www.youtube.com/watch?v=SPOkZHaZ ... AAAAAAAAAA dit is een barage

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:48

Ik denk dat je even het springreglement van de KNHS moet doorlezen, wordt je al een heel stuk wijzer van ;) en volgensmij klopt wat nicky_rilana zegt niet helemaal.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:48

xRambo schreef:
Ik denk dat je even het springreglement van de KNHS moet doorlezen, wordt je al een heel stuk wijzer van ;) en volgensmij klopt wat nicky_rilana zegt niet helemaal.

dan wil ik graag weten wat

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 20:49

xRambo schreef:

Ik weet niet of t aan mij ligt, maar op de knhs kan ik echt nooit iets vinden, en er zijn zo veel regelementen ik snap er helemaal niks van... en als k er eentje door lees ben ik nog niks wijzer.

nee dat dacht ik ook al haha.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:51

ik ben het eens met xRambo het klopt niet helemaal
maar ik weet ook niet hoe alles heet in Nederland

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 20:51

nicky_rilana schreef:
Ik moet eerst een klassiek parcours rijden, op tijd & stijl toch? dan moet je foutloos zijn en dan mag je naar de barage ( 2e fase) de barage is niet 2e fase.

-En dan een 2 fase parcours, hoe zit dat precies? dit parcours moet je op stijl rijden, en foutloos. dit parcours is meestal korter. dit parcour is toch zonder stijlpunten?

- het tweede parcours is toch gewoon het zelfde als het eerste parcours die k gereden heb ? want er staat op de startlijst dat ik voor t 2e parcours weer parcours moet lopen? [b]nee je 1e parcours gaat van 1 tot 10 ongeveer en je barage is meestal een stuk korter ik heb t niet over de barage maar over het 2e parcours.
- moet je gelijk groeten of mag je eerst een rondje in de bak rijden zodat mn pony een beetje kan wennen? je moet netjes in een galop je binnen komen, en dan naar de jury toe rijden vaak heb je dan wel al veel van het parcours gezien volgens mij in de draf.

- wanneer krijg je een winstpunt? 4 strafpunten heb je 1 wp 0 strafpunten 2wp meer dan 4 geen wp
http://www.youtube.com/watch?v=qki8M3sD ... AAAAAAABAA dit is de 1e ronde
http://www.youtube.com/watch?v=SPOkZHaZ ... AAAAAAAAAA dit is een barage

dik gedrukte klopt geloof ik niet, en heb er achter gezet wat ik er van gelezen heb, maar weet alles ook nieet echt goed. :+

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:55

volgens mij is klassiek ideale tijd en stijlrijden
en 2 fase met barage en op tijd

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:57

nee klassiek is 1e mange ( of hoe je dat schrijft) 2e fase is barage. aangezien ze zegt dat ze voor de 1e keer gaat starten is het B dus op stijl

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:58

dat zeg ik toch net ??
jij zei het anders dacht ik of heb ik het mis

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:58

nee ik bedoelde het zo

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 20:59

ik snap er echt helemaal niks meer van. :+
ik heb me voor 2 parcoursen opgegeven, eerste is klassiek & het tweede parcours is 2e fase?
Heb je met een klassiek parcours geen barage dan? en in 2e fase parcours wel?
Laatst bijgewerkt door SaBiNa_S op 23-01-12 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:59

nicky_rilana klopt niet echt nee.

Als je klassiek moet rijden, rijdt je een parcours van ongeveer 10 hindernisen, hierbij wordt beoordeeld op de stijl. Als je foutloos bent mag een een barrage(staat op parcourstekening welke hindernissen moeten worden gesprongen) rijden op stijl.

-En dan een 2 fase parcours, hoe zit dat precies? Een twee-fasen parcours is een parcours waarbij de 'barage' een soort van direct na je parcours gaat. Het zijn in totaal ongeveer 14 hindernissen, en de eerste fase duurt meestal tot 8 of 9(staat op de parcours tekening). Als je een bel hoort na 8 of 9 moet je stoppen en de baan uit gaan(dan heb je een fout gemaakt of een balk of een weigering of een tijdfout) en zo niet dan rijdt je door tot en met 14. Hier wordt ook op stijl beoordeeld tenzij anders vermeld op de parcourstekening.

- het tweede parcours is toch gewoon het zelfde als het eerste parcours die k gereden heb ? want er staat op de startlijst dat ik voor t 2e parcours weer parcours moet lopen?
Het tweede parcours is anders als je eerst klassiek en daarna 2-fasen moet rijden. Dus je moet opnieuw lopen. Meestal zullen veel lijnen hetzelfde zijn maar het parcours kan niet hetzelfde zijn omdat met 2-fasen het parcours 'langer' is dan bij klassiek.

- moet je gelijk groeten of mag je eerst een rondje in de bak rijden zodat mn pony een beetje kan wennen?
Je mag een rondje door de bak. Maar als de jury heeft gebeld moet je binnen 45 seconden door de startlijn(net voor hindernis 1) heen zijn gegaan. Anders begint je tijd al te lopen.

Als je in het klassieke parcours foutloos bent krijg je 2 winstpunten(barrage is geen winstpunten waard). Als je 1 balk hebt( of naja 4 strafpunten) dan heb je 1 winstpunt.
Bij het 2-fasenparcours krijg je 2 winstpunten als je foutloos bent over de eerste en de tweede fase. Als je een foutje maakt in de eerste fase dan heb je geen winstpunten. Als je max 4 strafpunten maakt in de tweede fase dan krijg je 1 winstpunt.

Maar dit staat allemaal precies heeeeeel makkelijk in het spring-regelement op de KNHS site.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 21:01

M_Vainqueur schreef:
nicky_rilana klopt niet echt nee.

Als je klassiek moet rijden, rijdt je een parcours van ongeveer 10 hindernisen, hierbij wordt beoordeeld op de stijl. Als je foutloos bent mag een een barrage(staat op parcourstekening welke hindernissen moeten worden gesprongen) rijden op stijl.

-En dan een 2 fase parcours, hoe zit dat precies? Een twee-fasen parcours is een parcours waarbij de 'barage' een soort van direct na je parcours gaat. Het zijn in totaal ongeveer 14 hindernissen, en de eerste fase duurt meestal tot 8 of 9(staat op de parcours tekening). Als je een bel hoort na 8 of 9 moet je stoppen en de baan uit gaan(dan heb je een fout gemaakt of een balk of een weigering of een tijdfout) en zo niet dan rijdt je door tot en met 14. Hier wordt ook op stijl beoordeeld tenzij anders vermeld op de parcourstekening.

Het tweede parcours is anders als je eerst klassiek en daarna 2-fasen moet rijden. Dus je moet opnieuw lopen. Meestal zullen veel lijnen hetzelfde zijn maar het parcours kan niet hetzelfde zijn omdat met 2-fasen het parcours 'langer' is dan bij klassiek.

Je mag een rondje door de bak. Maar als de jury heeft gebeld moet je binnen 45 seconden door de startlijn(net voor hindernis 1) heen zijn gegaan. Anders begint je tijd al te lopen.

Als je in het klassieke parcours foutloos bent krijg je 2 winstpunten(barrage is geen winstpunten waard). Als je 1 balk hebt( of naja 4 strafpunten) dan heb je 1 winstpunt.
Bij het 2-fasenparcours krijg je 2 winstpunten als je foutloos bent over de eerste en de tweede fase. Als je een foutje maakt in de eerste fase dan heb je geen winstpunten. Als je max 4 strafpunten maakt in de tweede fase dan krijg je 1 winstpunt.

Maar dit staat allemaal precies heeeeeel makkelijk in het spring-regelement op de KNHS site.

super bedankt! :D

en als je bij een(klassiek parcours) barage moet rijden dan is dat toch altijd op tijd? of in de b op stijl & tijd?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:28

In de B altijd op stijl. Tenzij anders aangegeven!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 22:30

M_Vainqueur schreef:
In de B altijd op stijl. Tenzij anders aangegeven!

stijl & tijd toch in de barage?
want barage is toch altijd op tijd?

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:11

Nee, dit is altijd op stijl in de B behalve als het anders staat aangegeven. Na tig barrages te hebben gereden in de.B weet ik dit wel zeker. En als je me niet geloofd...zou je toch de regelementen er maar op na moeten slaan.
En als je het zelf al weet...dan ga je toch op tijd rijden?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:16

Sorry dat ik het zeg, TS.... Wat een super voorbereiding dit :n
Heb je geen instructeur die je dit kan uitleggen? Ga eerst eens kijken hoe zo'n wedstrijd in zijn werk gaat!

Verder is alles terug te vinden in de reglementen op de site van de knhs.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:06

@Mootje: je bent me voor. _/-\o_ Waar is de springinstructie? Daar vraag je deze dingen voor je je uberhaupt opgeeft.
Op zich zijn de antwoorden best correct gegeven, maar alles staat in het springreglement.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 09:51

M_Vainqueur schreef:
Nee, dit is altijd op stijl in de B behalve als het anders staat aangegeven. Na tig barrages te hebben gereden in de.B weet ik dit wel zeker. En als je me niet geloofd...zou je toch de regelementen er maar op na moeten slaan.
En als je het zelf al weet...dan ga je toch op tijd rijden?

nounou,ik dacht alleen dat barage altijd op tijd was dus ik vroeg het even ik zeg niet dat ik het beter weet. ;)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 09:52

Mootje schreef:
Sorry dat ik het zeg, TS.... Wat een super voorbereiding dit :n
Heb je geen instructeur die je dit kan uitleggen? Ga eerst eens kijken hoe zo'n wedstrijd in zijn werk gaat!

Verder is alles terug te vinden in de reglementen op de site van de knhs.

Ik heb al een paar parcourtjes gereden maar dat was op mijn eigen club.
En ik heb gewoon een paar vragen, die mag ik toch best stellen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:03

Citaat:
Subfora onderwerpen en regels

Vragen en discussies
Dit forum is bedoeld voor algemene vragen over de theorie en praktijk van het wedstrijd rijden.

Vragen die al in de FAQ zijn beantwoord, worden op slot gezet.
Vragen waarbij onvoldoende moeite is gedaan om zelf het antwoord te vinden, gaan op slot. Voorbeeld is: in welke klasse mag ik starten met dit paard? Vragen over wat wel en niet is toegestaan mbt harnachement en kledingvoorschriften ruiter ed kunnen heel simpel zelf worden opgezocht in de diverse disciplinereglementen op de site van de knhs (http://www.knhs.nl). Dit soort topics worden dan ook direct gesloten.Als je denkt dat je een gegronde reden hebt waarom jouw vraag niet eenvoudig op te zoeken valt, moet je aangeven wat je zelf al hebt gedaan om het antwoord te vinden. Is dat niet het geval, gaat het topic alsnog op slot.
Reacties die uitsluitend gebaseerd zijn op "dacht ik", "volgens mij" en "ze hebben me verteld" worden verwijderd zonder bericht. Als je iets niet zeker weet, zoek je het op. Verder geldt hetzelfde als in regel 2.

Bron: [WD-V] Welkom op Wedstrijden

Nee dus :)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 10:09

oh nou sorry haha. :+
maar ik weet niet of t aan mij ligt, maar ik kan echt nooit wat vinden op de knhs site.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:43

dat ligt dan voor een groot deel aan jezelf......

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:47

ga naar de discipline, en dan je kun je rechtstreeks naar de reglementen, en dan het juiste reglement aanklikken, niet zo heel erg moeilijk toch?