Geven jullie je paard extra supplementen tijdens..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Geven jullie je paard extra supplementen tijdens..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 23:11

..........veel zware trainingen/wedstrijden??

Ik kan me zo voor stellen dat pony's en paarden ook extra energie nodig hebben tijdens trainingen en wedstrijden.

Maar geven jullie je paard tijdens deze periode extra supplementen waar ze wat extra energie van krijgen en wat goed is voor de spieren??

Wat geven jullie dan en waar haal je het??

Ik wil mijn paard ook iets extra's geven.

Groetjes: Corina

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:14

nee
In goed ruwvoer en goede brok aangepast op zijn werk is het imo helemaal niet nodig.

En als je niet weet wat je precies bijvoert kan het zelfs schade geven.

Ik voer alleen bij als een DA heeft gezegd dat te moeten doen, verder niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:36

Wat noem je zware trainingen? De meeste mensen hier op Bokt [en ik ook] rijden wedstrijden in de basis. Ik denk niet dat je dan zwaar traint.
Je moet gewoon goed voeren en voeren naar de arbeid die je paard verricht. Wanneer je per dag een uur rijdt met veel galop-werk dan is 1 kilo brok per dag niet genoeg, hoe vet de wei ook is Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:39

het enige wat Pablo extra krijgt is wat Vit E / selenium na een een sgw of zware cross training. Verder gewoon brok Haha!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:41

gracia krijgt eigenlijk standaard, foenegriek, ietsjes knoflook, napro horse en zeewier, en sinds kort wat zout, dat zout is alleen na een zware rit waarbij ze veel gezweet heeft....

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 07:50

Wij voeren onze paarden nu al ruim 1,5 jaar MaxH. Dagelijks een schepje over het normale voer. De kwaliteit van de huid/vacht en die van de hoeven is duidelijk vooruitgegaan en het bewegingsmechanisme is verbeterd. Heb door vergeten inkoop een maand niet gevoerd, toen liep ' ie echt minder fijn... nooit aan gedacht dat het door MaxH zou kunnen komen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 08:15

Voor een paar jaar terug kon ik merken dat mijn paarden niet genoeg hadden aan de sportbrok die ik toen voerde en ik ben toen overgestapt op Havens Derby Compact sportbrok waar nog meer inzit.
Hier doen ze het veel beter op.
Persoonlijk hou ik niet zo van al die losse poedertjes omdat iedereen het maar naar hartelust het bij het gewone eten kwakt.
Ik heb ook wel supplementen bijgevoerd in de periode dat ik naar het juiste voer aan het zoeken was, maar dat was wel nadat ik helemaal had uitgerekend wat mijn paarden met het huidige voer binnenkregen en wat er extra bij moest.

cinvaro

Berichten: 422
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: groningen/ drenthe/ Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:10

als hij op conditie moet komen in verband met zwaardere training
als hij dat in het begin niet volhoud bvb

ik heb ijn pony toen energiemix van subli gegeven werkt wel

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:59

Voor extra energie voeren we gewoon meer van de sportbrok. Alvorens naar de wedstrijd bouwen we dit op. De dag voor de wedstrijd, op de dag zelf en de dag erna geven we vaak wat selenium en vitamine E voor de spieren omdat de een vrij gevoelig is op verzuring. Bij de anderen doen we dit nu ook. Het kan geen kwaad en ze zijn over het algemeen wat sneller hersteld. (alhoewel hersteld nogal groot woord is, alsof ze helemaal op zijn gereden)

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:26

Wij geven als extraatje/lekkerheid, gewoon standaard wat muesli Lachen