Staartriem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Staartriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 15:57

Ik heb een welshje van 1.27m(c-pony). Ik rij altijd met staartriem, omdat anders het zadel naar voren schuift. Weten jullie of je met de KNHS-wedstrijden met staartriem mag rijden?

Groetjes,
Nicolien

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 16:26

Ehh.... denk het wel! Want als je zadel daardoor niet schuift waarom zou het dan niet mogen! IK weet het niet 100% zeker maar met springen mag het zo wie so met dresuur weet ik het niet!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 16:39

Ja. Omdat je een C-pony hebt, anders mag het niet.

http://www.knhs.nl/uploads/groot/alg.regldress2003.PDF

Artikel 145 Hulpmiddelen
Het gebruik van mondbeschermers (gladde rubberen bitringen) is in de klassen B t/m L2 toegestaan.
Het is op straffe van uitsluiting niet toegestaan gebruik te maken van:
- een bit of stang niet voorkomend op de lijst van geoorloofde bitten/stangen;
- een martingaal en van alle andere hulpteugels, zoals slofteugels, gogues e.d.***;
- oorkappen, vliegennetjes, oogkleppen, bontje om de neusriem of elke andere voorziening, die het oriƫntatievermogen van het paard beperkt.
- borsttuigen, voortuigen, staartriemen dan wel van elke andere voorziening die ervoor is bedoeld het zadel op zijn plaats te houden, met uitzondering van de (voor)singel;
- een ''Easy Boot'';
- een (losse) tonglepel voor de klassen Z1-dressuur en hoger;
Voor pony's behorende tot de categorie A, B, en C is het gebruik van een borsttuig en/of van een staartriem toegestaan.
Het gebruik in de ring van bandages, pijpkousen, peesbeschermers, strijklappen e.d. is niet toegestaan, behalve bij een prijsuitreiking.

etc.

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 19:29

Okeej, hartstikke bedankt! Haha!
Kan ik lekker wedstrijden rijden zonder dat mijn zadel naar voren schuift Lachen

Groetjes,
Nicolien