Selectie's, snap er niets van.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Selectie's, snap er niets van.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 11:17

Oke, het zit zo.
Mij was verteld dat er in de D-B 7 mensen doormochten. Er zijn 43 combinaties in onze kring die D-B starten.
Nu keek is dus net op de site, die eindelijk bijgewerkt is. OK dan!
Dat er maar 3 doormogen!! Van de 43!!! Verward
Ik dus ook niet want ik sta 7e...
Maargoed, ik snap er dus niets van.
Kan iemand me vertellen hoe het zit?
Mij is dus altijd verteld dat er 1 op de ... mensen door mag. Dus als je veel starts hebt in 1 catagorie mogen er meer door wanneer je maar bijv. 5 starts hebt.
Nu mogen er dus in de D-B net zoveel door als in de C-L2 waar maar 7 combinatie's voor zijn.
Iemand die weet waarom dat zo is?
Of is het mij gewoon helemaal verkeerd verteld? Scheve mond

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:37

huhh Verward wat vaag..
mij is het ook altijd zo verteld hoor, hoe meer deelname hoe meer er kunnen selecteren..
maar 7 lijkt me wel weer wat veel..
ik dacht altijd dat het 1 op de 5 was ofzoo..
want bij ons doen er 27 mee ofzo.. en dan kunnen er als het goed is 3 selecteren!!

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:25

Er is pas vorige week duidelijk geworden hoeveel mensen er door mogen naar de Regiokampioenschappen, dus wat je eerder gehoord hebt, is niet correct geweest!
Het is natuurlijk wel zo dat de afvaardiging afhangt van de grootte van de groep deelnemers... maar de Regio besluit hoeveel mensen er afgevaardigd worden per kring naar de Regiokampioenschappen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 13:25

Hmm.. Minder dan. Ik me helemaal voorbereiden op die kampioenschappen want ik stond 7 en ze hebben mij verteld dat er wel 7 doormochten.
Nog vind ik het erg stom geregeld dat er in de overvolle D-B net zoweinig door mogen als in de C-L2 met maar weinig starts..

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 16:45

Zoals ik het begrepen heb gaat het er niet om hoeveel mensen er in een seizoen gestart zijn. Ik neem even aan dat je het over de regio (provinciale kampioenschappen) hebt? Er is een vastgesteld aantal starts voor de regiokampioenschappen. Bijvoorbeeld 24 voor de klasse DB (precieze aantal weet ik niet). Er zijn ook een aantal regio's in de provincie (bij ons zijn er 3 regio's). De regio die de meeste leden heeft mag percentueel gezien ook de meeste mensen afvaardigen naar de kampioenschappen. Het kan dus zo zijn dat jij in een regio zit waar veel mensen in de DB starten maar in totaal minder leden zijn. Dat betekent dan dat jij harder moet knokken voor een afvaardiging. Zo mogen er bij ons altijd minstens 6 Z ruiters door (en dat is bijna iedereen van onze regio). Gewoon omdat er bijv. 24 startplaatsen voor het Z zijn.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 13:02

Nee, het is niet zo dat 1 op de zoveel mensen door mag. In de DE-Z2 bijvoorbeeld mogen 5 van de 7 mensen door, in de DE-M2 2 van de 12. Er zijn héél veel D-B combinaties, ook uit andere kringen. Waarschijnlijk mogen in andere regio's ook maar heel weinig combinaties door, maar 3 van de 43 Scheve mond dat is echt heel weinig! Verward

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 10:56

Voorheen was het altijd zo dat er vast staat hoeveel er van iedere klasse doormogen.

Dus niet 1 op de zoveel Scheve mond

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:07

Dat is nog steeds zo toch?Maar ik vraag me alleen af waar dat dan zou moeten staan?

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:28

Bij ons mocht maar 1 per klasse door naar de kringkampioenschappen, vanaf daar mag maar weer 1 per klasse door. Dat is dus ook erg weinig, ons rayon D-L1 alleen al bestaat uit vb. 6 ruiters, 1 mag erdoor naar de kringkampioenschappen, daarvan mag alleen de 1ste weer door. zijn dacht ik 5 rayons, dus reken maar uit, de D-L1 was een van de kleinste ringen in ons rayon.

wel jammer dat je nu niet doormag.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 15:32

Wij hebben hier gecombineerd.D/E en A/B en de Ctjes in hun remi, is dat in t zuiden niet zo dan?