soms rare regels KNHS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 15:41

patos schreef:
Wacht even, die rubbertjes, bedoelen jullie daarmee die dingen om je laarzen te beschermen? Nog nooit iets over gehoord. Maar ik zou het echt heel stom vinden als die verboden zijn, ik ga m'n dure laarzen toch niet kapot rijden omdat je die dingetjes niet mag gebruiken...



Ik heb het wedstrijdregelement opgezocht, je mag dus alleen maar bescherming als de fabriek het heeft aangebracht.
Ik start al jaren met die rubberen beschermers (zowel in M2 als B) en heb er nog nooit commentaar over gehad. Heb in de B zelfs regelmatig een 8 voor de verzorging.....
Maar omdat ik 12 juli kringkampioenschap heb en er roch een kans is dat een jury deze regel terecht vindt rijd ik dan maar zonder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:05

Citaat:
Ik start al jaren met die rubberen beschermers en heb er nog nooit commentaar over gehad.

Zover ik begrepen heb geld de regel ook pas vanaf april dit jaar Lachen

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:28

Het KNHS lijdt aan ziekelijke bemoeizucht als je het mij vraagt Scheve mond Schijnheilig , je mag tegenwoordig ook al niet meer met vliegennetjes rijden in het springen. Waarom mag dat in een keer niet meer? Internationaal mag het wel gewoon Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:26

wat versta jij onder vliegennetje? op zijn oren of over de hals?

op de oren mag bij ons wel nog steeds.

x yvon

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 17:34

Over de oren. Er werd mij door een jurylid verteld dat die niet meer mogen. Verward

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 21:05

Maar als je met rubbertjes om je sporen rijdt en ze zien het wordt je dan meteen uitgesloten van deelname? of krijg je strafpunten ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:24

ik start met 2 paarden met een netje om de oren. eentje omdat er watten in zijn oren moeten. hij is namelijk een beetje getraumatiseerd door dat ie een keer een balk een stuk tussen zijn benen heeft gehad. als hij nu een balk op de grond hoort vallen gaat ie 'ophol' als ik niet meer met netje zou mogen rijden is het voor dat paard bijna onmogelijk om te concentreren

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:27

Misschien dat het juist om 'dat soort gevallen' niet meer mag? Verward

Maar waar staat die regel dan in het wedstrijdreglement?

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 22:30

Citaat:
eentje omdat er watten in zijn oren moeten


Denk dat dat een van de redenen is waarom zo'n vliegennetje niet meer mag. Niet dat ik het er mee eens ben hoor.... maar om dezelfde reden mag je toch ook niet dressuur rijden met bandage's. Op rubrieken onder het zadel met keuringen enzo mag je zelfs geen dekje onder het zadel (was tenminste vroeger zo..) Het paard moet zo "kaal" mogelijk zijn zodat er niks verstopt kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 13:40

het kan ook zonder watten in zijn oren. als het geluid maar wat gedempt word.
ik snap niet waar de KNHS zich mee bemoeit. hij springt er echt geen cm hoger door. het is alleen voor ons beide een stuk minder gevaarlijk.

en dan komen ze wel met zo'n stomme regel dat je na het eraf vallen er teug op mag. en dat je na verwijdering beschermers terwijl je je proef al begonnen was verder mag rijden.

echt lekker krom

gomir

Berichten: 25535
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 18:32

Ik rijd nog steeds lekker met mijn rubberen laarsbeschermers(glijden die sporen ook niet zo Knipoog ). Ik weet dat het niet mag, maar aangezien ik alleen nog spring en ze daar volgens mij een stuk minder zeuren heb ik er nog niets van gehoord En anders doe ik net of ik gek ben en trek ik ze er voor de gelegenheid wel even af Knipoog

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:20

gabyfedde"]
[quote="patos schreef:
Wacht even, die rubbertjes, bedoelen jullie daarmee die dingen om je laarzen te beschermen? Nog nooit iets over gehoord. Maar ik zou het echt heel stom vinden als die verboden zijn, ik ga m'n dure laarzen toch niet kapot rijden omdat je die dingetjes niet mag gebruiken...



Ik heb het wedstrijdregelement opgezocht, je mag dus alleen maar bescherming als de fabriek het heeft aangebracht.
Ik start al jaren met die rubberen beschermers (zowel in M2 als B) en heb er nog nooit commentaar over gehad. Heb in de B zelfs regelmatig een 8 voor de verzorging.....
Maar omdat ik 12 juli kringkampioenschap heb en er roch een kans is dat een jury deze regel terecht vindt rijd ik dan maar zonder!
[/quote]

Daarom heb ik sporen aangeschaft die fabrieksaf al rubbers eromheen hebben Echt hele fijne sporen en zo kunnen ze ook niet gaan lopen zeuren tijdens een wedstrijd Haha! en ik vind het persoonlijk een stukje mooier staan dan losse rubbers.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 19:04

Ik heb nog nooit sporen gezien met rubbertjes er al aan...die wil ik ook wel dan! Ik had laatst dat ik net opgestapt was en ik zag dat het rubbertje helemaal los hing, heb ik het er maar afgetrokken en in mijn zak gestopt...dat is me echt nog nooit gebeurd maar met rubbertjes er aan vast lijkt me toch wel erg handig!