ik ga zaterdag....springen!Update: klein rampje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

ik ga zaterdag....springen!Update: klein rampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 00:10

Nou, m'n instructeur heeft me zo ver hoor...ik ga zaterdag meedoen aan het oefenparcours op de vereniging. De laatste keer datik dat deed is een jaar of twee geleden, en toen klapte ik er in de dubbel stevig vanaf. Sindsdien heb ik natuurlijk in de lessen wel weer heel wat parcourtjes opzitten, maar ik vind het best een beetje eng....vanavond stond het parcours er al en heb ik het op 1.10 gesprongen (mezelf echt overtroffen), dus die 80 cm van zaterdag moet in theorie ook gaan lukken. Gelukkig staan er alleen hindernissen met gewone balken, geen zeiltjes, hekjes en ander gedoe...dat vind m'n kleine merrie maar niks.
Verslag volgt!
Laatst bijgewerkt door Rhys op 25-01-03 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 00:30

heel veel succes zaterdag....
en ja als je al 1.10 hebt gesprongen en je hoeft zaterdag maar 80 cm dat is dat toch een makkie Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 00:32

Leuk dat jij ook weer durft! Ik ken het gevoel maar al te goed... Veel succes zaterdag en vooral veel plezier, ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden! Lachen

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 09:39

heel veel suces
ik zal duimen.
zet em op hè !!!!!!!!!!!!!!!!!
groetjes daphne

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:23

Hee wat gaaf, na zo'n tijd weer springen! Ik zou het dolgraag ook nog eens leren, wie weet een keer. Heel veel succes zaterdag.

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 15:53

meschien kom ik je wel weer eens een x tegen als je echt vaak springt???
tja hè wie weet.
nou veel succes toegewenst

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-03 18:49

Toen wij aankwamen was er nog bijna niemand, dus hebben m'n vader en ik maar vast het 'juryhok' klaargemaakt en zo. Toen kwam de 'jury' (een deel van het bestuur) met de startlijst, en bleek dat er nog best wat mensen toch nog opgegeven hadden, dus het zou nog wel even duren voor ik aan de beurt was. Niet lang daarna ben ik er toch maar opgestapt (tsja, een springparcours duurt toch in theorie een stuk minder lang dan een dressuurproef....maar niet bij de Haoler ruters...). aangezien ze iedereen uitgebreid de bak lieten verkennen (ik heb één iemand gezien die gewoon 4 rondjes over de hoefslag stapte voor ze begon.....), duurde het wel heel lang. Intussen regende het best hard, en bedacht ik dat ik m'n paard maar weer op de trailer ging zetten. Dus, toen nog de hele 70 cm categorie gezien en 1 ruiter van te voren maar weer opgestapt. Ze was lekker bij de les. Ik heb de losspringhindernis vlak van te voren nog even op een metertje laten zetten, daar gingen we netjes over.
Dus, toen het parcours in......hindernis 1: twee stops. Hindernis 4: één stop. Hindernis 10: 6 stops......haha......ik kon er wel om lachen, ze heeft gewoon besloten dat ze dressuurpaard was en blijft. Einde springcarrière!
De volgende keer neem ik het echte spingpaard wel mee hoor!
Aan het begin van het parcours was ze echt supergespannen, snelle ademhaling, en ik voelde haar hart kloppen. Na hindernis 4 had ik het ritme te pakken, tot de laatste dus (was ook een triple, maar dat moet niet uitmaken..).
Either way, geeft niks, ik ben in elk geval blijven zitten Haha!
Maar het is nu afwachten of m'n witte rijbroek voor morgenvroeg droog is (die was smerig.....zo'n smerige witte broek heb je echt nog nooit gezien - terwijl ik van plan was hem zo schoon te houden dat ik hem morgen zo weer aan kon doen....dat lukt me normaal wel, maar niet als het plenst), en anders: heb ik morgenvroeg een natte witte broek!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 19:06

In elk geval ontzettend fijn dat je toch de moed op hebt kunnen brengen om het er weer eens op te wagen, knap hoor !
En ondanks de stops ben je er toch maar mooi op blijven zitten !
Wie weet komt er nog weleens een vervolg, en anders is het in elk geval een enorme overwinning op jezelf.
Veel succes met je rijbroek Knipoog

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 19:43

Goed gedaan!!! Ik hoop dat ik over een tijd ook weer durf! Enne, het was toch geen klein rampje zoals in de titel staat? Je hebt jezlef overwonnen, niks mis mee!!!!!!!