schrijven is ontzettend lachwekkend!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

schrijven is ontzettend lachwekkend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 16:43

Ik had gisteren geschreven bij de kleintjes: AB, AL1, BB, CB en CL1. Nou, sommige zijn echt zo lachwekkend, vooral die ABtjes en die BBtjes!

In de AB kwam er een leif klein zwart shetje binnen met een heel klein ruitertje. Het ponytje had duidelijk geen zin en draaide ook constand om, en omdat we een beetje voorliepen mocht het jongentje nog even proberen. Het ging en de proef begon, AX binnenkomen in arbeidsdraf. de jury en ik waren al bijna in slaap gevallen toen hij begon, zo sloom! Op de AC lijn draaide de pony nog een keer om maar ruitertje draaide weer en reed verder. Tussen X en G halthouden en groeten. Stond hartstikke scheef maar jah, hoger als een 4 zou het toch niet worden. (we rekende geen -2). Toen hij weg wilde stappen ging de pony niet meer voortwaarts, jongentje boos en meppen. Opeens gaat die pony modden op de AC lijn liggen rollen!! Vader rent er naar toe en neemt pony mee de bak uit, ruitertje erachter aan. Zielig maar gediskwalificeert!

Ander ruitertje in de AB, op een klein lief welshje. Jongentje zat overal op te letten behalve op zijn pony. Tijdens het halsstrekken bedenkt dat jongentje dat dat met een hand toch veel fijner rijdt, dus 1 hand aan de teugels en de andere hand laat hij achter het zadel hangen. En ondertussen zat hij maar rond te kijken en zijn beugels aan en uit te doen, zo grappig!!! Na de proef riep de jury die moeder even bij zich en zei dat haar ruitertje wat meer moest gaan opletten, en twee teugels vast moest houden tijdens halsstrekken. Ruitertje, ondertussen al aan het uitstappen, hoort dat en roept: ' Mijn pony is lief hoor, dat kan makkelijk met 1 hand! Krijg je geen extra punten als je dat durft?' Leuk!!!!!!!!!!!!!

In de BB. De bak is daar 15x30 en was afgezet met balken zodat die voor de C alleen maar opgeruimd moesten worden. De bak van 40x20n was al afgezet met hekjes. Dit was eens niet zo'n sloom ponytje en was leuk om naar te kijken, totdat die pony besloot dat hij wel aan een grotere bak toe was. Elke keer ging hij over de balken heen. Een paar mensen gingen zo staan dat ze dachten dat hij er niet meer uit kon. Dat de jury dan bijna nix meer zag, OK, dat was dan maar zo. Het ging een tijdje goed, voor zover wij het konden zien, maar opeens loopt die pony naar een plaats war nog geen mensen stonden en loopt over de balkjes en springt over het hekje! Dus hekje open en pony weer naar binnen. Dat heeft zich zo 3 keer herhaald tot de ringmeester kwam vragen of hij de hekjes maar open moest laten. Dat gedaan. Pony is uiteindelijk 5 keer over de hekjes heen gesprongen!

Einde van de AB en BB, ontzettend gelachen en geen een winstpunt! (hoogste was 152) Schrijven bij die kleintjes is een echte aanrader!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 16:47

Geweldig toch van die kleintjes Haha!
Toch flauw van de jury Tong uitsteken dat je niet extra punten krijgt als je met één hand kunt rijden. En met losse handen?

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 16:49

Ik heb dat ook weleens gedaan ja.. In de zomer. De shetlanders moeten dan bij X halthouden en trekken dan de teugels uit de handen en gaan rustig eten. Zo'n klein ruitertje doet dan ontzettend zijn best om hem weer om hoog te krijgen. Lukt meestal wel, maar die kleine pony's zijn maar een beetje eigenwijs. Hier leren ze volgens mij wel heel veel van. Ook zijn ze blij als ze klaar zijn en denken dat ze het geweldig hebben gedaan. Zo trots!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 16:55

Ik vind het altijd zuper om te zien. Zeker dat het vaak combinaties zijn die allebij vreselijk eigenwijs zijn.
En ook hoe ze hun best doen. Gewoon super.

Top-ruiters in spee... Tong uitsteken Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 17:27

geweldig hè?! *LOL* Al kun je bij de paarden ook soms erg lachen hoor Haha!
(ook met springen trouwens, ik dook er met losrijden bijna af Bloos Kwam omdat we voor het tweede parcours niet meer los konden/mochten rijden, maar alleen nog twee sprongetjes mochten maken. Mijn paard kwam pas weer van de trailer af en was een beetje blij, als het dan meteen 1.10 staat kan het weleens raar gaan Lachen En toen verloor ik twee stijgbeugels en ging hij bij de muur ook nog eens rechts ipv links. Maar ik ben boven gebleven hoor Haha! En reed daarna een foutloos parcours Party!! Maar de jury en schrijver en natuurlijk het publiek vonden het leuk *LOL* )

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 18:14

Ik wil heel graag een keer mee, dus als iemand iets weet... please let me know!!

Anne_GTI

Berichten: 18201
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 01:36

Als je graag een keer wilt schrijven meld je dan bij een vereniging bij jouw in de buurt als die snel een wedstrijd gaan organiseren. Meestal is alle hulp welkom. Het kan ook erg leerzaam zijn. je gaat nl. zien waar een jury op let en hoe het aangerekend wordt in de proef.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 01:42

Met losse handen halsstrekken gaat veel fijner, dan hinder je je pony ook niet in z'n mond. Dat had je dat jongetje beter kunnen vertellen. *LOL*

En die laatste combi, die moet maar snel een winstpuntje halen, kunnen ze mooi gaan springen! *LOL*

Leuk is dat hè, die ukkies? Lachen

Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:43

Ik heb ook weleens voor een jury geschreven. dan merk je wel dat je af en toe de jury's met een korreltje zout kunt nemen. Bijvoorbeeld een jury die per se iemand niet 155 punten wilde geven. Resultaat: sjoemelen met de cijfers. Een jury die met slecht weer iedereen een winstpunt wilde geven als beloning voor het feit dat ze toch gekomen waren. Jury's die gezellig met je zitten te kletsen en de heldt van de proef missen.

Aan de andere kant kun je er heel veel van leren. Je weet wat een jury wil zien en waar ze speciaal op letten. Ik kan het iedereen aanraden het een keer te doen!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 15:08

ja, maar soms niet alleen die kleintjes zijn lachwekkend. soms zie je iemand die M1 hoort te rijden, het paard loopt met zijn hoofd in de lucht, totaal geen verzameling, enne ook niet lachen verder hoor, paardrijden is een kwelling!!! nou je ligt echt dubbel!!!!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:38

Ik heb nu al zin in 1 februari, dan mag ik schrijven Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 19:01

Rianne schreef:
ja, maar soms niet alleen die kleintjes zijn lachwekkend. soms zie je iemand die M1 hoort te rijden, het paard loopt met zijn hoofd in de lucht, totaal geen verzameling, enne ook niet lachen verder hoor, paardrijden is een kwelling!!! nou je ligt echt dubbel!!!!


oei, nu voel ik me aangesproken!!
in een vreemde binnenbak(buiten gaat het wel goed)loopt Quentin met zn hoofd in de lucht, vaak tong uit zn mond wat rond te rennen, komt geeneens op de hoefslag, of in de buurt van de C(ja juryhokjes zijn eng!)en dan kijk ik heel geconcentreerd als ik denk dat ik er nog iets van kan maken, maar laatste keer ging t echt niet, dus ik had half de slappe lach, en toen kwam de galop(laatste onderdelen M2 proef)en toen ging het ineens wel goed, ik klaar met de proef, afgroeten, jury lacht en haalt zn schouders op zo van tsja jammer niks aan te doen, en knipoogde ff en schrijfster zat ook te lachen(ook tijdens de proef hadden hun best wel lol om mij, zeker toen ze zagen dat ik ook zoiets had van ach ja laat maar ik rij mn proef uit maakt me verder ook niet meer uit hoe ie loopt want t lukt toch niet)

later in de kantine kwam jury naar me toe, ja zei hij, ik heb je al eens vaker in de ring gehad, en t gaat eigenlijk vaak zoals nu he, toch sportief dat je blijft lachen en niet boos wordt en dat op je paard afreageert, dus ik zei dat ik blij was als het weer april(zomerseizoen!) was en dat t heel soms ook weleens goed gaat binnen!

maar dat was mega off-topic nu weer on-topic

ik heb ook een keer bij de kleintjes geschreven met een (toen)stalgenootje als jury en we hebben de grootste lol gehad om die kleintjes, ging toen ook een pony liggen, die vertikte het om te lopen!en kinderen die ondertussen met hun gedachten heel ergens anders waren(vast aan t dromen over de 1e prijs Knipoog ) echt heel leuk, vooral de wat pittigere pony'tjes, want die shetlanders, ja dat zijn schattige beestjes om te zien, maar een leuk pittig pony'tje is errug leuk om naar te kijken! zeker als zon kindje best goed kan rondsturen

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 19:21

Het leukste vind ik toch echt de bixie categorie aa Haha!
Daar moeten ze nog op en af stappen, was een jongetje, op een sh$tllander die heel netjes bleef stilstaan, maar het jongetje was te klein, en wilde toch laten zien dat ie alleen kon opstappen...dus wat doen wij dan? Men neme een stoel, zet deze naast de pony...klimt u maar Haha!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 10:01

Renske20 schreef:

oei, nu voel ik me aangesproken!!
in een vreemde binnenbak(buiten gaat het wel goed)loopt Quentin met zn hoofd in de lucht, vaak tong uit zn mond wat rond te rennen, komt geeneens op de hoefslag, of in de buurt van de C(ja juryhokjes zijn eng!)en dan kijk ik heel geconcentreerd als ik denk dat ik er nog iets van kan maken, maar laatste keer ging t echt niet, dus ik had half de slappe lach, en toen kwam de galop(laatste onderdelen M2 proef)en toen ging het ineens wel goed, ik klaar met de proef, afgroeten, jury lacht en haalt zn schouders op zo van tsja jammer niks aan te doen, en knipoogde ff en schrijfster zat ook te lachen(ook tijdens de proef hadden hun best wel lol om mij, zeker toen ze zagen dat ik ook zoiets had van ach ja laat maar ik rij mn proef uit maakt me verder ook niet meer uit hoe ie loopt want t lukt toch niet)

later in de kantine kwam jury naar me toe, ja zei hij, ik heb je al eens vaker in de ring gehad, en t gaat eigenlijk vaak zoals nu he, toch sportief dat je blijft lachen en niet boos wordt en dat op je paard afreageert, dus ik zei dat ik blij was als het weer april(zomerseizoen!) was en dat t heel soms ook weleens goed gaat binnen!

maar dat was mega off-topic nu weer on-topic

ik heb ook een keer bij de kleintjes geschreven met een (toen)stalgenootje als jury en we hebben de grootste lol gehad om die kleintjes, ging toen ook een pony liggen, die vertikte het om te lopen!en kinderen die ondertussen met hun gedachten heel ergens anders waren(vast aan t dromen over de 1e prijs Knipoog ) echt heel leuk, vooral de wat pittigere pony'tjes, want die shetlanders, ja dat zijn schattige beestjes om te zien, maar een leuk pittig pony'tje is errug leuk om naar te kijken! zeker als zon kindje best goed kan rondsturen


Ik heb het zelf ook met een paardje gehad, enne ik kon wel janken, hij bokte steigerde er op los. Ik had me er niets van aangetrokken en ben doorgereden. Toen kreeg ik een winstpunt omdat ik het ze goed oploste nou dat vond ik dus echt helemaal te gek...

enne zondag moet ik weer schrijven, ben benieuwd wat we dan in de ring krijgen...