Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kincsem

Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:24

Gefeliciteerd Fleury en Urosa! Ik ben heel benieuwd of en hoe het online wedstrijden rijden terugkomt. Ik had eigenlijk verwacht dat we daar nu al meer over te horen hadden gekregen vanuit de knhs.

estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 23:40

Gefeliciteerd Urosa en Fleury!

En wat ontzettend fijn dat die zich ook gedragen heeft Urosa!

Ik ben ook benieuwd hoe het online wedstrijden terug gaat komen inderdaad en had eigenlijk ook wel wat informatie verwacht. Maar goed als de bespreking vorige week was zal daar deze week vast meer over bekend worden neem ik aan

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:33

Estell: ja dat was echt super fijn! Zondag waren we ook weer op pad voor clinic, en was hij weer gelijk braaf. Dus het lijkt opgelost :D

Ik moet nog 3 winstpunten in de M1, zaterdag 20 september weer wedstrijd. Hoop dat we dan sowieso wat meer info hebben. Als ik bv nog 1 winstpuntje mis voor de overstap naar de M2 zou ik nog wel graag online starten :j

estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:18

urosa schreef:
Estell: ja dat was echt super fijn! Zondag waren we ook weer op pad voor clinic, en was hij weer gelijk braaf. Dus het lijkt opgelost :D

Ik moet nog 3 winstpunten in de M1, zaterdag 20 september weer wedstrijd. Hoop dat we dan sowieso wat meer info hebben. Als ik bv nog 1 winstpuntje mis voor de overstap naar de M2 zou ik nog wel graag online starten :j

Hartstikke fijn! En jullie gaan super hard!!!

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 09:58

iemand al wat gelezen over of doorgaat?

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:03

Ze zijn daar nog over bezig er komt vanzelf wel een persbericht.

estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:01

helmab schreef:
iemand al wat gelezen over of doorgaat?

Nee, vroeg het me ook al af. En ondanks dat ik op t moment toch rustig aan het doortrainen ben en niet perse belang heb bij de online wedstrijden is het op zn minst bijzonder dat de KNHS heeft gezegd rond 1 sept horen jullie meer en we ondertussen 11 dagen verder zijn en niks hebben gehoord. Op zn minst had daar een bericht over kunnen komen in de trant van we zijn ermee bezig jullie horen meer.. de kracht van de communicatie :o

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:14

ja, ik had er wel echt zin in en Flower gaat zo lekker de laatste 2 dagen dat ik dacht o, man had ik nu maar wedstrijd :D hahah maar goed al komt een galops wissel niet voor in de B hahaha. Die doet ze zo mooi deze week <3

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:16

Ik heb net een aardig mailtje gehad (aan alle juryleden die online beoordeeld hebben) met een bedankje voor het jureren.
Ze zijn nog bezig met het vervolg staat er in.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:22

Tilmar schreef:
Ik heb net een aardig mailtje gehad (aan alle juryleden die online beoordeeld hebben) met een bedankje voor het jureren.
Ze zijn nog bezig met het vervolg staat er in.


Leuke mail idd, maar ik lees er niet direct uit dat ze bezig zijn met een vervolg. Ze zijn aan het bekijken of het al dan niet mogelijk is.

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:27

Ik vermoed dat het ook nog wel even gaat duren voordat we iets horen. Dergelijke processen gaan bij een organisatie zoals de KNHS niet bijster snel..
denk dat het zeer uitzonderlijk was hoe snel ze hebben geschakeld mbt covid en de online proeven. Althans, ik stond er toen best van te kijken.. :+

Daarom ga ik me maar focussen op fysiek starten (ookal is dat voor mij een heel gedoe en duur) morgen gaan we op vreemd terrein oefenen. Daarvoor moet ik: 90 km van huis enkeltje de andere auto ophalen en daarna ook weer terugbrengen. Totaal 4x dus = 360 km om alleen een auto te hebben haha, voor 45 euro een trailer huren en voor 10 euro een bak huren. Om even een rondje te oefenen. Tel uit je winst. Ik mis de periode waarin ik ‘gewoon’ een trailer en trekauto had.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:55

Is er niemand in de buurt die je een auto kan lenen? Of eventueel een vrachtwagentje huren, dan ben je misschien wel goedkoper uit.

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:47

PSvanLot schreef:
Is er niemand in de buurt die je een auto kan lenen? Of eventueel een vrachtwagentje huren, dan ben je misschien wel goedkoper uit.


Helaas. Had indd ook al naar een vrachtwagentje gekeken maar helaas niets in de buurt en 120+ euro dus dan ben ik zo incl reiskosten alsnog een stuk goedkoper uit.

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:07

Net de nieuwsbrief in de mailbox en snel gelezen maar helaas er staat niks in over online proeven...

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:36

Ze zijn nog steeds bezig met overleggen etc.. had een berichtje gestuurd haha

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 20:40

Zullen elkaar niet iedere dag spreken en er zal een goed plan moeten komen waarin zowel ruiter als vereniging gediend worden.

estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 22:22

Naomi_Haffie schreef:
Ze zijn nog steeds bezig met overleggen etc.. had een berichtje gestuurd haha

Fijn dat ze er in ieder geval nog mee bezig zijn.

Psvanlot: er moet zeker een goed plan komen en die komt er ook vast wel. Wat ik alleen ook al eerder aanhaalde vind ik het persoonlijk jammer dat er niet over gecommuniceerd wordt dat het door omstandigheden langer duurt. Daar heeft iedereen begrip voor. Maar een persbericht uit doen dat het streven is voor 1 sept wat te laten horen en dan vervolgens op 15 sept nog niks te hebben laten weten vind ik persoonlijk een gebrek aan communicatieve vaardigheden van de KNHS.

Maargoed, wie ben ik eigenlijk om er iets van te vinden :))

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 06:28

De enthousiaste consument die op deze manier op een kale vlakte tussen de KNHS en de verenigingen raakt, en die zonder uitleg uiteindelijk zal afhaken. Voordeel is dan wel: beide partijen hebben in elk geval die klant niet meer in handen, kunnen ze daar in elk geval niet over ruzieën :))

estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 07:37

Hilli schreef:
De enthousiaste consument die op deze manier op een kale vlakte tussen de KNHS en de verenigingen raakt, en die zonder uitleg uiteindelijk zal afhaken. Voordeel is dan wel: beide partijen hebben in elk geval die klant niet meer in handen, kunnen ze daar in elk geval niet over ruzieën :))

Precies dit ja! :))

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:05

Ik hoop van harte dat het in deze vorm niet doorgaat. Mocht het wel zo zijn, ga ik zeker tijdens een fysieke wedstrijd een keer stoppen en naar de jury roepen: sorry, foutje! Ik begin even opnieuw!

Zolang de winstpunten op een online proef hetzelfde waard zijn als in een fysieke wedstrijd, heb ik groot bezwaar tegen deze manier van werken. Als het werkelijk als alternatief gebruikt wordt en er twee systemen naast elkaar bestaan die in één oogopslag duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn, heb ik er geen enkel probleem meer mee en gun ik jullie van harte jullie plezier in online proeven. Maar tot nu toe als ik een dressuurpaard kocht, wist ik aan de hand van de winstpunten, het bewezen opleidingsniveau van het paard. Vanaf 2020 is dat niet meer duidelijk.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:11

eventueel schreef:
Ik hoop van harte dat het in deze vorm niet doorgaat. Mocht het wel zo zijn, ga ik zeker tijdens een fysieke wedstrijd een keer stoppen en naar de jury roepen: sorry, foutje! Ik begin even opnieuw!

Zolang de winstpunten op een online proef hetzelfde waard zijn als in een fysieke wedstrijd, heb ik groot bezwaar tegen deze manier van werken. Als het werkelijk als alternatief gebruikt wordt en er twee systemen naast elkaar bestaan die in één oogopslag duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn, heb ik er geen enkel probleem meer mee en gun ik jullie van harte jullie plezier in online proeven. Maar tot nu toe als ik een dressuurpaard kocht, wist ik aan de hand van de winstpunten, het bewezen opleidingsniveau van het paard. Vanaf 2020 is dat niet meer duidelijk.


Oja want daar ga je indruk mee maken :roll:

Ik ben benieuwd of ze dit gaan doorzetten. Mijn ding is het niet maar voor sommige is dit een fijn alternatief. Wanneer je bijvoorbeeld geen vervoer hebt. Kan me er niet druk om maken hoe mensen aan hun winstpunten komen. Ik rij voor mezelf.

eventueel

Berichten: 308
Geregistreerd: 24-03-16

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:15

Nee vaalerie, maar dan heb ik er in ieder geval zelf nog lol van :)

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:33

eventueel schreef:
Ik hoop van harte dat het in deze vorm niet doorgaat. Mocht het wel zo zijn, ga ik zeker tijdens een fysieke wedstrijd een keer stoppen en naar de jury roepen: sorry, foutje! Ik begin even opnieuw!

Zolang de winstpunten op een online proef hetzelfde waard zijn als in een fysieke wedstrijd, heb ik groot bezwaar tegen deze manier van werken. Als het werkelijk als alternatief gebruikt wordt en er twee systemen naast elkaar bestaan die in één oogopslag duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn, heb ik er geen enkel probleem meer mee en gun ik jullie van harte jullie plezier in online proeven. Maar tot nu toe als ik een dressuurpaard kocht, wist ik aan de hand van de winstpunten, het bewezen opleidingsniveau van het paard. Vanaf 2020 is dat niet meer duidelijk.


Ik snap jou helemaal! Ik erger me kapot aan de stal genoten die zes keer een filmpje opnieuw starten omdat ze ergens een fout maken en daarna het filmpje opsturen. I

Mochten ze dan winstpunten rijden, gaan ze met droge ogen op internet zetten wat een geweldige prestatie geleverd hebben. Wat een onzin! Ik kan mijn proef toch toch ook niet opnieuw starten als ik een foutje maak.

Dit is je reinste competitie vervalsing!!

Online heb je niet te maken met van het terrein gaan, op een vreemde locatie moeten rijden, andere vreemde paarden ontmoeten, de weersomstandigheden niet voor het uitkiezen hebben en in een keer een proef goed neerzetten.

Als je zo je punten wilt halen zijn het agossie punten.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:37

Julhan, maar die houden toch alleen zichzelf voor de gek? Als er bijvoorbeeld een regeling komt dat je 5 wp per klasse online mag halen en minimaal 5 op reguliere wedstrijden moet behalen, dan ondervang je dat toch al? Want dan moeten ze ook op reguliere wedstrijd en daar zullen ze dan door de mand vallen als ze niet in 1x een proefje kunnen neerzetten...

(Persoonlijk deed ik nooit meerdere keren opnemen, ik snap ook niet hoe je je paard na 5 keer nog prima aan het lopen hebt... mijn pony is echt wel op na 2 proefjes := maar dat terzijde)

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 08:43

linda2008 schreef:
Julhan, maar die houden toch alleen zichzelf voor de gek? Als er bijvoorbeeld een regeling komt dat je 5 wp per klasse online mag halen en minimaal 5 op reguliere wedstrijden moet behalen, dan ondervang je dat toch al? Want dan moeten ze ook op reguliere wedstrijd en daar zullen ze dan door de mand vallen als ze niet in 1x een proefje kunnen neerzetten...

(Persoonlijk deed ik nooit meerdere keren opnemen, ik snap ook niet hoe je je paard na 5 keer nog prima aan het lopen hebt... mijn pony is echt wel op na 2 proefjes := maar dat terzijde)


Dat zou al een heel stuk ondervangen. Persoonlijk ben ik eerder voor twee naast elkaar bestaande competities.

Dan kunnen mensen die geen trailer hebben, of een paard hebben die het buiten de eigen locatie niet doet, ook proeven rijden in competitie vorm. Hartstikke leuk en een equal level field.

En dan weet ik zeker dat als ik een paard koop, dat het er nooit eentje wordt die online punten heeft gehaald.