Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosanna1990
Berichten: 702
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:19

Lappie_Lap schreef:
Ik had vorige week heel snel zowel de punten als de coupon van 25 juni, op de vrijdagmiddag. Maar hij staat nog steeds, nu een week later, op i.a.v. verwerking? Andere keren ging dat echt heel snel, raar.


Die van mij ook nog hoor. Komt vast wel goed :)
En ik heb de vorige een hele poos op i.a.v. controlebrief gehad, die waren na 2 weken pas verwerkt.

Ondanks dat ik het wel een goed concept vind heb ik wel besloten om te stoppen met de online proeven en weer gewoon op pad te gaan. Dat voelt toch beter en vind het ook beter voor de ontwikkeling van mijn paard. Die van mij is nogal een softy, en nu is hij op concours helemaal een mietje geworden :P. Daarnaast vind ik het heel vervelend dat je maar 1 proef hebt. Dus dat ze daar niet in wisselen.
Dus for the time being was het leuk, maar nu toch maar weer voor het eggie :)

Padoertje
Berichten: 1541
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:29

Hier ook winst van het event van 2 juli, ondanks een dikke 1 op het protocol :') Dochter had een ander paard geleend voor een proef in het M2, omdat de onze met een blessure staat. Pittig gejureerd, maar wel terecht. Paard viel voor de E uit de contra en er was eigenlijk net ruimte tekort om opnieuw aan te springen, dus geen correctie gemaakt en dus (terecht) een 1 gekregen.

Ik zie het hier toch ook dat middengangen op de lange zijde van de jury af ook met 5-en beoordeeld worden, terwijl je toch echt met het geluid aan het paard hoort verruimen, bodem pakt en ook ziet terugkomen. Nu mag het in het M2 allemaal wat flitsender, dat is waar, maar het lijkt me lastig punten voor de jury. Evenals de travers; nu al 2 paarden die de travers toch echt wel lopen en dan toch een 3 krijgen met opmerking 'geen 4 sporen' terwijl ze dat echt wel doen. Lengtebuiging verder ook in orde. Nu maakt het gelukkig geen verschil in wel of niet winst of dubbele winst, maar toch. Ik kan me voorstellen dat sommige onderdelen echt heel lastig te beoordelen zijn en dat niet overal het voordeel van de twijfel gegeven kan worden. Dus chapeau voor alle juryleden die hieraan meewerken *\o/*

Wij gaan ons lekker voorbereiden op het weer op pad gaan :j

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:41

Wij hadden zondag ons proefje gefilmd voor 2 juli. Door de concentratie kwam ik er tijdens mijn proef achter dat er op X een mooie mestbult lag, heel charmant. Toch maar een tweede keer gereden, nadat de mest was opgeruimd, maar die proef was toch minder ontspannen gereden dus het filmpje met mest ingestuurd... Ik lees dat verschillende mensen hun punten al binnen hebben van 2 juli dus ik duim ook hard om ze nog voor het weekend binnen te krijgen. Ik had gedroomd dat het 150 punten waard was dus het kan alleen nog maar meevallen :D

kincsem

Berichten: 198
Geregistreerd: 13-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 14:45

Padoertje schreef:
Hier ook winst van het event van 2 juli, ondanks een dikke 1 op het protocol :') Dochter had een ander paard geleend voor een proef in het M2, omdat de onze met een blessure staat. Pittig gejureerd, maar wel terecht. Paard viel voor de E uit de contra en er was eigenlijk net ruimte tekort om opnieuw aan te springen, dus geen correctie gemaakt en dus (terecht) een 1 gekregen.

Ik zie het hier toch ook dat middengangen op de lange zijde van de jury af ook met 5-en beoordeeld worden, terwijl je toch echt met het geluid aan het paard hoort verruimen, bodem pakt en ook ziet terugkomen. Nu mag het in het M2 allemaal wat flitsender, dat is waar, maar het lijkt me lastig punten voor de jury. Evenals de travers; nu al 2 paarden die de travers toch echt wel lopen en dan toch een 3 krijgen met opmerking 'geen 4 sporen' terwijl ze dat echt wel doen. Lengtebuiging verder ook in orde. Nu maakt het gelukkig geen verschil in wel of niet winst of dubbele winst, maar toch. Ik kan me voorstellen dat sommige onderdelen echt heel lastig te beoordelen zijn en dat niet overal het voordeel van de twijfel gegeven kan worden. Dus chapeau voor alle juryleden die hieraan meewerken *\o/*

Wij gaan ons lekker voorbereiden op het weer op pad gaan :j


Dit is precies wat ik ook zag toen ik mijn filmpje terugkeek. Ik heb het wel gewoon ingestuurd, maar ga de volgende keer wel extra gas geven en meer markeren bij de uitgestrekte gangen en travers extra schuin inzetten.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:08

Lappie_Lap schreef:
Ik had vorige week heel snel zowel de punten als de coupon van 25 juni, op de vrijdagmiddag. Maar hij staat nog steeds, nu een week later, op i.a.v. verwerking? Andere keren ging dat echt heel snel, raar.

Dat heb ik dus ook.. vond het al een beetje gek :Y)

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:18

Ik heb net de proef van 2 juli terug. L1, zondag ingestuurd. Net een wp en ik kan me vinden in het commentaar. Cijfers tussen de 4 en 7.

Van het weekend weer filmen. En dan vrijdag een meetmoment. En dan heb ik voor die week nog een online event staan.

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:32

Ik wacht nog op punten, KNHS maar eens geappt waar ze blijven.

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:44

Van wanneer?

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:47

Marjolein: fijn dat je net een winstpunt hebt!

Padoertje: wel tof dat de rest dan zo netjes was dat ze toch die 1 kon ophalen! Helemaal met een leenpaard. En dat punt van travers is dan wel jammer, helemaal als je weet dat het wel goed ging. Wat dat betreft maar goed dat ik de L2 door moet, paard wat ik rijd wordt wel vaak compact genoemd, dat is ie ook. Maar dan is het natuurlijk nog lastiger te zien.

Rosanna1990: snap ik helemaal! Ik denk dat het voor ons mooie kans is om de L2 door te komen, en misschien nog een puntje in de M1 te halen, maar denk ook dat wij beter in het echt gaan uitkomen, helemaal in de klasse met de schouderbinnenwaarts etc. Ga nu wel goed met de MS, dus had wel vaker op pad gekund. Maargoed, scheelt de eigenaren wel veel werk zo dus en rij normaal wel makkelijk winst dus wij starten online nog even door.

Ik heb net nog even mijn proefje bekeken met protocol erbij, en ik ben nog steeds van mening dat het wel een winstpunt had mogen zijn, en niet met alles eens :') . Maar vond er wel een goede opmerking bijzetten qua de balans in de halve volte B-X :j Dus dat is de 7,50 ook al dik waard haha, goede les voor mijzelf qua rijden met gespannen Karel, en dus wel een werkpunt eruit kunnen halen wat in de eerdere proeven niet genoemd is :D En het was ook geen wereld proef hoor, zoals hier eerder al gezegd werd. Als je echt goed rijd kan niemand om je heen. Dus een keer extra L2 starten is ook niet zo erg. We hebben ook al 2x in de buurt gezeten van de 195. Ook wel leuk om te kijken of we dat nog eens kunnen halen :D
Laatst bijgewerkt door urosa op 03-07-20 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lappie_Lap

Berichten: 3232
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:49

Flicka12 schreef:
Lappie_Lap schreef:
Ik had vorige week heel snel zowel de punten als de coupon van 25 juni, op de vrijdagmiddag. Maar hij staat nog steeds, nu een week later, op i.a.v. verwerking? Andere keren ging dat echt heel snel, raar.

Dat heb ik dus ook.. vond het al een beetje gek :Y)

Ik heb gister een appje gestuurd met de vraag of er niks aan de hand was. Maar kreeg toen terug dat ze het heel druk hebben gehad en een technische storing en daardoor veel achterstand.
Ok dan? Dat was volgens mij een paar weken terug :P
Hopelijk springt ie snel om in status ... mijn neurotische trekje om alles goed en definitief te hebben staan :o

Imaginaerum
Berichten: 3713
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:55

Mijn winstpunt van 25-6 staat ook nog steeds op "i.a.v. verwerking", het verwerken lijkt ook langer te duren dan eerder. Je bent dus gelukkig niet de enige! :)

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 15:57

Duurde bij mij een paar dagen. Kwam volgens de KNHS omdat ze met twee verwerkingen werken. De eerste bij de wedstrijdhistorie en de tweede verwerking zijn de winstpunten

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:11

JorisDy schreef:
Van wanneer?

Punten van de 25e, maar ingestuurd op de 23ez

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:15

De termijn van 5-7 werkdagen is nog niet eens voorbij :')

Lappie_Lap

Berichten: 3232
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 16:38

Mijn denkfout.
Ik beschouwde de 5-7 dagen termijn voor het ontvangen van de punten (en coupon). Maar idd, die 2e stap hoort ook nog bij de verwerking :j

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 17:07

Flicka12 schreef:
De termijn van 5-7 werkdagen is nog niet eens voorbij :')


Die zijn voorbij hoor. ;-)
Maar dat maakt verder ook niet uit, want toen ik de KNHS berichten of filmpje goed doorgekomen was moest ik als de punten er nog niet waren vandaag terug berichten.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:05

Spaansepony schreef:
Flicka12 schreef:
De termijn van 5-7 werkdagen is nog niet eens voorbij :')


Die zijn voorbij hoor. ;-)
Maar dat maakt verder ook niet uit, want toen ik de KNHS berichten of filmpje goed doorgekomen was moest ik als de punten er nog niet waren vandaag terug berichten.



Nee, je zit op de 6e werkdag. (Wanneer je ingestuurd hebt telt niet mee. Telt pas vanaf sluitingsdatum van het event)

Tilmar

Berichten: 3316
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:27

Ik heb er vandaag 12 gehad van 2 juli,
Die stuur ik zondag terug, dan hebben de ruiters maandag of dinsdag de punten.

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 18:55

Tilmar schreef:
Ik heb er vandaag 12 gehad van 2 juli,
Die stuur ik zondag terug, dan hebben de ruiters maandag of dinsdag de punten.


Dat is echt wel vlot! :j

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10428
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:48

Ik heb net ook weer een hele rits gehad van de B tm L2 paarden. Daar ga ik zo ook de eerste paar van doen :)

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:53

Lekker bezig, ik had mezelf op tijd afgemeld. Geen tijd van leven, morgen meetmoment, donderdag meetmoment en stikdruk met werken.

Iemand hier ergens vroeg nog in welke regio mijn vereniging zit, dat is Moordrecht, Zuidholland.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:53

Ben je er bij met de meetmomenten daf? Succes en ergens ook nog ontspannen he,?

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:55

Nee, nog steeds niet. Gisteren weer met mijn zusje op pad geweest en er staan nog een aantal afspraken in het ZH op de planning dus ik hou me nog wat afzijdig van mensen groepen.

Ik regel wel echt alles van te voren en erna dus degene die er is, hoeft alleen maar protocollen te tellen hahaha.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 20:57

Ja, zusje is belangrijker ja :j Logisch, maar je doet alsnog het meeste werk voor het meetmoment dus haha

Spaansepony
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:37

daffodil schreef:
Lekker bezig, ik had mezelf op tijd afgemeld. Geen tijd van leven, morgen meetmoment, donderdag meetmoment en stikdruk met werken.

Iemand hier ergens vroeg nog in welke regio mijn vereniging zit, dat is Moordrecht, Zuidholland.


Is Moordrecht nog beetje leuk om dressuur te starten?
Normaal kom ik daar alleen om terrein af te huren met lesgevers voor de cross.