Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:10

MarryAnneR schreef:
Wij zijn dit weekend ook maar weer op pad geweest. Wij hebben natuurlijk weer wat bijzonders. 10 meter verderop besluit er iemand zijn paard te gaan longeren met een zweep met een zakje eraan... nou dat was 1 groot feest! Jury zag het ook gebeuren en heeft op protocol nog wel gezet goed opgelost! Wel net winst 2 keer, maar niet fijn gereden met een pony over de flos. Dan denk ik weer. Soms is thuis rijden zo slecht nog niet.
Voor degene die nu zeggen, dat ze daar maar tegen moeten kunnen.... normaal is er iets meer reuring op een wedstrijd. Dan hebben ze niet 1 ding op om te focussen. En als er nou iemand op 3 meter afstand van de bakrand gaat staan de zwaaien met zo’n ding in de stilte... niet echt fijn...

Jeetje.. Nou ik snap wel wat je paard dat niet leuk vindt. Dat doe je toch niet :Y)
Bij het meetmoment waar ik komende week aan mee ga doen zitten de jury en schrijfster dus aan een tafel bij de baan. Lijkt me best gek :') Dan kun je toch alles horen wat ze zeggen?

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:16

MarryAnneR schreef:
Wij zijn dit weekend ook maar weer op pad geweest. Wij hebben natuurlijk weer wat bijzonders. 10 meter verderop besluit er iemand zijn paard te gaan longeren met een zweep met een zakje eraan... nou dat was 1 groot feest! Jury zag het ook gebeuren en heeft op protocol nog wel gezet goed opgelost! Wel net winst 2 keer, maar niet fijn gereden met een pony over de flos. Dan denk ik weer. Soms is thuis rijden zo slecht nog niet.
Voor degene die nu zeggen, dat ze daar maar tegen moeten kunnen.... normaal is er iets meer reuring op een wedstrijd. Dan hebben ze niet 1 ding op om te focussen. En als er nou iemand op 3 meter afstand van de bakrand gaat staan de zwaaien met zo’n ding in de stilte... niet echt fijn...


Dat de jury dan niet even uitgestapt is om de betreffende longeerder te vragen de zweep weg te doen?

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:18

Hopelijk deze week de punten v/d 11e en wie weet die van de 18e! Nog even en we mogen M2.

PSvanLot

Berichten: 10144
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:19

Wat wordt er toch veel geknipt in filmpjes. vandaag alweer 2!

MarryAnneR
Berichten: 695
Geregistreerd: 14-11-06
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:23

PSvanLot schreef:
MarryAnneR schreef:
Wij zijn dit weekend ook maar weer op pad geweest. Wij hebben natuurlijk weer wat bijzonders. 10 meter verderop besluit er iemand zijn paard te gaan longeren met een zweep met een zakje eraan... nou dat was 1 groot feest! Jury zag het ook gebeuren en heeft op protocol nog wel gezet goed opgelost! Wel net winst 2 keer, maar niet fijn gereden met een pony over de flos. Dan denk ik weer. Soms is thuis rijden zo slecht nog niet.
Voor degene die nu zeggen, dat ze daar maar tegen moeten kunnen.... normaal is er iets meer reuring op een wedstrijd. Dan hebben ze niet 1 ding op om te focussen. En als er nou iemand op 3 meter afstand van de bakrand gaat staan de zwaaien met zo’n ding in de stilte... niet echt fijn...


Dat de jury dan niet even uitgestapt is om de betreffende longeerder te vragen de zweep weg te doen?


Dochterlief had de pony vrij snel weer onder controle. wel een spectaculaire middengalop :-). MaAr goed de spanning Af laten vloeien duurt altijd even.. je zag ook de punten zakken van 8 en veel zevens naar 5-en. Nouja we hadden de punten niet meer nodig maar gewoon jammer zeg maar ...

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:34

PSvanLot schreef:
Wat wordt er toch veel geknipt in filmpjes. vandaag alweer 2!



Wat gek. Het is toch overduidelijk bekend dat dit niet is toegestaan?

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:35

PSvanLot schreef:
Wat wordt er toch veel geknipt in filmpjes. vandaag alweer 2!


Het zou nog niet eens in mij opkomen om dit te doen :')

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:35

Nou ik had je proef mooi even stilgelegd en degene die aan het longeren was opdracht gegeven te stoppen op deze manier. Dat is nou echt een taak van een jury hoor, onveilige situaties moet op ingegrepen worden.

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:50

Jeetje daar ben je ook niet blij mee inderdaad! Heb wel eens gehad dat iemand op 1 meter naast de ring uitgebreid een plastic tas waar beschermers of iets dergelijks ingezeten hadden ging staan uitslaan, terwijl ik daarlangs reed :Y) die snapte het ook niet helemaal geloof ik...


Andere vraag, ik heb al punten van de 11e terug sinds woensdag, staat ook al op verwerkt, maar nog geen protocol. Dat is nog niet eerder gebeurd. Iemand anders ook zoiets?

mavantos

Berichten: 3598
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:53

saarie schreef:
Jeetje daar ben je ook niet blij mee inderdaad! Heb wel eens gehad dat iemand op 1 meter naast de ring uitgebreid een plastic tas waar beschermers of iets dergelijks ingezeten hadden ging staan uitslaan, terwijl ik daarlangs reed :Y) die snapte het ook niet helemaal geloof ik...


Andere vraag, ik heb al punten van de 11e terug sinds woensdag, staat ook al op verwerkt, maar nog geen protocol. Dat is nog niet eerder gebeurd. Iemand anders ook zoiets?


Vervelend, maar een paard moet ook ergens tegen kunnen hoor. Dat je last hebt van een zakje aan een zweep die continue herrie maakt snap ik, maar als iemand even een tasje uitklopt en je hele paard van de leg is zou ik dat toch eventjes oefenen.

Die van mij zouden hoogstens stil gaan staan om te kijken of er wat lekkers te halen valt bij dat tasje :')

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:02

Flicka12 schreef:
MarryAnneR schreef:
Wij zijn dit weekend ook maar weer op pad geweest. Wij hebben natuurlijk weer wat bijzonders. 10 meter verderop besluit er iemand zijn paard te gaan longeren met een zweep met een zakje eraan... nou dat was 1 groot feest! Jury zag het ook gebeuren en heeft op protocol nog wel gezet goed opgelost! Wel net winst 2 keer, maar niet fijn gereden met een pony over de flos. Dan denk ik weer. Soms is thuis rijden zo slecht nog niet.
Voor degene die nu zeggen, dat ze daar maar tegen moeten kunnen.... normaal is er iets meer reuring op een wedstrijd. Dan hebben ze niet 1 ding op om te focussen. En als er nou iemand op 3 meter afstand van de bakrand gaat staan de zwaaien met zo’n ding in de stilte... niet echt fijn...

Jeetje.. Nou ik snap wel wat je paard dat niet leuk vindt. Dat doe je toch niet :Y)
Bij het meetmoment waar ik komende week aan mee ga doen zitten de jury en schrijfster dus aan een tafel bij de baan. Lijkt me best gek :') Dan kun je toch alles horen wat ze zeggen?


Dit valt mee, al een aantal keren gehad. Meestal wachten ze ook met een cijfer geven als je iets verder weg bent. Heb al een paar keer gehad dat ik misschien 1 of 2 cijfers hoorde en verder helemaal niks omdat ik zo gefocust was op mijn proef :D

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:04

@mavantos: tja dat zou ik ook wel willen haha maar heb helaas een kijkerig paard wat dit de ideale mogelijkheid vond om onder zijn proef uit te komen :') proef ook gewoon af kunnen maken hoor, maar leverde wel wat mooie moves (horizontale teleportatie) op.

linn1502

Berichten: 735
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: Veluwe

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:16

Ik heb vandaag van mijn tweede paard de punten terug.

187.5 voor de eerste keer samen L2 dus best tevreden.

Overigens een vraag voor jullie ben met hem versneld gestart. Alleen nu staan mijn punten bij het l1.. is verder nog niet verwerkt. Komt dit goed zodra ze dat verser verwerken ( dus bij het paardje waar je punten staann)

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:39

Ik start bijna elk paard alleen een paar proeven L1, dan een keertje M1 als tussenstap en als de leeftijd en trainingstijd het toestaat dan door naar de Z1. Bij mij zijn de punten nooit bij de oude klasse gekomen. Het werd dan echt een klassering in de nieuwe klasse.

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:42

Wat goed om te lezen dat er al weer zoveel mensen hun punten terugkrijgen van de 18e :). Als ik het goed heb begrepen kan ik die straks terugvinden bij het kopje "Mijn klasseringen"? Toch? Anders kijk ik steeds verkeerd.... :o

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:44

linn1502 schreef:
Ik heb vandaag van mijn tweede paard de punten terug.

187.5 voor de eerste keer samen L2 dus best tevreden.

Overigens een vraag voor jullie ben met hem versneld gestart. Alleen nu staan mijn punten bij het l1.. is verder nog niet verwerkt. Komt dit goed zodra ze dat verser verwerken ( dus bij het paardje waar je punten staann)


Mijn M1 punten stonden laatst bij M2. Even een berichtje naar de Knhs doen, dan herstellen ze dat voor je.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:45

Akke_sSpring schreef:
Wat goed om te lezen dat er al weer zoveel mensen hun punten terugkrijgen van de 18e :). Als ik het goed heb begrepen kan ik die straks terugvinden bij het kopje "Mijn klasseringen"? Toch? Anders kijk ik steeds verkeerd.... :o

Onder mijn wedstrijdhistorie :j

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:03

mavantos schreef:
saarie schreef:
Jeetje daar ben je ook niet blij mee inderdaad! Heb wel eens gehad dat iemand op 1 meter naast de ring uitgebreid een plastic tas waar beschermers of iets dergelijks ingezeten hadden ging staan uitslaan, terwijl ik daarlangs reed :Y) die snapte het ook niet helemaal geloof ik...


Andere vraag, ik heb al punten van de 11e terug sinds woensdag, staat ook al op verwerkt, maar nog geen protocol. Dat is nog niet eerder gebeurd. Iemand anders ook zoiets?


Vervelend, maar een paard moet ook ergens tegen kunnen hoor. Dat je last hebt van een zakje aan een zweep die continue herrie maakt snap ik, maar als iemand even een tasje uitklopt en je hele paard van de leg is zou ik dat toch eventjes oefenen.

Die van mij zouden hoogstens stil gaan staan om te kijken of er wat lekkers te halen valt bij dat tasje :')


Mijn moeder zou dat ook zo doen hoor. En schat van een mens en echt niet met kwade bedoelingen maar die snapt idd niet dat een paard daarvan kan schrikken :+

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:06

linn1502 schreef:
Ik heb vandaag van mijn tweede paard de punten terug.

187.5 voor de eerste keer samen L2 dus best tevreden.

Overigens een vraag voor jullie ben met hem versneld gestart. Alleen nu staan mijn punten bij het l1.. is verder nog niet verwerkt. Komt dit goed zodra ze dat verser verwerken ( dus bij het paardje waar je punten staann)


Wij hadden hetzelfde (zie berichtje eerder in dit topic). Nichtje was L2 gestart, maar punten staan bij L1. Ik heb de KNHS een Whatsapp bericht gestuurd.
Zou het wel even melden en niet afwachten.

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:10

Toen ik eerste keer L1 punten terug had duurde het even voordat er ook dressuur L1 kwam te staan. Als ik op B klikte stonden dan wel de L1 uitslagen daar. Maar het is vanzelf goedgekomen. Nu staat er gewoon L1+2 bij de klasseringen van dit paard.

kara
Berichten: 973
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: Borculo

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:23

Andere vraag hoe snel wordt de klasse die je nu rijdt bij de knhs verwerkt bij Kwpn?
De winstpunten zouden immers mbt klasse wel bij kwpn verwerkt worden

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:31

Dat zou inderdaad automatisch moeten gaan, maar bij mijn paarden lopen ze erg achter in sportstand op kwpn.nl.

GiGi_90

Berichten: 657
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:41

Zijn er al mensen die de uitslag van de 18de hebben? Vanavond ga ik weer filmen voor het event van de 25ste. En van het weekend weer voor het eerst op pad voor een meetmoment! Ik ben benieuw :) Wel leuk voor de afwisseling weer een keer andere proeven.

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:42

Is er eigenlijk een reden genoemd voor het uitschrijven van één proef per klasse voor online rijden?

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:48

Sunniva schreef:
Zijn er al mensen die de uitslag van de 18de hebben? Vanavond ga ik weer filmen voor het event van de 25ste. En van het weekend weer voor het eerst op pad voor een meetmoment! Ik ben benieuw :) Wel leuk voor de afwisseling weer een keer andere proeven.


Ik nog niet. Hoopte voor de 25e dit nog te krijgen. Dan kan ik misschien de verbeterpunten nog meenemen in het nieuwe te filmen proefje