Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:08

DoretteK schreef:
Het was een verplichting om het betaalsysteem van de KNHS te gebruiken als je een meetmoment wilt organiseren, dit kost 10% van het startgeld per combinatie. Hier is de KNHS echter vanochtend op terug gekomen, en nu mogen verenigingen toch ook zelf een betaalsysteem kiezen en via het betaalsysteem van de KNHS wordt er 50% korting gegeven.

Daarnaast is de kantine natuurlijk dicht, want eigenlijk één van de grootste inkomsten is tijdens wedstrijden (hier tenminste wel). Dus ik vind het niet gek dat startgelden hetzelfde zijn :)


Aha ja daar had ik nog niet aan gedacht inderdaad!
Zelf maak ik eigelijk nooit gebruik van een kantine, maar nu je het zegt veel anderen doen dat normaal gesproken wel.

elin2412
Berichten: 59
Geregistreerd: 14-07-14

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:15

Zijn er nog meer mensen die hun punten niet terug hebben van het event tm 14 mei?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:29

PSvanLot schreef:
Caritas schreef:
Wat als je filmpje grotendeels wat aan de donkere kant is want alles aan de kant de A is donker en het licht is om 20:30 niet meer zo goed. Wordt hij afgekeurd en is het jammer? Paard ging gister wel echt fijn. Heeft maar een paar keer met z'n hoofd geschud.

(En ik ga z'n snuit verven; hij heeft een brede doorlopende bles die onderaan afbuigt naar links waardoor het lijkt alsof hij kantelt)


Zoiets zou zeker afgekeurd kunnen worden. Naar mijn mening moet je eigenlijk zo'n filmpje ook niet in willen sturen. Snap dat het niet altijd anders kan maar je wilt natuurlijk zo goed mogelijk beoordeeld worden.

Eens hoor maar waar het voor het oog nog hartstikke licht was, bleek dat na opname niet zo te zijn. De zon was ook nog niet onder ofzo. Gelukkig had ik een witte broek en dekje en heeft het paard 4* hoog wit. Misschien volgende keer iets later filmen zodat het baklicht aan kan?

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:46

elin2412 schreef:
Zijn er nog meer mensen die hun punten niet terug hebben van het event tm 14 mei?

Mijn dochter heeft ze vandaag gekregen, alleen het protocol nog niet

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:48

Caritas schreef:
Wat als je filmpje grotendeels wat aan de donkere kant is want alles aan de kant de A is donker en het licht is om 20:30 niet meer zo goed. Wordt hij afgekeurd en is het jammer? Paard ging gister wel echt fijn. Heeft maar een paar keer met z'n hoofd geschud.

(En ik ga z'n snuit verven; hij heeft een brede doorlopende bles die onderaan afbuigt naar links waardoor het lijkt alsof hij kantelt)



als je een goedje heb gevonden wat erop blijft, hoor ik het graag hier ook een vertekend beeld helaas..... :P :P

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:49

kimwilliam schreef:
Caritas schreef:
Wat als je filmpje grotendeels wat aan de donkere kant is want alles aan de kant de A is donker en het licht is om 20:30 niet meer zo goed. Wordt hij afgekeurd en is het jammer? Paard ging gister wel echt fijn. Heeft maar een paar keer met z'n hoofd geschud.

(En ik ga z'n snuit verven; hij heeft een brede doorlopende bles die onderaan afbuigt naar links waardoor het lijkt alsof hij kantelt)



als je een goedje heb gevonden wat erop blijft, hoor ik het graag hier ook een vertekend beeld helaas..... :P :P


Gewoon zwarte Edding permanent marker. :+

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:51

kimwilliam schreef:
Caritas schreef:
Wat als je filmpje grotendeels wat aan de donkere kant is want alles aan de kant de A is donker en het licht is om 20:30 niet meer zo goed. Wordt hij afgekeurd en is het jammer? Paard ging gister wel echt fijn. Heeft maar een paar keer met z'n hoofd geschud.

(En ik ga z'n snuit verven; hij heeft een brede doorlopende bles die onderaan afbuigt naar links waardoor het lijkt alsof hij kantelt)



als je een goedje heb gevonden wat erop blijft, hoor ik het graag hier ook een vertekend beeld helaas..... :P :P


Gewoon zwarte Edding permanent marker. :+[/quote]


hahaha ja denk alleen dat dat bij die van mij zichtbaar wordt

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:52

Oh joh dat is helemaal niet scheef. Ik ken er echt die van links naar rechts schuin over het hoofd een bles hebben. Van linkeroog naar rechterneus of andersom.

kimwilliam

Berichten: 1167
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:54

Suzanne F. schreef:
Oh joh dat is helemaal niet scheef. Ik ken er echt die van links naar rechts schuin over het hoofd een bles hebben. Van linkeroog naar rechterneus of andersom.


als zn hofd recht op je af komt lijkt het of hij hem iets scheef houdt en voor zn tuigerneus lijkt hij al heel snel achter de loodlijn te lopen. deze foto valt gelukkig erg mee

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:16

Afbeelding

Carolyn8
Berichten: 58
Geregistreerd: 25-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:05

Helaas nog geen punten vd 21e binnen. Dinsdag nieuwe werkdag, nieuwe kansen :))

PSvanLot

Berichten: 10143
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:18

Suzanne F. schreef:
Oh joh dat is helemaal niet scheef. Ik ken er echt die van links naar rechts schuin over het hoofd een bles hebben. Van linkeroog naar rechterneus of andersom.


Hier zie ik ook weinig scheefs in...

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:19

Voor de zekerheid, je mag ook nu in een binnenzak opnemen toch?

PSvanLot

Berichten: 10143
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:19

stitchlover schreef:
Voor de zekerheid, je mag ook nu in een binnenzak opnemen toch?


Je hebt nog nooit in je binnenzak mogen opnemen :P
In een binnenbak heeft altijd gemogen, mits met 2.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:20

stitchlover schreef:
Voor de zekerheid, je mag ook nu in een binnenzak opnemen toch?



In een binnenzak lijkt me wat lastig, binnenbak mag wel :+ ;)

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:25

PSvanLot schreef:
stitchlover schreef:
Voor de zekerheid, je mag ook nu in een binnenzak opnemen toch?


Je hebt nog nooit in je binnenzak mogen opnemen :P
In een binnenbak heeft altijd gemogen, mits met 2.



Of 3, aangezien er weer voorgelezen mag worden :)

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:11

Denk dat een binnenzakopname afgekeurd wordt omdat de opname dan te donker wordt :Y)

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:12

MisticRider schreef:
Flevolander schreef:
Zijn er al mensen die een Z video hebben opgenomen/ingestuurd? En wat was jullie ervaring wat betreft het zoomen in de video's?


Ik! naar mijn mening is het beter te zien dan 20x40 zonder inzoomen.
Wat wel lastig is, is dat inzoomen. het is echt pittig om een goed filmpje te maken (je zoomt ook al snel te veel in, ga je bijna uit beeld, zoom je uit is het weer te ver) denk dat dit voor de camera vrouwen en heren nog even oefenen is :D


Ik ben benieuwd, ik ga het woensdag proberen.. filmer heeft vorige keer mijn M2 filmpje opgenomen, dus die kent het principe.. maar idd het inzoomen is even wennen denk ik..

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:26

Of voor de (scheve) blessen witte ice clay erop smeren om het recht te maken? :+
Weet niet of het helemaal mag/de bedoeling is. Grijs gebied zullen we maar zeggen. Kan me wel voorstellen dat het lastig is inderdaad en het al sneller scheef lijkt. Heb zelf altijd met een schimmel gereden en de vos heeft alleen maar een kolletje. Dus zelf gelukkig nooit last van gehad :)

PSvanLot

Berichten: 10143
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 22:47

Een jury ziet echt wel het verschil tussen daadwerkelijk kantelen of een scheve bles.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:11

PSvanLot schreef:
Een jury ziet echt wel het verschil tussen daadwerkelijk kantelen of een scheve bles.


Niet allemaal denk ik ken iemand die 2 flinke onvoldoendes kreeg voor de galop met opmerking verkeerde galop..
We hebben er met z'n 3e na gekeken.. Maar hij is toch echt in de goede galop :Y)

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 23:41

daffodil schreef:
Ah dan maak ik t vakje wat groter.

Nou ik heb er net toch 1 gehad, jonge dame op fantastisch fijn paard in de B met een aanleuning, tempo en alles erop en eraan waar ze in het Z nog wel eens van zouden dromen!!!!!! Te leuk!

Overigens heb ik vandaag alleen maar B, dat vind ik ook wel weer echt een keer leuk!


Wat geweldig! Dat was ik sowieso niet, maar ik ben heel benieuwd of je mijn B proefje van de 28ste er tussen had zitten. Lijkt me zo leuk om door een bokker gejureerd te worden :D

Zephyr
Berichten: 955
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Eck en Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 00:39

Ik ben zelf voor het eerst M2 gestart. Ik heb inmiddels mijn punten al wel gevonden op mijn knhs(helaas niet zoals gehoopt), maar nog geen protocol. Geduldig wachten nog maar voorlopig! Conclusie voor nu. Leuk om op deze manier toch met proeven bezig te zijn. Voor een jury lijkt het me heel moeilijk beoordelen zo vanaf beeld.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 07:56

Buxy schreef:
PSvanLot schreef:
Een jury ziet echt wel het verschil tussen daadwerkelijk kantelen of een scheve bles.


Niet allemaal denk ik ken iemand die 2 flinke onvoldoendes kreeg voor de galop met opmerking verkeerde galop..
We hebben er met z'n 3e na gekeken.. Maar hij is toch echt in de goede galop :Y)


Wat heeft de beenzetting in galop nou te maken met het hoofd dan?

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 13:54

Het ging toch om het feit dat de jury echt het verschil wel ziet tussen bepaalde dingen...