[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
afkepieteke

Berichten: 235
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:01

Hoi! Ja hier nog steeds actief in de wedstrijden. We gaan lekker door nu ook online, we moeten nog 1 punt in de L2 en dan gaan we over naar het M. Ik hoop volgend jaar Z te kunnen rijden, dus wij gaan nog vrolijk verder *\o/*
Afbeelding

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 21:03

Pff kan mij soms zo storen aan het commentaar. Ja een pony van 1.40 is niet voor volwassenen en daarmee kan je echt niet tussen de paarden starten en als je met de insteek rijd om gewoon voor de plezier wedstrijden te rijden en daarmee hopelijk punten haalt kan je maar beter niet starten Pfff


Afbeelding

afkepieteke

Berichten: 235
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 01:14

XRuby_SymmyX schreef:
Pff kan mij soms zo storen aan het commentaar. Ja een pony van 1.40 is niet voor volwassenen en daarmee kan je echt niet tussen de paarden starten en als je met de insteek rijd om gewoon voor de plezier wedstrijden te rijden en daarmee hopelijk punten haalt kan je maar beter niet starten Pfff


[ [url=m/qMnIQS.jpg]Afbeelding[/url] ]


Echt? Wat een nare reacties! Dat heb ik gelukkig nog niet gehad, maar dat is wel heel zuur. Ook heb ik mij nog nooit benadeeld gevonden met een pony tussen de paarden, ik kom regelmatig met prijzen thuis (toen dat nog kon :Y) )

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:22

Hallo! Heel voorzichtig meld ik me ook hier. Onder voorbehoud van keuring heb ik een knappe Welsh partbred merrie gekocht, waarmee ik in de loop van de tijd misschien wel wil gaan starten. Want het blijft een beetje kriebelen...Ik heb mijn bejaarde KWPN'er ooit naar de L2 gereden, toen was het op met tijd en zin in wedstrijden. Vroegah bij de pony's heb ik ook wedstrijden gereden dressuur en springen, daarna dus met de KWPN maar nu dus een pony, want die paarden zijn zó groot en pony's zó leuk. Dus wie weet...!

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:23

Leuk LaDonna! Hopelijk komt ze goed door de keuring :D

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 07:11

Ik ben ook nog met mijn verzorgpony bezig tussen de paarden. Inmiddels in de L2. Nu vooral even online maar eind augustus en begin september staan 2 echte wedstrijdjes gepland :). Daarna hooooop ik M1 startgerechtigd te zijn en gaan we een hele tijd trainen om te kijken of we dat niveau nog kunnen bereiken ;) We zullen het zien, maar ik ben nu al trots hoor.
Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 11:22

Leuk Fleury! Wat voor pony is het?

Ik heb inmiddels de pony gekocht, wat een leukerd is het toch. Alleen is het zoeken naar een passend zadel een klein drama, pff. Sanaa is wat rond met post-zwangerschapsbuik na 4 veulens, waardoor werkelijk alle zadels óf naar voren schuiven óf klapperen. Nu heb ik op proef Van de zadelmaker een Wintec, eens kijken wat die doet.

absque_dubio

Berichten: 7848
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:03

Dat is onwijs moeilijk met die zadels op ronde pony's, ik ken het helemaal..
Mijn guppy is een tijd met springzadel gereden, dat bleef nog vrij lang goed liggen. Wie weet is dat een tijdelijke optie voor je?
Verder ben ik haar met mijn Euroriding diamant gaan rijden. Lag niet perfect, maar klapperde niet en lag vrij stabiel en schoof niet overdreven naar voren. Op advies van de zadelmaker daar gewoon mee gaan rijden. Soms is het even een compromis sluiten tot ze weer in vorm zijn (en ondertussen veel longeren).

Ik ben wel benieuwd naar foto's van je nieuwe aanwinst!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:29

LaDonna75 schreef:
Leuk Fleury! Wat voor pony is het?


Vera is een arabier*kwpn-er.

Ik ben wel benieuwd naar je pony! Hier ook altijd zadels die schuiven. Heb nu een Kieffer vzh die het beste ligt tot nu toe maar die zet mij ook naar rechts. Het is in mijn geval ook een kwestie van tijd en trainen.

afkepieteke

Berichten: 235
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:48

Ik kom mij ook weer even melden! Inmiddels zijn we M1 + 5 ! Gister op wedstrijd geweest en twee gelijke proeven gereden maar een mega verschil in punten, 195 en 175 >;) Zelf heel tevreden met mijn pony tussen het grote geweld :') .
Ik hoop volgend jaar Z te kunnen starten en dan wellicht een veulentje te fokken <3
Afbeelding

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 12:58

Wat leuk, weer wat nieuwe pony's! Wat over het algemeen mooi blijft liggen op onze schattige korte ronde pony's is vaak een Massimo. Ik heb een mooi dressuurzadeltje liggen. Maak er helaas veel te weinig gebruikt van. Gister een springzadeltje voor erbij gekocht, Thorowgood. Met het idee dat ik dan misschien sneller weer het zadel uit de kast trek om er weer eens op te klimmen :)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:24

Mijn pony en ik starten ook tussen de paarden. Ponylief is slechts 1,40m klein, maar ik ben 32 jaar oud dus we hebben al lang geen keuze meer :+
Wij zijn er ook ruim een half jaar uit geweest (koliekoperatie en complicaties). We zijn nog niet terug op ons oude niveau, maar we hebben gister wel weer een keer een proefje kunnen rijden (online proefje om te zien of we het niveau aan kunnen, zo ja dan gaan we half augustus weer starten :D )
<3
Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2145
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:26

Wat een gave kleur Fjord!

En leuk, nog meer ponyruiters *\o/*
Ik heb mezelf inmiddels aangemeld bij de vereniging hier in de buurt, en ik ga denk ik per het indoorseizoen starten als mevrouw het goed oppakt (en ik een goed passend zadel heb, zucht). Ik heb nu trouwens alleen tweedehands zadels laten passen, als de Wintec ook niet goed zit, ga ik nieuw overwegen hoor.
Dit is Sanaa:

Afbeelding

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 18:48

Oh ja, zadeldrama -O- hier ook gehad. Nu een kentaur ithaka en die blijft met een onderlegger mooi liggen.

Eind mei hebben we met een onlineproef onze laatste winspunt in het M2 gereden. We mogen nu Z1 starten **\O/** debuut staat gepland op 5 sept. We moeten nog wel een beetje oefenen :D

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:23

Mijn pony heeft een massimo dressuur oud model franse kussens. Ook volgens country mill een zeer populair zadel met een wachtlijst. Mijn pony 1.36,5 gaat morgen zijn debuut maken in de dressuur. Niet met mij maar met mijn 9 jarige bijrijdster. Zij brengt hem eerst lekker in de ponys uit en daarna ga ik wel misschien een poging wagen. Bij ons op stal zijn er 4 dagen achter elkaar wedstrijden en van die 4 dagen loopt mijn pony er 3 in mee.
Afbeelding

Hierbij mijn pony met het zadel dus
Afbeelding

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:29

Afbeelding
Afbeelding

Ik ben thuis lekker aan het rijden, veel naar buiten ook, wedstrijden staan momenteel op een laag pitje, weinig zin in.... denk in sept of okt dat ik dan weer eens een Z proef ga proberen te rijden.

Afbeelding

Ik heb op beide pony’s trouwens rossner dressuurzadels liggen.

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 20:38

Saskiaojan, wauw mooie pony zeg <3

Ik had trouwens helemaal geen zin in zadel gedoe met mijn rondgeribte, kleine fjordje met korte rug en mijn eigen dikke kont... dus ik heb een Brandt zadel aan laten meten. Echt hemels <3

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:37

Dank! Die van jou mag er ook zijn hoor <3 en wat fijn dat ze het weer zo fijn oppakt na zon heftige operatie/ tijd! Dat rood staat haar ook echt super.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 22:13

Wel,om neiuwe pony ruiters hier, echt super dat dei van jou Linda zo weer hersteld is.

Ik ga binnenkort keer online Z proefje rjiden, gewoon voor de fun, heb me 2 wkn terug of zo ingeshcreven, zodat ik 1. een filmer kan vinden en 2. ik kan rjiden als ik neit heelmaal in de kerukels lig. Ben benieuwd, voor het Z zjin er nog heel veel zaken dei bete rmoeten.

En zadesl voor klein en rond.. ehhh, check.. ik heb een bates caprilli en een passier grand gilbert (oude model) (heb 2 paarden, maar deze 2 passen bieden op Heps, die klein en rond is)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 06:54

Wat een knappe ponies!
Ik ben ook niet heel fanatiek aan het oefenen, moet paar weken buitenritten begeleiden.
Mijn zus haar paard is aan het revalideren, zij rijdt nu tijdelijk mijn Welsh Yellow.Mijn jonkie probeer ik 3x per week te rijden en mijn Stippie mag vanmiddag weer eens in de bak.Mijn paard had zich geblesseerd en moet eigenlijk weer gescand worden, maar ik laat haar nog maar ff op de paddock hangen.

Zadelproblemen heb ik gelukkig niet.Ik heb ook 3 Brandt zadels.Waarvan 1 met vlakke zit voor de rondgeribte en overbouwde modellen.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 19:49

Leuk dat dit topic nog steeds loopt en zowel oude bekenden als nieuwe bokkers met hun pony starten!

Sjolvir schreef:
Wel,om neiuwe pony ruiters hier, echt super dat dei van jou Linda zo weer hersteld is.

Ik ga binnenkort keer online Z proefje rjiden, gewoon voor de fun, heb me 2 wkn terug of zo ingeshcreven, zodat ik 1. een filmer kan vinden en 2. ik kan rjiden als ik neit heelmaal in de kerukels lig. Ben benieuwd, voor het Z zjin er nog heel veel zaken dei bete rmoeten.

En zadesl voor klein en rond.. ehhh, check.. ik heb een bates caprilli en een passier grand gilbert (oude model) (heb 2 paarden, maar deze 2 passen bieden op Heps, die klein en rond is)

:') Ik kan me jou toch herinneren als correct Nederlands schrijvend! :list:

Nadat ze haar eigen paard in heeft laten slapen heeft mijn dochter een afwisselend met Jones of Pepita gereden, niet altijd al te fanatiek overigens. Met Pepita heeft ze echt geen klik, dus daar is ze mee gestopt. Als Pepita hersteld is en het veulen afgespeend ga ik haar rijden. Of het ooit tot wedstrijden komt weet ik niet, ik vind haar wel een beetje spannend. Ik ga voor ons de lat heel erg laag leggen en dan zie ik wel hoe het gaat.
Mijn dochter is een paar weken geleden voor het eerst gestart in de M1 en ze hebben winst gereden. Het verruimen moet echt nog beter, hopelijk valt dat kwartje snel. Desondanks ben ik wel trots op mijn westernpony (en dochter natuurlijk ook).

AfbeeldingCO2_6941 Kopiëren

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 05:12

Nog meer volwassenen die echt een c pony of kleiner tussen de paarden uitbrengt? Ik ga dan toch maar binnenkort starten om wedstrijden te rijden met mijn c pony. Heb nu iemand gevonden die met mij het proefje kan oefenen en diegene kan altijd elke dag en ze vind het ook nog heel leuk ook dus dat is heel fijn en ik kan vervoer regelen om buitenaf te starten. Dat brengt eindelijk de mogelijkheden want op eigen stal wil ik liever niet starten.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:33

XRuby_SymmyX schreef:
Nog meer volwassenen die echt een c pony of kleiner tussen de paarden uitbrengt? Ik ga dan toch maar binnenkort starten om wedstrijden te rijden met mijn c pony. Heb nu iemand gevonden die met mij het proefje kan oefenen en diegene kan altijd elke dag en ze vind het ook nog heel leuk ook dus dat is heel fijn en ik kan vervoer regelen om buitenaf te starten. Dat brengt eindelijk de mogelijkheden want op eigen stal wil ik liever niet starten.


Ik mag met mijn C-pony Z1 starten. Hij is 1.34m.
Jaren geleden heb ik met mijn A-pony M1 gestart.
Allebei tussen de paarden.

[Edit] even in je profiel gespiekt, wat een leuke pony! Gewoon lekker gaan starten hoor. Eventueel kan dat nu ook online.
Als Sym 1.40m is dan is het een D-pony en die starten juist regelmatig tussen de paarden.
Laatst bijgewerkt door ukkiepuk op 26-07-20 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 09:35

Waarom wil je niet op je eigen stal starten Ruby?

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 11:33

ukkiepuk schreef:
XRuby_SymmyX schreef:
Nog meer volwassenen die echt een c pony of kleiner tussen de paarden uitbrengt? Ik ga dan toch maar binnenkort starten om wedstrijden te rijden met mijn c pony. Heb nu iemand gevonden die met mij het proefje kan oefenen en diegene kan altijd elke dag en ze vind het ook nog heel leuk ook dus dat is heel fijn en ik kan vervoer regelen om buitenaf te starten. Dat brengt eindelijk de mogelijkheden want op eigen stal wil ik liever niet starten.


Ik mag met mijn C-pony Z1 starten. Hij is 1.34m.
Jaren geleden heb ik met mijn A-pony M1 gestart.
Allebei tussen de paarden.

[Edit] even in je profiel gespiekt, wat een leuke pony! Gewoon lekker gaan starten hoor. Eventueel kan dat nu ook online.
Als Sym 1.40m is dan is het een D-pony en die starten juist regelmatig tussen de paarden.



Wat gaaf om te horen zeg! Nee moet ik nog aanpassen. Heb hem als 6 jarige gekocht toen was hij 1.36,5 in januari onofficieel gemeten en toen was hij 1.39,5 maar voor de wedstrijden moest hij door een knhs meter gemeten worden. Toch op de 1.36,5 geschat. Die meeting in januari klopte dus niet.

Lief je complimenten! Ik sta dus op een stal en daar hebben ze bijna alleen maar kwpn paarden die worden gestart met 1 kruizing arabier/haflinger en een haflinger daar gelaten. Ik zou dus wel opvallen. Ik ga dan ook vooral lekker buitenaf starten.

Ik heb ook even op je profiel gekeken en jeetje wat gaaf! Die shet in de M1 paarden! Kreeg je nooit commentaar over dat mensen je te groot vonden niet om je aan te vallen maar over mij werd er heel erg geroddeld toen ik mijn pony had gekocht. En ik werd online bedreigd: wat doe je met zo een kinderpony ze zouden je moeten dood trappen etc. Mensen zeggen dat het gewoon jaloezie is omdat ik een zeer leuke pony heb. Je valk pony is ook zeker een leuke pony <3 !

Mijn knappe bolletje die toch echt wat te dik word :D <3
Afbeelding

Afbeelding