Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:42

Caritas schreef:
kara schreef:
Onderhoud staat bij mij ook nergens

Het online rijden zal wel eerdaags afgelopen zijn, las net dat onder voorwaarden er weer ‘wedstrijden zonder plaatsing’ georganiseerd mogen worden

Zal toch niet? Dan draaien ze dik verlies op het ontwikkelen van paardrijden.nl.

Dit lijkt (en hoop ik) mij ook. Ik denk dat er best wat geld tijd en moeite heeft gezeten in het ontwikkelen van het online wedstrijd rijden en het zou dan zonde zijn om het maar 2 maanden te gebruiken. Daarbij waarom zouden ze stoppen met online rijden als er genoeg deelnemers en jury's zijn.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:43

Ik denk niet dat ze er zomaar mee stoppen, heeft veel tijd en geld gekost, en als er zoveel animo voor is?

Zelf ga ik liever naar een wedstrijd (locatie) *\o/* dus van mij mag het 'echte' gauw weer beginnen.

Maar kan me best voorstellen dat dit voor sommige mensen een laagdrempelige start van het wedstrijd rijden is, of bijv. handig vanwege geen vervoer.

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:44

Ik heb de punten van 14 mei binnen *\%/* voor een proef die ik eigenlijk niet wilde insturen (ben nogal streng voor mezelf). Toch weer een winstpunt erbij!

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:47

KNHS heeft eigenlijk altijd aangegeven dat zodra de normale wedstrijden weer in (afgeslankte) vorm plaats mogen vinden ze dan stoppen met winstpunten hangen aan de online wedstrijden.

Verwacht het niet verdwijnt maar wel de mogelijkheid om er winst te rijden.

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:48

Yvank_ schreef:
KNHS heeft eigenlijk altijd aangegeven dat zodra de normale wedstrijden weer in (afgeslankte) vorm plaats mogen vinden ze dan stoppen met winstpunten hangen aan de online wedstrijden.

Verwacht het niet verdwijnt maar wel de mogelijkheid om er winst te rijden.


Ben ik wel benieuwd waar ze dat aan hebben gegeven? Ben het zelf nooit ergens tegengekomen.

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:53

Queelens schreef:
Yvank_ schreef:
KNHS heeft eigenlijk altijd aangegeven dat zodra de normale wedstrijden weer in (afgeslankte) vorm plaats mogen vinden ze dan stoppen met winstpunten hangen aan de online wedstrijden.

Verwacht het niet verdwijnt maar wel de mogelijkheid om er winst te rijden.


Ben ik wel benieuwd waar ze dat aan hebben gegeven? Ben het zelf nooit ergens tegengekomen.

In reacties op facebook meermaals gezien en aan de telefoon werd ook gezegd dat het was omdat er fysiek nu niks kon en het zou zijn tot er weer wedstrijden gereden mogen worden. Wellicht ze zich bedacht hebben maar dat verwacht ik niet eigenlijk.

Ze kunnen het ook prima houden maar dan zonder winstpunten toe te kennen.

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:55

wythlove schreef:
Ik heb de punten van 14 mei binnen *\%/* voor een proef die ik eigenlijk niet wilde insturen (ben nogal streng voor mezelf). Toch weer een winstpunt erbij!

Gefeliciteerd *\o/*
Ik ben mij alweer druk aan het maken voor de proef van 28 mei. Ik weet wel dat ik waarschijnlijk moet wachten tot donderdag, maar omdat ik hem vrijdag ingestuurd heb ben ik toch alweer aan het refreshen. De 21ste heb ik ook nog niet terug maar ik denk dat die langer duurt omdat er met het insturen iets mis was gegaan.




Yvank_ schreef:
KNHS heeft eigenlijk altijd aangegeven dat zodra de normale wedstrijden weer in (afgeslankte) vorm plaats mogen vinden ze dan stoppen met winstpunten hangen aan de online wedstrijden.

Verwacht het niet verdwijnt maar wel de mogelijkheid om er winst te rijden.


Ben ik wel benieuwd waar ze dat aan hebben gegeven? Ben het zelf nooit ergens tegengekomen.[/quote]
In reacties op facebook meermaals gezien en aan de telefoon werd ook gezegd dat het was omdat er fysiek nu niks kon en het zou zijn tot er weer wedstrijden gereden mogen worden. Wellicht ze zich bedacht hebben maar dat verwacht ik niet eigenlijk.

Ze kunnen het ook prima houden maar dan zonder winstpunten toe te kennen.[/quote]
Ik denk dat er zonder winstpunten een stuk minder belangstelling voor is. Vanuit de deelnemers kant maar ik denk ook vanuit de jury's.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:02

Nibbit schreef:
Maar kan me best voorstellen dat dit voor sommige mensen een laagdrempelige start van het wedstrijd rijden is, of bijv. handig vanwege geen vervoer.


Of voor de zogende merries, mensen die beperking in hun energie hebben, paarden die niet van het eigen erf af kunnen, bij slecht weer (hitte/wind/sneeuw). Zo geef je toch veel mensen de mogelijkheid om met doelen te trainen en deze te laten beoordelen.

Ik hoop ook dat ze het houden, ondanks dat ik graag op locatie ga rijden. Volgens mij kan de investering echt niet uit zo en kunnen ze op deze manier op een handig centje bij verdienen. Als ik het zo lees, zijn er nog genoeg die gewoon wedstrijden gaan starten.

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:06

Maar dat kan toch gewoon? Mensen de mogelijkheid geven met doelen te trainen en deze te laten beoordelen. Of is dat alleen maar zinvol als je een winstpunt kan krijgen? Lijkt mij toch niet. Ik zou het juist mooi vinden als ze dit houden als een trainingsplatform en dat je voor je winstpunten dan echt een fysieke wedstrijd moet gaan zoeken.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:08

Waarom geen winstpunt als je wel gewoon het uitgevoerde kan vertonen? Het maakt toch niet uit waar je dat doet? Ze houden het ook bij zelfs, dus het is heel transparant.

Anders kun je net zo goed aan We all ride of iets als Dressagepro/Team by Jill mee doen. Een geregistreerde puntentelling is daarmee wel uniek.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:09

En laagdrempelig om te jureren......ik heb weinig mogelijkheden meer om driekwart dag van mijn weekend ergens anders te gaan zitten, op deze manier blijf ik gewoon jureren, anders houdt het op een gegegeven moment op!

Ik hoop dat de KNHS besluit om dit erbij te houden. Ik zie geen reden waarom niet. Denk echt niet dat het ten koste gaat van de georganiseerde wedstrijden maar juist voor de KNHS meer starters oplevert.

En ja, dus wel voor winstpunten, snap ook niet waar de redenatie vandaan komt dat dat niet meer zou kunnen. Net of het makkelijker is zo, dat is het echt niet.

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:11

Tja dat is wat in eerst instantie door de knhs zelf aangegeven werd hoor dat het ten tijde van de corona zou zijn en daarna weer stoppen. Maargoed wie weet bedenken ze zich daar in :) .

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:11

Yvank_ schreef:
Maar dat kan toch gewoon? Mensen de mogelijkheid geven met doelen te trainen en deze te laten beoordelen. Of is dat alleen maar zinvol als je een winstpunt kan krijgen? Lijkt mij toch niet. Ik zou het juist mooi vinden als ze dit houden als een trainingsplatform en dat je voor je winstpunten dan echt een fysieke wedstrijd moet gaan zoeken.

Het is voor mij niet heel erg zinvol om geen winstpunten te krijgen. Ik kan ook zelf een proefje printen en mijn instructeur het laten beoordelen. Ik krijg erg veel motivatie van het trainen om naar een hogere klasse te kunnen promoveren. Omdat er een bepaalde druk achter zit om preciezere oefeningen te trainen. Op wedstrijd gaan is voor mij niet mogelijk momenteel.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:12

Ik hoop het en ergens verwacht ik ook nog wel een onderzoek/enquete onder de juryleden hoe dit ervaren is om te bepalen of ermee doorgegaan wordt.

Zo heb ik ooit ook aan de pilot bitloos rijden meegewerkt. Mede daarom werd uiteindelijk besloten om het bitloos toe te staan in de reguliere sport ipv als aparte rubriek.

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:13

Ik zou ook graag zien dat KNHS de online events behoud. Aan mij zouden ze dan meer geld gaan verdienen. Ik ga normaliter 1x per maand op pad en dan soms wat meerdaagse concoursen. Als ik ook online zou kunnen blijven starten zou ik 2x per maand gaan rijden. Misschien wel 3x, dan 1 paard online en op pad en de ander online en dan volgende maand online en op pad.

Padoertje
Berichten: 1540
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:16

daffodil schreef:
En laagdrempelig om te jureren......ik heb weinig mogelijkheden meer om driekwart dag van mijn weekend ergens anders te gaan zitten, op deze manier blijf ik gewoon jureren, anders houdt het op een gegegeven moment op!

Ik hoop dat de KNHS besluit om dit erbij te houden. Ik zie geen reden waarom niet. Denk echt niet dat het ten koste gaat van de georganiseerde wedstrijden maar juist voor de KNHS meer starters oplevert.

En ja, dus wel voor winstpunten, snap ook niet waar de redenatie vandaan komt dat dat niet meer zou kunnen. Net of het makkelijker is zo, dat is het echt niet.


Ik kan me voorstellen dat de KNHS bij de deelnemende juryleden echt wel feedback gaat opvragen over hoe dit is bevallen en of het doorgezet kan/moet worden en in welke vorm dat dan zou moeten zijn. Het is voor veel mensen een uitkomst en het aantal 'tijdelijke' startpassen zorgt toch ook weer voor extra inkomsten voor de KNHS. De mensen die meerijden met selecties, kampioenschappen en andere competities, die blijven echt nog wel de deur uit gaan.

Er is al jarenlang overleg tussen de KNHS en FNRS hoe ze (on)geregistreerde (recreatie)ruiters meer kunnen betrekken bij alle platforms. Dan is dit een uitermate geschikt middel om ook de mensen die geen mogelijkheid hebben het erf af te gaan, of 4x per jaar een proefje rijden tegemoet te komen.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:18

NoekAa_ schreef:
Ik zou ook graag zien dat KNHS de online events behoud. Aan mij zouden ze dan meer geld gaan verdienen. Ik ga normaliter 1x per maand op pad en dan soms wat meerdaagse concoursen. Als ik ook online zou kunnen blijven starten zou ik 2x per maand gaan rijden. Misschien wel 3x, dan 1 paard online en op pad en de ander online en dan volgende maand online en op pad.


Voor mij ook, 1x per maand is al genoeg geregel met hulp en een fulltime baan. Als ik tussendoor nog eens online kan starten, dan is het ook wat fijner om in het ritme te blijven.

Toch mooi dat het in ontwikkeling is en dat een breder publiek er toegang tot heeft? Niet iedereen rijdt voor de klassementen. Er zijn genoeg die thuis lekker trainen en niet van plan zijn nooit hun paard te verkopen, dan is het toch fijn dat ze zo aan de slag kunnen?

Of de jeugd die veel minder hoeft te organiseren en zo wel kan 'wennen' aan wedstrijden rijden. Het was voor mij ook leuk geweest in de pony tijd om dit met een vriendinnetje te gaan doen ivm ouders die niet echt pro paardrijden waren en al helemaal niet ons ergens konden brengen.

Spenk
Berichten: 21777
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:20

Toch zouden veel verenigingen het ook fijn vinden als ze na de corona kunnen blijven overleven en dan wellicht nu toch wel heel wat mensen kwijt geraakt zijn die dan liever online blijven starten :) . Heb toch wel al een aantal mensen gehoord die aangeven als dit blijft bestaan ze de kleine wedstrijdjes overslaan en online gaan rijden en af en toe een groot concours.

Maargoed dat zal vast allemaal wel meegenomen worden in beslissingen over vervolg ervan.

_x_Vace_x_

Berichten: 1459
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:26

Yvank_ schreef:
KNHS heeft eigenlijk altijd aangegeven dat zodra de normale wedstrijden weer in (afgeslankte) vorm plaats mogen vinden ze dan stoppen met winstpunten hangen aan de online wedstrijden.

Verwacht het niet verdwijnt maar wel de mogelijkheid om er winst te rijden.



Dit dacht ik ook

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:27

Aan de andere kant vind ik ook dat verenigingen zelf moeten nadenken over hun toegevoegde waarde. Misschien ligt die wel op een ander vlak dan alleen maar wedstrijden aanbieden.

Padoertje
Berichten: 1540
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:41

Hilli schreef:
Aan de andere kant vind ik ook dat verenigingen zelf moeten nadenken over hun toegevoegde waarde. Misschien ligt die wel op een ander vlak dan alleen maar wedstrijden aanbieden.


Vanuit de regiobesturen wordt er al jaren geprobeerd om kleinere verenigingen/wedstrijden samen te voegen omdat de gemiddelde ruiter toch ook graag wat meer concurrentie wil en dit toch ook echt wel bijdraagt aan het niveau van de wedstrijden. Maar zolang de KNHS hier geen echte harde voorwaarden aan hangt, blijven die kleine wedstrijden georganiseerd worden. Die zullen met de online events wellicht het hoofd niet boven water kunnen houden. Niet leuk, maar wellicht wel gelijk een oplossing voor een probleem waar al jaren over nagedacht wordt.

Tegenwoordig kun je bijna 7 dagen in de week wel ergens starten als je dat wilt. Wedstrijden met soms 3 combinaties per rubriek, georganiseerd door een stal die zijn klanten wedstrijden op eigen erf wil aanbieden. Ik vind daar persoonlijk echt geen hol aan. Vroeger had je minder wedstrijden te kiezen, maar wel rubrieken van minimaal 20 combinaties.

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:44

Hilli schreef:
Aan de andere kant vind ik ook dat verenigingen zelf moeten nadenken over hun toegevoegde waarde. Misschien ligt die wel op een ander vlak dan alleen maar wedstrijden aanbieden.

Hier ben ik het mee eens. We leven in een kapitalistisch land wat betekent dat er bedrijven failliet gaan. Het is misschien helemaal niet een enorm probleem dat er een aantal verenigingen failliet gaan. Daarnaast moet jij ook lid zijn van een vereniging om te kunnen starten dus houden ze wel inkomsten.

Twilight1

Berichten: 1427
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:48

Scum schreef:
Hier nog steeds wachten op het protocol van 14-5. Ingestuurd op de 12e, punten gekregen op de 15e.
Wel al een mail gestuurd maar helaas een standaard mail teruggekregen dat het protocol later komt dan de punten.


Ik had dat ook heb toch nog een keer gemaild en was het toch gewoon mis gegaan.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:53

xmarritw schreef:
Hilli schreef:
Aan de andere kant vind ik ook dat verenigingen zelf moeten nadenken over hun toegevoegde waarde. Misschien ligt die wel op een ander vlak dan alleen maar wedstrijden aanbieden.

Hier ben ik het mee eens. We leven in een kapitalistisch land wat betekent dat er bedrijven failliet gaan. Het is misschien helemaal niet een enorm probleem dat er een aantal verenigingen failliet gaan. Daarnaast moet jij ook lid zijn van een vereniging om te kunnen starten dus houden ze wel inkomsten.


Of een deel van de opbrengst naar de vereniging doorzetten. Wellicht dat het ook bevordelijk is voor de kwaliteit van de vereniging instructie. Van de 15 lessende paardleden van mijn vereniging gaan er maar twee tot vier eens per maand op pad, misschien is dat nog ruim genomen. Van de ponyleden gaat bijna niemand op pad. Als we een onderlinge hebben, dan komt iedereen gevlochten en in tenue aanzetten. Dan zou het toch tof zijn om te kunnen filmen en dit op te kunnen sturen?

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:17

Sakura789 schreef:
NoekAa_ schreef:
Ik zou ook graag zien dat KNHS de online events behoud. Aan mij zouden ze dan meer geld gaan verdienen. Ik ga normaliter 1x per maand op pad en dan soms wat meerdaagse concoursen. Als ik ook online zou kunnen blijven starten zou ik 2x per maand gaan rijden. Misschien wel 3x, dan 1 paard online en op pad en de ander online en dan volgende maand online en op pad.


Voor mij ook, 1x per maand is al genoeg geregel met hulp en een fulltime baan. Als ik tussendoor nog eens online kan starten, dan is het ook wat fijner om in het ritme te blijven.

Toch mooi dat het in ontwikkeling is en dat een breder publiek er toegang tot heeft? Niet iedereen rijdt voor de klassementen. Er zijn genoeg die thuis lekker trainen en niet van plan zijn nooit hun paard te verkopen, dan is het toch fijn dat ze zo aan de slag kunnen?

Of de jeugd die veel minder hoeft te organiseren en zo wel kan 'wennen' aan wedstrijden rijden. Het was voor mij ook leuk geweest in de pony tijd om dit met een vriendinnetje te gaan doen ivm ouders die niet echt pro paardrijden waren en al helemaal niet ons ergens konden brengen.


Dit denk ik ook indd. Ik sta met mijn oude paard op een recreatieve stal. Naar mijn weten was ik de enige (ex) wedstrijdruiter. Er zijn mensen op de stal die nu vanwege de online proeven hun startpas aan hebben gevraagd. En ik denk zo door het land dat er best wat mensen zijn die nu een startpas hebben vanwege de online proeven. Denk dat knhs dan veel nieuwe klanten weer gaat verliezen als ze het online rijden afschaffen.