6-jarig paard dat Lichte Tour start?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

6-jarig paard dat Lichte Tour start?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 22:00

Ik zag net bij de website van de ZZGP dus zo'n geval.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik daar nu van moet denken.
Het paard zal wel gezegend zijn met ongelooflijk veel talent en zal spelen met de oefeningen, maar toch ....

... is 6 jaar niet erg jong om al op dit niveau te lopen?
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 24-11-02 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:02

On top van Judith Scholte is ook 6 en loopt zzlicht, je kunt dit erg jong vinden, maar dit is wel het soort paard die het zo makkelijk oppakt, dat het eigenlijk natuurlijk gaat. Daarbij hebben dit soort ruiters met zulke dure paarden te maken, dat ze wel weten wat ze doen, deze paarden zijn teveel geld waard om ze kapot te rijden.

Kijk naar Salinero, 8 jaar jong ,en loopt Grandprix, hij ziet er niet uit als op gereden.

Dit zijn wel uitzonderingen, er zijn ook zat paarden die met commercieel doel zo snel mogelijk naar dat nivo gereden worden, en heel wat minder talent hebben als bovengenoemde. Dan vind ik het toch wel wat jong.

Maar het ligt aan de ruiter, en aan het paard. Wie zit erop, en hoeveel talent heeft het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 22:21

Fitzroy schreef:
Ik zag net bij de website van de ZZGP dus zo'n geval.

Dat zijn geen gevallen, maar buitengewoon getalenteerde paarden. Die Jet Set D. van Judith Scholte loopt in no time zijn ZZlicht vol, dat lukt niet onder dwang, dat zou toch bekend moeten zijn. Een 6 jarige die meeloopt in de lichte tour zal ook wel een bijzonder getalenteerd paard zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-11-02 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-02 23:38

Ik had al gezegd dat dat getalenteerde paarden zijn en dat kan ook niet anders, maar ik vraag me af of zo'n paard dat allemaal in het koppie kan verwerken.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 23:38

Ik vind het jong, maar het verschilt per paard of het TE is...

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:56

Hangt af hoeveel het paard aanbiedt. Talent, deskundige begeleiding en een goede ruiter/amazĂ´ne doet een hoop.
Voorbeelden genoeg, o.a. Broere Ohio loopt ook in de ZZ.

Maar als ik vragen mag, welk 6 jarig paard bedoel je eigenlijk die in de Lichte Tour loopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 01:02

Er lopen zat 6 jarigen in ZZL en Z, maar lichte tour???? Op dat niveau moet het koppie wel meewerken, anders rij je er niet naartoe, maar strandt men eerder al.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 19:46

Hexagon's Ollright (Rubiquil x El Corona) was als 5 jarige indoor kampioen Z1 Dressuur, die was er ook vroeg bij.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 20:02

Hangt idd van zoveel factoren af. Maar het is meer regelmaat dan uitzondering dat te jonge paarden voor commerciele doeleinden te ver doorgereden worden. Ik ken zelf ook een 5 jarige die z start maar die is er gewoon aan toe. Ken ook 6 jarige die net aan een b proef kunnen lopen..... Als een jong paard onder goede begeleiding met een kundige ruiter z start heb ik er niet zoveel bezwaren tegen, maar andersom kan ik echt niet tegen