Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:53

1500 klinkt veel, maar is iets meer dan 100 per provincie.
(We hebben hier in de buurt op kleine wedstrijden al 100-150 en dat is maar een kleine regio)

elin2412
Berichten: 59
Geregistreerd: 14-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 08:59

Nibbit schreef:
1500 klinkt veel, maar is iets meer dan 100 per provincie.
(We hebben hier in de buurt op kleine wedstrijden al 100-150 en dat is maar een kleine regio)

Ja eens dan klinkt het meteen als niet meer zoveel. Ik ben wel benieuwd hoe veel mensen per weekend wedstrijd reden. Denk dat dat er nog veel meer zijn. En dan kon je ook nog twee proeven rijden...... misschien gaan ze die 1500 ook wel weer opschalen.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 10:56

Hier de manen wel in de vlecht gedaan (hengstenvlecht), verder gewoon wit dekje, nette rijbroek met nauwsluitend vest. Alleen was ze haar knot vergeten en viel dat kwartje bij ons pas toen we het filmpje al verzonden hadden.
Maar geen commentaar op gekregen en ze had een 8 voor verzorging.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:45

Tilmar schreef:
roosje78 schreef:
Ben zelf jury tm m2 en heb me aangeboden bij de knhs, maar dat was niet nodig. Ze hebben voldoende juryleden gaven ze aan.


Mmm, jammer! Dan mag ik zeker niet voorlopig..


Jammer dat er niks gecommuniceerd is naar de L jury’s hierover. Zo kunnen we ook geen licentiepunten halen. Ik heb zelf ook maar contact opgenomen maar kreeg te horen dat juryleden vanaf M meer ervaring hebben met het beoordelen van online proeven.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 11:47

Het is hier nog even afwachten of ik mij aan kan melden voor de eind mei. Dit ivm nu nog geen ruimte in de wei hebben om een 20 x 60 baan uit te kunnen zetten. Maar ik ga mij zeker voor 1 van de online wedstrijden inschrijven. Moet eerst even afwachten wanneer de weides gemaaid worden.

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 12:09

Ik ben ook wel benieuwd of het online proeven rijden blijft bestaan na de Corona tijd. Ik rij vaak geen dressuur wedstrijden, of iig niet zoveel, ivm tijd tekort vanwege de eventing wedstrijden maar op deze manier kan je het makkelijker onderhouden in de zomer en dan in de winter weer in real life op cc. :)

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 13:52

Weet iemand hoe werkt als je gebruik wilt maken van een dagstartpas? Zonder startpas kun je niet inschrijven maar als ik pas dagstartpas aanvraag moet ik wel een datum invullen. Is de dagstartpas vanaf die datum 1 x geldig of is de startpas alleen op die datum geldig?

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:38

Alleen op die datum en je mag normaal 1x van datum veranderen.

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:13

Ik weet van de KNHS dat ze bezig zijn met een andere soort dagstartpas. Omdat het niet werkt met het online inschrijven als alles zo snel vol zit. Ze werden daar ook gek van alle mailtjes om de dagpas om te zetten naar een andere datum. Ik heb daarom zelf een maandkaart genomen en erop gegokt dat er wel een extra wedstrijd zou worden toegevoegd. Maar ook de eerste week niets kunnen inschrijven omdat het vol was.

DWensink
Berichten: 500
Geregistreerd: 08-01-14
Woonplaats: Groenlo

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 15:31

Vandaag gefilmt voor het Event van 7 mei, onze eerste keer. Valt toch een beetje tegen hoor :'). Merk dat ik zelf meer in 'trainingsmodus' zit dan in 'concoursmodus'. Toch denk ik dat we een redelijke proef hebben kunnen rijden. Voordat het corona-gedoe begon de eerste keer L1 gestart dus dit is dan onze tweede keer. Al met al wel tevreden!

Hoop alleen dat ze geen 'probleem' maken van het gezicht inzoomen.. Vanaf waar m'n vader stond bleef het beeld erg donker en dus wat onduidelijk. Achteraf gezien had hij misschien beter even naar me toe kunnen lopen. :+

Als er mensen zijn die de proef graag willen zien wil ik hem wel uploaden en later ook de protocol.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 16:33

Juist om de reden dat het moeilijk is in te schrijven voor een wedstrijd, heb ik maar gewoon een startpas voor een jaar aangevraagd. Het is nog onduidelijk hoe lang deze merrie hier nog blijft, dus nu kan ik nog zovaak starten als ik wil.

Vandaag ook gefilmd, nou de omstandigheden waren net zoals op wedstrijd, gebeurde veel.

Wordt gelijk ons wedstrijd debuut.

Afbeelding

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 18:57

Ik kom mij hier ook melden! Ik vind het super leuk dat het nu ook mogelijk is om in de Z online te rijden ook al is het niet voor winstpunten. Bij de pensionstalling is wel veel land dus wat dat betreft zouden we makkelijk een 20x60 baan uit kunnen zetten. Zijn er meer mensen die zich gaan inschrijven voor de Z?

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:14

Ja, ik. Maar denk dat komende keer nog te vroeg is. Want hier moet de wei eerst gemaaid worden, voordat ik er een 20 x 60 baan in uit kan zetten.

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:16

FriesWytske: ahh balen ik zag dat in mijnknhs alleen 28/5 als online event staat, maar er zal vast meer komen

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 19:49

Ga er vanuit dat er meer gaan komen. We gaan echt niet voor september wedstrijden mogen rijden.
En er zal ook weer voorraad voor de winter moeten komen. Wat nu eerst belangrijker is.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 20:54

Ze zijn juist allang bezig dat de normale kleinere wedstrijden straks weer van start kunnen. Dat is júist de insteek. Grotere evenementen natuurlijk niet. Maar de gewone kleine wedstrijden straks met aanpassingen en 1,5 meter gaat vast wel weer lukken hoor.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:00

Het zal misschien wel weer van start gaan met kleinere wedstrijden, maar dat wordt voor verenigingen best een geregel.
Controleren dat er geen bezoekers aan komen, opletten dat er een deelnemer niet met meer dan 2 komt. Hoe ga je het bij de prijsuitrijking (dressuur) doen etc.

Wij organiseren veel wedstrijden en zijn al flink aan het nadenken.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:03

We weten natuurlijk ook niet hoe het er straks uit gaat zien. In andere landen bouwen ze ook alweer af dat straks steeds weer meer mogelijk is. Natuurlijk niet ondenkbaar dat dat hier ook gewoon gebeuren gaat.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:05

We zullen het gewoon af moeten wachten. Alles wat kan is natuurlijk mooi meegenomen.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:10

PSvanLot schreef:
We zullen het gewoon af moeten wachten. Alles wat kan is natuurlijk mooi meegenomen.


En daarom ga ik er maar van uit dat het pas vanaf september weer mogelijk is om op wedstrijd te gaan. Is het eerder, dan is het mooi meegenomen.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:19

PSvanLot schreef:
Het zal misschien wel weer van start gaan met kleinere wedstrijden, maar dat wordt voor verenigingen best een geregel.
Controleren dat er geen bezoekers aan komen, opletten dat er een deelnemer niet met meer dan 2 komt. Hoe ga je het bij de prijsuitrijking (dressuur) doen etc.

Wij organiseren veel wedstrijden en zijn al flink aan het nadenken.

De laatste locatie waar ik op wedstrijd had zullen gaan (Maar wat uiteindelijk vanwege corona tóch nog werd afgelast) was van plan om geen prijsuitreiking te houden maar over prijzen te corresponderen met eventuele prijswinnaars die hun prijs dan in de komende week zouden kunnen ophalen. Protocollen hadden in een postbakje klaar zullen liggen die je dan na afloop van de rubriek kon pakken.
Ik denk dat dit online dressuurrijden misschien wel een testcase is om ruiters in de basis te leren hun proef uit het hoofd te rijden zodat je - voorlopig - alleen op wedstrijd kan, dus zonder groom, chauffeur of lezer.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 21:25

Caritas schreef:
PSvanLot schreef:
Het zal misschien wel weer van start gaan met kleinere wedstrijden, maar dat wordt voor verenigingen best een geregel.
Controleren dat er geen bezoekers aan komen, opletten dat er een deelnemer niet met meer dan 2 komt. Hoe ga je het bij de prijsuitrijking (dressuur) doen etc.

Wij organiseren veel wedstrijden en zijn al flink aan het nadenken.

De laatste locatie waar ik op wedstrijd had zullen gaan (Maar wat uiteindelijk vanwege corona tóch nog werd afgelast) was van plan om geen prijsuitreiking te houden maar over prijzen te corresponderen met eventuele prijswinnaars die hun prijs dan in de komende week zouden kunnen ophalen. Protocollen hadden in een postbakje klaar zullen liggen die je dan na afloop van de rubriek kon pakken.
Ik denk dat dit online dressuurrijden misschien wel een testcase is om ruiters in de basis te leren hun proef uit het hoofd te rijden zodat je - voorlopig - alleen op wedstrijd kan, dus zonder groom, chauffeur of lezer.


Er zullen veel ruiters zijn die niet alleen weg kunnen. Weet ook niet of je dat veiligheidstechnisch moet willen?

Prijzen vinden wij ook het moeilijkst. Je wilt mensen ook niet op en neer laten rijden om dat op te komen halen.

Bij mooi weer kunnen mensen bij ons verspreid genoeg zitten. Bij slecht weer is dat wat moeilijker.

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:18

Prijzen kan je toch evt. tegen vergoeding verzenden? Indien mensen het te ver/lastig vinden om te zorgen dat het opgehaald wordt.

PSvanLot

Berichten: 10140
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:22

Dat wordt een duur grapje, als mensen buiten de 12,00 inschrijfgeld ook nog 5 euro verzendkosten moeten betalen.

We gaan er vast wel wat op verzinnen.

QueelensJarig

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 22:28

Ik zou zeggen als het kan tussentijds uitslagen vrijgeven zoals ze dat bijvoorbeeld doen op de regiokampioenschappen. Als je slechte punten hebt gereden en de rest beter dan weet je dat je niet hoeft te wachten.. anderen kunnen op afstand hun prijs ophalen zoals ze je ook eten geven bij een drive thru? :+
Overal valt wel een mouwtje aan te passen denk ik :j