[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:41

Oeh dat vind ik wel laag. Inschrijf geld is 10 euro per proef maar de 1e prijs krijgt vaak toch 30 tot 40 euro.

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 19:39

Bij ons is er bijna geen prijzengeld bij indoor enkel eremetaal. Of bonnen en dan is de 1e prijs 7,50. 2e 5 euro. Heel weinig.
Outdoor wil wel eens prijzengeld hebben maar ook lang niet meer overal. Terwijl ik met gemak al 12,50 aan startgeld per proef betaal. Erg jammer.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 19:58

Loes hoe is je les bevallen?

Dikke knuffel Linda :(:)

Als ik wedstrijd zou hebben vorige week of vandaag dan was ik inderdaad ook niet gegaan

Hier nog geen begin gemaakt aan het achterwaarts, maar we moeten dan ook nog beginnen in de L1 :P

Marjolein wat heb je voor een ongeluk gehad? ;(
Leuk dat je straks om de week les hebt, bij wie ga je lessen?

Liek soms helemaal niet verkeerd om even de focus ergens anders te leggen

Sharon mooi 2 wp, top!

Lara ook even een pauze gehad, hopen dat jullie dit gevoel in de ring ook kunnen vasthouden!

Sheran hier is vaak rond de 10 euro inschrijfgeld en rond de 30 euro 1e prijs. Maar ook wel locaties waar je voor gebruiksvoorwerpen rijd

Zo te lezen zit ik hier dus wel in de goede regio :+

Wij hebben fijn kunnen trainen afgelopen week, wijken gaat steeds beter, ze wordt alleen nog wat te strak maar dat komt ook wel goed. Middengalop moeten we nog even oefenen op het terugrijden :+
We hebben nog even, 4 april oefendressuur L1 en dan 7 april L1 debuut. Beide bij een wedstrijd van de vereniging :)

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:29

Wat fijn dat het in ieder geval goed gaat in de training Melissa! Dat wijken komt vast snel goed, jullie hebben ook nog heel wat trainingstijd :)

Ik ga weer even mijn verbazing spuien over hoe anders de wedstrijden in deze tijd/regio zijn _O-. Laatst had ik bijvoorbeeld weer een wedstrijd (L1 dus) en in mijn ring reed dus ook een Grand Prix-amazon mee met een supermooi bewegend paard. Ik snap best dat dat paard nog niet gestart is, maar wat moet je als Grand Prix-amazone in vredesnaam in de L1? :)) Natuurlijk rij je voor jezelf, maar het is toch wel leuk als de competitie een beetje aan elkaar gewaagd is. :))

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:33

Ook die jonge paarden moeten ergens beginnen :j het feit dat iemand Grand Prix rijdt, betekent natuurlijk niet dat ze dat met elk paard zomaar even kunnen, dat moeten de paarden ook leren, ervaring opdoen enzo :D ik ken ook iemand die lichte tour rijdt met een paard en met het andere paard L1 bij mij in die klasse samen met nog iemand van mijn stal, maar zover liggen we niet uit elkaar :)

Ik wil misschien aanstaande zondag nog wedstrijd opgeven, is niet onze top locatie, eigenlijk de enige locatie waar ie niet echt braaf is, maar de aanhouder wint! We blijven proberen :j

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 00:00

Als je Grand Prix bent gestart mag je toch ook geen L1 meer?

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:14

Sheran inderdaad niet altijd makkelijk om tegen een hoger iemand te rijden. Maar volgens mij als iemand Grand-prix rijd / gereden heeft mag degene niet eens L1 rijden, volgens mij moet je dan minimaal L2 starten

Sharon dan wel een mooie uitdaging op een locatie waar het normaal wat moeizamer gaat

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:15

Geen idee dan hoe dat zit, ze heeft gewonnen in mijn ring (dus niet HC) en ze staat overal over internet als GP-ruiter. Vind het niet heel erg ofzo hoor, vond het gewoon opvallend :)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:21

Dan heeft ze waarschijnlijk nog geen score boven 60 procent behaald in de GP. Eenmalig boven 60 procent in de Inter || mag je volgens mij nog L1 starten... (dacht ik hoor, zelf geen ervaring mee :P )

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:49

Hm nee, ik heb even gekeken maar zie op internet hogere scores in de GP. Ach ja :') . Goed rijden is goed rijden natuurlijk :D

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:49

melissa_93 schreef:
Loes hoe is je les bevallen?

Dikke knuffel Linda :(:)

Als ik wedstrijd zou hebben vorige week of vandaag dan was ik inderdaad ook niet gegaan

Hier nog geen begin gemaakt aan het achterwaarts, maar we moeten dan ook nog beginnen in de L1 :P

Marjolein wat heb je voor een ongeluk gehad? ;(
Leuk dat je straks om de week les hebt, bij wie ga je lessen?

Liek soms helemaal niet verkeerd om even de focus ergens anders te leggen

Sharon mooi 2 wp, top!

Lara ook even een pauze gehad, hopen dat jullie dit gevoel in de ring ook kunnen vasthouden!

Sheran hier is vaak rond de 10 euro inschrijfgeld en rond de 30 euro 1e prijs. Maar ook wel locaties waar je voor gebruiksvoorwerpen rijd

Zo te lezen zit ik hier dus wel in de goede regio :+

Wij hebben fijn kunnen trainen afgelopen week, wijken gaat steeds beter, ze wordt alleen nog wat te strak maar dat komt ook wel goed. Middengalop moeten we nog even oefenen op het terugrijden :+
We hebben nog even, 4 april oefendressuur L1 en dan 7 april L1 debuut. Beide bij een wedstrijd van de vereniging :)


Ik ben van Jacco afgevallen met springen thuis waarbij hij op mij is gaan staan. Naar het ziekenhuis gegaan waar ik oa gebroken ribben had en een gescheurde lever. Gelukkig is het bijna volledig hersteld en kunnen we weer lekker trainen. Ik krijg straks les van Joyce Vegter :D

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:59

Pff, die wind he :roll:

Helaas was de wedstrijd van vandaag afgelast, ging in Zeeland weer zo te keer. Ondanks dat ik zelf niet fit ben, had ik echt zin om weer 'n keer te starten, was ook de laatste keer op deze lokatie, gezien dat de manege verkocht is en de nieuwe eigenaren andere plannen hebben.
Maar goed, maar weer wachten tot volgende maand, 22 maart bij de manege hier om de hoek :Y)

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 00:13

Ja jammer he die wind die al weken roet in t eten gooit. Ben er wel klaar mee.
Hier vandaag gelukkig weinig wind, af en toe een flinke vlaag maar veel regen. Zo toe aan zon en droog weer.

1 maart a.s. mogen wij eindelijk weer op pad :) heb er zin in.
Nog meer mensen met wedstrijden op de planning? Of zijn er nog mensen weggeweest vandaag?

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:25

Calice loopt weer eens slecht, afgelopen maandag stond ze niet op haar been, en nu loopt ze wel gewoon weer maar nog extreem kort en on regelmatig.
Daarnaast heeft zij een soort angst voor heftige wind dus hebben we de afgelopen weken ook niets kunnen doen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:34

Wat balen Britt :\

Succes zondag Sharona!

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:09

linda2008 schreef:
Loes gefeliciteerd met je laatste puntje!

Gaan jullie allemaal gelijk over met 10 wp? zelfs als je laatste puntje wat moeizamer ging?

Ik vind het nogal lastig, ik heb er nu 12 in de B, ik riep heel hard dat ik zo snel mogelijk de B uit wilde (al met 6 paarden uit gereden en steeds als ik L wilde starten gebeurde er iets met mij of het paard).
Maar ineens ging de laatste wedstrijd niet zo soepel, dus heb ik nogmaals B ingeschreven...
nu twijfel ik wat ik daarna verder zal gaan doen... (mede omdat er een verhuizing van stal op de planning staat)


Ik had ook nog een extra b wedstrijd voor de ervaring en dat reed ook gelijk stuk meer ontspannen als het niet voor de punten hoeft :)

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:11

Sharonaa_ schreef:
Ja jammer he die wind die al weken roet in t eten gooit. Ben er wel klaar mee.
Hier vandaag gelukkig weinig wind, af en toe een flinke vlaag maar veel regen. Zo toe aan zon en droog weer.

1 maart a.s. mogen wij eindelijk weer op pad :) heb er zin in.
Nog meer mensen met wedstrijden op de planning? Of zijn er nog mensen weggeweest vandaag?


In december was mijn laatste wedstrijd wat mijn eerste L wedstrijd was. 21 maart en 28 maart mag ik weer. Jammer genoeg gooit het weer deze weken roet in het eten. Hopelijk snel beter!

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:24

Ik zou gewoon L starten, het verschil is echt minimaal. Vond persoonlijk de L1 fijner dan de b. Iets meer achter elkaar zodat paard ook beter geconcentreerd blijft. Overigens in de L1 betere punten dan de b.

Beh het weer is echt om te janken. Ookal heb ik een binnenbak, de motivatie is wel minder. Moet mezelf er echt naartoe schoppen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:40


melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:09

Marjolein oh wat een naar ongeluk zeg! Gelukkig gaat het weer de goede kant op!
Leuk dat je bij Joyce gaat lessen, ik heb de clublessen van haar. Vind het zelf fijne lessen

Britt balen dat Calice niet helemaal fijn loopt..

Letizia die behoefte aan een buitenrit heb ik ook. Vind dat zo fijn in het weekend even lekker een rondje ontspannen naar buiten maar is inmiddels denk ik al wel weer 4 weken geleden
Lekker even wat springen!

Wij gaan zondag voor het eerst BB springen, onderlinge wedstrijd waarbij je zelf de hoogte mag kiezen. We gaan voor een rondje 50cm. Afgelopen week in de clubles voor het eerst een parcours gesprongen en dat ging best oke. Ze vind het zo leuk om te doen, soms nog een beetje te entousiast :D

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 23:54

Oohja een buitenrit. Heerlijk, met een zonnetje en lekker fluitende vogeltjes op de achtergrond.
Zo aan toe.

Melissa, succes zondag!

Vandaag wat drafbalkjes gedaan. Lag in een deuk op het paard, hij wist niet waar zijn benen naartoe moesten en ik vloog alle kanten op.
Dit doe ik nooit. Maar het wad hilarisch

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:12

Ik heb eindelijk ook weer gestart. Beide proeven 189.5 punten en een tweede en derde prijs :D Heel fijn gereden maar genoeg dingen die nog beter kunnen. Gelukkig is de kop er weer af.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:18

Kijk dat is fijn!

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:14

Elitedeux schreef:
Ik heb eindelijk ook weer gestart. Beide proeven 189.5 punten en een tweede en derde prijs :D Heel fijn gereden maar genoeg dingen die nog beter kunnen. Gelukkig is de kop er weer af.


Lekker! goed gedaan en op naar de volgende! :D

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:01

iedereen gefeliciteerd met de punten,

Balen van het weer de afgelopen weken, hebben sommige veel af gezegd?

Calice loopt weer prima, we zijn alles weer aan het opbouwen. hopelijk volgende maand weer starten!