Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 15:14

Tijd voor een vervolg op het topic van 2019, aangezien er al een hele hoop mensen ook doelen hebben voor komend jaar.

Wat zijn jullie wedstrijd doelen voor 2020?
Shoot!

Vorige topic
[WD-V] Jouw wedstrijddoel voor 2019!

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 15:19

Jaa, leuk! Ik heb zoveel zin in 2020 *\o/* Ik heb het geluk met een manegepony te mogen starten en we doen het helemaal niet onverdienstelijk tussen de paarden. We mogen alleen thuis starten dus ik heb 6 wedstrijden per jaar.

Wij sluiten dit jaar af met L2+2 en voor komend jaar hoop ik de punten binnen te hebben om M1 te mogen starten. Wie weet zelfs alvast een M1 proef proberen :o

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 15:50

Jaaa nieuw topic!

Dit schreef ik in het vorige topic op 1 januari...
Janine1990 schreef:
Ooh ik heb de vorige twee jaren zo veel te hoge doelen gesteld...

In 2018 heb ik weer met plezier en gevoel leren rijden. En dat wil ik graag voortzetten. Over twee en halve week voor het eerst weer op wedstrijd. En mijn doel is dan om een fijne proef neer te zetten waar ik zelf tevreden over kan zijn.

Thuis gaat hij echt waanzinnig fijn, dus ik durf me nu wel als doel te stellen dit jaar een vliegende wissel aan te leren.

En verder heb ik als doel om op wedstrijd net zo lekker relaxed te kunnen rijden als thuis, dan heb ik de winst al te pakken voor mijn gevoel :)


Eind van die maand werd ik ziek, en zieker en nog wat zieker... (voor mijn begrippen dan he, ik ging niet dood ofzo) Totdat ik ernstig opgezwollen op de SEH terecht kwam en daar bleek dat ik gewoon de ziekte van Pfeiffer had en daardoor een fikse reactie op de AB kreeg...

Daarvan ben ik tot eind juni echt aan het herstellen geweest, gelukkig heeft het rijden maar een week of 5/6 stilgelegen. We hebben een paar wedstrijden meegepakt en er 3 puntjes bij gekregen in het Z1...

We boeken nog steeds vooruitgang, maar een wissel zit er nog niet in.

Verder zijn we gaan lessen bij een CR instructrice om houding en zit te verbeteren en daarmee het rijden.

Ik hoop in 2020 vrolijk verder te gaan op deze weg. Ik wil wat fanatieker gaan lessen, ik laat het er te vaak op aan komen waardoor het meer troubleshooten is dan lessen. Ik wil daarin ook meer discipline krijgen in het basiswerk, want dat vind ik lastig. En een goede basis betekent natuurlijk minder troubleshooten...

En dan hoop ik op hogere punten en een fijne basis voor een vliegende wissel :D

On the side hoop ik dit jaar te beginnen met een leuke 3-jarige.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:07

Fijn, een nieuw topic :D

@Kirsten: als jullie zo door gaan, dan moet M- starten de laatste wedstrijd van 2020 absoluut lukken :j

Mijn doel van dit jaar:
_Sofie schreef:
Paard en mezelf heel houden is het belangrijkste doel :D En rijden met plezier. Qua wedstrijden:
-Z2 starten met winst (nu Z1+3)

Voor het springen en de eventing heb ik geen doelen. Af en toe een training en een wedstrijdje mee pakken en dan ben ik tevreden :)

Heel blijven en plezier maken is gelukt. Het Z2 starten ook, we hebben nu 3 winstpunten. We hebben een cross uitgereden dit jaar, dus dat was ook heel fijn. Springen ging heeeeeeeel wisselend (van niet verder komen dan hindernis 1 tot foutloos rondrijden), maar we hebben wel progressie gemaakt.

Mijn doelen voor 2020:
-ZZ-L starten met winst
-Springen weer helemaal op de rit krijgen op wedstrijd en dan is mijn ambitieuze doel L+10
-Een B cross uitrijden en wat fijne trainingen doen

abbie_h
Berichten: 51
Geregistreerd: 24-03-19

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:23

Mijn doel voor 2020 is om met mijn spring pony het M door te rijden en te kijken of ik met haar nog in het Z kan rijden en met deze pony ook L eventing starten. Met mijn dressuurpony wil ik nog 8 winstpunten in het M1 halen en kijken of ze dan klaar is voor het M2. Voor de voltige moet ik met mijn duo maatje M starten dus dan is ons doel om op de hippiade te starten.

Hoop dat er weer veel mensen zijn die hun doelen in 2020 gaan bereiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:24

Ik hoop aankomend jaar voor het eerst in mijn leven KNHS te gaan starten in de B. Met mijn eigen paardje.

Is nog wel werk aan de winkel. Maar heb als doel gesteld om na de zomervakantie een keer B dressuur te starten.

Anoniem

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:35

Ik eindig 2019 met L2 + 9 en hoop dan eind december 2020 misschien wel M2 + 4 punten te zijn.

Maaarrrrr, ik heb een jonge merrie en ze doet ontzettend haar best met alles dus wil vooral niet te snel gaan. Wil liever wat langzamer (spaarzamer) zijn dan nu vol erop en dan straks gas terug moeten nemen..

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:55

Leuk! Ga weer volgen!
Doel is M2! :D maar kan niet vaak weg helaas ivm geen auto met trekhaak/geen trailer, en hebben een huis gekocht dus zullen vooral daarmee heel druk zijn aankomend jaar.

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 17:05

Wij komen ook van ver ivm verwonding op de weide en daardoor een tijdje kreupel, en het niet vinden van een fijn zadel voor ons beiden.

Vorig jaar was mijn doel om eind 2019 een oefenwedstrijd te starten, didn’t happen.

Mijn eerste (wedstrijd)doel voor 2020 is dan ook om op 1 maart een oefenconcours mee te kunnen doen op de stal waar ik (heel) vroeger stond. En zelfs dat wordt nog een hele hoop werk, dus ik ben benieuwd en ik hoop dat ik na 1 maart mijn doelen kan bijstellen!

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:19

Z1 starten en mijn punten voor het Z springen halen staat bij mij hoog op het wensen lijstje. Maar het belangrijkste dat mijn paard dit jaar gezond mag blijven

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:26

Leuk zeg om doelen van anderen te zien! En straks natuurlijk leuk om terug te lezen!

Ik sluit 2019 nog niet helemaal af met nog 1 wedstrijd te gaan, maar ben nu L2+18. Dit jaar een peesblessure revalidatie gehad dus al die 18 winstpunten zijn van afgelopen zomer tot nu.

Ik heb een aantal kleine doelen en een 'groter' doel. Ik wil me heel graag selecteren voor de kampioenschappen en het liefst outdoor. Ik hoop dat in de M1 voor elkaar te krijgen. Als dat niet lukt ga ik voor de M2 indoor. Verder hoop ik eind van het jaar punten voor 't Z te hebben en wil ik heel graag 't strand op met Alex :):)
Best ambitieus op wedstrijdgebied maar ik wil dit jaar echt voor de sport gaan dus we gaan flink trainen! Tot nu toe heb ik eerlijk gezegd weinig tm getraind en toch dik de L2 door, dus met training moet het vast haalbaar zijn.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:33

Leuk topic, mooie doelen ook allemaal!

Ik ben op dit moment L1+0 dressuur, en zou graag eind 2020 M1 Startgerechtigd willen zijn.

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:34

Leuk topic! Ik meld mij hier.

Ons doel is het L1 te halen. Ons winspuntje te rijden in het springen en dus officieel B eventing te mogen starten :D

Dit zijn wij:
Afbeelding

Afbeelding

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:48

Leuk topic! Ik heb dit jaar mijn eerste winspunt weten te halen in B springen. Na jaren springangst te hebben.

Nu hoop ik in 2020 mijn debuut te maken in de eventing.

Ook hoop ik dressuur de dressuur weer op te pakken en L1 te starten.
Afbeelding

Afbeelding

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:52

Leuk topic :-)

Ik hoop met de nieuwe aanwinst dit zomerseizoen lekker B-dressuur te gaan starten :-) Dat starten gaat wel lukken, maar dan natuurlijk wel gewoon winstpuntwaardige proeven.
Verder ook wat oefenspringen, wellicht wat SGWtrainingen of zelfs een oefencrossje.

Hangt er een beetje vanaf hoe het gaat met de dressuur. Als dat lekker gaat dan ga ik me wellicht eerst daar op focussen voordat we beginnen met de rest.

Muronia

Berichten: 19552
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 17:56

Oh leuk, doelen stellen voor 2020! Wij zijn dit jaar begonnen met de wedstrijden en we zijn geëindigd met 1 winstpunt in de L1. In 2020 hoop ik de L1 uit te rijden en L2 met winst te hebben gereden. Daarnaast zou ik graag een BB parcours willen hebben gesprongen aan het eind van 2020. Dat is niet omdat ik spring-ambities heb maar om mezelf over mijn spring-angst heen te helpen. Ik ben heel benieuwd wat ervan gaat lukken allemaal!

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 18:30

Mijn doelen voor 2020 met pony 1:
- B dressuur met winst starten
- Beginnen met endurance
- Jumpcross rijden in september
- Oefenwedstrijd BB springen

Pony 2:
- Ontspanning en plezier
- Onderling B dressuur starten

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 19:38

Eerst revalideren en als dat allemaal goed gaat in het voorjaar weer starten in het M2. Hopelijk lukt dat en kunnen we eind 2020 Z2 startgerechtigd zijn...

Verder het plan om een 3 of 4 jarige erbij te kopen :)

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 19:57

Mijn doel voor 2020 is uiteraard samen gezond blijven, heel veel genieten en leuke dingen doen.
Afgelopen jaar zijn we in april begonnen in de B en gaan wij met B+26 het jaar uit, met een aantal hele mooie scores in de laatste wedstrijden :)
Begin 2020 hoop ik ons te plaatsen voor de regiokampioenschappen en daarna de overstap te maken naar de L1, en wellicht eind 2020 misschien wel L2.
Daarnaast lijkt het mij leuk om haar nog weer eens in een jonge paardencompetitie te starten, komend jaar dan bij de 5-jarigen :)

Afbeelding
Afbeelding

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 19:58

Ik hoop een B proefje met succes te kunnen afronden <3

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:09

StillAngel schreef:
Ik hoop een B proefje met succes te kunnen afronden <3

Ik ook! Hoop dat ik komend jaar voor het eerst kan gaan starten met mijn ruin. *\o/*

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:12

Ik heb sinds begin deze maand een ontzettend leuk bijrijdpaardje en ben van plan om ook wedstrijden met hem te gaan starten! Dit is voor het eerst dat ik een paard heb waar dat ook werkelijk mee kan. Op de manege heb ik eigenlijk ook nooit wedstrijden gereden; vond het niet zo nodig. Maar nu ik de kans heb om met een vast paardje ervoor te gaan trainen, lijkt het me eigenlijk heel erg leuk :D

Dus mijn doelen:
- Winstpunten rijden in de B dressuur
- BB 80 (misschien 90?) cm rijden in het springen
- Oefencross rijden

Er zit nog wat werk aan, maar we zijn vol op aan het lessen en ik heb vertrouwen in ons! 11 januari staat onze eerste (indoor) crossclinic al op de planning <3

Leuk om via dit topic iedereen te volgen!

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:10

Leuk topic! Ik heb nu een half jaar mijn paard. Vanaf maart beginnen de wedstrijden weer op mijn stal, dus dan gaan we ons debuut maken! Echt zin in :D

Andere doelen: oefenen met trailerladen, springlesjes volgen en regelmatig buiten rijden. Allemaal nieuwe dingen voor ons samen!

Marleen_vA

Berichten: 1252
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 01:15

na 10 maanden niet meer wedstrijd gereden te hebben vanwege zwangerschap, bevallen en nu weer de sport oppakken met Santos, is het nu mijn doel voor 2020 om te starten met het M2 rond april en de M2 10 punten behalen.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Jouw wedstrijddoel voor 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 01:39

Mijn doel is om met Eston Z1 startgerechtigd te zijn eind 2020 :) Gaan binnenkort M2 in dus dat lijkt me wel een realistisch doel ook al starten we niet veel.