[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 20:47

Lottekuhh_x :wave: en gefeliciteerd met je winstpunten!

Shari_Becker: wat apart zeg zoveel combinaties tussen de proeven, ik start zondag ook op een wedstrijd waar ze 1 ring hebben maar dan start je ze gewoon achter elkaar, lijkt mij ook logischer, nouja :? Nog gefeliciteerd met je winstpunt in het Z1!

Yentaah: jammer dat er zoveel verschil in punten was terwijl het voor je gevoel vrij gelijk was. Maar toch nog een winstpunt *\o/*

Ik heb trouwens leren paardrijden op manege de Roosberg, grappig om hem het zo langs te zien komen. Toen woonden we nog in Breda, op mijn 13de verhuisden we naar het noorden.

Ik kies ook alleen wedstrijden op zand uit omdat ze geen ijzers heeft en ze mij niet safe genoeg voelt op gras, wisselt toch wat per paard. Met mijn eerste wedstrijdpaard zonder ijzers op gras geen problemen gehad, de 2de gleed constant uit, vooral in de galop :+ Gelukkig hier in Drenthe genoeg opties op zand.

Fleury: gefeliciteerd met je winstpunten, weer knap gereden zo! Heel veel succes in de toekomst!

Sakura789: fijn dat het weer wat beter gaat!

Loes1996: leuk zo even afgewisseld met wat springen!

Letizia: je bent lekker aan het werk zo met je paard! En leuk om zo eens op een Z2 paard te rijden. Zo heb ik eens gereageerd op een FB advertentie die lessen aanbod op een ZZ licht paard, was machtig om te doen :D

Danique07: leuk zeg dat je dan zaterdag misschien je L2 debuut hebt!

GHP_Anne: Welkom, en gefeliciteerd met je nieuwe paard, heb je wat meer info over je paard en misschien een foto, vind ik altijd wel leuk haha.

Vanochtend weer fijn getraind met Luna, die had was deze week weer wat gevoelig op de schouder, de weide groepen veranderen ook steeds, merk je toch aan haar lijf dat het soms onrustig is. Hopelijk straks stabiel als alle stallen vol zijn :o En de bak was met al het water op sommige plekken ook wat glad, ook niet ideaal.

Maar volgens mij een fijne doorbraak gehad in het voorkomen van rechtsom verkeerd aanspringen. Nu zondag maar gewoon kijken hoe het gaat, merk dat ik het toch wel heel spannend vind :') Heb altijd warmbloeden gestart, en nu een kleine Tinker, de kop moet er even af zijn :+ Dat ik weet waar we staan enzo haha.

Imaginaerum
Berichten: 3711
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:33

Succes iedereen dit weekend!

Wij mogen morgen weer, ben benieuwd want Hare Majesteit en ik hadden wat onenigheid de afgelopen paar keer met rijden. :') Dominante merrie.. Het doel voor morgen wordt gewoon consequent aan het been houden en niet laten hangen van voren. Eerst mag ik weer de Z1 t/m ZZL schrijven dus het wordt sowieso een leerzame dag.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 22:08

Inderdaad succes aan iedereen die dit weekend weer op pad gaat! Fijn dat je morgen weer eerst even kan schrijven Imaginaerum. Hopen dat ze morgen braaf is.
Letizia is het nog gelukt om donderdag te starten?
Anne, lekker L2 starten! Al is het maar om te zien waar de aandachtspunten liggen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 23:06

Veel succes iedereen!

@Yentaah: helaas niet :\
M'n eerst volgende staat pas 6 oktober gepland, zo veel wedstrijden die ik graag zou willen starten vallen net in de weekenden die ik moet werken... Het is niet anders!
Wel is van de week Hulsebos geweest en hebben we een nieuw zadel besteld, kan niet wachten :D

M'n zus had afgelopen zondag clubwedstrijd gereden en die had 2 hele fijne proeven in de B met 195 en 197 :D

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 23:08

Leuk imaginaerum kun je altijd een hoop van leren met schrijven! En succes met je wedstrijd!

En netjes van je zus letizia, mooie punten!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:43

Nog maar 1 nachtje slapen :):) start om 14.49 dus wel fijne tijd! Hoef ik vandaag niet heen om te wassen, kan ik morgen mooi de voorbereidingen doen.

Letizia: wat een gaaf een nieuw Hulsebos zadel! Die vind ik altijd erg fijn zitten.
En hele mooie punten van je zus!

Imaginaerum: leuk dat je weer gaat schrijven! En misschien juist positief om dan even op ander te terrein te zijn, doorbreekt het wellicht even. Veel succes ook morgen!

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 12:26

Wij hebben net ons L2 debuut gehad. Eerste proef 183, tweede proef 173,5. Nu L2+1 dus ik ga jullie verlaten! Veel succes allemaal en tot in het L2 topic!

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 13:49

Netjes hoor Danique, mooi begin! Succes in de L2!!


Wij mogen morgen ook weer op pad, starten rond 15.30 dus dat is wel relaxed. Vandaag liep ze erg fijn en het wordt morgen super lekker weer dus heb er zin in! *\%/*

Imaginaerum
Berichten: 3711
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 18:59

Letizia, gefeliciteerd voor je zus. :D Danique07 ook gefeliciteerd! Veel succes in de L2.
Succes Urosa en Ginatje!

Wij hadden vandaag in beide proeven veel staakmomenten, was echt even in staat om mijn paard op Marktplaats te zetten na de proeven. :o Ik had beide proeven rond de 165 punten verwacht maar met 185 en 179,5 ben ik door beide juryleden echt enorm gematst. Leuk om nog een winsptunt te krijgen, maar wat baal ik van deze proeven....
Volgende week ga ik nog starten op een locatie waar ze altijd braaf is geweest tot nu toe en daarna gaan we maar pauzeren met wedstrijden en verder bevestigen in de training. Volgens mijn juf moeten we hier gewoon even doorheen.
Het is ook wel goed om wat verder door te trainen thuis richting L2/M1, ik heb het nu toch weer druk met mijn werk en we hebben niet echt faciliteiten om door te kunnen trainen met slecht weer (slechte bakbodem, verlichting stuk, geen binnenbak..) dus het is wel fijn om in het indoorseizoen niet onder druk te staan van wedstrijdvoorbereidingen en zo.

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 20:03

Hoi allemaal, als jullie het goed vinden dan zou ik graag mee komen kletsen in jullie topic.

Veronia en ik zijn in het binnenseizoen rustig aan begonnen in de B. Eind juni hadden we na een paar starts de punten al binnen voor het L1 en na een zomerpauze hebben we vandaag ons debuut gehad.

Een rommelige eerste proef resulteerde heel terecht in 166.5 punten maar gelukkig kon ik mezelf resetten tussen de beide proeven in en ging de tweede een stuk beter. Met 190 punten en een derde prijs mochten we weer naar huis en zo is mijn 4-jarige puppy L1 geklasseerd.

Ik wil graag lekker rustig hierop doorbreien in het binnenseizoen, we hebben alle tijd maar het is mooi om te weten dat het er wel in zit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:01

Ohh balen is dat he imaginaerum! Zo heb ik ook wel is gezeten alleen moet ik met die van mij juist veel op wedstrijd anders gaat het alleen maar slechter.

Welkom Muronia! Fijn dat je jezelf de 2de proef kon herpakken, nette punten!

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 22:24

Letizia, herkenbaar. Moet echt alle afspraken om de wedstrijddagen heen plannen, wil ik mee kunnen doen. 4 winstpunten in de B is erg netjes van je zus!
Succes morgen Urosa! Vooral veel plezier.
Gefeliciteerd Danique, hopelijk tot snel!
Ook jij Ginatje succes morgen op je wedstrijd.
Imaginaerum: kan me voorstellen dat je baalt, ik vind persoonlijk het gevoel na de proef ook altijd belangrijker dan winstpunten. Lekker met je instructie aan de slag gaan, jullie komen er wel uit! Ik heb juist in de zomer dat ik minder bezig ben met trainen en meer leuke dingen doe. Kan dus niet wachten tot het echte dressuren weer begint! Ik zou niet meer zonder goede binnenbak kunnen.
Welkom in het topic Muronia! 190 punten is erg netjes voor een debuut, knap dat je zo kon herstellen na de 1ste proef. Vind ik nog wel eens moeilijk, blijf dan in een negatieve sleur zitten.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:41

Imaginaerum: oo ja dat is balen! Mazzel met de punten dan, gevoel is toch altijd belangrijker.
Muronia: Welkom! Mooi debuut heb je gereden.


Nou wij hadden gister avond ook wedstrijd...eerste keer weer indoor. Ik weet wel dat mw indoor echt minder vindt dan outdoor maar ik had hoop. Had :')
Gister met inladen was ze braaf, met uitladen was mijn hulp iets te snel met klep naar beneden doen waardoor mw toch echt iets langer moest wachten tot ik ook in de trailer stond om haar los te maken. Dat waardeerde ze niet zo..gevolg: zodra stang los was nam ze een sprong naar achter... Even nog gevreesd voor haar achterbeen want die kwam lekker langs de klep, maar alles heel en ze liep rad dus tijd om te gaan zadelen en losrijden.
Tijdens losrijden merkte ik het: Mw was ONWIJS hengstig. Nu is dat niet per se erg. Maar wat we dan krijgen is een paard wat lastig te activeren is en wat snel door haar energie heen is. Tijdens het losrijden liepen er (volgens Vera) knappe paarden dus die wilde ze continue bewonderen. Het was dus een hele kunst om haar lekker te laten lopen, dat wel voor elkaar gekregen. Dus vol goede moed de wedstrijdbak in.
Arme paard was daar enorm onder de indruk en miste de andere paarden. Gevolg is dat Vera in zichzelf dook, in haar eigen koppie. En niet meer reageerde op mijn hulp..dus sturen was echt een uitdaging :+ :( -O-
Tussen proeven door in de inrijdbaan weer even kunnen rijden: Weer super fijn.
Tweede proef was ze iets minder onder de indruk, maar weer dook ze inzichzelf. Het lukte me met geen mogelijkheid haar er lekker uit te rijden. En terwijl ik daar zo mijn best op deed focuste ik dus op het rijden en minder op waar ik heen ging, gevolg: Ik ging ook nog eens een keer links in plaats van rechts..Nog nooit zoveel 4ren op een protocol gehad :n
Met 169 en 170,5 klopte dit wel met mijn gevoel. Later nog met de jury kunnen praten en die zei ook: Jammer dat paard zich afsloot, leuke combinatie wel maar je kreeg haar er echt niet uit. Wellicht dat je haar met een spoortje had kunnen activeren, nu wat teveel zweep gebruik ook om haar eruit te kunnen krijgen. Wel erg leuke combinatie en ik vond dat je haar vriendelijk probeerde rond te sturen. Lekker vaker op indoor wedstrijd gaan zodat ze dit uiteindelijk ook gaat kunnen.


Waar ik wel super trots op ben is hoe mevrouw de trailer in liep op weg naar huis. In 1x (dit is voor ons een eerste keer dat ze in 1x erop liep en bleef staan)! :D *\o/*


29e mogen we weer, weer indoor...dus ik ben echt een beetje huiverig dat dit net zo gaat verlopen. Thuis sluit ze zich nauwelijks af dus kan ik ook niet oefenen op haar daaruit rijden.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:56

Ik kom even onder mn steen vandaan, heb wel braaf meegelezen :) wij hebben even een stop in verband met vervoersproblemen helaas, maar sinds gisteren prijkt dit op mn oprit:
Afbeelding

Na mn debuut in juni, hoop ik in november weer te starten :D

Loesje: jij bent de reden dat ik even reageer. Wat stoer van je dat je zo doorgereden bent en wat fijn dat je dan zulke complimenten van de jury krijgt :j gewoon lekker doorsturen en meters maken, komt wel goed!

Muronia: ook erg knap van jou zeg, goed dat je zo doorzet :)

De rest natuurlijk ook fantastisch! Gefeliciteerd voor degene die naar de L2 mogen :D hopelijk tot in de toekomst!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:15

_sharonnn wat lekker dat je nu je eigen trailer hebt staan<3
Voor mij wordt de volgende stap eerst maar eens een auto die trailer mag trekken EN zuinig rijd (dagelijks 90km enkele reis naar mijn werk).
Wat een lieve reactie op mijn verhaal ook! Ja twijfelde er wel over om af te groeten, maar daar zou paard niks aan hebben en met een normale jury zou verliespunten ook niet het geval zijn geweest dus toch maar doorgegaan voor Vera haar ervaring.

M_arjolein

Berichten: 1431
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:44

Muronia welkom!

Oh jeetje Loes dat was een heftig wedstrijddagje voor jou. Wel goed dat je gewoon lekker door gereden bent. Mijn fries sloot zich ook altijd heel erg af indoor. Dat was 1 van de redenen dat ik 4 jaar geleden ben gestopt met wedstrijd rijden want het was gewoon niet leuk meer. Maar km's maken helpt echt. Inmiddels van het zomer 1 indoor gehad nog in de B en ze was echt fijn.

Oh sharon gaaf een eigen trailer!

Had ook gehoopt die in november te kunnen aanschaffen maar mijn zadel heeft weer kuren. Dus ik heb dit weekend besloten om maar voor een nieuwe Hulsebos te gaan.Zadel is 18 inch en ik kan er niet lekker in zitten. Nou is die ook gevallen en gelukkig was de boom niet kapot maar heb er wel het 1 en ander aan moet repareren. Merk nu toch wel dat er ook andere dingen minder worden er laten op bepaalde plekken naden los enzo. Vindt het zonde om nog zoveel geld steeds weer uit te geven en denk dat ik meer progressie ga maken met een zadel waar ik zelf ook lekker in kan zitten. Financieel betekent het helaas wel dat ik vrees ik dit jaar niet meer op wedstrijd kan en hopelijk verkoopt diegene van wie ik nu de trailer gebruik hem niet zodat ik toch nog even kan wachten ook met het aanschaffen van een eigen trailer.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:45

@M_arjolein hoe kreeg jij jouw Fries uit dat afgeslotene?

Balen dat je zadel weer kuren heeft! Zadel is nog ook echt wel een essentieel iets :( Zelf zit ik ook echt niet lekker in het zadel, maar dan is het weer niet mijn eigen paard. Moet nog een x met eigenaresse bespreken of ze het oké zou vinden als ik eigen zadel zou aanschaffen. Maar wil daar eerst ook nog eventjes voor doorsparen (heb nu 400,- ervoor liggen namelijk :+ ) Hopelijk vindt je een nieuw fijn zadel die misschien niet mega duur is?
Evt trailer die je nu gebruikt overkopen voor 'vriendenprijsje' als diegene hem toch te koop zet?

M_arjolein

Berichten: 1431
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:06

@Loes Ik heb mijn fries 4 jaar thuisgehouden omdat ik zelf echt het plezier er door verloor, maar stoppen is natuurlijk niet een oplossing maar die is thuis in de binnenbak ook spokerig. Dus ik kon thuis wel heel goed oefenen om haar dr doorheen te krijgen. Voorheen kwam ik direct binnen in draf en nu doe ik eigenlijk op de enge plek dat ik haar eerst even in stap zet. Dan rijd ik haar dr net even makkelijker doorheen. Meestal is bij ons de jury toch nog even punten aan het natellen van degene ervoor.

Ja inderdaad dat is wel een goede optie misschien dat dat nog mogelijk is om over te kopen.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:56

Ah dat scheelt inderdaad dat ze het thuis ook deed, niet leuk natuurlijk :+ Maar dan kan je wel thuis ook oefenen daarop.


Ik heb vanavond een schriktraining met der. De vorige schriktraining brak de eigenaresse ribben...dussss ik doe maar even mijn bodyprotector aan :')

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:27

Loesje: knap dat je gewoon doorgegaan bent en die punten komen vanzelf wel! Fijn dat je de dag toch nog positief hebt kunnen afsluiten. Gewoon lekker meters maken! Veel meenemen en lekker oefenen.

Marjolein: pff wat vervelend van je zadel.. Heb dat ook wel eens meegemaakt met mijn pony en daar word je niet vrolijk van.

Loes: leuk een schriktraining.. Erg nuttig ook lijkt mij!


Vanmiddag op wedstrijd geweest. Onwijs fijn kunnen rijden, alles waar we de laatste tijd extra aandacht hebben besteed ging goed en geen grote fouten. In de tweede proef kon 1 gebroken lijn wat netter omdat ze net moest mesten, maar verder echt top. We hebben beide proeven gewonnen met 206 en 215 punten *\%/* Ook erg fijn dat het in 2 verschillende ringen en dus 2 verschillende jury's waren. Super blij mee en hier kunnen we lekker op verder trainen richting de eerste selectie in oktober. Eind september nog een wedstrijd op de planning staan, maar ga vanaf nu wel maar 1 proef rijden, want ik wil wel weer voor de kampioenschappen gaan deze winter.
Afbeelding

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:13

Super netjes ginatje, gefeliciteerd!

Oh loes dat herken ik, heb ik met mijn eigen paard ook, mijn proeven gingen vandaag dus ook echt totaal niet.

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:09

Wauw ginatje, gefeliciteerd!
Ik vind het ook jammer hoor, dat het buitenseizoen weer is afgelopen. Binnen = eng. Maar goed, zolang ik dat blijf denken denkt het paard dat ook natuurlijk.

Gisteren reden we de tweede keer in de L1. Zaterdag proevenclinic gereden, ging perfect dus de verwachtingen waren hoog. ;) Eerste proef ging goed, we konden wel wat beter vond ikzelf maar mocht zeker niet ontevreden zijn. We hadden zowaar 200,5 punt en een eerste prijs! De tweede proef ging dus wat minder want ik reed verkeerd... Naar rechts ipv links. Ik voelde me zo dom, want mega zonde! Maar goed, gevalletje gebeurt je 1x en niet weer hoop ik? Alsnog 189 punten en een tweede plek dus uiteindelijk super blij natuurlijk!

Vraagje aan jullie, want ik merk dat het echt super belangrijk is om 100% focus te hebben tijdens je proef. Ik heb dat niet altijd, soms word ik afgeleid door wat er om me heen gebeurt. Zonde, want daardoor wordt de proef slordig. Ik kan er ook echt niet tegen als er bekenden staan te kijken. Ik wil gewoon m'n paard, m'n vriend en ik en that's it. Dat is onhaalbaar natuurlijk dus moet er toch maar aan gaan wennen. Iemand tips? :D

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:58

Mooie punten hoor!
Ik focus mij volledig op mijn lezer (en m'n paard natuurlijk :') ) Als er naast mij een bom ontploft heb ik het nog niet in de gaten :')
Ik hoor andere lezers bv ook gewoon niet.
Maar goed, of dat echt een tip is...

Wauw ginatje, wat een punten :D

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:15

Wauw wat een mooie punten allemaal! Mogen jullie trots op zijn.

Ik heb ook niet echt een tip voor je cijsalover. Ik hoor net als Letizia ook alleen m'n voorlezer als ik een proef rijd, voor de rest ben ik afgesloten van de wereld haha. Wel vind ik het ook altijd vervelend als er bekenden aan het kijken zijn. Niet per se op wedstrijd, maar ook gwn tijdens het rijden thuis. Ik voel me dan altijd zo bekeken ofzo en rijd dan anders dan normaal, waardoor het meestal slechter gaat. Ik heb zelf ook geen idee wat ik daaraan kan doen, denk vooral niet te veel nadenken en juist oefenen met bekenden erbij.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:11

Wauwie wat een monster scores hierboven :wow:


De schriktraining ging super zondag! Zo sensibel als ze soms kan zijn, zoveel vertrouwen had ze zondag in mij. In het feit dat ik echt wel naar der luister. Zo hebben we zelfs met een vlag kunnen rijden. Zo trots op spekkie <3 Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding