[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:03

Nouvel lekker bezig met proefjes rijden. En idd wat Noukie zegt, je komt vanzelf op het punt dat je het op wedstrijd gaat proberen.

Optiwolk Het zadel zit echt zoooo fijn! Wel even wennen hoor, had de eerste dagen zelf gewoon spierpijn ervan. Cranio zei ook dat ik niet raar op moest kijken als Fes er ook wat spierpijn van zou krijgen. Hij kan natuurlijk (als het goed is) weer spieren gebruiken die voorheen werden bekneld.
Fijn dat de osteopaat zo verhelderend was zeg! Hopelijk lost dit nu een hoop op.
Het is idd echt niet normaal hoe duur die supplementen zijn..

Jorienn wat fijn dat je debuut goed ging! Dat fijne gevoel vasthouden en dan op naar winst :D

Janine wat vervelend dat je zo'n last hebt van het weer! Hier gelukkig geen last van, op een klein kuchje na.

Noukie wat fijn dat er zo'n vooruitgang in zit! Komt helemaal goed met jullie hoor :D

Liss wat gaaf, instructieweek! Ziet er goed uit ook! Ik ben daar afgelopen zomer ook geweest. Helaas toen met een paard van daar, want die van mij ging uiteindelijk de trailer niet op. Maar ondanks dat toch een onwijs leuke week gehad!

Wij hadden maandag weer grondwerk/loswerk les. En gelukkig deed ie met loswerken ook wat hij van de week ook deed; alleen maar aan de kletter gaan door de longeerkraal en niet linksom willen. Blij dat hij dit nu ook deed, want nu was er iemand bij die daar wat tips voor kon geven wat gelukkig ook werkte uiteindelijk.
En ook gister weer dressuurles. En wat ging dat weer méga fijn zeg! Instructrice is al richting Z2 aan het denken en is van mening dat we binnenkort moeten gaan kijken of we de wissels er goed op kunnen krijgen. En in de les zijn we bezig geweest met werken richting pirouette in galop := En moet zeggen; hij pakte dit echt wel heel makkelijk op! En de grootste opsteker was toch wel dat mn instructie zei dat zij denkt dat het na het Z2 voor ons nog niet ophoudt en we ook wel kunnen gaan denken richting Zzlicht of mss wel subtop... Dat is als je het mij vraagt nog wel iets te ver gedacht, dus ik ben gewoon al blij als we ooit Z2 mogen starten :')
En nog een fotootje van afgelopen zondag :=

Afbeelding

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:19

Jullie gaan hard! Lees wel mee maar hou niet alles bij haha.

Fijn van je zadel Cindy!

Mooie debuten gezien en veel mooie foto's

Optiwolk fijn dat osteopaat verhelderend was :)

Leuke instructieweek dus lies!

Gaaf Cindy :)

Hier gisteren voor het eerst eens bezig geweest met de wissel. Stomverbaasd moest op diagonaal hem eens vragen en hij sprong keurig om naar rechts! Links nog in 2x keer maar rechts sprong hij 3 keurige wissels. We waren stomverbaasd _O-

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:52

Het is wel een dominatje he Cindy? :P Maar idd wel zo prettig als ie dan ook met les stout is, kunnen ze je tenminste helpen. Enne, altijd lekkere opsteker als je zulke positieve signalen hoort over jullie als combi!
Mooi bergop op de foto ook :)

Lekker bezig Yvank! Jullie zijn weer helemaal vol aan de bak dus? Heb je nog wedstrijden gepland staan?

Hier drie dagen subtop in de buurt, dus gister en vandaag na mijn eigen paard daar nog even inspiratie opgedaan :D Altijd leerzaam. Zelf vandaag ook weer les gehad. Behalve dat ie best brutaal is op de omgeving en soms even bij de les moet blijven, deed ie t echt weer goed! Blijft een beetje een boevenkop, maar wel een steeds knappere :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:47

cindyy_1993 schreef:
Even een egopost...
Vanmorgen dus onze rentree in het Z1. Losrijden binnen ging echt mega fijn. Toen we de buitenbaan in gingen was dat fijne er alleen in 1 klap vanaf.. Tegen de hand, niet meer fijn te rijden en kreeg het niet meer opgelost voordat de eerste proef begon. Hierin dus onwijs veel rommeltjes en totaal geen fijn gevoel. Super frustrerend ook omdat ik weet dat ie t gewoon kan. Dus binnen meteen weer even opgepakt maar ook dat ging niet dus de teugels maar even helemaal losgegooid en gaan stappen. Peptalk van mn vriend gekregen en besloten de tweede proef meer op de ontspanning dan op de opgerichtheid te rijden. Dit was wel even een goede omschakeling. Minder rommeltjes, beter te rijden en meer ontspanning. En een hagelbui op ons hoofd maar dat werkte alleen maar positief :')
Uiteindelijk dus de eerste proef 195 (viel me eigenlijk nog wel mee) en de tweede proef gewoon een tweede prijs met 212 punten :oo *\o/* We zijn gewoon eindelijk officieel Z1 *\%/*



Ik heb het enorm druk en de hele week alleen even snel internet op mijn telefoon, maar wauw Cindy!!!!! Super super super knap en verdiend!!!! Gefeliciteerd!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 22:53

Noukie heb je al even kort gesproken maar je mag echt enorm tevreden zijn. Ik ben ervan overtuigd dat het helemaal goed gaat komen met jullie! Wedden dat die 7 nog een 7,5 of 8 gaat worden {:}

Nibbit bedankt voor je toevoeging! Ik denk dat ik hem ook de eerste keren iets groter blijf rijden. Weet niet meer wat ik vorige week heb gedaan, hahaha :')

Laura heerlijk het bos in. Lekker van genieten!! Jullie tijd komt weer!


Fijn Cindy dat hij dat juist met de les ook doet. Dan kan je het in ieder geval aanpakken (zo denk ik dan). Ev is “ gelukkig “ bij Daan ook nog altijd stout of kijkerig, vind ik ergens wel fijn.
Bevalt je zadel nog goed? Heel gaaf dat je instructrice zo enthousiast is. Dat is geen veer in je reet maar een hele kip zeggen ze hier dan :') .



Noukie kijken is altijd heel interessant. Soms verbaas ik me erover hoe iemand winst rijd of andersom. Toch goed om juist mee te kijken. Knap dat je hem zo fijn rond kreeg!!


Zo even een snelle bijlees! Hoop volgende week even wat meer tijd te hebben weer.

Hij staat iig al hele dagen lekker op het land met een 25 plusser. Er stond ook een 2 jarige bij, maar dat werd iets te helaas. Ach hij vermaakt zich wel! Morgen maar weer lessen :)

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 23:17

Gaaf yvank! Super je wissels!

Liss leuk zo'n instructieweek. Mooie foto's ook geworden.

Nog even terug komend op de door s met wissel. Ja, ik rij hem ook groter. Anders wordt het zo krap om recht te stellen, wisselen en aan te springen. Niet te doen :=

Zag weer mooie foto's allemaal voorbij komen van jullie!

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:03

FIjn dat de instructieweek leuk was Liss, ik ben er ook al 2 keer geweest maar nog niet op de nieuwe accommodatie. Gave foto's heb je er aan over gehouden :)!

Gefeliciteerd Cindy, wat top! Lekker genieten van je roze wolk.

Fijn van de osteo Optiwolk, ben benieuw naar resultaat op langer termijn.

Haha Yvank, het leed dat wissels heet. En zo herkenbaar als ze ze opeens wel doen, dat je zelf denkt; waarom nu wel?! :+

Hier zaterdag weer para wedstrijd. Ben heel benieuwd, ze is met trainen erg fijn dus hopelijk houdt ze dat vast t/m zaterdag haha. Ben vooral bang dat ze gaat wisselen in de contra stukjes, maar dat zien we dan wel weer ;) Gister bij 2 paarden wezen kijken. Ik ging er echt zonder verwachting of enig gevoel naartoe maar het eerste paard stal echt meteen mn hart. Wat een lief en knap dier <3 . Nu alleen nog even heel goed nadenken want ze is erg prijzig en ik vraag me af of ze voor die prijs wel voldoende talent heeft... Maar het is zo rot als ze je hart al gestolen hebben :')

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 17:48

Cindy gefeliciteerd!!! *\o/*

Droversrun, spannend hoor dat paard! Ben heel benieuwd!
Vergeet niet hoe belangrijk een klik is... Als er een klik is, willen ze veel beter voor je werken!


Ik heb gisteren voorgereden bij de jurycursus van mijn juf. Vond het best wel heel erg spannend :o Maar na meer dan een half jaar (15 september voor het laatst!) niet meer op de trailer te zijn geweest, vond Wietse het allemaal prima. Blijft ongelooflijk hoe moeilijk hij vroeger op de trailer ging, of gewoon niet :') Of gedwongen achterstevoren :') (je moet toch thuis komen he)
Dus dat was al een prettig begin. Losrijden was toch wel even wennen... ik vind het thuis al druk als we met 3 man rijden in onze binnenbak :') En dat is het afgelopen half jaar welgeteld één keer voorgekomen :+
En dan ken je de mensen en weet je hoe goed ze de regels kennen en wat hun gewoontes zijn in het rijden. Dus niet helemaal losgereden zoals ik wilde. Hij moest ook plassen, wat hij gelukkig nog deed op commando vlak voor de proef _/-\o_

Toen L2 proefje gereden, het had absoluut beter gekund. Maar ik was eigenlijk wel heel blij hoe makkelijk hij bleef lopen en hoe goed hij aan de hulpen stond ondanks matig losrijden.
Alleen simpele dingen als een overgang naar stap en dan een stukje middenstap, dan zijn we de ontspanning even kwijt en doe ik te hard mijn best om er wat van te maken en dat wil dan niet helemaal.
Er was één deelnemer die me 176,5 gaf, de cursusleider (GP jury) loofde gelukkig het mooie frame en gaf 198,5 (juffie had de punten van de cursusleider in de correctielijst gezet), juffie zelf gaf 194.

In het achterwaarts verloren we meteen de diagonale beenzetting (hij begint dan anderhalve pas goed en gaat dan lateraal verder), dat is gewoon echt een dingetje.
Verder waren de galopverruimingen niet helemaal mooi (hij maakte zich niet goed lang).

Algemeen commentaar weer op mijn benen, en ik denk dat dat me ook wel onzekermaakt. Ik zag mezelf in de spiegel en mijn benen blijven inderdaad bewegen, maar zonder dat ik been geef. Commentaar is dan ook "beter aan het been, meer impuls" terwijl ik helemaal niet constant been geef. Nouja dan ga je natuurlijk een beetje richting geforceerd zitten, dus meer spanning, dus minder impuls. Dat is een puntje waar ik even niet goed mee weet wat ik er mee moet. Behalve natuurlijk thuis alles drie dubbel bevestigen :+
Ook het oppakken van de teugels geeft wat spanning, wat ik wil voorkomen. Iets waar ik thuis wel mee bezig ben. Maar jeetje... Moeilijk hoor :+

Nouja, straks eerst maar clubdag en dan met hemelvaart een proefje voor het echie.
Straks nog ff met juf bellen en kijken wat voor plan we trekken :)

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:53

Ben heel benieuwd naar dat paard drover!

Janine, gek idee misschien, maar is het zadel wel een zarel voor jou?
Ik heb zoveel zadelgezeur gehad, dat ik er zoveel heb gehad... :')
Nu dit zadel, ligt prima op henk, maar kan ik niet helemaal goed op zitten. Daarmee onrustige beenligging door de beugelophanging en doordat mijn bekken net wat gekanteld wordt.

Om maar wat te noemen hoor, terwijl ik het echt niet verkeerd vind zitten, maar loop hier wel tegenaan.

Is maar een voorbeeld hoor dit zadel. Zijn er al zoveel de revue gepasseerd.

Wel fijn van het laden en dat paard lief lekker bleef lopen. En verbeterpunten houden we allemaal en altijd.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:13

Daar ben ik niet zo bang voor. Ik heb nog nooit zo lekker en pijnvrij gereden. Pijnvrij wil ook zeggen pijnvrij ná het rijden.

Daarbij vind ik zelf dat ik niet meer beweeg dan andere ruiters en amazones, maar daarbij valt het minder op omdat ze niet zo lang zijn :roll: en het paard meer impuls heeft. Net juf aan de telefoon gehad, die vind dat ik er thuis veel minder last van heb en zag andere dingetjes die ik thuis ook niet had, die ze aan spanning wijt.

Achja, het is gewoon poedersuiker om zo lang te zijn. Daar ben ik al 15 jaar van overtuigd :roll:

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:45

Ah ja snap je. Vervelend lijkt me!

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:46

@Jorien, who knows :D Hij kan wel echt steeds beter draven. Grappig is dat, hoe je ooit begon met een dier dat geen draf snapte onder t zadel en nu dus toch best heel prima :)
En precies wat jij zegt! Ook echt staan verbazen soms over hoe combi's in de subtop terecht komen, maar anderzijds ook over juryverschillen tussen een mindere en veel betere proef (maar dan dus minder punten). Het overkomt echt meer mensen leer je dan weer

Succes vast voor t weekend DR! En heeeel spannend met dat paard! Klik is idd erg belangrijk, maar t moet wel kunnen financieel natuurlijk. Ook al verder doorgereden paard of?

Janine, goed dat je weer op pad geweest bent! En oh wat herkenbaar... Ik heb met die oefentherapeut wel echt fijne tips gehad voor mn houding. Alleen als ik moe ben, of al pijn in mn lijf heb..... Dan gaat t gewoon niet. En dan precies dat: moet beter aan de hulp. Ja maar, híj loopt wel, ík kan alleen niet zitten! (en ben dr zo ziek van dat ik vroeger doodstil zat, maar door dat k*t ongeluk en coördinatie problemen t gewoon kwijt ben)
Naja, I feel you, tis echt moeilijk en idd nog lastiger als je benen gewoon onder je paard klapperen, dat valt t idd meer op. Stom :+

Volgende week moeten we ivm verbouwing op stal even paar dagen logeren. Dan ga ik naar een stal met 20x60 banen. Lekker proeven oefenen dus :D Paardlief kan zich vast voorbereiden, haha. Hier heel vaag beeldmateriaal van zaterdag. Ik moet m eigenlijk gewoon eens laten filmen thuis.Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:51

Janine ik vind mijn lengte juist heerlijk maar kan me voorstellen dat het soms ook lastig is. Klinkt wel als onwijs leerzaam rijden op de jury cursus je steekt er wel een hoop van op.

Osteo maandag bij douwe gehad. Hij zat wat vast in zn schoft en gedeelte net achter het zadel. Nu kan ik niet zo makkelijk meer mijn bekken kantelen en zit ik wat te ver achter in mijn zadel. Zijn er dames die tips hebben voor zwangere vrouwen en nog wat comfortabel zitten of is dit het teken dat ik nog meer af moet bouwen?

Droversrun succes met de para wedstrijd en spannend verliefd op een nieuw paard veel plezier.

Noukie mooie foto's!

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:00

Erg gave foto's Noukie!

Laura, denk dat je trainingsgericht rijden even van ej af moet zetten en alleen maar genieten.
Je gaat toch anders zitten als je wat verder in je zwangerschap komt, daar doe je niets aan. Trainen komt wel weer als de baby er is

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:08

Ziet er fijn uit hoor Noukie!
En misschien een goed punt, vermoeidheid speelt uiteraard ook een rol. Woensdag is een pittige dag op het werk, ik ben nog steeds herstellende dus ja... :+
Maar dan nog, hij (en vooral ik) reageerde beter dan de laatste keer op concours :) En dat voor een 16-koppige jury :D

Laura, heb jij er nooit last van gehad? Ik vond het altijd verschrikkelijk om overal twee koppen bovenuit te steken op de middelbare. Om altijd belachelijk geld uit te geven aan broeken, zonder ooit dat hippe te kunnen dragen wat een ander kan. Nooit fatsoenlijke laarzen kunnen kopen, altijd vast zitten aan maatwerk. Ik heb het geaccepteerd, maar ik zal er nooit blij mee worden... :n
Ergste tegenwoordig vind ik nog dat mensen in de supermarkt me vragen om iets van de bovenste plank te pakken omdat ze er zelf niet bij kunnen. Hoe vaak dat wel niet gebeurt...
5 cm kleiner, meer hoeft niet...

Ter compensatie laat ik dit jaar mijn gebit maar doen, daar kan ik tenminste iets aan laten veranderen.

Ik hoop door wat af te vallen ook wat makkelijker te gaan zitten, maar ik heb niet het idee dat het me echt in de weg zit. Ik voel gewoon met rijden wel dat ik spanning in mijn lichaam opbouw. Kwestie van leren ontspannen.

Pfff... van zwanger zijn weet ik helemaal niets :o

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:08

Ja trainen doe ik al niet echt meer het is stappen of galopperen en 2 rondjes draven en de oefeningen kan ik al niet meer uitzitten.
Ik ga nu vooral trainen aan de longe en rondje buitenom of bos na 30 min is de koek dan wil mijn lijf niet meer En ik wil hem ook niet onbewust verkeerd belasten dat heb ik dus al gedaan.

Janine nee geen last van gehad ik weet van kleins af aan niet beter dan de langste te zijn en hippe kleding deed mij niets. Leren laarzen heb ik pas sinds mijn full time job ik reed altijd met chaps en joppers.

En nu vind ik het met werk handig mannen zijn onder de indruk als ik autoriteit uit wil stralen.
Ik voel mij nu juist kwetsbaar met de beeb in mijn buik en daar moet ik wel echt aan wennen doe ook geen verhoren meer enz.
Laatst bijgewerkt door Laura1982 op 09-05-19 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:12

Kan hij niet gek gedaan hebben in de paddock toevallig? Als je zo weinig aan training doet, zal je hem toch niet zo erg in de weg zitten dat hij vast komt te zitten. Dat geloof ik niet. :)

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:13

Ik kan je daar ook niet mee helpen Laura. Geen ervaring mee :D Maar opzich, zolang je m niet mega belast met hard werk en dan zelf net anders zitten, mag het geen mega probleem zijn ook toch? Kan je m bijv aan de longe ofzo wat bijhouden in zn lijf?

Mwah, dan mag je wel moe zijn idd Janine :P Maar top idd dat je met zoveel juries toch lekker kon rijden!

Thanks voor de complimenten :)

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:22

mellamoshan schreef:
Kan hij niet gek gedaan hebben in de paddock toevallig? Als je zo weinig aan training doet, zal je hem toch niet zo erg in de weg zitten dat hij vast komt te zitten. Dat geloof ik niet. :)

Ik heb half april nog wedstrijd gehad en toen wel fanatiek geprobeerd te trainen. Was eigenlijk net niet meer te doen maar wilde heel graag.

Ja ik kwam ook al tot die conclusie noukie we gaan gewoon stapeltjes doen en longeren. Bijna 6 maanden intussen dus ik mag niet klagen hoe lang we het volhouden.
Laatst bijgewerkt door Laura1982 op 09-05-19 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:24

Zou jezelf er niet de schuld van geven. Denk eerlijk gezegd eerder dat er een andere oorzaak is

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:25

Laura1982 schreef:
Ja trainen doe ik al niet echt meer het is stappen of galopperen en 2 rondjes draven en de oefeningen kan ik al niet meer uitzitten.
Ik ga nu vooral trainen aan de longe en rondje buitenom of bos na 30 min is de koek dan wil mijn lijf niet meer En ik wil hem ook niet onbewust verkeerd belasten dat heb ik dus al gedaan.

Janine nee geen last van gehad ik weet van kleins af aan niet beter dan de langste te zijn en hippe kleding deed mij niets. Leren laarzen heb ik pas sinds mijn full time job ik reed altijd met chaps en joppers.

En nu vind ik het met werk handig mannen zijn onder de indruk als ik autoriteit uit wil stralen.
Ik voel mij nu juist kwetsbaar met de beeb in mijn buik en daar moet ik wel echt aan wennen doe ook geen verhoren meer enz.


Kan me voorstellen dat je je daardoor extra kwetsbaar voelt zeg!

Ik heb nooit echt het idee dat mijn lengte autoriteit uitstraalt. Ik werk al jaren met vrijwel alleen maar mannen. En ik heb gewoon een scherp bekkie daardoor. Maar goed, eerlijk is eerlijk, ik ben ook beslist geen leidinggevende persoon, meer een verbinder.

Vind het echt knap dat je nog steeds rijdt! Je bent toch al bijna 6 maanden onderweg! *\o/*

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:27

mellamoshan schreef:
Zou jezelf er niet de schuld van geven. Denk eerlijk gezegd eerder dat er een andere oorzaak is


Ik zou niet weten wat vandaar dat ik het bij mijzelf zoek. Maar nu is hij lekker los en ik hou het in de gaten mocht hij aangeven pijntjes te hebben dan komt de da langs.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:39

Zes maanden alweer Laura! Wat gaat dat hard zeg.
Wat Mella zegt dacht ik idd ook wel, snap je vraag hoor, je gaat er toch over nadenken, maar denk idd niet dat je zo snel iets 'kapot' kan maken, zeker omdat je ook niet meer fanatiek rijdt. Maar, goed in de gaten houden en tijdig checken is altijd beter dan achteraf denken 'had ik maar'.

Qua lenhte: ik ben 'maar' 1.80. Op school altijd wel last van gehad, voelde me groot en lomp enzo. Nu heeft iedereen die niet gegroeid is gewoon lekker pech, ik leef op hakken en ben er blij mee :) Alleen op paard zou soms ietsje kleiner wel makkelijker zijn :+

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:22

Jullie gingen hard gisteravond ;)

Fijn dat je weer lekker aan het rijden bent Janine :D Ja die onderbenen stil houden... ik heb echt precies hetzelfde probleem; je moet niet zo blijven aansporen, uhmmm maar dat doe ik niet? Bij mij heeft een ander zadel wel verschil gemaakt maar niet zo dat ik ze nu opeens wel kan stilhouden. Snap je frustratie van je lengte ook, zo herkenbaar... Mijn nieuwe paard.. Uhhmmm het paard waar ik vanavond voor de tweede keer ga kijken :+ die is 1,76 dus dat is eindelijk een paard naar mijn lengte haha. Mijn merrie is maar 1,63 en lijkt soms wel een pony als ik erop zit.

Ik zou er ook niet te zwaar aan trekken Laura, nog een paar weken dat je kan rijden waarschijnlijk. Dan zit je toch maar even niet perfect op je paard. Krijgt die heus niets van voor een paar weken. Lekker genieten zolang het nog gaat.

Spannend een nieuw plekje Noukie! Ga je ver weg staan met ze?

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 09:49

Ik ben zelf 1.76 en mijn paard maar 1.61..... dus snap jullie gevoel (van het rijden op een pony bijvoorbeeld haha) heel goed.
Mijn 2 jarige lijkt voor nu ook aan de kleine kant, dus ik ben heel hard aan het duimen dat ik niet 2 kleine paarden heb straks, anders zit ik er toch over na te denken om de jongste alsnog te verkopen en een paard met groter formaat er voor terug te kopen.....

Zadel kan zeker verschil maken, rijd nu nog op een kentaur afrodite maar toen ik op die arno brandt ging zitten, zat ik ineens als een huis... mijn postuur maakt het ook niet makkelijker voor me, daar zijn we hard mee bezig