[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 14:13

Wat leuk, dan kunnen we ff meeten! Daar woon ik 10 minuutjes vandaan :')

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 14:28

Oh gezellig Janine, gaan we doen :D!

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 23:34

Hoi allen,

Hier even een korte-voordat-ik-naar-bed-ga-post (lees morgen even bij, excuses!).
Helaas wordt voor mij de eerste selectie aankomend weekend niks. Franco verstapte zich afgelopen zaterdag in de les. Een verstuikt opgezwollen voetje. Dat werd aan de hand stappen en koelen deze week... -O- Heb er vandaag weer voor het eerst even 10 min opgezeten om te stappen en enkele rondjes langzaam te draven om even te voelen. Het voetje was namelijk alweer mooi geslonken. Hij voelde weer zuiver!! *\%/* Dus we gaan weer langzaam het werk oppakken, maar de selectie komt te snel. Volgende ronde doen wij weer mee!!

Wel even zitten kwijlen op de foto’s van vorige week. Wat wordt het toch een cool paard <3


Afbeelding


Afbeelding

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:01

Ooh Kimmutjuh89 wat poedersuiker zeg! Gelukkig voelt ie wel weer zuiver, maar tis toch balen!
En ja, hij is inderdaad erg gaaf <3

Jorienn hoe is het gegaan gisteren? :oo :D

En daar issie dan eindelijk....!
Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:50

Ik zal ook weer een poging doen om bij te blijven hier, dan ineens raak ik achter met lezen en reageren en dan ben ik de draad kwijt... :+

Kimmutjuh gave foto’s, echt een knap paard!
Maar wel balen voor nu zeg, sterkte ermee!

Cindyy, mooi!
Fijn dat ‘ie er is!


Droversrun, fijn je les!
En succes met je meerdaagse wedstrijd, spannend!


Laura, fijn dat het nog goed met je gaat, houden zo met weinig klachten!

Mellamoshan, succes met trainen!
Bekend probleem hoor, die van mij is voor ook laag en zwaar gebouwd, vindt het echt moeilijk om goed bovenin te lopen en blijven, zonder te gaan hangen en te lang te worden.
Wij trainen ook rustig verder...

Ik heb van de week de proeven van deze maand gewoon eens gereden om te kijken hoe ik daar doorheen kom en wat ik tegen kom, genoeg, Haha!
Maar het geeft wel weer gerichter doelen om aan te werken, dus we werken rustig door.

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 12:10

Droversrun: ik moet zeggen dat ik op dit moment weinig op de hoogte ben van de prijzen op de markt.
Het is wel n plan de zwarte ooit nog te gaan verkopen, maar misschien moet hij dan eerst weer eens netjes een rondje lopen.

Ik had de laatste jaren wel zo'n gevoel dat 't alles of niets was.
Of je betaald goed geld, en dan heb je ook wat, of je betaald weinig (nuja, minder dan 5k oid) maar dan is de kans groot dat er ergens een vijs los zit.

Cindy: hoe zit het zadel?
Ik doe ook teveel :')
Grappig is dat he, wil je aan die 6 gaan sleutelen om er een 7 van te maken, wordt het een vijf... Het zou gewoon ademen en sturen moeten zijn.
Ach. Was paardrijden gemakkelijk geweest het had voetbal geheten.

Jorien: hoe ging het debuut?

Laura: lekker genieten hoor!

Succes kimmetje!

Zo, osteopaat was verhelderend zeg.
Links C3-6 (halswervels van halverwege tot net voor schoft) en rug 15-16-17 (onder einde zadel), en de twee uiteinden van de atlas (wervel die hoofd met hals verbindt, 1e halswervel dus).
Die rugwervels zijn niet abnormaal voor sportpaarden volgens osteo, maar halswervels en atlas wel.
Ohja en t polsbeentje rechts vooraan. Wat zou kunnen verklaren dat meneer achteraan wisselend niet oké was, beetje compensatie?
Maar dat is nu gelukkig voorbij.

Alle supplementen voor spieropbouw en de tekorten in t bloed zijn ook binnen, doe maandloon zeg :')
Wat is t toch allemaal duur eigenlijk heh.

Zadelpas staat nu nog voor volgende week en bitfit voor juni.

Ik ga m meenemen als testobject in mn opleidingen ook, fijn dat dat kan.

K zou hemelvaart terug willen starten, maar niet heel zeker of ik HC doe (met zweepje) of zonder.
Eerste proef zonder en tweede mag niet denk ik ...

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 12:36

Even kort, reageer later op de rest hoor!
Optiwolk, je start in NL toch? Dan mag iig eerste proef hc (met zweep) en tweede officieel.
Tenminste, ik heb dat gedaan en nooit iets van gehoord, dus ga er vanuit dat t mag. Andersom ook.

Anoniem

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 15:06

Even snel en kort, zoooo druk gehad. En nog steeds, hahaha.


Cindy super mooi je zadel!!!!! Genieten! En heel heel heel veel succes zondag.


Hij liep twee hele fijne brave proeven en ik was mega tevreden! In de eerste proef net geen winst maar deze gewonnen. Tweede proef was iets minder, ook geen winst maar wel tweede geworden.

Niemand had winst, gezien de plaatsing ga ik er wel vanuit dat ik goed zit... een vriendinnetje heeft gefilmd, als ik wat beeldmateriaal heb zal ik dit wel delen!

Ik was echt super super super blij met hem! Hij liep echt heel fijn en heb echt genoten.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 17:31

Wat balen dat je selectie niet door kan gaan Kim! Gave foto's inderdaad!

Cindy, gefeliciteerd met je nieuwe zadel! Lijkt goed zeg!

Opti, klinkt positief zeg! Hopelijk is nu alles achter de rug en kan je weer volle kracht vooruit!

Jorien, gefeliciteerd me je debuut! Nu op naar winst ;)


Iedereen hier een beetje fit? Ik heb zó veel last van het weer nu. Heb maar een immunoboost gehaald. Hopelijk zijn de plekken in mijn mond snel weg en ben ik ook snel weer van die spierpijn af. Bah... Niks aan...
De moed gaat me bijna ontbreken om die wedstrijd op te geven. Echt stom :')
Ik gedij gewoon veeeeeeeeeel beter bij 20+ graden :')

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 13:44

Gefeliciteerd met je zadel Cindy! En succes morgen!!

Nouvel, lekker bezig. En idd, proeven rijden geeft wel weer doelen, niks mis mee! Je komt vanzelf op dat punt dat je denkt: we gaan het op wedstrijd doen!

Optiwol, wel verklaarbaar dat hij niet helemaal top voelde dus. Hoop voor jullie dat hij goed opknapt van de behandeling en je weer echt verder kan.

Jorien al even gesproken, maar super voor je debuut. Op naar meer!

Janine, ik ook! Vorige week mezelf 1 dag ziek gegund, maar voor mn lijf was dat eigenlijk te weinig. Spierpijn, last van mn rug, geen kracht in mn lijf. Bleg. Kom maar door met de zon.

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:12

Zo vandaag een uurtje buiten in het bos gereden tussen de buien door. Klein galopje gedaan en verder gestapt daar was douwe het niet helemaal mee eens haha.

Cindy prachtig zadel
Optiwolk hopelijk snel weer aan het rijden.
Janine en noukie beterschap komt vast door het weer.

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:52

Lekker Laura!

Ik heb de woorden van mijn instructeur vanmorgen omgezet in daden en had ineens voor stap en draf onderaan de protocol een 7 :D Drafgedeelte ook alweer mooier, veel meer controle de hele proef, echt super happy, zeker in de wetenschap dat alles nóg beter kan. Maar daar moet ik zelf nog even voor oefenen. Helaas wel wat storinkjes en twee echt verknalde wissels, en om dát te compenseren hebben we nog niet voldoende over :')

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 17:56

Jammer noukie maar he er is al verbetering komt wel goed met jullie

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 18:35

Op de vorige pagina een vraag over de S met eenvoudige wissel, ik rij op aanraden van mijn instructeur beide bogen wat groter/langer (dus niet de officiële halve volte van 5m maar ongeveer 8m) dan heb je meer voorbereidingstijd en kun je mooier rechtstellen en de overgangen maken.

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:33

Ik lees alles braaf mee maar kan niet meer reageren op jullie allemaal want jullie gaan zo hard!! :)
Ik wil jullie deze foto's niet onthouden omdat ik erg trots ben op mijn grote vriend, ben afgelopen week nml naar instructieweek in Steenwijk geweest
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:53

Liss was dit bij de PMO? Kennis van mij was er ook, Renske, met haar schimmel.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:54

Ziet er goed uit Liss! Je lijkt ook een stuk makkelijker te zitten op de foto's, rug weer wat beter? :D

En rijdt je dochter alweer wat meer?

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:05

Laura1982 schreef:
Liss was dit bij de PMO? Kennis van mij was er ook, Renske, met haar schimmel.


Ja daar reed ik vaak mee in de les

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:07

Janine1990 schreef:
Ziet er goed uit Liss! Je lijkt ook een stuk makkelijker te zitten op de foto's, rug weer wat beter? :D

En rijdt je dochter alweer wat meer?

Galop gaat goed, heb voor de rest nog heel veel pijn de hele dag door. Ga vlg week naar ziekenhuis.

Nee, Nathalie rijdt helemaal niet meer, pubergedrag...niet heel erg gezellig op het moment, eerst maar wat volwassener worden ;)

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:14

liss schreef:
Laura1982 schreef:
Liss was dit bij de PMO? Kennis van mij was er ook, Renske, met haar schimmel.


Ja daar reed ik vaak mee in de les

Wat leuk! Zo te zien hebben jullie het leuk gehad

MyWup

Berichten: 2522
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:22

Jaaa! Hard werken en heel veel geleerd, vooral de changementen gaan nu heel goed! Volgend jaar maar weer heen, voor de 4e keer

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 15:51

Even een egopost...
Vanmorgen dus onze rentree in het Z1. Losrijden binnen ging echt mega fijn. Toen we de buitenbaan in gingen was dat fijne er alleen in 1 klap vanaf.. Tegen de hand, niet meer fijn te rijden en kreeg het niet meer opgelost voordat de eerste proef begon. Hierin dus onwijs veel rommeltjes en totaal geen fijn gevoel. Super frustrerend ook omdat ik weet dat ie t gewoon kan. Dus binnen meteen weer even opgepakt maar ook dat ging niet dus de teugels maar even helemaal losgegooid en gaan stappen. Peptalk van mn vriend gekregen en besloten de tweede proef meer op de ontspanning dan op de opgerichtheid te rijden. Dit was wel even een goede omschakeling. Minder rommeltjes, beter te rijden en meer ontspanning. En een hagelbui op ons hoofd maar dat werkte alleen maar positief :')
Uiteindelijk dus de eerste proef 195 (viel me eigenlijk nog wel mee) en de tweede proef gewoon een tweede prijs met 212 punten :oo *\o/* We zijn gewoon eindelijk officieel Z1 *\%/*

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:02

Gefeliciteerd cindy

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:28

Gefeliciteerd! Zag het al op fb. Toprentree!

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 18:50

cindyy_1993 schreef:
Even een egopost...

Jij mag dat :D
En gefeliciteerd!! Wat een heerlijke opsteker na al je harde werken zeg! *\o/*