[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:04

Dat is ook fijn Meya!

StippelDjaro
Berichten: 8
Geregistreerd: 22-02-19
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:20

Ik rij nu nog in het L2 maar de oefeningen van het M zitten er al aardig in. Maar ik vind het zelf wel spannend om naar het M1 te gaan doordat het voor mijn gevoel weer ineens zon grote stap is super gek vind ik zelf omdat mijn pony die oefeningen al aardig onder de knie heeft. Maar als ik naar de concurrentie kijk begin ik zo enorm te twijfelen als ik er dan wel tussen kan .

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 17:34

Gewoon doen!keer proberen :)

Man... Hope is hengstig, had mijn handen vol tijdens de proeven. Dus beide afgegroet. Vanochtend dacht ze dat ze de madame uit kon hangen, aan halster&touw. Dus éven vriendelijk maar duidelijk gemaakt dat het nu wel ff klaar is.
Wou ze net niet komen toen ze in de bak stond. Prima, blijf dan staan. Maar ik loop niet achter je aan :evaw:
Wat is die aan het uitproberen zeg.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 07:23

Hoi hoi, mag ik me ook weer melden? Ik heb me al eens gemeld maar omdat ik er bijna 4 maanden uit ben geweest alleen maar stilletjes meegelezen. :o

Gister ben ik sinds 4 maanden weer op concours geweest, 2e keer M1. Liep nog niet allemaal helemaal als gewenst, ik trok de rits van m'n laars kapot bij het aantrekk en ze liepen meer als een kwartier in dus na 10 min losrijden moest ik de ring al in. :(
Nog wel 1 wp gereden en al met al gezien de omstandigheden best tevreden!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:12

@ Stippeldjaro; Je moet kijken of jullie als combinatie er klaar voor zijn, niet of je de concurrentie aan kan.
Dat is iets dat je niet in de hand hebt, je eigen rijden wel. :)
@ Meya; Ohhh dan ben ik weer zo blij met een ruin :D :+
@ Buxy; Welkom terug en gefeliciteerd met je punt!

Hier lekker aan het rijden, ik twijfel nog altijd of ik in maart de overstap al maak. :o :+
Wil even aankijken hoe hij zich ontwikkelt komende week. Ik had 2 dagen flink gewerkt met 'm dus dacht gisteren ik maak er een loswerk ritje van. Nou ... dat is uiteindelijk niet gelukt want hij was wat lastig, dus maar aan het werk gezet. Niet zo fijn kunnen afsluiten als ik wilde, maar gelukkig heb ik vandaag les.
Komend weekend weer op concours, zin in!

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:42

Succes van het weekend marietje!
Hier vandaag lekker een vrije dag en morgen naar clubles.
Ondertussen nog heel druk met m'n zadel zoektocht blijft toch wel een heel lastig dingetje!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:02

Ik ben inmiddels geslaagd! Het is een Anatomica geworden, hij moet alleen nog aangepast op mijn paard.

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:08

Ooh wat fijn!
Hier helaas nog niet had één die fijn op m'n Paard lag maar waar ik gewoon niet in kon zitten |(

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:24

Welke had je?

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:37

Een ideal/crown suzannah

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:47

Ken ik niet persoonlijk, alleen van naam.

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:42

Welkom Buxy.

Tja Marietje.. Ik wou perse een merrie zodat ik ook een veulentje kon fokken. Ik heb maar 1x tijdelijk een ruin gereden, voor de rest alleen maar merries :D :o

Vd week ging thuis super, tot gisteren weer. Val ik wat in oude manier van rijden, en dan kan ik het vergeten. Denk werk éven mee aub.

Heb vanavond een wedstrijd staan, maar weet nog niet of ik ga. Hierna voorlopig geen wedstrijden meer staan, eind maart 1 (die nog afgezegd kan worden).

Zijn geswitcht van instructrice. En die heeft een vrij andere manier, dus bij beide moeten de knoppen compleet om. Daarnaast is de klik eventjes weg, dus wil even totaal iets anders doen dan wedstrijd gericht trainen ed.
Zien we wel wanneer we er weer aan toe zijn, ip is het plan eerste maaanden lekker thuis, naar les en wil haar buitenrit-mak maken +:)+ :))

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:49

Wat een veranderingen meya, hopelijk pakt het goed uit! Soms is het ook wel even fijn niet met cc bezig te zijn en gewoon even lekker verder te trainen!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:03

Ik heb beide meerdere gehad, maar voorkeur gaat tegenwoordig naar een ruin.
Merries kunnen zo zuur zijn, alleen al als je langs loopt. :roll:

Verstandig Meya, dat heeft even z'n tijd nodig om daar beide aan te wennen!

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:53

Wat fijn dat je eindelijk een zadel hebt gevonden Marietje, ook een Anatomica geworden dus <3 Welk type heb je? wat fijn dat je laatst met les hebt kunnen voeren wat je zelf tijdens de training eerst niet voor elkaar kreeg. Heerlijk gevoel!

Welkom Buxy :)

Bij Meya gaat het wisselend dus.. Even je weg zoeken nog! Bij wie les je nu? En hoe is je wedstrijd vanavond gegaan? Lekkere plannen voor het trainen thuis dus. Mooi doel, verkeersmak maken. Succes!

Hier geen voorkeur voor merrie/ruin, nog nooit gehad ook. Beide wel gereden maar kom meestal bij merrie's uit, puur toeval :+
--

Hier gaat 't nog niet helemaal zoals ik wil. Tussendoor weer ziek geweest, buikgriep. Kan dus steeds niet lekker doortrainen, word er gek van. Gisteravond maar weer begonnen, maar voor mijn gevoel moet ik steeds opnieuw beginnen. Gelukkig de komende tijd geen wedstrijden gepland dus dat maakt 't wel iets relaxter allemaal. Gister wel fijn ontspannen kunnen rijden. Ze deed eerst wat gek in galop (schulden met hoofd en hals) maar dat was later over. Verder wat zwaar in de hand en meer druk op de ene teugel dan de ander, maar goed.. Na wat vierkante voltes etc. Ging het een stuk beter dus uiteindelijk fijn kunnen afsluiten. Komende tijd maar even lekker rustig aan weer opbouwen..

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:43

Balen Rianne!

Het ging.. Inrijden ging fijn (Super makkelijk en laag gehouden) maar in de proef veel fouten.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 20:49

Ah jammer! Wat voor fouten? Je had anders wel een leuke jury.. :D En bij wie les je nu dan, bij h.ennie r.offel?

Hier ging rijden weer niet echt lekker. Lang en laag prima maar zodra ik haar meer wil oppakken begint ze te klooien. Het is ook niet helemaal eerlijk van mij want ik verwacht dat ze maar meteen weer hetzelfde loopt als altijd, terwijl ze helemaal uit t ritme is. Dus maar even lekker rustig oppakken en dan komt het vast wel weer :)

Eerst nog maar even geen wedstrijden en vrijdag weer les, daar kijk ik naar uit!

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:11

Jammer van de fouten, volgende keer meer succes!

Hier van de week weinig kunnen doen, was zelf zo ziek als een hond.
Gister wel even gereden en vandaag even gelongeerd.
Morgen weer op concours, verwacht er gezien de voorbereiding niet zo heel veel van :o

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:50

Vervelend Buxy, inmiddels wel helemaal opgeknapt? Succes morgen! Soms kan een slechte voorbereiding juist heel goed werken, is mijn ervaring... :))

Meya_

Berichten: 1432
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:35

Laten we zo zeggen; alle onderdelen rondom de galop waren weer eens impulsief, explosief met initiatief van het paard. Pfff %)

Jammer Rianne! Misschien rustig opbouwen dan weer? C. noemde Marena vandaag Hope 2.0, omdat ze zo ging racen in de bak zei ze :') Lekker vrijdag weer een les!
Ja klopt.. Bij H.ennie indd

Jammer Buxy, Maar misschien pakt het niet eens zo raar uit :) Succes!

Hier vandaag gelongeerd, eerder sloom dan hyper. Ze is wat ontregeld geloof ik de laatste tijd.. Eerder los in de bak liep ze zich behoorlijk uit te sloven.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:55

Ja dat ga ik inderdaad maar doen. Korte trainingen, niet te ingewikkeld en weer meer regelmaat..

Haha :') Marena had even een frisse bui idd. Pismerrie tegenover de andere paarden ook wel een beetje. Ah oké, benieuwd hoe dat bevalt! Had een collega die ook wel bij haar heeft gelest, of misschien nog steeds wel.. heb zelf geen idee hoe zij les geeft, maar je hebt natuurlijk al mooi even kunnen aftasten tijdens de clinics!

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 17:25

Oh oh oh, wat een dag! :Y)
Toen we thuis weg reden zij m'n vriend, je moet nog wel even tanken, geen probleem ik plan altijd wel een beetje tijd extra. Alleen na 10 min rijden begon de auto te stotteren en stonden we stil :x

Oké vriend gebeld die in de auto gestapt, diesel gehaald (ondertussen creatief met waterflesjes om een trechter te maken om de diesel ook in de tank te krijgen :+)
Inmiddels een half uur verder dus snel verder rijden!
3 km laten begint het gepruttel opnieuw! |( Gelukkig nagenoeg bij het tankstation waar ik naar onderweg was, dus met alarmlichten door gerold)
Daar de tank helemaal vol gegooid en inmiddels was het al zo laat dat ik eigenlijk wou los rijden :Y)

Gelukkig het laatste stuk veilig door kunnen rijden, snel opzadelen jasje aan, vriendin die voor zou lezen geld in de hand gedrukt om me aan te melden en richting losrijbak.

Toen ik de baan in ging ging mijn voorganger aan haar proef beginnen (oeps 5 minuten om los te rijden _O-)
Mijn top groom snel aanmelden ik een paar rondjes los gereden (harde wind en regen helpt dan ook niet echt mee 8)7)
En toen de ring in en maar gewoon lachen alsof er niks aan de hand was :D

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:09

Oh nooo.. nog enigszins fijn kunnen rijden? En hoe waren je punten?

Buxy

Berichten: 2309
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 21:19

Eerst proef was voor mijn gevoel oké, nog niet helemaal lekker aan elkaar maar geen hele grote fouten. Alleen de achterwaarts mislukt, ging halthouden toen dacht Doran dat dat een mooie gelegenheid was om te poepen :+ Achterwaarts naar zijn eigen poep vond hij geen goed idee :Y)

2e proef was voor mij gevoel iets rommeliger maar verder oké.
Was 2x 4e (10 starts) met 181,5 en 180 (punten lagen dict op elkaar nr. 1 had 184 punten) dus al met al klaag ik niet.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 23:11

Haha, dat zou ook typisch een streek voor Marena kunnen zijn. Die is ook vies van mest en plas, zelfs als het van haarzelf is. Toch nog nette punten wat dat betreft :)) Gefeliciteerd met je winst!