[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:37

2 jaar geleden zat ik al in dit topic, geloof ik. Maar nu staat dan eindelijk ons B-debuut geplanned! Volgend weekend :))

Dit zijn wij;

Ik ben Luna, 20 jaar oud en mijn paardje heet Esprit, het is een 10 jarige merrie van Special D.

Esprit is mijn eerste eigen paard, we zijn inmiddels 3 jaar een combinatie (30 september 2015) en ze heeft heel wat bloed zweet en tranen gekost. Inmiddels gaan ze zo fijn dat ik die wedstrijden ook wel aandurf :):)

Dit zijn wij;
Afbeelding

Ook hoop ik dit jaar ons B debuut springen te maken!
Afbeelding

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 12:33

Kiwi_ schreef:
Wat is iedereen weer fanatiek aan het rijden, leuk! Balen dat de punten nog niet helemaal mee zitten bij sommigen, maar dat gaat vast komen :) Vind persoonlijk ook dat het starten toch anders is dan thuis een proefje rijden en van gewoon steek je toch weer een hoop op.

Wij zijn na 2 maanden niet starten ook weer op pad geweest, 198,5 en 199,5 gereden en tweemaal een eerste plek.


netjes, gefeliciteerd! :)


melissa_93 schreef:
Wat een mooie resultaten komen er voorbij, super!

Wij gaan volgende week voor de 3e keer naar een BB dressuurwedstrijd. Jonge paard moet het nu toch hebben van het heel zien en doen.


succes volgende week!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:17

Dankjewel Nicje :D

Balen Myrthe, maar die punten komen wel. Laat het wedstrijd gevoel even los en gewoon genieten. (Dit moest ik echt bij mijn vorige paard doen anders werd het niks)


Murosch schreef:
Wij hebben vandaag ook onze vuurdoop gehad. Het ging nog niet helemaal zoals het zou moeten. De omgeving was erg spannend voor paardjelief, maar het is gelukt om de beide proeven uit te rijden en dat is al een begin. Mooi advies van de jury, veel kilometers maken. Dat gaan we doen!
[ [url=m/EzQAIZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1lNDSZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zoveel nieuwe indrukken voor jou en je paard. Komt vast goed! Leuke combi!


Kiwi_ schreef:
Wat is iedereen weer fanatiek aan het rijden, leuk! Balen dat de punten nog niet helemaal mee zitten bij sommigen, maar dat gaat vast komen :) Vind persoonlijk ook dat het starten toch anders is dan thuis een proefje rijden en van gewoon steek je toch weer een hoop op.

Wij zijn na 2 maanden niet starten ook weer op pad geweest, 198,5 en 199,5 gereden en tweemaal een eerste plek.



Wauw wat een mooie scores! Die hoop ik stiekem ook nog te halen in de B

Wat je zegt een proefje op ander terrein is toch heel anders. Zoveel factoren erbij. En ondanks het B is, zodra je op wedstrijdterrein komt wil je gewoon heet beste er uit halen..... En dat kan twee kanten op gaan


Xsensible wat een gaaf dier heb jij zeg!!! Succes dit jaar!

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:38

Ik heb gisteren mijn eerste wedstrijd van 2019 gehad en tegen mn verwachting in toch 2 winstpunten gereden. Het ging zo slecht dat ik niet verbaast zou zijn geweest als ik 160 punten had gereden maar ik had gelukkig een hele gulle jury. Inmiddels zijn we dus B+8, het trainen gaat al zoveel beter maar het is gewoon een ander paard de seconde dat mn moeder begint met voorlezen, vandaar dat ik volgende keer ga proberen een proef uit mn hoofd te leren om te kijken of dat effect heeft :'). Ik denk dat ik nog wel een tijdje in de B blijf als ik mn punten heb totdat ik betere controle heb tijdens de proef.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:49

Voor wie uit 't hoofd rijdt: wat hielp bij jou om het te onthouden? Ik wil graag in m'n eentje op pad kunnen maar wil geen extra stress hoeven hebben om ter plekke iemand te vinden om te lezen. Simpel, dan rij je uit het hoofd maar dat vind ik toch lastiger dan ik in eerste instantie dacht.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:53

Caritas schreef:
Voor wie uit 't hoofd rijdt: wat hielp bij jou om het te onthouden? Ik wil graag in m'n eentje op pad kunnen maar wil geen extra stress hoeven hebben om ter plekke iemand te vinden om te lezen. Simpel, dan rij je uit het hoofd maar dat vind ik toch lastiger dan ik in eerste instantie dacht.



De proeven zijn in blokken opgebouwd.

Dus in de B komen de gebroken lijnen aan bod en moet je tussendoor een keer van hand veranderen

Net als het galopblok... Als je weet wat je er tussen moet doen rijd je hem zo weg

Ik durf het simpelweg niet op wedstrijd maar thuis rijd ik de proeven wel uit mijn hoofd.

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 00:09

sasika schreef:
Xsensible wat een gaaf dier heb jij zeg!!! Succes dit jaar!


Dankjewel! :D

M_arjolein

Berichten: 1431
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:33

@Myrthe3 jammer dat je lage punten had, winnen is inderdaad niet belangrijk maar een puntje mee rijden is vaak wel leuk haha. Goed dat je de volgende wedstrijd weer hebt gepland.

@Sasika wow gefeliciteerd!

@Maanlicht, welkom! Mooi paard zeg.

@Murosch, helemaal nog niet slecht voor een 1e x toch? En leuk dat je ook mooi advies mee hebt gekregen.

@Kiwi, gefeliciteerd met je mooie punten!

@xsensibel welkom, en wat heb je een mooie merrie.

@Lara1510 fijn dat je toch 2 winstpunten had. Uit je hoofd rijden schijnt vaak wel te werken maar ik zou echt bang zijn iets te vergeten.

Ik heb weer lekker een financiële tegenvaller. #storyofmylife Mijn zadel is gevallen en ligt nu bij de zadelmaker om gefixt te worden. Waren 2 popnagels kapot. Plus dat ik waarschijnlijk mijn zadel even kwijt ben.

Kabayo

Berichten: 13985
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:42

Super goed Claudia!!

Hopelijk heb je je zadel weer snel marjolein

Lara gefeliciteerd met je punten ook al verwachtte je het niet haha

Jeutje kiwi dikke punten. Gefeliciteerd!

Spannend melissa. Succes

Welkom sensibel. Mooi paard zeg!

Welkom maanlicht!

Jammer Myrthe. Maar komt vanzelf wel!

Super sasika! Gefeliciteerd

Welkom debberley. Mooi dier !

Hier heb ik de laatste B wedstrijden en 3 kampioenschappen afgemeld. Ze is drachtig en krijgt het nu echt zwaar. Ze is sloom en niet vooruit te branden. Een en al kreunen en steunen. Dan vind ik het niet eerlijk om te rijden.
Afbeelding
Hier op de hengstenkeuring afgelopen vrijdag

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:13

Kabayo schreef:
Welkom debberley. Mooi dier !

Hier heb ik de laatste B wedstrijden en 3 kampioenschappen afgemeld. Ze is drachtig en krijgt het nu echt zwaar. Ze is sloom en niet vooruit te branden. Een en al kreunen en steunen. Dan vind ik het niet eerlijk om te rijden.
[ [url=m/g4w2Hr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier op de hengstenkeuring afgelopen vrijdag


Thanks! <3
Jij hebt ook een mooi dier, hoe ver is ze?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:55

sasika schreef:
De proeven zijn in blokken opgebouwd.

Dus in de B komen de gebroken lijnen aan bod en moet je tussendoor een keer van hand veranderen

Net als het galopblok... Als je weet wat je er tussen moet doen rijd je hem zo weg

Ik durf het simpelweg niet op wedstrijd maar thuis rijd ik de proeven wel uit mijn hoofd.


Ik ben al zeker 30 keer in de B gestart, onderling en landelijk, en stom genoeg heb ik het nooit zo vereenvoudigd voor mezelf. Heb nu m'n geplastificeerde printjes erbij gepakt en idd, de oneven proeven beginnen met gebroken lijnen. Ben nu streepjes aan het zetten tussen de onderdelen en ik zie er ineens logica in. (En heb vanochtend vroeg al proefjes gelopen in de voergang , tot grote fascinatie van het paard dat z'n voer al op had en een stuk of 20 pinken. Die al :j :j stonden te kijken)

Roulette_
Berichten: 1062
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:51

Leuk dat iedereen hier zo actief bezig is!

Ik kom mij hier ook melden, doel voor 2019 is zeker om op enig moment voor het eerst in de B te gaan starten samen met mijn merrie Eva (15 jaar oud en sinds afgelopen maart van mij). Grootste uitdaging voor ons is denk ik mijn onzekerheid, dus wij zijn vooral van de kleine stapjes. Ik heb in het verleden wat studentenwedstrijden gereden (B en L1) maar nog nooit officieel gestart, Eva heeft wel een wedstrijdverleden en gaat het denk ik erg leuk vinden om weer tussen de witte hekjes te mogen lopen.

Afbeelding

In December ben ik voor het eerst met haar prive les gehad op vreemd terrein (binnenbak van de rijvereniging), dat hebben we nu een paar keer herhaald zodat we binnenkort in de groepsles mee kunnen gaan rijden en gelukkig worden er op deze locatie ook wedstrijden georganiseerd.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:24

Wat leuk allemaal! Ik ga zondag weer een poging wagen. Eens kijken of ik dit keer weer op de 178 uitkom :+

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 11:51

Mooi paard Roulette_! Heel veel plezier!

Succes L_iek, ik hoop op een winstpunt voor je!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:14

Caritas schreef:
Ik ben al zeker 30 keer in de B gestart, onderling en landelijk, en stom genoeg heb ik het nooit zo vereenvoudigd voor mezelf. Heb nu m'n geplastificeerde printjes erbij gepakt en idd, de oneven proeven beginnen met gebroken lijnen. Ben nu streepjes aan het zetten tussen de onderdelen en ik zie er ineens logica in. (En heb vanochtend vroeg al proefjes gelopen in de voergang , tot grote fascinatie van het paard dat z'n voer al op had en een stuk of 20 pinken. Die al :j :j stonden te kijken)


Haha ze zijn wel zo gemaakt dat ze makkelijk uit het hoofd te rijden zijn. Leuk dat je de logica er nu in ziet! En ook leuk beeld voor je paarden en pinken :P

Leuk paard roulette en succes met de wedstrijden

Liek houd de moed er in die punten krijg je echt wel!! Gewoon lekker gaan rijden

Wij hebben de eerstvolgende wedstrijd op 10 februari.

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:42

Ik heb mij eerst maar opgegeven voor een onderlinge wedstrijd op 17 februari. En ik voel nu al zenuwen. Toch wel spannend om plannen daadwerkelijk om te zetten naar daden.

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:01

Ik kan niet op iedereen apart reageren maar ik kom wel genoeg knappe paarden tegen en mooie punten! :D

Ik ga dinsdag weer starten in de B. Heb al bijna 2 week niet kunnen rijden door het weer maar we gaan het toch proberen.

Zaterdag nog even een lesje mee pakken. :D

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:58

Hoihoi!

Ik kom in iedergeval meer meelezen, (al dan niet onder een steen ;) )

Misschien dat ik dit jaar toch nog kan starten.

Ik weet niet of het voor de zomer nog gaat lukken met Xandor, maar we mogen weer opbouwen met stap en draf onder de man op het harde. Dus we gaan langzaam de goede weg op.

Toevallig is er nog een hele lieve vrouw bij mij op stal gekomen in augustus, en zijn we deze week een beetje aan de praat geraakt en mocht ik gisteren haar super mooie (maar vooral lieve) merrie proberen. Maar man, wat heeft zij een gangen :wow:! Ben ik helemaal niet gewend, had eerst echt het idee dat ik in draf constant gelanceerd werd, maar het is nog goedgekomen gelukkig. Ben met een smile afgestapt.

Er zijn eventueel wedstrijden mogelijk, dus als het straks echt lekker gaat en we elkaar goed kennen + begrijpen ( ze heeft heel veel knopjes :+ ) wil ik wel eens voor de fun een wedstrijdje meepakken. Kijken of we leuke punten binnenslepen.

Maar nu ben ik wel heeel enthousiast, laten we eerst maar op een gezellige manier de bak door crossen :j

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:47

Oh wat een leuk topic! Ik meld mij :)

Mijn naam is Ilse, 23 jaar. Ik heb een eigewijze 9-jarige Tinker ruin. Vorig jaar af en toe een B wedstrijd gereden, nog geen winst. Afgelopen weekend onze highscore verbeterd naar 175.5, en dat ondanks hij super jolig was en consta t liep te bokken :') .. We komen in de buurt! Mijn doel is om maandelijks een wedstrijd te gaan doen en hopelijk ook wat winst te pakken.

Deze foto toevallig vandaag gemaakt.
(Altijd leuk om af en toe vergelijkingsfotos te kunnen maken)

Afbeelding

Screenshot uit 1 vd laatste trainingen. En zo loopt hij bijna de volle trainingen nu <3 Stap en draf doet hij heel goed nu, galop blijft moeilijk af en toe. Nog veel te verbeteren en om aan te werken, maar al erg blij :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Obelix95 op 19-01-19 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 19:48

Wat leuk dat die je die kans krijgt Sterre!

Hier hebben we vanmiddag kringkampioenschappen gehad. Had erg veel spanning in de ring. Het is nu nog wachten op dr uitslag. De laatste is net geweest.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:47

Lindor92 schreef:
Wat leuk dat die je die kans krijgt Sterre!

Hier hebben we vanmiddag kringkampioenschappen gehad. Had erg veel spanning in de ring. Het is nu nog wachten op dr uitslag. De laatste is net geweest.

Oké, nog wel een winstpunt maar wel laag geëindigd :+

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 08:29

Gefeliciteerd met je winstpunt! Ik ben vandaag om half 11 weer aan de beurt. Eens kijken of we de vloek van de 178 punten kunnen doorbreken :+

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:45

Succes Liek!
Jammer van de plaatsing Lindor, gelukkig nog wel winst.
Welkom nieuwe mensen, leuk dat er zoveel mensen enthousiast gaan starten :)

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 12:24

Yessss! De eerste winstpunten zijn binnen 185 & 192.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 14:34

Lindor gefeliciteerd met je winstpunt! Jammer dat je laag geëindigd bent.

Liek super goed!! Gefeliciteer! Dikke winstpunten ook!