Ik rij wedstrijden op de manege maar heb altijd veel spanning.
Ik raak in de stress en het paard voelt dat natuurlijk ook aan.
Hebben jullie tips dat ik rustiger ben/word tijdens en voor de wedstrijd?
Alvast bedankt!
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
__elise__ schreef:Ik speel denk ik wel een beetje vals..
Zelf gebruik ik Valeriaanpillen, daar word je lekker rustig van. Daar begin ik een paar dagen van te voren mee, 1 of 2 per dag voordat ik ga slapen. De dag van te voren en de dag zelf 2 tot 3 innemen. Heel slecht, maar het werkt wel voor mij
het zijn maar kruiden.
X_krista_X schreef:Ja dit heb ik altijd. Mijn instructrice zei: ''Ga gewoon veel wedstrijden rijden''. Het moet een gewoonte worden. Heb nu 2 wedstrijden gehad en as zaterdag de derde. Normaal al paar dagen spanning, maar nu helemaal niet. Doe het niet voor je punten, maar voor ervaring en plezier. Succes ermee!
en als er dan wat fout gaat in de proef (galop ipv middendraf bvb), dan raak ik ook niet boos of in de stress, maar corrigeer ik en rij ik onverstoord verder, onder het mum van "woeps, foutje
" .
Om spanning voor de proef tegen te gaan, ga ik altijd wat praten met andere mensen of mensen die mee zijn. Hierdoor raak je met je gedachten ergens anders en denk je niet meer zo aan je proefje
Adem een paar keer diep in en uit, dat wil ook wel eens helpen ^^ Succes met je wedstrijden in elk geval! 
als je over gespannen raakt ga dan ff lopen of iets anders doen