Petitie Paard en Sport abb. als wedstrijdruiter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_ilja_

Petitie Paard en Sport abb. als wedstrijdruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 20:30

Beste Wedstrijdruiter,

Wij (diverse wedstrijdruiters) zijn een petitie begonnen tegen het verplicht stellen van het abonnement Paard en Sport als je wilt starten met wedstrijden. Vroeger was dit tijdschrift zeer nuttig vanwege wedstrijden en uitslagen maar tegenwoordig met het internet, lezen veel wedstrijdruiters het tijdschrift niet meer.

Dus denk jij er net zo over..... wil je dan onze petitie tekenen, zodat wij het kenbaar kunnen maken bij het KNHS. Zodat voor iedereen, met elke portemonee, wedstrijd kan rijden! https://petities.nl/petitie/het-stopzetten-van-de-verplichting-op-het-abonnement-paard-sport

Thanks! x

UMayDream

Re: Petitie Paard en Sport abb. als wedstrijdruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:34

Ben geen wedstrijdruiter maar zou er wel mee willen beginnen als we ver genoeg zijn. Maar imo is wedstrijden rijden al duur genoeg, dan vind ik een verplicht abbo echt belachelijk. Als ik echt geïnteresseerd ben in die uitslagen kijk ik wel op internet ;)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:38

staan er belangrijke dingen in voor wedstrijdruiters die niet op de site staan? Misschien anders wat van de prijs af en een nieuwsbrief online versturen voor degene die dat willen of abbo paard en sport. Dit natuurlijk alleen als er belangrijke info in staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:46

Ik heb het ondertekend omdat ik het ook belachelijk vind dat je daar verplicht lid van moet zijn. Ik vind het alleen jammer dat de petitie zo 'onprofessioneel' is opgesteld. Het komt niet zakelijk over en de spelling laat ook te wensen over. Desalniettemin een mooi initiatief :) .

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:55

De wedstrijdkalender staat allang niet meer in de Paard&Sport. Dat was het enige belangrijke + reglementaire zaken. Dit is nu allemaal prima op internet te vinden. Tevens kun je je via de KNHS op digitale nieuwsbrieven abonneren. Tijd dus om te kappen met dat blaadje!! En het is al helemaal belachelijk dat je er verplicht voor moet betalen.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:56

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:16

Omdat er al twee topics op dit moment nog lopen over exact hetzelfde onderwerp, zet ik deze op slot.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:32

En omdat ik begrepen heb dat de onderwerpen niet hetzelfde zijn, bij deze het topic weer open ;)

_ilja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 21:11

Top! Dank je wel!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:03

ik doe ook mee. Mijn ouders vinden het ook belachelijk en zij moeten dit betalen terwijl je wel 80 euro betaald per jaar aan zo'n tijdsschrift en je kunt veel besparen zo in deze economische crisis.

_ilja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 08:00

Willen jullie indien je het eens bent met de stelling dit ook via bijvoorbeeld Facebook onder de aandacht brengen? Alvast bedankt!

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 08:05

Ik heb 30 betaald ervoor en dacht toch te lezen dat je ook zonder kan dan kost het 16 per jaar

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 08:47

Ik denk dat deze actie op zich weinig zoden aan de dijk zal zetten.
Er zal toch iets groters op touw moeten worden gezet. Ik ben het er volledig mee eens dat het niet meer verplicht zou moeten zijn, dat waardeloze blad.

_ilja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 09:38

CM_ schreef:
Er zal toch iets groters op touw moeten worden gezet. Ik ben het er volledig mee eens dat het niet meer verplicht zou moeten zijn, dat waardeloze blad.

Waar zit jij aan te denken als je spreekt over iets groters?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:09

-> WD-V

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:14

Ik ben wel lid en betaal gewoon elk jaar weer, maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat dat tijdschrift me kost per jaar? :=

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:16

Hier geen startkaart, maar heb wel voor jullie getekend. Zo'n onzin dat blad...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:38

_ilja_ schreef:
CM_ schreef:

Waar zit jij aan te denken als je spreekt over iets groters?

Met zijn allen voor de deuren van de knhs gaan staan bijvoorbeeld 8-)

_ilja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 17:21

Waar zit jij aan te denken als je spreekt over iets groters?[/quote]

Met zijn allen voor de deuren van de knhs gaan staan bijvoorbeeld 8-)[/quote]

Hahahaha ik wist dat je al zoiets zou posten! Maar goed wellicht iets voor de toekomst.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:17

Ik heb ook getekend. Hoewel ik geen hekel heb aan de P&S moet ik ook aan mn eigen portemonnee denken. P&S is niet iets wat ik noodzakelijk acht in mijn leven dus hou ik dat geld liever in mijn zak om nuttiger te besteden.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:36

Hoi dames.

[WD-V] Paard&Sport niet meer van deze tijd,doe mee met onze actie!

Precies een jaar geleden hebben we ook actie gevoerd tegen de P&S. Meerdere mensen, waaronder ik, hebben de KNHS de volgende mail gestuurd:
"Bij deze zeg ik mijn abonnement op de Paard en Sport op, ik volg de berichtgeving via het internet en vind het zonde van het milieu en het geld. Met vriendelijke groet, ..."

Daarop kregen we allemaal hetzelfde antwoord:
“De KNHS wil op efficiënte wijze met haar leden communiceren en het ledenblad PaardenSport is daarbij een belangrijk communicatiemiddel. Met name de leden die deelnemen aan de wedstrijdsport dienen goed op de hoogte te zijn van diverse zaken om teleurstellingen op wedstrijden te voorkomen.

In PaardenSport wordt veel aandacht besteed aan voorlichting over de wedstrijdsport. De reglementswijzigingen, gewijzigde procedures rond wedstrijden en bijvoorbeeld het nieuws over I&R (Identificatie en Registratie) zijn zulke belangrijke onderwerpen dat het een must is voor de wedstrijdruiters zich hiervan op de hoogte te stellen.

Statutair is vastgelegd dat de KNHS haar “officiële mededelingen” via PaardenSport aan haar leden kenbaar maakt. Het lidmaatschap op PaardenSport is om bovenstaande redenen verplicht voor iedere startkaarthouder. Ook dit is statutair vastgelegd en hierdoor is in principe iedere wedstrijdruiter op de hoogte van de actuele ontwikkelingen in de wedstrijdsport.

Algemeen regelement

*Artikel 20 - Officiële mededelingen

1. Alle mededelingen, waarvan de Statuten, het Algemeen Reglement of reglementen publicatie voorschrijven, of waarvan dit door het Federatiebestuur of door de algemeen directeur van de werkorganisatie gewenst wordt geacht, alsmede alle uitvoeringsbesluiten, worden opgenomen in de Officiële mededelingen van de KNHS.

2. Ledenverenigingen, officials van de KNHS en startkaarthouders zijn verplicht een betaald abonnement te nemen op de Officiële mededelingen van de KNHS.

3. Verenigingsleden en individuele recreatiesportleden kunnen op abonnementsbasis om toezending van de Officiële mededelingen verzoeken.

4. Het Federatiebestuur en de algemeen directeur van de werkorganisatie zijn bevoegd in spoedeisende gevallen ook op andere wijze mededelingen te doen.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.”

Een beetje een dooddoener die niet klopt, want in de P&S van september 2011 staat nog (als antwoord bij ingezonden vragen) dat de startcoupons onbeperkt houdbaar zijn, terwijl in december het bericht naar buiten kwam dat ze afgeschaft werden. En alleen complete sets aangeschaft na 1 juli 2011 werden terugbetaald. Wat dan met de mensen die naar aanleiding van het bericht van september nieuwe coupons hebben aangeschaft en er eentje gebruikt? Alsof de KNHS toen nog niet wist dat ze bezig waren met afschaffen… Tot zover het nut van de P&S als officieel mededelingenorgaan.

Daarnaast staat er dus in de reglementen dat we ons moeten abboneren op het officiële mededelingenorgaan van de KNHS, niet dat dat een uitgebreide reclameglossy dient te zijn die maandelijks gedrukt, in plastic verpakt en bij mij thuis gebracht dient te worden. Een sobere e-mail/nieuwsbrief met de noodzakelijke mededelingen volstaat ook. Of laat ze het op de KNHS-website zetten.

Als actie hebben we toen de P&S van januari 2012 retour gestuurd naar de KNHS met het bericht erop dat deze ongewenst is. Daar verder geen reactie op gehad.

[LN] Petitie gestart om startcoupons vergoed te krijgen

Dit topic gaat over het onverwacht afschaffen van de startcoupons zonder redelijke vergoeding voor de mensen die coupons in huis hadden. Lbfginsel is een petitie gestart om toch nog een vergoeding van de KNHS terug te krijgen. Het is tenslotte een soort waardepapier/tegoedbon waar voor betaald is. Ze heeft ong. 261 handtekeningen opgehaald en is samen met de ombudsman al een jaar bezig om een afspraak met de KNHS te maken! Ze hebben al meermaals een datum afgesproken maar de KNHS heeft elke keer op het laatste moment afgezegd omdat ze geen tijd hadden. De ombudsman heeft het inmiddels opgegeven een afspraak te maken en heeft een artikel in de krant geplaatst, allemaal terug te lezen in bovengenoemd topic.

Lees beide topics maar eens, best interessant en er worden goede argumenten aangevoerd. Het laatste topic is nog open, daar kun je ook reageren.

Weten jullie trouwens wanneer de ledenvergaderingen zijn (van te voren) en hoe je daarheen kunt?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:39

Petitie getekend! Ik vind het ook onzin!

_ilja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 13:47

Motje11 schreef:
Hoi dames.

[WD-V] Paard&Sport niet meer van deze tijd,doe mee met onze actie!

Precies een jaar geleden hebben we ook actie gevoerd tegen de P&S. Meerdere mensen, waaronder ik, hebben de KNHS de volgende mail gestuurd:
"Bij deze zeg ik mijn abonnement op de Paard en Sport op, ik volg de berichtgeving via het internet en vind het zonde van het milieu en het geld. Met vriendelijke groet, ..."

Daarop kregen we allemaal hetzelfde antwoord:
“De KNHS wil op efficiënte wijze met haar leden communiceren en het ledenblad PaardenSport is daarbij een belangrijk communicatiemiddel. Met name de leden die deelnemen aan de wedstrijdsport dienen goed op de hoogte te zijn van diverse zaken om teleurstellingen op wedstrijden te voorkomen.

In PaardenSport wordt veel aandacht besteed aan voorlichting over de wedstrijdsport. De reglementswijzigingen, gewijzigde procedures rond wedstrijden en bijvoorbeeld het nieuws over I&R (Identificatie en Registratie) zijn zulke belangrijke onderwerpen dat het een must is voor de wedstrijdruiters zich hiervan op de hoogte te stellen.

Statutair is vastgelegd dat de KNHS haar “officiële mededelingen” via PaardenSport aan haar leden kenbaar maakt. Het lidmaatschap op PaardenSport is om bovenstaande redenen verplicht voor iedere startkaarthouder. Ook dit is statutair vastgelegd en hierdoor is in principe iedere wedstrijdruiter op de hoogte van de actuele ontwikkelingen in de wedstrijdsport.

Algemeen regelement

*Artikel 20 - Officiële mededelingen

1. Alle mededelingen, waarvan de Statuten, het Algemeen Reglement of reglementen publicatie voorschrijven, of waarvan dit door het Federatiebestuur of door de algemeen directeur van de werkorganisatie gewenst wordt geacht, alsmede alle uitvoeringsbesluiten, worden opgenomen in de Officiële mededelingen van de KNHS.

2. Ledenverenigingen, officials van de KNHS en startkaarthouders zijn verplicht een betaald abonnement te nemen op de Officiële mededelingen van de KNHS.

3. Verenigingsleden en individuele recreatiesportleden kunnen op abonnementsbasis om toezending van de Officiële mededelingen verzoeken.

4. Het Federatiebestuur en de algemeen directeur van de werkorganisatie zijn bevoegd in spoedeisende gevallen ook op andere wijze mededelingen te doen.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.”

Een beetje een dooddoener die niet klopt, want in de P&S van september 2011 staat nog (als antwoord bij ingezonden vragen) dat de startcoupons onbeperkt houdbaar zijn, terwijl in december het bericht naar buiten kwam dat ze afgeschaft werden. En alleen complete sets aangeschaft na 1 juli 2011 werden terugbetaald. Wat dan met de mensen die naar aanleiding van het bericht van september nieuwe coupons hebben aangeschaft en er eentje gebruikt? Alsof de KNHS toen nog niet wist dat ze bezig waren met afschaffen… Tot zover het nut van de P&S als officieel mededelingenorgaan.

Daarnaast staat er dus in de reglementen dat we ons moeten abboneren op het officiële mededelingenorgaan van de KNHS, niet dat dat een uitgebreide reclameglossy dient te zijn die maandelijks gedrukt, in plastic verpakt en bij mij thuis gebracht dient te worden. Een sobere e-mail/nieuwsbrief met de noodzakelijke mededelingen volstaat ook. Of laat ze het op de KNHS-website zetten.

Als actie hebben we toen de P&S van januari 2012 retour gestuurd naar de KNHS met het bericht erop dat deze ongewenst is. Daar verder geen reactie op gehad.

[LN] Petitie gestart om startcoupons vergoed te krijgen

Dit topic gaat over het onverwacht afschaffen van de startcoupons zonder redelijke vergoeding voor de mensen die coupons in huis hadden. Lbfginsel is een petitie gestart om toch nog een vergoeding van de KNHS terug te krijgen. Het is tenslotte een soort waardepapier/tegoedbon waar voor betaald is. Ze heeft ong. 261 handtekeningen opgehaald en is samen met de ombudsman al een jaar bezig om een afspraak met de KNHS te maken! Ze hebben al meermaals een datum afgesproken maar de KNHS heeft elke keer op het laatste moment afgezegd omdat ze geen tijd hadden. De ombudsman heeft het inmiddels opgegeven een afspraak te maken en heeft een artikel in de krant geplaatst, allemaal terug te lezen in bovengenoemd topic.

Lees beide topics maar eens, best interessant en er worden goede argumenten aangevoerd. Het laatste topic is nog open, daar kun je ook reageren.

Weten jullie trouwens wanneer de ledenvergaderingen zijn (van te voren) en hoe je daarheen kunt?

Bedankt voor je informatie! Super! Maar ook demotiverend ;) ledenvergadering ga ik navragen/ opzoeken!

_ilja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 13:50

Volgende ledenvergadering 20 maart 2013

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 15:39

_ilja_ schreef:
Volgende ledenvergadering 20 maart 2013

Waar heb je dat vandaan? Vast niet uit de P&S _O-
Ik moet verder eerlijk zeggen dat ik er onderhand nig weinig in zie om tegen de knhs iets te beginnen. Heb namelijk in beide reeds aangehaalde topics actief meegeholpen om 'bewijs' te verzamelen, maar ondanks alle pogingen (pluim voor lfbginsel hoor!) heeft het weinig opgeleverd...
Vorig jaar kostte de P&S rond de 40,- heb m apart moeten betalen, dus staat vers in mn geheugen :(
Als ik me niet apart ervoor hoef aan te melden, zal ik echter wel de petitie onderteken!