supermario keuzestress

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

supermario keuzestress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 15:09

op de verlanglijstjes van de kinderen (10 en 11 jaar) staat een spel van Supermario voor de Switch... maar de keuze is reuze.

Heeft iemand tips?

- Super Mario Party Jamboree
- Super Mario Party
- Super Mario Bros. Wonder
- Super Mario Bors. U Deluxe

kent iemand deze spellen? de verschillen? Aanraders?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 15:13

Super Mario party jamboree is de nieuwste, dus ik zou daar voor gaan :)

Bowo

Re: supermario keuzestress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 15:18

Super Mario Party zijn doorgaans een set minigames binnen een grotere game. In mijn ervaring leuker wanneer je samen met iemand anders speelt.

Super Mario Bros is meer een 'race'. Kom aan de finish langs alle obstakels. Zowel alleen als met meerderen leuk.

Ik heb geen ervaring met de diverse varianten, maar hopelijk geeft dit wat meer inzicht in wat je zoons leuker zouden vinden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 15:20

Ik heb het aan mijn zoon gevraagd, hij is 12.

Hij zegt: het ligt eraan wat jij als ouder graag zou willen wat je kinderen doen.

SM Bros Wonder is echt heel gaaf met allerlei extra effecten.

De Party versies zijn natuurlijk meer voor wat casual gaming tussendoor maar meer 'met zn allen'.

Dus vind je het leuk dat ze allerlei levels en werelden uitspelen? Of meer gewoon wat random minigames doen met wat meer mensen?

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:15

Mijn dochter van 4 vind mario party fantastisch.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 18:56

Mario party is een soort bordspel. Je speelt het met maximaal 4 personen en ben je met minder dan speelt de computer mee. Na elke dobbelronde speel je met zn 4en tegen elkaar een minigame. Daarmee verdien je munten. Het doel is zoveel mogelijk sterren te halen. Steeds als iemand de ster te pakken heeft, verplaatst hij over het bord, waardoor anderen weer kansen hebben de volgende ster te kopen. Je hebt 4 verschillende borden om op te spelen. Het is hier echt een hit, maar ik moet wel zeggen dat de lol er vooral in zit dat we het als gezin spelen of dat de kids het spelen met vriendinnen.
Super mario wonder is de nieuwste mario en die andere is wat ouder en lijkt op de oude mario van vroeger. Springen, vijanden verslaan enz. Dat speel je meestal alleen en gaat met levels.
Je hebt ook nog mario odessey, dat is ook met levels, maar dan 3d. Die vind ik zelf wel een van de mooiste spellen van mario
Een andere is bowsers fury, deze vind ik ook leuker en mooier dan super mario deluxe.
Laatst bijgewerkt door Diddykong op 27-11-24 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 18:58

superbedankt voor alle tips en uitleg. Het is me wat meer duidelijk. Ik was ook van plan om er 2 extra joycons bij te bestellen zodat we inderdaad met zn 4en kunnen gaan spelen. De party versie lijkt me dus wel het leukst dan.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 19:11

Ja party is altijd leuk. Ik denk dat jamboree de nieuwste is van de mario party spellen. Maar uiteindelijk zit je nooit mis :D. Wij hebben de supermario party. Je hebt wel 4 joycons nodig idd, om met zn vieren te spelen. Je hebt ook van die grotere controllers, maar die werken niet met dat spel dus daar heb je niks aan.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 19:26

Ik heb het mijn zoon gevraagd (10 jaar) en die kent alleen de Mario party jamboree niet. Maar die riep gelijk Mario wonder. (Heeft hij bij zijn vader)

Party is leuk maar wordt hier niet veel gespeeld, af en toe eens. (Denk max 6x per jaar)
Mario deluxe ook niet zo veel, dochter vindt dat nog wel eens leuk (6 jaar).

Hier zijn vooral animal crossing, lego, mario odyssey en minecraft favoriet, die regelmatig worden gespeeld.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 19:38

Zowel ik als mijn zijn van 11 vinden de Wonder heel erg leuk