Mario party is een soort bordspel. Je speelt het met maximaal 4 personen en ben je met minder dan speelt de computer mee. Na elke dobbelronde speel je met zn 4en tegen elkaar een minigame. Daarmee verdien je munten. Het doel is zoveel mogelijk sterren te halen. Steeds als iemand de ster te pakken heeft, verplaatst hij over het bord, waardoor anderen weer kansen hebben de volgende ster te kopen. Je hebt 4 verschillende borden om op te spelen. Het is hier echt een hit, maar ik moet wel zeggen dat de lol er vooral in zit dat we het als gezin spelen of dat de kids het spelen met vriendinnen.
Super mario wonder is de nieuwste mario en die andere is wat ouder en lijkt op de oude mario van vroeger. Springen, vijanden verslaan enz. Dat speel je meestal alleen en gaat met levels.
Je hebt ook nog mario odessey, dat is ook met levels, maar dan 3d. Die vind ik zelf wel een van de mooiste spellen van mario
Een andere is bowsers fury, deze vind ik ook leuker en mooier dan super mario deluxe.
Laatst bijgewerkt door Diddykong op 27-11-24 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt