2025 Bookish Adventskalender & 12 Days of Bookmas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:31

The War of Lost Hearts trilogie van Carissa Broadbent vond ik ook erg goed.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:41

Daihyo schreef:
Ik vond de trilogie van het Eiland van de drie zusters van Nora Roberts ook heel fijn lezen.
En de Wicca Serie van Cate Tiernan leest lekker weg. Is wel young adult.
Maar ik hou wel van fantasy dat schuurt aan de echte wereld zeg maar :j
Wil je echt diep de fantasy in dan zijn de boeken van Robin Hobbs echt geweldig. Wel dikke pillen :D

Ooh :oo t Eiland van de drie zusters heb ik inderdaad ook gelezen van Nora Roberts. Al vind ik dat niet perse Fantasy meer Magic Realism.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:45

magda_90 schreef:
Wat vind je qua onderwerp leuk? Bijvoorbeeld meer de focus op draken (A language of Dragons of Inheritance) of heksen (All Souls of The Witch Walkers) of vampieren (Empire of the Vampire) of ridders (The Faithful and the Fallen).

Dan zou ik zeggen draken :j
Maar wat Daihyo zegt, dat het schuurt aan de echte wereld dat past ook wel bij mij.

Wat een boel mooie tips komen er al voorbij, daarvan ga ik er zeker een paar op mijn lijst zetten zie ik al.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:01

MizzMontana schreef:
magda_90 schreef:
Wat vind je qua onderwerp leuk? Bijvoorbeeld meer de focus op draken (A language of Dragons of Inheritance) of heksen (All Souls of The Witch Walkers) of vampieren (Empire of the Vampire) of ridders (The Faithful and the Fallen).

Dan zou ik zeggen draken :j
Maar wat Daihyo zegt, dat het schuurt aan de echte wereld dat past ook wel bij mij.

Wat een boel mooie tips komen er al voorbij, daarvan ga ik er zeker een paar op mijn lijst zetten zie ik al.

In dat geval kan ik je zeker t Eiland van de drie zusters en the dragon heart triologien aanraden :j

_chou

Re: 2025 Bookish Adventskalender & 12 Days of Bookmas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:03

Hier zou ik ook graag wat meer fantasy willen lezen, dus heb ook wat op mijn lijstje gezet :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:11

Dorus schreef:
Leuk al die nieuwe aanmeldingen!
Voor de 24 heb ik al inschreven, maar ik ben nog aan het dubben of ik ook met de 12 mee ga doen.

Ik had wel bedacht dat als je voor iemand een pakket moet maken die aan beide mee doet je met de andere samentsteller samen wat kan brainstormen :)*

Ik zit ook nog te twijfelen over de 12 dagen.
Ik zat over bovenstaand punt te denken en dacht dan misschien twee lijsten te maken met wat ik eventueel zou willen. Dan zou er alleen overlegd moeten worden als men buiten die lijsten gaat kiezen. Dus bijv wishlist 24 dagen en wishlist 12 dagen aanmaken (in mijn geval in Goodreads).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:16

Qua draken kan ik dan deze series aanraden:
- The Inheritance
- The Empyrean
- Moonfall
- Realm of Elderlings
- Bloodsworn Saga
- Roots of chaos (toch? Die heb ik wel maar nog niet gelezen)
- A song of ice and fire
- The memoirs of Lady Trent

Stand alones:
- A language of dragons
- Dragon cursed

Deze heb ik in elk geval in mijn collectie. :j

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:17

MarloesHJ schreef:
Dorus schreef:
Leuk al die nieuwe aanmeldingen!
Voor de 24 heb ik al inschreven, maar ik ben nog aan het dubben of ik ook met de 12 mee ga doen.

Ik had wel bedacht dat als je voor iemand een pakket moet maken die aan beide mee doet je met de andere samentsteller samen wat kan brainstormen :)*

Ik zat over bovenstaand punt te denken en dacht dan misschien twee lijsten te maken met wat ik eventueel zou willen. Dan zou er alleen overlegd moeten worden als men buiten die lijsten gaat kiezen. Dus bijv wishlist 24 dagen en wishlist 12 dagen aanmaken (in mijn geval in Goodreads).

Twee verlanglijstjes is inderdaad ook een goed idee!
het zou echt doodzonde zijn als je dezelfde boeken krijgt in de 12 dagen en de 24 dagen, dus dan is twee aparte lijstjes misschien wel een idee.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:19

ynskek schreef:
Daihyo schreef:
Ik vond de trilogie van het Eiland van de drie zusters van Nora Roberts ook heel fijn lezen.
Wil je echt diep de fantasy in dan zijn de boeken van Robin Hobbs echt geweldig. Wel dikke pillen :D

Ooh :oo t Eiland van de drie zusters heb ik inderdaad ook gelezen van Nora Roberts. Al vind ik dat niet perse Fantasy meer Magic Realism.

Ah, het heeft een naam :D
Dat gaat weer makkelijker zoeken. Ik lees dat denk ik toch wel het liefste.
Maar wel in Nederlands. Ik ga eens kijken of er wat van de genoemde titels ook vertaald zijn.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:33

Ik heb er alvast drie op mijn lijst gezet, en het jaar is net begonnen, dus er is nog tijd om de lijst uit te breiden :D

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:35

Daihyo schreef:
ynskek schreef:
Daihyo schreef:

Ah, het heeft een naam :D
Dat gaat weer makkelijker zoeken. Ik lees dat denk ik toch wel het liefste.
Maar wel in Nederlands. Ik ga eens kijken of er wat van de genoemde titels ook vertaald zijn.

https://www.bol.com/nl/nl/p/drakenhart- ... oductTitle

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 12:38

Ja die staat al op mijn lijstje :D Nora Roberts is gelukkig veel vertaald.
Maar ik bedoelde vooral de andere titels hierboven.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 14:09

Lau07 schreef:
MarloesHJ schreef:

Twee verlanglijstjes is inderdaad ook een goed idee!
het zou echt doodzonde zijn als je dezelfde boeken krijgt in de 12 dagen en de 24 dagen, dus dan is twee aparte lijstjes misschien wel een idee.

Hmm, ik heb maar een verlanglijstje, weet ook niet of ik er twee gevuld ga krijgen. Ben er eigenlijk ook vanuit gegaan dat de samenstellers ook met elkaar overleggen wat ze aan boeken willen kopen en dat een lijst dan wel genoeg is…

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:26

Ik hou ook wel van verrassende aambevelingen op basis van mijn tops en flops. Afgelopen december buiten boeken van mijn lijst ook boeken gekregen waar ik niet zo snel aan zou denken. Maar ik ben een lastig lootje, ik word door het jaar heen erg verwend met boeken die ik cadeau krijg. Desondanks was het Cynn gelukt om 15 hele toffe boeken te verzamelen waar ik er geen een dubbel van had (en aangezien ik dit jaar zelf nieuwe special edition kaften wil maken is een dubbel boek ook geen ramp haha)

Wel super leuk zoveel aanmeldingen al!

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:31

Wat gaaf dat je wil gaan herbinden Sirius!
Ben mezelf daar ook in aan het oriënteren (alsof ik nog niet genoeg hobby’s heb :') )
Ga je de kaften met linnen/stof doen en dan met heat transfer stencils werken?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:40

jenne schreef:
Wat gaaf dat je wil gaan herbinden Sirius!
Ben mezelf daar ook in aan het oriënteren (alsof ik nog niet genoeg hobby’s heb :') )
Ga je de kaften met linnen/stof doen en dan met heat transfer stencils werken?

Ja klopt :)
Ik ben nu vooral aan het ontworpen en filmpjes bekijken haha, maar ik heb een dubbele beschadigde Butcher en Blackbird kopie liggen als eerste probeersel haha

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 22:12

Super leuk!
Als je wat gemaakt hebt wel even delen hier!
Ik heb helaas geen cricut of iets dergelijks om daadwerkelijk al wat te gaan proberen, dus hou het voorlopig bij tutorials kijken.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 11:31

Wat een bijzondere hobby, heb er nog niet eerder van gehoord. Ben benieuwd naar resultaten straks Sirius en misschien ook van Jenne als je door de tutorials heen bent ;)

Mijn want to read lijst op GR is aardig aan het groeien, wat is er nog veel leuks te ontdekken! Ik ben aan het twijfelen of ik me ook voor de 24 dagen kalender ga opgeven. Zat het 2024 topic nog even door te kijken en zo’n booksleve, duimring, bijzondere boekenleggerS (bewust meervoud, ik lees vaak meer boeken tegelijk), boekleeslampje en andere praktische dingen zou ik ook wel leuk vinden (en mezelf niet zo snel gunnen om te kopen :o ). Maar willekeurige snuisterijen zijn niet zo aan mij besteed. Er staan bij ons geen beeldjes op de schoorsteenmantel zeg maar :Y)
Wel kun je me blij maken met thee, chocola en praktische gebruiksvoorwerpen zoals sokken.
Samengevat: ik vraag me af of ik niet te veeleisend ben voor de 24 dagen kalender :')

Overigens las ik in het oude topic dat er is aangegeven of je tweedehands boeken zou willen ontvangen. Dat vind ik dan wel weer prima zolang ze niet bijna uit elkaar vallen.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 11:43

@MizzMontana er zijn er meer die praktische boekgerelateerde dingen wel leuk vinden maar allerlei snuisterijen niet. En zeker als je wel thee ed wilt ontvangwn blijven er genoeg opties over. Klinkt mij niet als veeleisend in de oren.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 15:56

Voor wie zich nog niet aangemeld heeft en dat wel graag nog wil doen hier even een kleine reminder O:) aanmelden kan nog tot en met vrijdag :)

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 17:09

Ik ben een Goodreads begonnen met boeken die ik wel zou willen krijgen in mijn kalender.... Wordt de komende tijd nog wel aangevuld. Niet alle nieuwe boeken die op mijn verlanglijstje staan staan op Goodreads. En ja het gaat echt alle kanten op :o Hopelijk heb ik dit goed gedaan en kunnen jullie de link bekijken https://www.goodreads.com/review/list/7 ... av_mybooks

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 14:41

Ik was bezig met boeken zoeken voor mijn wishlist en bedacht me dat ik vroeger een aantal boeken van Dick Francis heb gelezen en dat die mij ook wel heel erg aanspraken. Geen idee waarom ik daar nooit meer van heb gelezen. Ik heb alleen niet specifieke titels die ik op mijn wishlist wil zetten, maar het is zeg maar een auteur waarvan het altijd wel goed is als daar een boek van bij zit. Ik ben een beetje aan het zoeken hoe ik dat het handigste aan kan geven voor mijn samentsteller.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 15:05

Ik ben aan het balen… heb iets niet goed gedaan op GR en nu is een deel van mijn wish-list kwijt |o

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 15:11

Ah nee, dat is echt k*t!
Kan je het niet meer herstellen?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 15:25