Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Siamsmeesje schreef:@Cissy, wat let je om aan die mensen te vragen of het aanbod wat ze je na de feestdagen deden nog steeds staat? Zo nodig je jezelf niet uit, leg je de bal bij hun neer, en merk je snel genoeg of ze het echt meenden of het zeiden 'omdat het zo hoort'
Zo zou ik aanpakken in ieder geval, want ongewild alleen zijn is niet leuk.
cissy schreef:Siamsmeesje schreef:@Cissy, wat let je om aan die mensen te vragen of het aanbod wat ze je na de feestdagen deden nog steeds staat? Zo nodig je jezelf niet uit, leg je de bal bij hun neer, en merk je snel genoeg of ze het echt meenden of het zeiden 'omdat het zo hoort'
Zo zou ik aanpakken in ieder geval, want ongewild alleen zijn is niet leuk.
Dat vind ik dus mezelf uitnodigen en daar pas ik voor. Moet spontaan zijn en anders maar niet.
Ik ga wel klussen in en om huis, zijn nog wat hapbare klusjes die moeten gebeuren en ik heb 2 wkn vakantie.
Tazzey schreef:cissy schreef:
Dat vind ik dus mezelf uitnodigen en daar pas ik voor. Moet spontaan zijn en anders maar niet.
Ik ga wel klussen in en om huis, zijn nog wat hapbare klusjes die moeten gebeuren en ik heb 2 wkn vakantie.
Dat is mijn grootste ergernis met kerst, klussende buren op 1e en/of 2e kerstdag.
Josien_ schreef:Door dit topic bedenk ik me nog meer ergernissen ja!
1. het feit dat wij weer zo'n kerstpakket krijgen sinds enkele jaren ipv een cadeaubon. Ik hoef die troep niet![]()
2. Is eigenlijk meer januari maar het start 31 december; dat iedereen gelukkig nieuwjaar/beste wensen wensen. Het ergste is nog als je er ook nog zoenen bij krijgt
Tazzey schreef:Wat fijn dat mensen altijd zo dankbaar zijn als ze een kerstpakket krijgen. Ze hoeven ook niets te geven hè.
Lieser schreef:Tazzey schreef:Wat fijn dat mensen altijd zo dankbaar zijn als ze een kerstpakket krijgen. Ze hoeven ook niets te geven hè.
Dat heb ik dan liever. Als vegetariër word ik niet graag opgescheept met paté en andere dingen waar dieren voor doodgemaakt zijn.
Celebi schreef:Met stipt op een: de voorafjes van de oma van mijn vriend.![]()
Voor de rest die donkere dagen, alle sociale verplichtingen, drukte in winkels en bij pakketbezorging, vuurwerk buiten oud en nieuw om en stiekem vast eentje van januari: iedereen de beste wensen moeten wensen.
petraaken schreef:Celebi schreef:Met stipt op een: de voorafjes van de oma van mijn vriend.![]()
Voor de rest die donkere dagen, alle sociale verplichtingen, drukte in winkels en bij pakketbezorging, vuurwerk buiten oud en nieuw om en stiekem vast eentje van januari: iedereen de beste wensen moeten wensen.
Oh, dat laatste heb ik ook een bloedhekel aan. Vooral omdat 95% het niet eens echt meent.
December heb ik geen problemen mee maar januari is voor mij een snertmaand gewoon omdat je dan overal de beste wensen moet zeggen tegen iedereen die je tegenkomt. Na een de eerste 5 dagen in het nieuwe jaar ben ik het al zat.