December ergernissen……

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 03:34

Ik HAAT Mariah Carry en dat het nog tot 21 december elke dag korter licht is. Kou, regen, wind...

Verplichte gezelligheid... ik heb gelukkig een goed excuus. Werken met kerst is oud en nieuw vrij.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 11:35

Hutcherson schreef:
Wat is er met die voorafjes?

Die zijn altijd zo ontzettend vies. De laatste keer was het een gigantische plak crème fraiche met erwten uit een potje er doorheen. Kreeg het echt niet door mijn keel. :+

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 11:53

Mijn december ergenis: Iedereen bij picnic wil de kerst en oud en nieuw week werken, waarom? Fooi. Heel. Veel. Fooi. Onze shifts worden twee en drie weken van te voren vrij gegeven om te claimen, om 13:15 op vrijdag. Iedereen staat dan in de startblokken om zo snel als het kan de kerst week leeg te roven.

Uiteraard liep de app vast precies om 13:15 en toen hij het eenmaal weer deed was ik in paniek. Wat als alle shifts al geclaimd zijn? Dus in blinde paniek de overgebleven shifts gepakt, en totaal niet gemerkt dat ik echt veel te veel ga werken. Vier dagen achter elkaar van acht uur, wat niet veel klinkt, maar het werk is zo fysiek zwaar dat ik nooit meer dan twee dagen achter elkaar werk. Vier dagen gaat echt mij de nek omdraaien. En daarna in het weekend heb ik op zaterdagavond/zondag nacht ook nog een feest die ik niet meer af kan zeggen.

It's gonna be tough

Gelukkig wel in een gebied waar ik weet dat ik altijd al veel fooi krijg, dus het wordt ten minste een hele rijke week.

Zolala

Re: December ergernissen……

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 17:18

De kersttijd is voor mij het favoriete deeltje van het jaar, ben dol op die kitsch en feestelijke lichtjes en cadeautjes uitzoeken voor onder de boom.

Maar waar ik gestoord van word, is nu al wekenlang alle winkelfolders te zien uitpuilen van 'luxe' feest-eten - wat gewoon de normale hap is in een chique verpakking en daarom twee keer zo duur, of aanstellerig spul waarvan ik alleen maar denk "WAAROM wil je dat eten" (struisvogelbiefstuk, kwarteleitjes, reebout).

Verder heb ik echt een pesthekel aan vuurwerk. En ik haat Oud & Nieuw.
(Dus die avond kruip ik in bed onder mijn zalig warme pluche dekbedovertrek, stapel gezellig mijn katten om me heen, trek een fles wijn en een zak chips open en kijk naar iets vrolijks/moois/spannends op HBO tot die ellende gelukkig weer achter de rug is.)

En serieus, de stomme gewoonte/verwachting om lukraak iedere jut en jul tot ver in januari 'gelukkig nieuwjaar' te wensen kan me ook gestolen worden. Ik doe niet mee :D

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 17:43

Ergenissen:
Kerst heerlijke tijd zeker de muziek en de gezelligheid

Betreft oud en nieuw dat mogen ze van mij afschaffen. Dat zware vuurwerk tot laat en de volgende dag vroeg je bed uit moeten in verband werken.

Door de oud en nieuw ec word is heel de dienstregeling van slag

Dus nee ergens fijn december maar blij als het weer lente is

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 18:45

Ik had gister een ergernis: altijd druk met Sinterklaas voorbereiden, eergister pakjes avond die geslaagd was, maar daarna ben ik total löss. Loop ik gister door het winkelcentrum (6 dec!) de hele tijd Sinterklaas muziek? Echt hoor, wist niet hoe snel ik mijn boodschappen moest doen, werd er stik chagrijnig van..

Verder doe ik niks met kerst, kinderen zijn dan bij mijn ex en ik ga lekker die week naar mijn vriend.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 20:22

Siamsmeesje schreef:
@Cissy, wat let je om aan die mensen te vragen of het aanbod wat ze je na de feestdagen deden nog steeds staat? Zo nodig je jezelf niet uit, leg je de bal bij hun neer, en merk je snel genoeg of ze het echt meenden of het zeiden 'omdat het zo hoort' ;)
Zo zou ik aanpakken in ieder geval, want ongewild alleen zijn is niet leuk.

Dat vind ik dus mezelf uitnodigen en daar pas ik voor. Moet spontaan zijn en anders maar niet.

Ik ga wel klussen in en om huis, zijn nog wat hapbare klusjes die moeten gebeuren en ik heb 2 wkn vakantie.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 20:41

cissy schreef:
Siamsmeesje schreef:
@Cissy, wat let je om aan die mensen te vragen of het aanbod wat ze je na de feestdagen deden nog steeds staat? Zo nodig je jezelf niet uit, leg je de bal bij hun neer, en merk je snel genoeg of ze het echt meenden of het zeiden 'omdat het zo hoort' ;)
Zo zou ik aanpakken in ieder geval, want ongewild alleen zijn is niet leuk.

Dat vind ik dus mezelf uitnodigen en daar pas ik voor. Moet spontaan zijn en anders maar niet.

Ik ga wel klussen in en om huis, zijn nog wat hapbare klusjes die moeten gebeuren en ik heb 2 wkn vakantie.

Dat is mijn grootste ergernis met kerst, klussende buren op 1e en/of 2e kerstdag.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 20:43

Alle verplichte feestdagen met familie, eindejaarsborrels van werk. Laat het maar gauw Januari zijn, dan lig ik weer heerlijk iedere avond met een dekentje op de bank.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 20:45

Dusja1 schreef:
Alle verplichte feestdagen met familie, eindejaarsborrels van werk. Laat het maar gauw Januari zijn, dan lig ik weer heerlijk iedere avond met een dekentje op de bank.

Dat doe ik met kerst ook al. En met de eindejaarsborrels ook. Ik kan nooit zeg ik altijd :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 21:00

Ik heb weinig ergernissen...

Maar het ophalen van het kerstpakket is er wel eentje van :')
Die wordt bij ons namelijk niet uitgereikt door je leidinggevende, maar door een random persoon van het MT. En nu ken ik al die mensen wel persoonlijk, maar ik heb er niet bepaald iets mee. En dan gaan ze je nog helemaal bedanken voor je werk van het afgelopen jaar. En dan denk ik: Jaaaajaaaaa, blablablabla, DOEI!

Voelt allemaal nogal nep en gemaakt (niet dat het ongemeend is, het komt er gewoon zo beroerd uit), en ik ga daar heel erg slecht op :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 21:03

Tazzey schreef:
cissy schreef:

Dat is mijn grootste ergernis met kerst, klussende buren op 1e en/of 2e kerstdag.

Gelukkig maken mijn klussen geen lawaai! Muurtje behangen, lampje vervangen, tapijt vd overloop slopen, badkamer soppen, dat soort dingen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 21:15

'Klussen in en om huis' is ook een ruim begrip: blad harken, keukennkastjes uitsoppen, douchekop ontkalken, alle deurklinken eens goed schoonmaken, ramen zemen, ook allemaal klusjes rondom huis.. ik acht de kans klein dat buren daarover gaan klagen. En als dit nou een van de weinige vrije dag is sinds Sint Juttemis, geef ik haar niet niet eens ongelijk (oke van 8:00 tot 16:00 met een klopboor aan de gang is andere koek :+ ), maar dat zou ik die andere 363 dagen per jaar ook verafschuwen haha.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 21:50

Ik hou van de kerstmaand <3 <|-

Maar waar ik me aan kan irriteren is dat de meeste mensen zich helemaal overvol vreten, maar als er in de supermarkt een inzamelingsactie is voor mensen onder de armoede grens kan er geen boodschapje vanaf. Nou van mij krijgen ze een big-shopper vol {:)

En de "verplichtingen" waar ik geen zin in heb skip ik dus daar geen irritaties over.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 11:46

Door dit topic bedenk ik me nog meer ergernissen ja!
1. het feit dat wij weer zo'n kerstpakket krijgen sinds enkele jaren ipv een cadeaubon. Ik hoef die troep niet :')
2. Is eigenlijk meer januari maar het start 31 december; dat iedereen gelukkig nieuwjaar/beste wensen wensen. Het ergste is nog als je er ook nog zoenen bij krijgt :r

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 11:50

Wat fijn dat mensen altijd zo dankbaar zijn als ze een kerstpakket krijgen. Ze hoeven ook niets te geven hè.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:39

Josien_ schreef:
Door dit topic bedenk ik me nog meer ergernissen ja!
1. het feit dat wij weer zo'n kerstpakket krijgen sinds enkele jaren ipv een cadeaubon. Ik hoef die troep niet :')
2. Is eigenlijk meer januari maar het start 31 december; dat iedereen gelukkig nieuwjaar/beste wensen wensen. Het ergste is nog als je er ook nog zoenen bij krijgt :r

Ohja dat gekus |(

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:44

Tazzey schreef:
Wat fijn dat mensen altijd zo dankbaar zijn als ze een kerstpakket krijgen. Ze hoeven ook niets te geven hè.

Heb je absoluut gelijk in! Bij mij gaat het meer om de verandering van een leuk cadeau naar minder leuk.
Maar hier hebben wij altijd de optie om het weg te geven naar een goed doel en dat wordt dan ook veel gedaan!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:54

Tazzey schreef:

Dat heb ik dan liever. Als vegetariër word ik niet graag opgescheept met paté en andere dingen waar dieren voor doodgemaakt zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:05

Lieser schreef:
Tazzey schreef:

Dat heb ik dan liever. Als vegetariër word ik niet graag opgescheept met paté en andere dingen waar dieren voor doodgemaakt zijn.

Heb al jaren geen vlees meer in het pakket gehad.
Soms een bon om in te leveren voor een vlees/vega pakket.
Ook geen eten meer, maar diverse (kleinere) artikelen.
Het is gewoon moeilijk een leuk pakket te maken.
Ook genoeg mensen die geen douchegel willen, en veel mensen hebben al een borrelplank en/of theepot enz.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:56

Bij mij voor het apartementencomplex stonden jongetjes van een jaar of 6/7 vuurwerk af te steken, echt fonteintje en weet ik wat al die rook produceerde. ZONDER SUPERVISIE! Toch echt te belachelijk voor woorden :n

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 14:19

Celebi schreef:
Met stipt op een: de voorafjes van de oma van mijn vriend. :')

Voor de rest die donkere dagen, alle sociale verplichtingen, drukte in winkels en bij pakketbezorging, vuurwerk buiten oud en nieuw om en stiekem vast eentje van januari: iedereen de beste wensen moeten wensen. {:)-:(

Oh, dat laatste heb ik ook een bloedhekel aan. Vooral omdat 95% het niet eens echt meent.
December heb ik geen problemen mee maar januari is voor mij een snertmaand gewoon omdat je dan overal de beste wensen moet zeggen tegen iedereen die je tegenkomt. Na een de eerste 5 dagen in het nieuwe jaar ben ik het al zat.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 14:25

petraaken schreef:
Celebi schreef:
Met stipt op een: de voorafjes van de oma van mijn vriend. :')

Voor de rest die donkere dagen, alle sociale verplichtingen, drukte in winkels en bij pakketbezorging, vuurwerk buiten oud en nieuw om en stiekem vast eentje van januari: iedereen de beste wensen moeten wensen. {:)-:(

Oh, dat laatste heb ik ook een bloedhekel aan. Vooral omdat 95% het niet eens echt meent.
December heb ik geen problemen mee maar januari is voor mij een snertmaand gewoon omdat je dan overal de beste wensen moet zeggen tegen iedereen die je tegenkomt. Na een de eerste 5 dagen in het nieuwe jaar ben ik het al zat.

Haha, zó herkenbaar van dat niet menen! Daar ga ik ook slecht op.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 14:45

Oh dat kussen ja. Vreselijk. Toen ik nog in loondienst werkte nam ik vaak de maandag na de kerstvakantie ook nog vrij om dat te voorkomen. Zat op een kantoor met 150 medewerkers, was je daar wel de halve dag mee aan de gang. Nu werk ik zelfstandig en alleen, lekker geen last meer van haha.

Of de hele maand januari dat je nog mails krijgt met "allereerst nog de beste wensen". :Z

Een echt kerstpakket vind ik dan weer wel leuk. Spannend uitpakken wat er allemaal in zit. Ook al lust je de helft niet. Die geef ik dan weer aan mensen die het wel lekker vinden.

Verder geen ergernissen aan Kerst, vind het wel een gezellige tijd met veel lekker eten en drinken. Veel mensen zijn vrij en daardoor is het bij mij rustig met telefoon en mails. Door de drukte ben ik meestal te laat met versieren en bomen opzetten en dan sla ik dat een jaartje over. Gaat al jaren zo. Maar wel leuk dat andere mensen het hebben.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 14:48

Dat heel veel mensen stront ziek zijn, maar nog even door gaan want ja bijna vakantie. Nou ik niet en dat gehoest en geklaag over koorts. Blijf dan asjeblieft thuis. Zie het al helemaal gebeuren dat ik met kerst ziek ben.