Adventskalenders 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:05

lor1_1984 schreef:
Tancreda4 schreef:
Nog tips voor chocolade kalenders?

Ik hoop op de pralinekalender vd Lidl en ik heb net de laatste van Cadbury heroes besteld.
Deze:
Cadbury Heroes Adventskalender, kerstchocolade, 6 x 230 g (6 stuks) https://amzn.eu/d/5oXuZ43

Ik heb de Cadbury gecanceld, hij wordt precies bezorgd wanneer ik een paar weken niet thuis ben en adres wijzigen lukte niet meer.
Hier zou hij op een postpunt belanden en met een beetje pech teruggestuurd zijn voor ik weer thuis ben. -O-
Even afwachten of hij nog/weer beschikbaar is wanneer mijn geld teruggestort is en dan opnieuw bestellen met ontvangst op mijn verblijfadres.

En anders heb ik pech en ga ik op zoek naar een andere chocoladekalender. :)

Eclare

Re: Adventskalenders 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:11

Ik zie op tiktok nu al een paar keer de inhoud van de Bijenkorf kalender voorbij komen en die lijkt me toch wel weer erg goed gevuld. Was er vorig jaar ook erg blij mee.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:28

Wat een goed topic!! Ik bestel elk jaar de Lego Star Wars adventkalender. Die zijn nu nog leverbaar en rond de 30 euro, dichter bij kerst heel veel duurder of niet meer leverbaar...

Maar misschien dat ik mijzelf of onze katten (met lekkere snoepjes?) er dit jaar ook eentje cadeau ga doen.
Ik ga even terug bladeren in dit topic of daar al goede ideeen voor langsgekomen zijn

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:29

xRoossie95 schreef:
Ja die van de notenshop was de afgelopen 2 jaren echt top, heb m nu ook weer op mijn lijstje staan. Die moet er sowieso komen :D

Van welke notenshop is dat? Iets lokaals of kan ik dat ook online vinden?
Never mind... Gevonden! En nu twijfel ik of ik hem ook bestel als lekkernij... De beschrijving klinkt heel erg lekker...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:34

Nickeltje schreef:
Maar misschien dat ik mijzelf of onze katten (met lekkere snoepjes?) er dit jaar ook eentje cadeau ga doen. Ik ga even terug bladeren in dit topic of daar al goede ideeen voor langsgekomen zijn

*Qua kant- en klare adventkalenders voor katten zou je bv eens bij zooplus kunnen kijken naar die van Cosma bv. Graanvrij en gevriesdroogd. Het merk wolf of wilderness (hondenvoer merk) heeft ook vaak een katten variant, dat is ook met gevriesdroogde snacks met oa ook gedroogde stukjes orgaan e.d. < die was bij onze kat altijd een groot succes. Uiteraard zijn er veel meer te krijgen, maar ik persoonlijk vind veel afvallen omdat ik de ingrediënten niet top vind. Maar het merk Trixie heeft er bv ook altijd, net als het merk Antos en als je even googled vind je er nog veel meer, en je vind ze zelfs bij de Action.

Ik vind zelf die van Cosma (zooplus heeft die sowieso altijd), Happy Cat (medpets heeft die vaak) of de Wolf of Wilderness katten variant (Normaal ook via zooplus te krijgen) het fijnst qua kant en klare kalenders.

*Ook zijn er vaak wel kleinere dieren(snack)webshops die er zelf maken met natuurlijk gedroogde snacks/trainers, maar vaak zijn die vooral op honden ingesteld. Je zou bokker kiwi hier op bokt ook eens een berichtje kunnen doen. Zij is momenteel voor haar webshop barkkinghondensnacks bezig met Advent kalenders en misschien kan zij wat betekenen voor je (meestal heeft ze namelijk wel grotendeels snacks erin welke katten ook kunnen eten qua grootte e.d.)

Ik zag alleen met zo snel spieken, dat meerdere fabrikanten de 2024 edities nog niet online hebben, maar dat zal vast snel te vinden gaan zijn. Ik doe zelf meestal voor de hond die van barkking van bokker kiwi. En voor onze kat neem ik dan een van de bovengenoemde merken (Cosma, happy cat of WoW)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:14

Oh, dankjewel cursebreaker, daar kan ik wat mee!! Ingrediënten en herkomst van vlees vind ik ook eigenlijk wel belangrijk

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 22:23

Marjo schreef:
Ik meld me hier ook even :D
Weet iemand wat de beste tijd is om naar Duitsland te gaan voor de kalenders?
Wellicht dat ik een uitje ga plannen om voor kalenders te kijken en gelijk naar Kramer ga O:)

Ik was vanmiddag in een DM maar nog geen kalenders gezien daar. Ook bij andere winkels nog niks gezien

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 22:30

Oktober zijn de meeste kalenders voorradig in Duitsland :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 22:36

Waarom Duitsland? Is er daar zo veel meer keuze?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 22:58

Ja, Duitsers zijn gek op adventskalenders :j

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 04:49

De adventkalender is ontstaan in Duitsland en het is hier echt een groot ding. De meeste ouders die ik ken maken zelf een adventskalender voor hun kinderen. Voor elk kind eentje, vooral met snoep, soms ook kleine kadootjes.

Waar we in Nederland aftellen naar Sinterklaas en de 3 weekenden tot 5 december als kind onze schoen mochten zetten, hebben ze in Duitsland 4 weken lang elke dag iets lekkers (en op zondag gaan de adventskaars(en) aan, ook al zo'n ding, veel buren hebben een adventskrans met 4 kaarsen).

De commercie springt daar flink op in. Ik heb het assortiment de laatste jaren ook enorm zien groeien...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 06:52

Wat leuk! Goed om te weten,

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 07:23

Nickeltje schreef:
xRoossie95 schreef:
Ja die van de notenshop was de afgelopen 2 jaren echt top, heb m nu ook weer op mijn lijstje staan. Die moet er sowieso komen :D

Van welke notenshop is dat? Iets lokaals of kan ik dat ook online vinden?
Never mind... Gevonden! En nu twijfel ik of ik hem ook bestel als lekkernij... De beschrijving klinkt heel erg lekker...

Letterlijk de notenshop :D
(Voor het geval andere m nog zoeken)
https://www.denotenshop.nl/adventskalender-2024.html

Ik zou m echt bestellen hoor, dikke aanrader als je van noten houdt en ook nog eens goed betaalbaar

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 07:28

Ik heb er 2 besteld...
Elk jaar geef ik aan vrienden in België ook adventskalenders, meestal voor de twee kinderen iets passend, maar dit jaar wil ik iets meer voor het gezin als totaal... dus deze noten gaan daar in en nog eentje voor de katten. En dan misschien nog gewoon een grapje...
Vorig jaar had ik er eentje gezien met kerstboom figuurtjes. Ik probeer die nog te vinden.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 10:32

Voor wie nog op zoek is naar een Advent voor hun hond:
Barkking heeft de kalenders nu in pre-order beschikbaar in 2 varianten.

https://www.barkkingdogsnacks.nl/websho ... ender.html

Ik heb ‘m zojuist besteld voor onze hond <3
Voor de kat ga ik tzt die van Cosma doen of wolf of wilderness kat variant of Happy Cat kopen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:19

Vandaag mijn eerste kalender binnen gekregen. Die van Wera. :D

Nu nog even bedenken of ik er nog meer wil. :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:22

cursebreaker schreef:
Voor wie nog op zoek is naar een Advent voor hun hond:
Barkking heeft de kalenders nu in pre-order beschikbaar in 2 varianten.

https://www.barkkingdogsnacks.nl/websho ... ender.html

Ik heb ‘m zojuist besteld voor onze hond <3
Voor de kat ga ik tzt die van Cosma doen of wolf of wilderness kat variant of Happy Cat kopen.

Ik moet voor 2 honden, dan is die van barkking wel een heel grote kostenpost. :')

Ik ben van plan om in oktober/november zelf een kalender samen te stellen voor ze, met diverse kleinere snacks vd dierenwinkel om de hoek en af te sluiten met een grote snack op de 24e. :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:29

Haha ja ze zijn ook zelf samengesteld door de eigenaar van de shop en er gaat best wat werk in zitten om te maken dus snap de kosten wel. Voor een simpele kant en klare van bv happy dog of wolf of wilderness ben je ook al zo €15 kwijt bv. En ik steun barkking ook graag. Ik koop de advent kalenders daar eigenlijk elk jaar :j

Maar zelf samenstellen is ook heel leuk! Er zijn zoveel leuke inpak mogelijkheden en je kunt het volledig aanpassen aan de smaken van je hond(en), wat ook zeker z’n voordelen heeft. Wil ik volgend jaar misschien ook een keer gaan doen denk ik ja. En dan maak ik er een samen voor hond en kat.

Ik maak er altijd een voor m’n zoon met lekkers en cadeautjes erbij en die word altijd heel erg enthousiast ontvangen haha.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:36

Had ik maar 1 hond gehad dan had ik hem wsl wel gekocht. :)
Maar tegen de €66,- voor 2 kalenders waarvan je maar moet afwachten of ze geschikt zijn voor je honden (hardheid, soort, grootte) word me wat te gortig.

Die vd Lidl van vorig jaar beviel erg goed, die was ±€8,- uit mijn hoofd.
Geen hoge kwaliteit ofzo, maar ze stonden elke ochtend te stuiteren als ik naar de kalenders liep.
Die van Trixie een paar jaar geleden was een enorme flop, daar hebben ze mss 5 vakjes van gegeten, de rest werd keihard geweigerd. -O-
Die staat nu dus op de 'niet meer kopen' lijst. :')

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 13:41

Leuk topic!!!

Ik zag van de week een kalender bij de action voor katten, nog even nadenken of ik die ga halen!

Ik heb meestal voor mijzelf thee kalenders maar vond die van vorig jaar mega tegenvallen. Steeds dezelfde smaken, niks bijzonders. Zit nu te denken aan die van rituals. Ik had vorig jaar ook een paarden kalender maar 90% van de spullen liggen ongebruikt in m’n kast….

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:53

Jeeh leuk topic! *\o/*

Ik wil voor mijn kat de Gourmet adventskalender weer kopen en voor mijzelf die van Rituals. Twijfel alleen welke. Die dure met huisjes is super leuk maar een gedoe met opzetten en ik kreeg de vorige keer de lampjes ook niet heel mooi..

Misschien wil ik ook nog de adventskalender van Dennerle voor het aquarium.

Ik had ook een kalender vorig jaar van iets van boeken, die viel tegen. Die van Effol viel ook tegen, zou ik niet aanraden. Die van CS horse and design vond ik wel erg leuk. Maar heb nu geen paarden spullen meer nodig :)

Weet iemand misschien een leuke/goede bier adventskalender? Ik drink wel alleen speciaal bier...
En qua chocolade? :o

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 22:24

Zat er in de kalender voor boeken dan accessoires voor boeken? Of wat moet ik me er bij voorstellen? En welke was dat?

Ik heb afgelopen jaren de Beery Christmas (van Craft geloof ik) voor mijn man gekocht.

Van hem had ik volkomen onverwacht de dure van Yankee Candle. <3

Voor hem zal het wel weer een bier of whisky kalender worden, voor de honden en paarden ga ik zelf maar samenstellen denk ik (want heel kritisch :o ), voor mijn moeder ga ik nog even kijken, waarschijnlijk iets van luxere chocolade zoals Lindt of thee. Voor mezelf weet ik het nog niet of ik er wel eentje neem.
Als ik ze voor man, moeder en de dieren kan doen ben ik al helemaal blij, zo leuk hoeveel plezier ze er ieder jaar van hebben.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 14:41

Ja accesoires. En geen idee meer.
Maar ook stickers, wat heb ik aan stickers? :')

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 16:02

Zertab, voor speciaalbier vond ik vorig jaar die van Craftboxs echt de moeite waard. Mocht je Untappd-gebruiker zijn, bekijkt hij je check-ins en zit er bier in de adventskalender wat je nog niet eerder gedronken hebt, maar wel lekker zou moeten vinden op basis van je ratings.
Ook zonder Untappd leuk, je kan een smaakprofiel samenstellen, waar houd je van en wat vind je niet lekker. :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 16:19

Ik ben aan het overwegen een whiskey advent voor mijn vader te kopen. Die is echt groot liefhebber van whiskey. Hij krijgt bij ons bij de griek altijd een whiskey uit het speciale kastje van de eigenaar en het genot was van zijn gezicht af te lezen toen hij zondag een op portvaten gerijpte whiskey kreeg.
Heeft iemand tips voor een echt goede whiskey advent?