Postcrossing Advent Bokt 2024 Editie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 09:30

Als er lootjes zijn die inderdaad aangeven wat voor hun een no-go, als er een no-go is, is dat altijd fijn zodat Santa’s er rekening mee kunnen houden ja; als er bv niks opgehangen kan worden etc.

Voor de rest is iedere Santa vrij om te kijken hoe ze het invulling willen geven wat mij betreft en hoeven we niet allemaal hetzelfde te doen/af te spreken (rekening houdend dan wel met lootjes die iets aangeven bv) :j. Ik als ontvanger zet het meestal ook ‘gewoon’ neer op plankjes, een meubel stuk of in een mandje, etc afhankelijk van hoe de cadeautjes qua vorm zijn. Ik kijk daar dan naar als het binnenkomt haha en of er vanuit Santa eventueel nog een handleiding is.

Qua ‘wat’ je ermee kunt doen, als je iets anders wilt doen als neer laten zetten, is bv op Pinterest e.d. veel inspiratie te vinden nog. Ook in de bokt Adventkalenders topics van voorgaande jaren komen er af en toe een paar zelfgemaakte langs die leuk zijn ter inspiratie misschien ook - toevallig de afgelopen dagen doorheen gebladerd en zag ik ze :j

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 11:20

Hier zijn de man en zoon een dag + overnachting weg, dus ik denk dat ik me vandaag ga bezig houden met alweer een beetje inpakken <3 Vind het leuk om te zien dat het steeds meer ‘vorm krijgt’ *\o/*

nevica

Re: Postcrossing Advent Bokt 2024 Editie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 12:30

Ik ben er ook weer een aardige tijd mee bezig geweest, maar is inderdaad zo leuk om te doen. <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 18:49

Ik zie dat er een vraag gesteld is via de lootjes pagina. Maar ik heb instant ruzie met die pagina, dus gooi het in het topic :P

Ik ben Bente, dus m'n bokt naam is Eclair98. Go's en no go's heb ik denk ik niet echt, ik heb wel al heel veel pennen enzo :+ Maar voor de rest santa, leef je vooral uit :D

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 18:53

Oh jeetje ik heb eigenlijk al een hele tijd niet meer ingelogd op die pagina :o misschien goed om hier een korte voorstelronde te doen want ik zie dat nergens terug.

Of heb ik er met mn vermoeide hoofd overheen gekeken? _/-\o_ Dat is ook nog wel een actie voor mij namelijk. Voor degenen die nog niet helemaal compleet zijn.

Ik heb inmiddels mijn plannetje opgezet qua inpakken en vormgeving. Nu nog uitvoeren :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 19:06

Normaal zou je ook een mail krijgen Cheytjuh, of je moet ze al missen in de spam folder :') maar ik denk dat je santa zich anders wel gemeld had bij mij of iemand anders, als het ‘dringend’ was.

Ik heb dit weekend veel progressie gemaakt en ben blij met hoe de vormgeving is <3 M’n lootje tzt hopelijk ook haha.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 10:49

*Negeert rode letters*

Hoe gaat het hier? :D
Ik ben rond, nog even inpakken en dan kan het klaargezet worden voor verzending *\o/*

Voor mijn Santa: Ik ga van 13 tm 16 december een weekendje naar de Eifel met mijn mams. Ik kan 13 en 16 wel gewoon openen, maar 14 en 15 ben ik dus helemaal niet thuis. Mocht het zo kunnen, kan ik de cadeautjes meenemen en daar open maken, maar anders doe ik 13&14 op de vrijdag en 15&16 op de maandag :D
Ik geef het vast even aan, want dan kan er evt nog rekening mee gehouden worden :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 12:36

Oh ja dat is wel handig voor de Santa’s idd. Ik ben in December ook wel een weekend weg denk ik, maar weet nog niet precies waneer. Ik denk dat ik het gewoon probeer mee te nemen. Scheelt dat ik in een eigen chalet zit. En anders idd meerdere dagen later open maken, lijkt me ook geen probleem

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 13:32

Ik moet enkel mijn hint(s) nog en dan ben ik klaar voor verzending *\o/*
Wij gaan waarschijnlijk ook nog een lang weekend weg, maar ik neem de pakjes dan gewoon mee

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 08:31

Ik moet nog 1 ding binnen krijgen. De rest staat al helemaal ingepakt en klaar voor verzending. :))

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:17

Ik merk dat de lootjes trekken pagina niet heel actief gebruikt wordt, maar dan stel ik hier gewoon een algemene vraag in de hoop dat ook mijn lootje reageert:

Vraag: drink je liever koffie of thee?

Ik zelf drink het liefst koffie, thee is voor zieke mensen is mijn motto :o

Ben bezig het pakket op te bouwen en invulling te geven dus heb even meer info nodig

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 14:25

Koffie drink ik alleen 'neppe koffie'. Latte machiato karamel of chai latte bijvoorbeeld. :9 Thee drink ik alles van maar mijn favoriet is wederom chai. Alleen zoethout word ik echt niet blij van. :o

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 15:04

Thee :D

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 18:18

Ik drink geen koffie, dus thee O:)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 19:38

Thee, ik drink helemaal geen koffie. Wel alleen zwarte thee, geen groene. Wel smaakjes

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 10:19

Ik drink Senseo koffie meestal (heb mijn dolce gusto verkocht) en dan met name gewoon de caffee latte, maar de zoete smaken of soms specialere smaken (cappuccino, macchiato met of zonder caramel, etc) zijn wel favoriet. Ik heb ook pads met Baileys smaak en ook van milka de chocolademelk pads wel eens (heerlijk haha). Maar puntje bij paaltje drink ik alle koffie wel. Ik heb echt koffie nodig om m’n dag te starten hahaha. Oplos koffies drink ik ook wel, maar als ik gewoon thuis ben ga ik toch altijd wel voor Senseo. De afgelopen dagen in Disney hadden we een Starbucks bij het Disney hotel. Daar heb ik veel geld achtergelaten :')

Maar ik ben Ook een enorme thee liefhebber en ik ga ook nergens een stad uit zonder een thee winkel te hebben bezocht en er te hebben geshopt haha. Ik koop meestal verse/losse thee maar ik heb ook altijd een collectie met kant en klare zakjes in huis wat ik ook lekker vind. Ik houd alleen absoluut niet van rooibos, dat geef ik dan aan bezoek wat het lekker vind als ik het in huis heb want dat drink ik echt niet. Voor de rest ben ik minder kapot van kruiden thee maar drink sommige specifieke wel wanneer ik ziek ben. Ik ben vooral van de zoete smaken, zoals fruit en verder houd ik van alle soorten thee wat betreft zwart, groen, Etc. Zoethout e.d. vind ik ook lekker.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 15:38

Ik ben overigens al even klaar met inpakken. Heb alleen nog geen geschikte doos, waar ik wel lichtelijk paniek van begin te krijgen hahaha. Ik had er eentje maar m’n lieve man heeft ‘m klein gemaakt en in de oud papier bak gegooid |(

Ik moet alleen de hint zelf nog klaarmaken. Ik weet wel al wat ik hiermee ga doen, dus dat is alleen nog even ‘uitvoeren’ en da’s het werk ook niet meer. Dus het is nu vooral een doos zien te fixen, inpakken en dan tzt kijken op welke datum tussen 1-15 november ik ga versturen.

Het komt langzaam kortbij, echt heel leuk! Wij hebben hier thuis ondertussen ook al andere advent kalenders staan welke we nog besteld hebben en ik ben nog met de persoonlijke kalender bezig voor m’n zoontje dus de kerst/december sfeer zit er al lekker in hier. Heb zelfs al kerst deco rond staan wat ik de laatste weken bij de action gekocht heb; ze hebben dit jaar echt weer leuke nieuwe dingen die ik niet kon weerstaan :')

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 16:00

Ik heb inmiddels het ingepakt en de nummers erop geplakt. Nu maar hopen dat het allemaal goed is, vond het best nog even lastig omdat deze SS editie niet zo actief lijkt qua wensen/eisen vanuit het lootje ? Tenminstje mijn lootje had niets ingevuld en ik ben het zelf volgens mij ook vergeten.

Misschien qua dat voor aankomend jaar ook met een weekvraag oid werken ? bijvoorbeeld in de laatste 2 maanden.

Ben nog even een het bedenken hoe ik het vorm wil geven en wat voor invuling extra's ik erbij ga doen, de hints moet ik nog mee bezig maar dat ga ik denk ik in mijn nachtdienstenreeks eventjes doen :j Ga het zo dicht mogelijk bij 15 november versturen want dan kan ik nog hier en daar dingetjes toevoegen :D

Nog even een algemene vraag : Wat zouden jullie eventueel leuk vinden om extra in het pakket te ontvangen naast de postcrossing dingetjes ? Chocolade bijvoorbeeld ? Of zijn er allergieën waar rekening mee gehouden moet worden ?
Ben je van de kaarsjes ? Of juist helemaal niet ?

Ik zelf heb geen allergieën waar mijn SS rekening mee hoeft te houden, hou van creatief bezig zijn en maak vaak herfst/kerststukjes waar ik kaarsjes in verwerk om tijdens de 'donkere' dagen lekker te branden in de avonden (sorry, hopeloze romanticus :o )

De rest alles al helemaal af ? Dus ben ik langzaam? :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 16:51

edit:

Qua actief zijn met wensen e.d… Als ik het me goed herinner hebben eerder (in het begin al, vanaf pagina 1 in het topic zelfs) wel al de meesten aangegeven waar ze wel/niet eventueel nog iets mee konden doen qua spulletjes of wat voor soort kaarten iemand al veel had liggen thuis etc waar een Santa dus op in kon springen, qua kalender inhoud in ieder geval (via de app en/of topic, al mocht het natuurlijk ook bij lootjes trekken zelf ingevuld worden maar de app/topic zijn altijd ook plekken geweest waar hier ruimte voor was). Dat is zover ik weet dus wel al besproken/aangegeven toen en ook altijd gezegd dat als een Santa iets specifiek wil weten nog wat een lootje nog niet vermeld zou hebben, ze uiteraard altijd hiernaar kan vragen, als ze wel meer wil weten. Vragen stellen waar iedereen op kan antwoorden is inderdaad altijd handig.

Ik geef wel lekkers in het pakket erbij, net als vorig jaar, maar ik heb geen andere extra producten nog zoals kaarsjes of iets dergelijks (daar is eigenlijk vorig jaar en ook bij deze editie nooit afspraken over gemaakt omdat het vooral om postcrossing ging en wat lekkers erbij meer ‘voor de leuk’ was zeg maar dus hierin is nooit uitgebreid geworden eerder). Voor mij persoonlijk is iets lekkers en evt wat thee/koffie ook al meer dan zat, omdat ik denk dat het anders ook steeds uitgebreider en ook onnodig duurder word misschien waardoor je ook weer verschillen tov de rest gaat krijgen, als dadelijk de een wel van allerhande andere spulletjes erbij gaat doen en een ander doet dit niet. Nu zal dit met 1 kaarsje extra ofzo natuurlijk het probleem niet zijn, maar op grote schaal dus nog meerdere extra dingen erbij doen is misschien handiger om voor een nieuwe editie af te spreken denk ik - zeker omdat sommige ook al klaar zijn met inpakken nu en er ook geen echte afspraken over zijn gemaakt voor deze editie. Ik vind het overigens ook echt geen probleem als iemand anders van haar Santa wel nog wat extra’s krijgt naast lekkers, maar ik weet niet hoe de rest daarin staat. Er is voor deze editie niks over afgesproken, de vorige ook niet, dus ik zou dat persoonlijk dan doorschuiven naar een volgende editie mocht die er komen.

Ik denk dat voor mij dit de laatste gaat zijn wel. Mijn postcrossing collectie is na deze editie denk ik echt gigantisch met wat ik nu ook al heb en kerst word al elk jaar steeds duurder voor me en komend jaar wilde ik eigenlijk met een vriendin ook weer eens een persoonlijke Advent gaan maken waar ik me op wil focussen. Qua organisatie wilde ik sowieso ermee stoppen, dus dan zal dan ook iemand anders het over moeten gaan nemen voor wie ermee door wil gaan :j

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:12

Ik vind de extra’s zelf niet zo belangrijk, het gaat toch voornamelijk om de postcrossing dingen. Tuurlijk het is hartstikke leuk maar echt geen must. Als mijn lootje koffie heeft gehaald, prima, dan drinkt mijn vriend dat gewoon op.
En volgens mij hadden de meeste wel aangegeven niet veel wensen te hebben toch? En evt wensen aan het begin van het topic al uit te spreken.
Maakt het wel lastiger om iets te bedenken natuurlijk, maar ik zou er maar gewoon van uit gaan dat iemand blij is met wat diegene krijgt :))

Dit is ook mijn laatste editie, onze vaste lasten worden verdubbeld, dus ik kan me het echt niet meer veroorloven :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 17:17

Ik kan me inderdaad ook niet voorstellen (hoop ik dan kijkend naar hoe de eerste editie was hahaha) met alle moeite wat iedereen zich doet, dat het zou gaan tegenvallen voor iemand, ook als iemand minder rekening heeft kunnen houden met aangegeven wensen etc. Uiteindelijk denk ik sowieso dat inhoudelijk qua spulletjes alles bruikbaar is voor de hobby zelf en het lekkers is idd bonus en voor de leuk, geen vereiste dus daar zal ook iedereen blij mee zijn. En als er iets tussen zit wat je niet eet/drinkt, etc, heb je vast een keer bezoek wie je er dan blij mee kunt maken of partner of… :j

*Ik tel overigens 24 december niet mee, want daar heb ik net zoals vorig jaar wel iets extra’s/anders gedaan los van het lekkers wat ik bij de kalender zelf heb gedaan. Maar buiten de cadeautjes om van de dagen, dus wel alleen iets eetbaars/drinkbaars en geen andere spulletjes.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 27-10-24 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 17:18

Ik ben een theedrinker en heb geen allergiën :)
Misschien dat ik nog de hort op ga in december, maar dan neem ik die dagen gewoon mee als dat lukt!

Extra’s zijn voor mij ook echt optioneel, ik vind alleen de postcrossing spullen al super leuk! Misschien dat ik nog wat extras doe, maar zit eigenlijk ook al ver boven mijn budget :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 17:19

En idd voor de mensen wie nog weg zijn in december; mocht het niet lukken om het mee te nemen kun je het toch erna inhalen of inderdaad eventueel ervoor alvast uitpakken. En voor wie het wel lukt, meenemen en dan gezellig op je vakantie stekkie uitpakken - ook leuk! Zal vast loslopen xD

BUDGET hebben we het beter maar niet over WildDreams :') Budget ben ik al inderdaad ver gepasseerd hahaha. Al zit ik qua uitgaves wel ongeveer gelijk met vorig jaar dus dat is wel vergelijkbaar. Maar heb een pijnlijke beurs. Worth it though +:)+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:40

Budget???? Was da????? Ik had geen budget maar gewoon gekocht wat ik hoop dat mijn SS leuk vind

Ik moet nog beginnen met inpakken etc. Heb echt nog niks gedaan. Wel al papiet etc gekocht maar nog niks gedaan. Wil het denk ik volgend weekend gaan doen en dan ook vlak daarna verzenden. Ik ben echt van op het laatste moment normaal gesproken

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 21:04

Ik heb wel opgeschreven in m’n notities wat ik uitgegeven heb, vorig jaar ook gedaan. Maar da’s meer omdat ik dat soort dingen leuk vind om bij te houden. Maar ben wel blij om te zien dat het een beetje bij elkaar in de buurt zit, zodat ik qua totaal uitgaves wel voor tot nu toe beide lootjes een beetje hetzelfde heb gedaan. Al zijn deze bedragen niet perse leuk hahaha maar hee daarom juist zo vroeg lootjes getrokken zodat je het mooi kunt verdelen Als je wilt. Ik heb de uitgaves dus idd wel mooi kunnen spreiden. Ik heb qua duurdere/goedkopere dingen een mooie balans denk ik. Er zaten wat dingen tussen die kleinere prijsjes waren en ook weer een aantal wat duurdere dingen. Vooral gekeken naar afwisseling, diversiteit en wat ik dacht dat leuk zou zijn. Ik had overigens net zoals vorig jaar, ook alweer tig dingen gezien die ik ook zo nog had kunnen kopen maar ergens moest ik toch echt stoppen haha.

Siers83
GEFELICTEERD! Hopelijk heb je een leuke (dag) gehad? En met het verzenden. Je hebt tot 15nov dus op zich is dat nog wel even, maar ik snap dat je niet tot dan wilt wachten haha. Ik moet nu eerst even op de doos gaan focussen en dan kijken hoe het uitkomt met naar een post punt gaan dus nog geen idee wanneer ik daadwerkelijk ga versturen. Dat ga ik ook voor me houden natuurlijk, anders weet m’n lootje dadelijk al wie ik ben :') Zou wel wat zijn ja, dat ik het op die manier verklap _O-