Oeps, je knippert met je ogen en de tijd vliegt!
Citaat:
Waar wordt jouw hond echt gelukkig van? Of wat zijn dingen die jullie samen doen waar jullie echt van genieten?
Ollie is een echte scharrelaar, die vindt het heerlijk om op het gemakje een beetje rond te hobbelen en te snuffelen. Ze ligt bij mijn ouders ook graag op het balkon om uit te kijken over de tuin.
Winnie houdt van actie! Sjezen en racen, en het leven vieren.
Snacken doe ik ze ook altijd een plezier mee, wat dat betreft lijken ze op mij
Citaat:
Waarom hebben jullie voor de hond(en) of het ras/type (of rassen /types) gekozen wat je nu hebt en zou je ditzelfde ras/type hierna weer kiezen?
We kozen voor een tweede labrador omdat onze eerste labrador, Mabel, goed beviel. Daar zijn we in eerste instantie voor gevallen voor het snoetje, maar ook zeker het karakter. We hebben jaren een foto van een bruine labrador pup op het prikbord gehad voordat we überhaupt overwogen een hond te nemen. Ollie was een herplaatser en paste qua leeftijd en formaat mooi bij Mabel, die twee waren vanaf het begin echt een duo. Ik vind labradors echt leuk als ze een beetje normaal zijn, maar ik zie ze te vaak als die losgeslagen dikzakken en ik wilde voor een volgende hond ook wel iets meer drive en motivatie om te werken.
Winnie (gordon setter) kwam op mijn pad, dat stond niet helemaal op de planning. Of helemaal niet eigenlijk, ik stond op de wachtlijst voor een kortharige Schotse collie. Ze kwam via via op facebook voorbij en ik was eigenlijk op slag verliefd. Ik heb me verdiept in het ras, en wat ik wilde, een lekker veelzijdige hond die over het algemeen sociaal is naar andere honden en mensen, en ook een dag op de bank kan hangen, bleek ook prima te kunnen met een Gordon. En zulks geschiedde!
Hoewel ik haar echt schitterend vind, en Winnie ook steeds leuker ga vinden (de eerste periode was echt heel heftig) weet ik niet of ik nog een keer een Gordon wil. De gevoeligheid, maar ook de enorme loop-behoefte is voor mij echt flink schakelen na wat ik gewend ben van de labradors. Gelukkig heb ik nog even en hoef ik voorlopig ook nog geen keuze te maken voor een volgende hond, deze dames mogen nog heel wat jaren mee!
Citaat:
doen jullie buiten de secret santa nog iets voor de honden met kerst/sinterklaas
Jazeker! Ik heb dit jaar voor het eerst adventkalenders voor de honden, het dorp van Durk's Dogsnacks, en ik heb bij Boots & Paws op instagram de deluxe snack kalender, daar zit dan ook enrichment bij en een accessoire geloof ik.
Met kerst kook ik altijd uitgebreid voor mezelf, meestal een 3 gangen diner, en dan maak ik voor de honden ook een extra lekkere maaltijd klaar.
Ik heb in principe alles in huis, ik ga me buigen over het inpakken, en die hints knagen nog een beetje, daar moet ik nog wat inspiratie voor op gaan doen.
Kleine hondjes worden groot, vrijdag is Winnie 6 maanden oud. In gewicht is ze Ollie nu ook voorbij.