Secret Santa Surprise 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 21:57

Zertab schreef:
Toch heeft hij, ook al is het een vis, echt zijn eigen karakter en dat is zo grappig! Als ik in bed lig, zit hij altijd aan de zijkant te dobberen, zodat hij toch bij mij is. Als hij anderen ziet die hij niet kent, gaat hij in aanval modus (kieuwdeksels gaan open).
Ondanks dat het een vis is, ben ik toch gek op hem!

Vissen hebben ook zeker een persoonlijkheid!

Die van jou is wel een bijzondere soort zeg!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 22:04

Huisdierenspam!

Sjonnie had de carnavalskleding gevonden en uit de kast gehaald toen ik niet thuis was...
Ik kwam thuis en het leek of er een flamingo was geslacht..

Trof hem zo aan, de onschuld zelve.. :')

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 22:24

fransje23 schreef:
Zertab schreef:
Toch heeft hij, ook al is het een vis, echt zijn eigen karakter en dat is zo grappig! Als ik in bed lig, zit hij altijd aan de zijkant te dobberen, zodat hij toch bij mij is. Als hij anderen ziet die hij niet kent, gaat hij in aanval modus (kieuwdeksels gaan open).
Ondanks dat het een vis is, ben ik toch gek op hem!

Vissen hebben ook zeker een persoonlijkheid!

Die van jou is wel een bijzondere soort zeg!

Dat valt best mee! Je kan ze in elke aquariumzaak wel kopen :)
Alleen bij een hobby kweker betaal je niet de hoofdprijs en zijn ze (denk ik) wat gezonder dan als ze uit een reguliere winkel kopen.

Vandaar dat die van mij van de beurs komt :)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 23:32

Wat leuk om iedereen zijn beestenboel te zien <3

Onze 2 honden :
Afbeelding
Toen Aloy (de Beagle) nog een puppy was en je kon al snel zien wie de baas was :+

Helemaal op elkaar ingespeeld :')
Afbeelding

- De paarden zijn er teveel om te showen, maar ik heb wel een volgtopic op Bokt en op Facebook een pagina mocht mijn lootje daar nieuwsgierig naar zijn

- Glitters/nepsneeuw, maakt me allemaal niets uit

- Geurkaarsen gek op maar inmiddels een flinke voorraad die ik eerst op moet branden van mezelf, dus dit hoeft niet perse in mijn pakket.
Voetmaat 42 hier

boeflover

Re: Secret Santa Surprise 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 07:05

Afbeelding Ginny, dwerg pincher van 12
Afbeelding Pip, Schotse collie x labrador van 14
Afbeelding (Dikke)Dirk

Ik heb geen eisen aan de vulling. Zelf shop ik altijd lokaal, een van de leukste dingen aan SS vind ik om in winkels stappen waar je anders nooit komt. Maar mijn lootje is vrij om te kopen waar en wat ze zelf wilt, ik zal proberen wat tips en tops te geven, en dat ga je in eerdere topics ook al wat van vinden.

(Geur)kaarsen zijn een top hier, wij hebben in de winter meestal meerdere kaarsen aan staan.
Qua vulling geen eisen, de dieren hebben nog nooit geprobeerd om een vulling op te eten en ik heb een stofzuiger.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 07:07

Ooh zo leuk al die huisdieren foto's <3

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 07:22

Mijn tweeling, Arya & Sansi.
Afbeelding

En de kipjes. De 2 linkse zijn cochins, Brodiechicken en Taytay; de 2 rechtse zijn Wyandottes, Harlow en Rova.
Afbeelding

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 07:29

Liever geen glitters, wisten jullie dat het verkopen van glitters kleiner dan 5mm sinds een tijdje verboden is, dit omdat ze als microplastics het milieu behoorlijkkunnen belasten :o Verder alle vulling prima hoor, mar dus bij voorkeur wel met stofzuiger op te ruimen en een beetje milieu/dier vriendelijk....

Hier wat foto's van mijn zwarte vriendinnetje Roetje, inmiddels ruim 13 jaar oud..
De pony's hebben jullie al gezien in mijn voorstelpost, maar zal op een later tijdstip nog wel wat meer over ze vertellen.
Nu tijd voor een nieuwe werkweek, die is bij mij dit keer maar 4 dagen, daarna ben ik ruim 2 weken vrij, vakantie!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 08:01

Ik ben weer terug van vakantie, dus tijd om even weer bij te lezen :D

Thee is altijd lekker! Mokken en zeefjes liever niet die hebben wij genoeg.

Borrelpankjes zijn hier ook een top. Heerlijk buiten of binnen met een dekentje. Alleen liever geen alcoholische drankjes erbij want dat drink ik niet.

Spulletjes van Ali/temu/shein/action is voor mij geen probleem. Bestel er zelf ook wel eens wat. Liever geen 2dehands producten, die koop ik wel maar kies ik toch liever zelf uit. :o

Iets lekkers of speelgoed voor de dieren is altijd goed. Daar zijn ze altijd blij mee.

Zelfgemaakte dingen is ook zeker welkom. Ik ben niet creatief maar 2 jaar geleden bij de SS een prachtig acrylschilderij gekregen waar we nog steeds superblij mee zijn.

Mijn favoriete vakantiebestemming vind ik lastig. De Scandinavische landen vind ik geweldig maar de zon in Spanje is ook wel een favoriet haha.

Liever geen glitters i.v.m. katten en honden.

Volgens mij ben ik wel aardig bij zo. Vanaf nu lees ik wat meer mee! :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 08:12

Mijn lieve dames, Sil & Loki <3
Een lot uit de loterij. Toen ik op mezelf ging wonen, kwamen deze twee beschikbaar via een pagina voor herplaatsers. Perfecte timing, en wat een lieverds <3

Sil, de moeder van Loki. Heeft lang geduurd voordat ze de rust kon vinden om eventjes op schoot te liggen. Nog altijd blijft ze niet lang op schoot of bij je, maar ze eist wel aandacht op. En ik ben een wandelende lolly voor haar xD

Afbeelding

Loki, die dr naam eer aan doet en echte drakenstreken heeft. Weet ook heel goed wat ze wel en niet wil, maar kan ook heerlijk op schoot liggen. Ze komt ook gerust terug als ik even opgestaan ben!

Afbeelding

In hun favoriete plek, de krabpaal:

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 08:30

Prachtig <3

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 09:19

Voor mij aub geen vulling in de doos die rommel maakt of die ik een jaar later nog terugvind. :=

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 10:02

(Hier liever ook een glitters/rommel, wordt thuis niet echt gewaardeerd)

Wat een heerlijke dierenfoto's allemaal, prachtig!

Hier geen huisdieren, ik hoop dat er ooit een hond komt... begin binnenkort aan mijn nieuwe baan op fietsafstand, dus wellicht dat het in de toekomst wel goed mogelijk is.

Mijn paard heb ik 2 jaar geleden verkocht, daarna had ik echt het meest fantastische bijrijdpaard Ivy, maar helaas is zij in juni ook verkocht. Nu heb ik weer een ander bijrijdpaard, gezien zijn unieke naam zal ik die hier niet noemen, hij is wel een beetje een speciaaltje. Maar ik rij hem maar 1x in de week.

Toch nog even wat foto's van Ivy, want ze blijft de leukste
Afbeelding
Afbeelding

en mn huidige bijrijdpaard heb ik nog niet echt een fatsoenlijke foto van, hij is niet moeders mooiste, ook niet de liefste want soms heel chagrijnig, maar hij kan ook wel weer heel grappig zijn.
Afbeelding

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 10:21

Zo, ook weer bijgelezen over alle huisdieren :-)

En qua glitters denk ik dat het voor iedereen wel los loopt. Waarschijnlijk ieder kan zich wel inleven dat het zelf ook niet leuk is een smurfensnot te ontvangen bij wijze van, dus zal het versturen ervan ook wel loslopen denk ik dan. Maar misschien denk ik te simpel :P

En glitters kunnen ook in de vorm van inpakpapier, alhoewel die versie van de action een paar edities terug voor de santa's een uitdaging was _O-

Ik vind trouwens bakken erg leuk. Heb geen echte oven, wel een airfryer en vooral broodachtige soorten bak ik graag. Evenals ontbijtcakes en maak ook graag granola zelf, dus bakmeel of evt nootjes voor de granola zijn ook altijd welkom :-)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 10:31

Dan ook nog even mijn Kiko:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 10:59

Wat een prachtige hond neonlight

Bakken vind ik ook leuk, koken ook.
Zou ook echt niet zonder oven kunnen, die gebruik ik echt mega veel. We hebben er zelfs 2 :D
Eentje kan ook als stoomoven, maar die functie heb ik stom genoeg nog nooit gebruikt.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 11:51

Wauw, wat komen er veel foto's ineens voorbij van jullie dierenliefdes!

Ik sluit dan ook graag aan

Begin ik met mijn allerliefste vriendje Bobby, een terriërmix
Mijn schaduw, mijn aapje, mijn alles <3
Afbeelding

Afbeelding

Dan hebben we ook nog Sam, onze bordeauxdog. De grootste druif, heeft een energielevel om gek van te worden, is Oost-Indisch doof, ontzettend lomp, kan gelukkig ook lief zijn en vooral het maatje van mijn man. Ze gaat ook graag mee naar de zaak waar ze dan ook vaak te vinden is
Afbeelding

Afbeelding

En onze Noorse prinses in huis, Asta
Een enorme kwebbelkous, praat de hele dag tegen je. Ziet er lief uit, maar veranderd in karatekat zodra je iets van haar wil..
Afbeelding

Afbeelding

En mijn grootste vriendin, Zazoe
Een echt merrie in gedrag, maar ik kan ermee lezen en schrijven.
We zijn heel allround, ze vind alles leuk om te doen en ik hoop dat we samen bejaard mogen worden <3
Afbeelding

Afbeelding

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 12:43

Hoi luitjes, ik zal me ook even voorstellen. Hannah uit Friesland. Heb 4 miniatuurpaardjes en 2 katten. Voor de dieren heb ik alles, al zijn bontmuisjes altijd welkom. Ze krijgen allemaal speciaal voer dus daarvan kun je niets aan me kwijt. Geen cosmetica, badspul en dat soort dingen, vanwege allergie. Zelfgemaakte knuffels en andere spullen: van harte welkom. Tweedehands: van harte welkom. Ben dol op alles uit de jaren 50, 60 en 70. Iets anders heb ik ook niet in mijn huis dus s.v.p. geen moderne spullen voor in huis. Gekke dingen: helemaal welkom, gadgets ook. Eenhoornknuffels (een hele grote) ook welkom. Oude bloempotten met meisjeshoofden, oude Bambidingetjes: leuk ! Alcohol niet, ik drink niet. Tuinkabouters: leuk. Vogelbadje voor in de tuin: leuk, etc. Ouderwetse planten: leuk.

Veel noten op mijn zang: ja net als vorig jaar hihi, maar toen had ik ook een geweldig pakket dus het kan wel.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 12:44

Miccamaaike, ik wil ook niet zonder oven maar soms is het even niet anders.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 14:38

Gelukkig kunnen airfyers ook veel bakken tegenwoordig. (Sorry mijn opmerking was niet banketstaaf bedoeld... misschien niet helemaal handig verwoord.)

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 15:30

Ik heb even een heel stuk uit het SS 2023 topic gelezen voor de hints en inpaktips. Ik heb al een word bestandje aangemaakt met alle ideeën. Ik heb er zoveel zin in! Hoop dat ik iemand echt heel blij kan maken met een persoonlijk pakket.

Op de vraag van het favoriete land.. lastig ik heb al veel mooie plekken mogen zien wat zijn charmes heeft.

- Bonaire, fantastisch eiland om te duiken en een heerlijke relaxte sfeer. We kijken of we in november nog een last minute kunnen boeken.
- Egypte, land trekt mij niet, maar het koraal om te duiken is prachtig.
- Oostenrijk, land trekt mij niet, maar ik geniet enorm van de pistes in de winter.
- Italië, mooie natuur, maar ook mooie cultuursnuif plekjes.
- Tanzania stond dan op 1 denk ik. Wat ik daar gezien heb is denk ik tot nu toe wel het mooiste tot nu toe. We hebben prachtige natuur gezien, de wildlife is natuurlijk fantastisch en de cultuur en hoe alles gaat is bijzonder om te zien.

Verder weet ik niet of ik het al gezegd had maar borrelplankjes, I like! Lekkere fuet, een zacht of oud kaasje (geen blauwe/ schimmelkazen) stokjes met Aioli/ heksenkaas oid. Altijd goed!

En dan heb ik nog een gekke trek, ik ben echt dol op watermeloen! Alles wat er in die smaak te krijgen is kies ik dan ook als ik het tegenkom hoe chemisch de smaak ook is. Daarentegen vind ik de namaaksmaak van mango echt vreselijk.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 15:38

Wat is fuet?

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 15:42

foxy80 schreef:
Wat is fuet?

Dunne gedroogde Spaanse worst, echt zo lekker <3.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 16:09

Keizerin krijgt straks een pakket vol meloenen :+

Borrelplankjes zijn heerlijk, fuet ook... maar ik probeer te minderen dus een pakket vol lekkere dingen is misschien helaas niet het beste idee.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 17:01

Duur pakket om te verzenden, weet je wat watermeloenen wegen? :')