Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:25

Ik ben nog absoluut niet compleet, maar we hebben ook nog even.

Weekvraag:

Mijn ouders hebben altijd akita’s gehad en hebben mij toen ik 9 werd een shiba gekocht ‘ want dat past meer bij een jong kind.’
Gevolg was dat ik met de akita’s liep omdat ik weigerde met de shiba te lopen. Karakter botste enorm. _O-

Dus toen ik 16 werd en een eigen hond mocht uitkiezen werd dat uiteraard een akita. Een brindle, want die vind ik het mooiste.

Toen Olivia een jaar oud was heb ik me op de lijst laten zetten voor twee nieuwe akita’s. Rinoka kwam er na 5 jaar bij en de andere akita die vorige zomer bij me is gekomen was helaas ziek… dus nieuwe fokker gezocht om over x jaar een opvolger voor Olivia te hebben.

Na weken contact over wat ik een pup kon bieden en wat ik zocht kreeg ik om middernacht een hele hele gave puppy aangeboden en die ook meteen vanaf foto gekocht. Ik kwam aan de ontbijttafel met de mededeling dat we over 3 weken mijn nieuwe hond konden ophalen. _O- Dat is mijn toppertje nu.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 15:28

Hier zijn alle cadeautjes in huis maar ik wil nog iets zelf maken en dat moet vlak voor het pakket verstuurd wordt ivm houdbaarheid.
Moet alleen nog extra inpakpapier halen en ik denk weeeer een grotere doos om het te versturen :')
Gelukkig komen er genoeg pakketjes met de post deze tijd van het jaar dus keuze genoeg uit dozen :D

Het lastigste vind ik altijd de hints, dat moet ik nog doen dus…

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 17:40

Ik heb vanmiddag vast wat ingepakt en dat ging met een hoop gevloek waarna ik het heb opgegeven.

3 rollen inpakpapier van 3 verschillende winkels (action, boek voordeel winkel en solow) en allemaal scheurt 't onder m'n handen bij het vouwen van de zijkanten etc.... Alsof ze allemaal van mindere kwaliteit zijn dit jaar....

Iemand nog tips voor goed inpakpapier? Want anders wordt 't allemaal omwikkeld met ductape ofzo .

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 18:40

VillaNeusjes schreef:
Ik heb vanmiddag vast wat ingepakt en dat ging met een hoop gevloek waarna ik het heb opgegeven.

3 rollen inpakpapier van 3 verschillende winkels (action, boek voordeel winkel en solow) en allemaal scheurt 't onder m'n handen bij het vouwen van de zijkanten etc.... Alsof ze allemaal van mindere kwaliteit zijn dit jaar....

Iemand nog tips voor goed inpakpapier? Want anders wordt 't allemaal omwikkeld met ductape ofzo .

Ik haal het bij de hema.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 18:47

Nog een top voor ons: een (gepersonaliseerde) snoeppot voor meneer, liefst eentje die goed vacuum kan.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:22

Bo_Y schreef:
VillaNeusjes schreef:

Ik haal het bij de hema.

Dat is wel een goede, thanks.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 11:07

Hier al een heel eind op weg met de cadeautjes, maar nog niet klaar :D en nog even goed broeden op de hints weer...

Citaat:
Waarom hebben jullie voor de hond(en) of het ras/type (of rassen /types) gekozen wat je nu hebt en zou je ditzelfde ras/type hierna weer kiezen?

Ik had net bedacht dat ik wel weer een hondje zou willen (paar jaar absoluut niet gewild na het overlijden van m'n vorige hondje, want teveel verdriet) en toen keek ik bij stichtingen hoe dat in z'n werk ging etc.
En toen zag ik Bailey <3 exact dezelfde blik als mijn vorige hondje Donja. Kennis gaan maken (met een groep mensen en alle hondjes van de stichting tegelijk) en gelijk een klik. De meeste andere hondjes waren wat voorzichtig en zij dacht OMG MENSEN WOOHOO, met mag10 op schoot. Deed nog een bommetje op d'r vriendjes die bij een struik stonden te snuffelen. :')
Ik dacht, die zal vast iemand anders ook willen - maar nee. Misschien toch te druk := dus Bailey mocht met mij mee. :+: Nooit een seconde spijt van gehad, ze kwam ook op m'n pad in een pittige periode in m'n leven en ik heb zoveel steun aan haar gehad. Ze voelt precies aan bij mensen of er iets is en komt je dan echt troosten. Dit jaar was weer heftig door privé gebeurtenissen waardoor ik paniekaanvallen had en ook daar komt ze dan helpen. Ze gaat sinds kort mee naar m'n nieuwe baan en daar is ze inmiddels bekend als de emotional support hond. :D

Zou als er ooit een ander hondje (bij) komt zo weer voor een rescue gaan. <3

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:08

Ik kreeg vandaag een geweldig leuk kaartje... <3 weet alleen niet of het van deze Santa is, of van een van de andere twee waar ik aan meedoe :P

Santa: wil je aan de organisatie laten weten of dit kaartje van jou afkomstig is?

Afbeelding

Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 10:04

Ik heb inmiddels antwoord... het kaartje is niet van mijn Santa hier :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:05

Aan hoeveel secret santas doe jij mee dan _O- en niet deze en niet de gewone

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:07

Aan een SSS achter de schermen van Bokt, de grote en deze :D

CerosaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:26

Ik heb al twee hints mogen ontvangen van mijn santa. Het maakt me nog geen steek wijzer, misschien van het weekend eens voor gaan zitten :) !

En mijn pakket voor mijn lootje begint vorm te krijgen. Nog even langs de winkel deze week, en dan is het klaarmaken voor verzenden! Zo benieuwd of het in de smaak valt.. <3

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 13:50

Vandaag een deel ingepakt voor m'n SS. Mooie doos gevonden m, ben nu dus helemaal compleet. Hints heb ik ook, moet ze alleen nog even uitwerken.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:25

Ik moet nog ander pakpapier halen maar het regent continue en ik heb geen auto . Maar morgenochtend is het droog dus dan maar even naar de stad.

Damon26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:28

Hier ook druk bezig met de hints verzinnen.

Citaat:
Waarom hebben jullie voor de hond(en) of het ras/type (of rassen /types) gekozen wat je nu hebt en zou je ditzelfde ras/type hierna weer kiezen?

Ik wist dat als ik zelf een hond zou kunnen nemen dat ik heel graag een herder zou willen. Mijn voorkeur ging uit naar een langharige hond. De Zwitserse Witte Herder stond een tijdje op mijn lijstje maar het was toch niet helemaal wat ik zocht. Toen ik de Chodsky Pes (Boheemse herder) zag en me daarin ging verdiepen toen klopte het plaatje helemaal voor mij. Ik ben nog steeds heel blij met mijn keuze. Ik heb nog steeds goed contact met de fokker en we spreken regelmatig af (bij de fokker woont de moeder en het zusje van Novi).

Ik weet nog niet of ik hierna weer zou kiezen voor dit ras. Op dit moment ben ik niet bezig met een eventuele tweede hond en heb ik nog mijn beide handen vol aan Novi. }>

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 16:38

Ik heb voor mezelf en onze thuissituatie eerst een lijst gemaakt met alles wat ik echt niet wilde en een lijstje met punten waar ik wel water bij de wijn wilde doen. Wat ik echt niet wilde was een langharige hond (vachtonderhoud/trimmer), zwaarder dan 20 kilo (wil haar ten alle tijde zelf kunnen tillen), geen terrier (ligt me echt niet), geen hond bedoelt voor de jacht (gefokt jachtinstinct) en absoluut geen ras dat bol staat van de inteelt/lijnteelt/gezondheidsproblemen (geen designerras of doorgefokte hype). Kijkend naar onze thuissituatie (mijn vriend is chronisch ziek) zou het ook een ras moeten worden die een uitknop heeft/kan aanleren, niet te hyperactief in huis zou zijn en het fijn vond om met mij mee op stap/naar werk te kunnen. Daar kwam een lijstje met rassen uit. Ik zag hier op bokt toen een topic van KimD voorbij komen van haar Schotse herder Korthaar Dana die een nest zou krijgen en <3 <3 <3 dat ras ging gelijk op de lijst.

Ik liet toen de lijst aan mijn vriend zien en die vond de Kale Collie eigenlijk helemaal niet mooi om te zien maar ik was enthousiast (ook niet perse op uiterlijk moet ik bekennen) en had Kim gevraagd of ze nog een fokker wist waar ik bij langs zou mogen komen om te kijken of het wat voor ons was. Dit overigens alleen omdat Kim letterlijk aan de andere kant van Nederland woont en mijn partner die afstand niet kon afleggen (en ik het wel belangrijk vond dat juist hij meeging). Gelukkig wist ze een adres in Drenthe en daar werden wij hardstikke verliefd op de mama-to-be <3 We hebben toen de hele winter naar de livestream van Kim haar nest gekeken maar toch besloten dat en pupje daarvan een beetje te snel kwam. We hadden de fokker waar we geweest waren wel gevraagd om ons op de lijst te zetten voor een pupje van die prachtige teef die we ontmoet hadden. Die werd inderdaad drachtig begin 2022 en in maart werd Vesper geboren <3

Vesper voldoent 100% aan mijn dit-wil-ik-niet-lijst. Ze is kortharig dus geen trimmer nodig, uitgegroeid is ze rond de 19 kilo, geen terrier en geen jachtinstinct en gezondheid-wise heel fijn gefokt. Hoewel de langhaar heel populair geweest is en imo ook te flink mee is gefokt heeft de korthaar die status nooit gehad. Ze is fantastisch met mijn vriend en is altijd super voorzichtig geweest en niet druk in huis. Enige waar we wat water bij de wijn voor hebben moeten doen is dat ze flink vocaal kan zijn en dan ook echt heel schel kan blaffen :+ Gelukkig komt dat eigenlijk nooit in huis voor en heb ik er vooral mee te dealen op werk of tijdens training.

Ze had als pup ook best wel wagenziekte. Heel sneu en ik dacht bijna dat ik haar daarvoor weer moest opgeven want ze moest echt met mij mee naar werk kunnen om mijn partner te ontlasten. Gelukkig hadden we nog geen maand later alles onder controle en gaat ze nu graag mee in de auto.

Zou zeker graag weer voor dit ras/type kiezen na Ves. Mijn partner weet dat nog niet zo. Dat heeft niets te maken met het ras maar hij is zo op haar gesteld dat hij denkt het niet aan te kunnen als er weer een hond komt die op haar zou lijken :knuffel: Dus eigenlijk geen idee, we hopen dat Vesper gewoon heel heel oud mag worden bij ons <3

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 16:43

lor1_1984 schreef:
Weekvraag:

Dex is op mijn pad gekomen omdat ik op zoek was naar een 'waak'hond die goed met kinderen en allerlei dieren zou kunnen. Ik woonde toen op een pensionstalling en er was ingebroken waardoor ik me toch ook minder veilig voelde. Ik wou toen perse een herplaatser maar er was in de asiels in NL toen niets geschiktst te vinden. Via vriendin kwam ik erachter dat Dex nog in afwachting was van een nieuwe baas (eerdere was niet doorgegaan) en tja zien is verliefd worden... Hij was zo bang in de opvang waar hij zat met nog 20 andere honden bij iemand in huis en kwam daar echt niet uit de verf. Niemand vond hem leuk...helemaal zwart en half stompje als staart is toch een ding blijkbaar. Op papier is het een spaanse waterhond maar DNA onderzoek wees uit dat hij een kruising Aussie x Flatcoat is. Dat gaf ook direct veel herkenning met zijn gedrag. Het is echt mijn maatje voor het leven. Alleen een probleem, hij vond mannen verschrikkelijk dus dat was ook de uitdaging voor mijn vriend. Als de hond je leuk vind dan kunnen we daten anders begin ik er niet aan...en je raad het al Dex vond mijn vriend direct geweldig. :+:

Wolf tja aussies zijn altijd al mijn droomhond geweest. Tijdens een shiba wandeling kennis gemaakt met een bruine aus en daar had ik direct zo'n klik mee dat ik verkocht was. Natuurlijk goed ingelezen in het ras en besloten dat dat alleen kon als we de paarden thuis hadden en voldoende ruimte en tijd om zo een ras ook voldoende uitdaging en 'werk' te geven. De eerste twee jaar waren pittig, maar je krijgt er zoveel voor terug! <3 Wolf kwam een jaar eerder dan we eigenlijk gepland hadden maar soms komen ze dan toch eigenlijk op het juiste moment op je pad.

Volgende hond zou zeker weer een aussie zijn, mede als maatje voor Wolf als Dex er niet meer is maar dan komt er een teef. Wolf is niet zo makkelijk met andere reuen en met teven gaat het supergoed.
Al vind ik een golden of een schotse collie ook geweldig net als nova scotia's maar die laatste zijn voor mijn vriend te klein, die wou het liefste een kalf formaat hond.... We kijken straks naar wat er qua karakter het beste bij Wolf gaat passen, maar we hopen dat dat nog een aantal jaar niet nodig is.

Cadeautjes hier bijna allemaal binnen, evenals inpakpapier nadat ik tot de conclusie kwam dat ik alleen nog sinterklaas <:) papier in de kast had... haha
De Hints al wel over nagedacht maar dat vind ik ook wel lastig nog..maar ik presteer meestal goed onder druk dus dat komt wel goed ;)

De doos waar het in moet was nog wel even een ding...maar geloof dat ik nu eindelijk een passende doos heb gevonden. *\o/*

Hebben hier met de sneeuw de afgelopen dagen wel enorme pret gehad. Enige nadeel...de frisbee's lagen nog in het gras..en nu dus onder de sneeuw begraven. Niet meer terug te vinden natuurlijk. Hopelijk zien we ze morgen weer als alles gesmolten is. :+

CerosaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 22:06

Ik ontving gisteren nog een hint, en denk uitgevogeld te hebben wie onze secret Santa is! To be continued.. :D

Mona is in elk geval moe van haar denkwerk, zoals te zien :
Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 12:27

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 14:56

Gisteren heeft Struikeltje een uitmuntend behaald op de Chihuahua show in België. Ze had het super goed gedaan <3
En mijn zus heeft nog twee mooie foto’s van haar gemaakt **\O/**
(Ze is een hoop haar kwijtgeraakt met de vachtwissel, maar als het goed is komt dat weer terug :j )
Afbeelding
Afbeelding

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 18:45

Het is weer maandag dus tijd voor een vraag :)

Citaat:
doen jullie buiten de secret santa nog iets voor de honden met kerst/sinterklaas?

Volgens mij zijn er steeds meer webshops met kerstpakketten of adventskalenders voor de honden, super leuk!
Dus en omdat ik benieuwd wat anderen (en vooral ook mijn lootje :) ) voor hun honden kopen is het misschien ook leuk om zo wat reclame te maken voor kleine webshops

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:10

Citaat:
doen jullie buiten de secret santa nog iets voor de honden met kerst/sinterklaas?

Hier hebben ze elk een adventskalender gekregen en voor kerst zelf krijgen ze vaak wat lekkers en een nieuwe knuffel ofzo.
Soms ook iets nuttigs zoals een nieuwe halsband, een jasje/truitje, nieuw kussen etc.

Wanneer ik de jaarwisseling thuis ben koop ik wat extra lekkers, zodat ze tijdens het ergste geknal na de naturel oliebol, worst, kaas, stokbrood etc lekker kunnen knagen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:14

Wat een leuke vraag! En heel lief van je voor de webshops!

Citaat:

Fitz krijgt altijd een klein speeltje in de zak met Sinterklaas. We vieren dit bij mijn ouders met mijn broer&zus en hun kinderen. Fitz gedraagt zich altijd voorbeeldig maar hij is zo'n fan van uitpakken dat ik zorg dat er voor hem ook iets in zit. Vaak geef ik dan hetzelfde cadeautje aan de hond van mijn ouders, kunnen ze beide spelen :D Dit jaar krijgen ze een Double Snoop.

Met kerst doe ik voor het 3e jaar een kerstbox van Kwispel & Relax. Ze steekt altijd veel energie en liefde in de boxen, en ik steun haar winkeltje graag.
Afgelopen jaren had ik een Advent kalender van Durk's dogsnacks. Dit jaar eens niet omdat zijn snackkist nog zo vol zat. Uiteindelijk toch gezwicht voor de advents kalender van Rover (bij Kwispel & Relax) omdat die ontzettend uniek is binnen NL (en omdat ik de ruggengraat van een kwal heb).

Ik heb ook 2 jaar lang het kerstpakket van Ekowolf gekocht. Ook altijd een heel mooi pakket, maar dit keer echt te gek voor mij om ook nog te doen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 21:00

Alweer zo’n leuke vraag!

Bij ons thuis is er met Sinterklaas en kerst altijd wel iemand die cadeautjes heeft voor alle huisdieren. Het is zelfs zo dat de huisdieren vaak meer krijgen dan de baasjes. Vaak is het een klein speeltje of wat lekkers.

Adventkalenders voor de dieren vind ik zelf ook super leuk, maar die kleine van mij is al zo’n vreetzakje dat ik er zelf geen gekocht heb voor haar.

Het leukste kerst-ding wat ik ga doen vind ik de pom pawty kerst editie waar ik met haar naar toe ga. Het thema is foute kersttrui, en ik heb voor haar een super schattig pakje;
Afbeelding

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 21:37

KimD schreef:
Citaat:
BERICHT VOOR JESS_ASHLINN!

Santa moet zijn hulppowers vroeg inzetten dit jaar! :+ Jess_Ashlinn, voor jou zijn de volgende vragen gesteld!

Vragen:
- gebruik je of ben je geïnteresseerd in voerspeeltjes zoals kongs etc.
- zijn er kleuren die je graag of juist absoluut niet gebruikt voor diesel?
- hoeveel kg weegt diesel?

Door omstandigheden helaas niet eerder kunnen reageren, excuses daarvoor

Diesel vindt Kongs etc heel erg leuk. Ze moeten wel echt stevig zijn, anders sloopt meneer ze .

Kleuren maken ons niet uit, wij vinden alles leuk :D. Diesel weegt zo'n 55 kilo :)

Ik zal morgen even een aantal week vragen beantwoorden en meer inhoudelijk reageren