Secret Santa 2022/2023 Kippenhok

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 22:50

Ik heb de volgende tactiek:

Matje
Kop thee drinken en nog even bankhangen
Warmtedeken aanzetten en in bed ploffen

Heb je wel een goed matras? :(:)

boeflover

Re: Secret Santa 2022/2023 Kippenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:08

Heftig zo’n spijkermat denk ik! Al wel goede verhalen over gehoord maar ik kan me er weinig bij voorstellen dat het echt ontspant.

Wij zijn gisteren naar Gladiator II geweest, was helaas niet echt een topfilm. Niet zo’n heel sterk verhaal zoals bij deel I wel was en film deed me wat denken aan de Hunger Games (en ben niet zo van de fantasy). Maar goed alsnog leuk een avondje uit samen :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 11:12

Tot nu toe bevalt de spijkermat wel!

Date night is altijd leuk! <3

Wij zijn allebei ziek (geweest) deze week dus we gaan zometeen de boodschappenvoorraad aanvullen en een weekend rustig aan doen. Komende weken heb ik een vrij vol (reis)programma qua werk en ook wel wat sociale dingen op de planning, dus daarna ben ik wel toe aan vakantie. En verhip, die heb ik dan ook. :))

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 21:58

Nou, weekend is niet zo goed begonnen met die kou. :brr:
Kwam al verkleumd op de cursus aan, toen ik terug kwam helemaal.
Kiko en ik hebben vanmiddag lekker samen onder dekbedje op de bank gelegen om weer bij te komen.
Morgenavond naar concert van de harmonie, met meer lokale muzikanten, Night of the Proms. Veel zin in, is altijd ontzettend goed.

Concert van 2 jaar geleden, thema was toen Nederlandse muziek, maar super gevarieerd dus. En sommige nummers beter dan het origineel.
Die met die witte haren voor de dirigent, eerste klarinettist (concertmeester), dat is mijn vader.

Ik ga gezellig met mijn moeder en mijn neef en nicht (kinderen van mijn broer, inmiddels 24 en 21).

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 22:13

Wat bijzonder Neonlight dat je zo'n muzikale vader hebt. Bespeel je zelf ook een instrument?

Beterschap Roos.

Ik hang lekker met de poezen op de bank. Pittige werkweek gehad, dus ik doe niets meer vanavond.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 22:22

Hele familie was muzikaal, mijn vader heeft 3 broers en dat zijn ook allemaal goede muzikanten. Zijn oudste broer heeft ook conservatorium gedaan en was een dirigent. Helaas is bij die generatie wel wat blijven steken. Alleen de dochters van zijn jongste broer zijn goede muzikanten (maar die zijn overal goed in, zeer hoogbegaafd en blonken ook uit in sport, de goede genen waren duidelijk niet netjes verdeeld over de familie _O-).
Ik heb toen ik een jaar of 7 was een jaar muziekles bij de harmonie gehad en zoals iedereen daar begonnen met blokfluit. Ik ben niet gepushd om door te gaan, zegt denk ik genoeg. :') Mijn oudere broer heeft na dat jaar nog een aantal jaar trompet gespeeld, ik denk niet dat ze zoiets erbij in huis wilden. _O-

Heb later nog wel basgitaar in een band gespeeld.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 13:05

Wat leuk is dat, Neon! Ik heb vrij lang dwarsfluit gespeeld in m'n jeugd en ben ook wel eens naar de echte Night of the Proms geweest.

Hebben jullie al veel geshopt voor Black Friday? Ik had een lijstje en ben al een heel eind. Ik wacht alleen nog op m'n badkamer aanbiedingen, daar kan ik echt mooi geld mee besparen als daar korting op is. :+

Ik heb niet goed geslapen, dus ben zo duf als een konijn. Vriend gaat straks even aan de wandel maar met mijn duffe hoofd hou ik zijn tempo niet bij. Lees: hij is ruim 1.90m en ik red de 1.60m nog niet. Zijn benen komen haast tot mijn voorgevel. :+
Ik ga dan maar lekker wat pielen in huis. Ik kook vanavond lasagne, normaliter kookt hij vaak. Dus ik ga de lasagne maar vast voorbereiden zodat die straks zo de oven in kan, en ik heb een bijzonder recept voor een cake gevonden die ik wil uitproberen. :)) benieuwd of dat wat wordt maar het proberen waard.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:01

Ik ben lang geleden ook een paar keer naar de grote Night of the Proms geweest, in Antwerpen met mijn moeder. Mooiste optreden wat ik heb gezien was Sinead o'Connor met Troy. <3
Ik ga boerenkoolstamp maken voor vanavond. :9

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 15:56

Ik mocht toen John Miles aanschouwen ("music was my first love") en Ace of Base ("allll that she wants, is another baby... :)ddd" ), ik weet het nog zo goed maar volgens mij is het twintig jaar geleden. :') ook in het Sportpaleis. Man. Twintig jaar. Ik word oud. :+

Boerenkool, lekker! Dat heb ik van de week ook gemaakt. En gisteren ook weer meegenomen bij de Aldi. De aardappelen waren in de aanbieding, 10kg voor 4 nog wat dus we moeten aan de bak. (of kook, stamp..)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 16:22

John Miles is mister Night of the Proms, is er altijd bij. Misschien tegenwoordig niet meer, maar vroeger in iedere editie.
Jij bent dan in 2005 geweest, ik in 2004 en 2008.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 16:53

Ik weet vrij zeker dat ie er niet meer bij is, fysiek. := hij is een aantal jaar geleden overleden. Maar mwohh dat was mooi he met al die lichtjes. <3

2005. Zie je wel, bijna 20 jaar. Mensenkinderen..

M'n cake is trouwens mislukt. :+ we moeten eigenlijk echt een nieuwe oven, deze is en al oud en versleten en de temperatuur en tijd is niet heel betrouwbaar. Iemand stukje zwarte cake?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 17:57

Dan zal ie er tegenwoordig wel niet meer bij zijn. :')

Staat een nieuwe oven ook op je BF wishlist? Ik heb vorig jaar voor het eerst iets met BF gekocht, Muck boots voor mijn man. Heb wel iets wat ik wil hebben, Ariat laarzen, maar ik twijfel nog. Degene die ik wil hebben normale wijdte en mijn kuiten zijn daar eigenlijk te dik voor. Zijn wel met veter dus te verstellen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 18:13

Nee, op zich is mijn vriend altijd zo van "als het het nog doet, dan doet het het nog". Kon wel familie zijn van Cruyff met z'n nuchtere benadering. Ik heb meegedaan met een quiz van m'n werk waar ik extra duurzaamheidsbudget mee kan winnen dus eigenlijk hoop ik met een van de prijzen er vandoor te gaan, dan kunnen we daarvan een nieuwe oven kopen. :))

Lastig is dat he met laarzen..zeker van Ariat, duur zat, dan moet het eigenlijk vanaf het begin goed zitten.

Met BF koop ik altijd een jaarvoorraad verzorgingsproducten zoals shampoo, conditioner, scheermesjes, wasmiddel, vaatwastabletten etc.. ik wilde nog nieuwe oorbellen en die zijn net binnen, en die vind ik zo mooi dat ik er eigenlijk nog een aantal soortgelijke van wil. :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 18:55

Heb al een jaarvoorraad zeep spul staan. Af en toe heeft de Plus goede aanbiedingen met 60% korting en dan sla ik wasmiddel en vaatwastabletten in. Bad en douche is Rituals en doet niet mee, qua shampoo gebruik ik Dove en die is lastig te krijgen. Laatst dus ook een jaarvoorraad online besteld.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 10:18

Ik vind jullie beiden muzikaal. Ik moest tijdens mijn opleiding blokfluiten, daar is het bij gebleven. Al had ik graag goed piano kunnen spelen, vind ik gewoon tof.

Boerenkoolstamppot is altijd goed, hebben wij van de week ook gegeten. Lasagne lust mijn vriend niet, dus helaas eten we dat nooit. Balen van je cake Roos, tijd voor een nieuwe oven.

Mijn BF aankoop is dit jaar een onderdeken voor Sakyr, hij was fris onder de 100grams die hij op had.

Wat een harde wind en regen is er nog steeds. Wilde lekker gaan wandelen met Sakyr, maar vind er niets aan buiten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:24

Het is wel een stuk zachter dan eerder, ik liep naar de winkel voor inpakpapier en dacht "verhip, het is haast warm!"

Ik heb al m'n cadeaus al ingepakt! Ik ben daar toch zo slecht in. :o ik heb het de komende weken vrij druk met werk en sociale dingen, dus ik dacht hey ho let's go. :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:31

Night of the Proms was fantastisch! Mooi veelzijdig repertoire, en 1 zangeres die echt fantastisch kan zingen, wat nu net de grootste amateur van de 9 zangers/zangeressen is. Heeft 2 moeilijke nummers loepzuiver gezongen, Don't cry for me Argentina en Hijo de la Luna.

Deze ochtend aan het inpakken geweest, alle kadootjes voor beide SS waar ik aan mee doe zijn ingepakt. Moet alleen van eentje nog het laatste aan de hint doen en die in de doos doen, en dan is het klaar, op de kaart na.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:47

Goed bezig met inpakken jullie!

Prachtige nummers, knap dat een 'amateur' ze zo mooi zong.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:48

Wat fanatiek, zondag is inpakdag. :))

Klinkt als een fijne avond! <3

Ik moet straks ook nog inpakken maar dan een ander soort inpakken, m'n tas. :') morgen en overmorgen ben ik op pad voor werk, moet dan 2 dagen achter elkaar in het midden van het land zijn dus heb een geniale aanbieding van Fletcher geboekt om te voorkomen dat ik maandagavond rond 8en 2 uur terug naar huis moet en de dag erna een uur en drie kwartier dezelfde kant op in de ochtend.

Ik krijg stiekem ook al zin om m'n tas voor de vakantie in te pakken. Dat is écht al te vroeg. Plus de tas die ik leen van een vriendin ligt nog bij haar thuis. :D :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 10:46

Hoe is het hier allemaal? Hebben we al zin in de santaperiode? :))
Iemand nog roddels?

Ik ben af aan het tellen voor de vakantie. Twee megadrukke dagen gehad en ben er nog moe van. :)) en m'n vrije vrijdag vervalt deze keer omdat ik cursus heb. Gewoon blijven ademen zeker? :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 12:21

Ja, gewoon blijven ademen. :j
Wanneer vertrek je op vakantie?

Ik heb vrij relaxte dagen momenteel, op het moment is het niet heel druk op het werk. Moet zo dadelijk naar een vakbondsmeeting (ben kaderlid), kijk daar al naar uit. Begint ook altijd met een lekkere lunch.

En het kan er bij mij nog niet in dat het al bijna zover is, over 8 dagen al Sinterklaas en dan vangt de kerstperiode ook echt aan.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 19:51

Lekker van je rustige dagen! <3

Nou ik kan iig al aftellen, binnen nu en een maand ben ik lekker bruin en hopelijk goed opgeladen. 8-)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 19:52

Lekker bezig Roosch. En aftellen naar een vakantie is altijd een lekker vooruitzicht.

Neonlight ook een rustige dag, ook wel eens lekker.

Mijn klas was vrij onstuimig vandaag, maar niet gek met hele dag regen en niet buiten kunnen spelen. :=

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 20:21

Heerlijk vakantie!! Daar ben ik met dit weer ook wel aan toe. :+

Lekker rustige dagen is ook lekker Neonlight! Er komen nog genoeg drukke dagen aan.

Phoe drukke kinderen Marleen. Ik heb respect voor je en doe het je niet na!

Ik heb andere 'problemen'. Keuze stress door black friday. _O- Ik weet niet welke maat deken ik moet bestellen voor mijn paard. Wil eigenlijk geen 2 dekens bestellen want dat vind ik sund met terug sturen. 190 komen haar billetjes onderuit en 195 net iets te lang bij de staart.. ze zeggen dat kleiner minder erg is maar vind die billen eronder uit geen pretje eigenlijk. Neig nu toch naar de 195 maar dit is wel weer een ander model van Bucas. Ze heeft nu een 195 Freedom op en dit word een Atlantic. Keuzessss.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 20:23

Oh ja daar zou ik ook zenuwen van krijgen! Ik heb er geen verstand van, sorry.

Ik ga wel vrijdag m'n badkamerspullen aanschaffen. Supernetjes van het bedrijf, ik had contact met ze deze week want het leek alsof de korting die ze beloofden op de homepage niet toegepast werd. Had ik het verkeerd gezien, moest er een logo bijstaan als er korting op was. Dus ik contact met ze via WhatsApp, fluisterde hij/zij mij toe dat ik even moest wachten tot vrijdag want dat er dan wel korting op zat. Al is het maar tien procent, dat scheelt onwijs op dat bedrag dus ik was blij met het contact!