Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RoosDeG

Re: Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 18:42

Heel veel beterschap voor Hoax en Fietje!

Leuk kaartje SuuSw!

StonedRomy, mooie resultaten!

Nala, wat een leuke kerst auto weer!

Mandarijn, leuk zo naar de dierentuin!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 19:43

Excuus Santa, ik ben niet zo heel actief. Maar onwijs druk geweest, en ook nog ziek. 

Heleboel mooie foto’s voorbij zien komen, de Halloween foto’s waren ook echt heel tof! En veel beterschap voor Hoax en Fietje!

Citaat:
Wat staat er op jouw bucketlist om ooit te gaan doen met jouw hond(en)?

Geen echte bucketlist. Maar ik zou vooral ‘dé activiteit’ voor ons willen vinden. Door haar heupen zijn er veel dingen die ze niet mag, maar als het te traag is vind ze het ook al snel niet leuk. Ik wil graag gaan speuren maar ook iets als dagsurvival wat we echt samen actief kunnen doen lijkt me heel tof. 

Citaat:
Waar slaapt je hond? Overdag en 's nachts dezelfde plek?

Overdag slaapt ze meestal op haar kussen bij de bank en als ze echt heel moe is dan gaat ze in haar bench liggen. Maar die willen we eigelijk weg doen, ze zit er al nooit vast in. Het enige is dat het echt haar plekje is en dat ze er altijd in gaat liggen als ze echt moe is. Jullie toevallig nog tips of ideeën voor iets wat wel een beetje bench achtig is maar wat mooier in huis staat? 

Citaat:
Waar word jouw hond echt gelukkig van? Of wat zijn dingen die jullie samen doen waar jullie echt van genieten?

Jady is altijd blij als ze ergens mee naartoe mag. We zijn vorig weekend een weekendje naar Ameland geweest, en je merkte dat ze het echt heel leuk vond dat we zo’n weekend ook vooral met haar bezig zijn geweest. Daarvoor zijn we ook nog een weekendje naar de Ardennen geweest, dat vond ze ook geweldig. Huisje met een grote tuin erbij, en haar beste vriend was ook nog mee.

Verder wordt ze altijd mega blij van andere honden, etenstijd en als wij heeeeel blij zijn als ze iets goed doet :’) 

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:50

Weekvraag:
Waarom hebben jullie voor de hond(en) of het ras/type (of rassen /types) gekozen wat je nu hebt en zou je ditzelfde ras/type hierna weer kiezen?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 16:00

lor1_1984 schreef:
Weekvraag:
Waarom hebben jullie voor de hond(en) of het ras/type (of rassen /types) gekozen wat je nu hebt en zou je ditzelfde ras/type hierna weer kiezen?

Das een goeie!

Cody hebben we echt als kuddebewaker gekocht. Een werkhond dus. ondanks dat hij zo ontzettend lief is blijft het oerinstinct er inzitten dus zelfs vrienden durven niet zomaar bij ons het erf op komen wandelen :+
sowieso dat er in de toekomst nog een kangal gaat komen <3

Pipa was echt op gevoel gekomen. Ondanks dat de man echt helemaal gek op haar is weten we nu al dat we nooit meer een shiba zullen nemen.

Net als Floki, ook een hondje op gevoel. En ondanks dat we heel veel van onze kleine vriendjes houden gaan we zelf geen chihuahua meer nemen.

Wat we wel willen id toekomst is weer meer een hond waar je iets mee kunt gaan doen. maar ook het formaat wat je nog ergens mee naar toe kan nemen. Een kangal is niet praktisch en is veel meer op zijn gemak thuis (mee een dagje weg geeft enorm veel stress bij hem). Dus een formaat border collie, duitse herder zal onze volgende hond wel worden.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 16:01

lor1_1984 schreef:
Weekvraag:

Leuke vraag! Het nest van Ax kwam per toeval op ons pad, omdat het van de buren van het toenmalige werk van mijn verloofde was. Ik zou hierna zeker weer een duitse herder willen, maar heb eigenlijk geen enkel ras dat ik puur op basis van het ras niet zou willen. Behalve dan de echte iniminis die bij wijze van spreken in mijn schoen zouden passen :')

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 16:01

Citaat:

Deels een bewuste keuze, deels een gelukje. De bewuste keuze voor een actieve, sportieve hond. Ik ga er graag op uit in de natuur, en met een maatje aan mijn zijde is dat natuurlijk nóg leuker.
Wat ik heel fijn vind, is dat ik Mona, in het geval van nood, nog kan optillen. Ze is met haar 17KG een kleine Aus, haar ouders zijn beide een stuk groter. Toch vind ik dit ontzettend fijn, want met mijn angst voor liften is het handig om haar op een roltrap op te kunnen tillen.

Het gelukje was, dat ik via vrienden met de australian shepherd in aanraking ben gekomen. Ik kwam al langere tijd twee keer in de week bij de fokker van Mona thuis, om haar te helpen met de verzorging en een grote uitlaat ronde. Toen zij mij vertelde, dat ze een nestje op de planning had staan, was ik natuurlijk gelijk geïnteresseerd.

Mona heeft alle positieve eigenschappen die ik zoek in een hond. Over een volgende hond heb ik nooit nagedacht, maar mijn 'wensenlijstje', zijnde een actieve hond in een niet al te groot jasje, is onveranderd.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 16:05

Citaat:

Fitz is onze eerste eigen hond en we hadden meerdere rassen die ons aanspraken. We zijn zelf actief; houden van lange wandelingen, zijn 5x per week op stal, gaan graag kamperen en naar de bergen. Kortom: we wilden een actieve hond.
Ook niet te klein, maar zeker niet te groot. Ik kende een aantal Aussies en kende ze vooral als immens loyaal maar ook pittig qua karakter. Dat maakte me dus nog wel twijfelachtig.
We twijfelden ook nog over de Finse Lap, maar het vocale waar ze om bekend staan hield ons tegen. En uiteindelijk ging onze voorkeur toch het meeste uit naar rasgroep 1 omdat ik jachtinstinct een lastig iets vond. De cocker van mijn ouders kon bijvoorbeeld nooit los en dat vond ik toch een ding.
We hebben ongeveer 2 jaar over de beslissing gedaan maar uiteindelijk ging het ineens snel toen we in aanmerking kwamen voor een pup.
Fitz past perfect in ons plaatje, is ook niet te pittig qua karakter. Gewoon een blij ei en lekker trainbaar.
We willen er in de toekomst graag een hond bij maar of dat weer een Aus wordt weten we nog niet. In ieder geval iets dat qua formaat niet te ver van hem af staat. Ik zou dan wel wederom naar ouderdieren zoeken die net als Fitz wat meer mellow zijn qua karakter. Uiteindelijk is het bij mij geen werkhond en dat gaan ze ook niet worden (wel lekker actief dus).

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 16:13

lor1_1984 schreef:
Weekvraag:

Ik zal hem zelf uiteraard ook beantwoorden. :D
Ik heb zelf niet bewust voor een Shih Tzu of Keeshond gekozen.

Mahdutje zag ik voorbijkomen op facebook en na een mailtje en vervolgens belletje met de bemiddelaar bleek hij op zijn leeftijd en achteraf de gezondheid na alles te zijn wat ik op mijn wensen en eisenlijst had staan:
2-8 jaar oud (hij was 9,5 maand)
Vriendelijk naar mensen
Zindelijk in huis
Kon even alleen zijn
Geschikt voor lekker in en om huis rommelen op slechte dagen maar ook om recreatief mee bezig te gaan
Vriendelijk naar katten en andere honden
Stabiel karakter
Mocht nog wat werk in zitten
Gezond in de basis

Dit was trouwens de foto die me deed terugscrollen, iets in die blik trok me enorm aan:
Afbeelding

Dívka is een voormalige oppashond die een nieuw huisje zocht ivm veranderde omstandigheden vd toenmalige eigenaar.
Ze was compleet ontheemd was en ik had wsl een andere keuze gemaakt als ik toen ten volle had beseft wat een werk daarin zou gaan zitten. :o
Ik ben dol op haar maar we zijn niet de best passende combinatie zegmaar en door keihard werken zijn we uiteindelijk veel verder gekomen dan ik toen had durven dromen, maar bij een andere, beter passende baas was ze in de helft vd tijd veel verder gekomen dan ze nu is.
Desondanks geen spijt hoor, ze is mijn kleine meissie. <3

Voor Joep (Roemeense stichtinghond) werd een oppasadres gezocht en ik heb daarop gereageerd dat ik daar wel voor open stond mits Dívka hem op zijn minst oké vond.
Afgesproken in het park, honden op het losloopveld gegooid en dat was eigenlijk binnen 2 minuten al duidelijk:
Joep was goedgekeurd. *\o/*
Toen nog een paar uurtjes op proef bij mij thuis om te zien hoe dat ging en dat was zo'n succes dat Joep hier inmiddels alweer 14 maanden meerdere dagen per week rondloopt.
Hij en Mahdutje zijn 'brothers from other mothers' en ook met Dívka gaat het steeds beter, ze hebben een paar keer een klein akkefietje gehad.
Letterlijk dat Dívka zijn knaagje probeerde te jatten en hij dan een snauw gaf wat zij weer als enorm drama opvatte. :+
Maar als ze dat weer te boven is ligt ze weer lekker tegen hem aan, loopt ze regelmatig nog net niet strak naast hem met uitlaten etc.

Komt er hierna weer een Shih Tzu, Keesje of Roemeense oppashond?
Oppashond vast wel, of dat een Roemeen is zien we dan wel.
Shih Tzu is een dikke nee, ik ben knettergek met Mahdutje maar het is gewoon geen gezond gebouwd ras en ik wil in de toekomst zoveel mogelijk kans op een gezonde hond, waarbij ook de bouw functioneel is etc.
Een Keesje maakt zeker kans, wel bij een goede fokker vandaan omdat daar toch wat stabielere karaktertjes uit komen (Dívka is een broodfokje, wsl uit oost Europa).

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 16:32

lor1_1984 schreef:
Weekvraag:

Leuke vraag!

Saar was onze eerste hond. We wilden een middenmaatje hond en een die ook qua trainen/werk leuk mee kan doen. Een toller, aus en stabij kwamen voorbij. Aus leek ons te veel. Dus toller en stabij. Stabij hadden wij vroeger thuis. Dus werd het een stabij.

Na een paar jaar wilde we een 2e hond. Dus op de lijst voor een bruine stabij teef. Ik wilde een aus, maar mijn man vindt ze te druk.Na 2,5 jaar wachten waren we in dec 2022 aan de beurt. Maar na 2,5 week ging het nest dood aan een maagdarminfectie. Onze trainer heeft aussies en ook hele fijne werkhonden. Mijn zus heeft daar een nakomeling van. Dus toen Piper in 2023 pups kreeg daar 1 van gekocht. Dus had ik mijn baby-aus. Die is nu 18mnd en een super leuke hond. Lekker in het werk en thuis uit en rustig.

Afbeelding

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 16:46

lor1_1984 schreef:
Weekvraag:

Bij het asiel eigenlijk onze eisen aangegeven en hun laten 'kiezen', toevallig wel het ras waar onze voorkeur al lichtjes naar uit ging :o

Vroeger heb ik bij mijn ouders ook een lab gehad en dat was echt mijn allerbeste vriend, ik kan er nu nog om huilen dat hij er niet meer is. Hetzelfde ras zouden we de volgende keer ook zeker weer kiezen, of een andere retriever.

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 16:51

Hele leuke vraag! Als kind altijd heel veel honden van andere mensen uitgelaten: cocker, beagle, labrador en toller o.a. ik was al vrij jong uren met ze aan het lopen en genoot daar enorm van. Uiteindelijk met studie etc is dit verwaterd en jaren niks met honden gedaan tot mijn broertje in 2021 een hond kocht. Eén oude liefde werd weer gewekt en ik liep zoveel als ik kon met hem.
Een hond voor onszelf zat er door lange werkdagen niet in maar toen mijn nichtje haar border collie wilde herplaatsen omdat zij hem niet kon bieden wat hij nodig had, besloten we hem in de weekenden in huis te nemen. Dit beviel heel erg goed en inmiddels is hij 5/6 dagen bij ons (werk inmiddels ook zo veranderd dat dat mogelijk is) en op lange werkdagen van ons is hij bij mijn nichtje. De keuze qua ras is dus helemaal niet bewust maar kon eigenlijk niet beter passen: we zijn allebei graag in beweging, houden van nieuwe dingen en moeten allebei verplicht worden om soms rust te nemen haha.een actieve hond in een bescheiden maatje is dus absoluut wat een volgende hond ook weer zal moeten hebben

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 17:20

lor1_1984 schreef:
Weekvraag:

Wij hadden voor Odin nog nooit van een kortharige Schotse collie gehoord :')
Toen wij het hadden over het nemen van een hond wilde ik een corgi. Want ik wilde niet een te kleine hond, maar ook niet groter/zwaarder dan een labrador. Mijn vriend wilde het aller liefst een Maltees leeuwtje of een boomer of iets in die trant want die had hij vroeger. Al vond hij een border collie ook erg leuk.
Uiteindelijk via via bij KimD uitgekomen en gaan lezen over het ras. We zijn daar toen geweest voor een wandeling en waren eigenlijk meteen verliefd. Actieve honden maar ook even blij met lekker bij je op de bank te liggen.
Wij zijn redelijk actief met wandelen, dingen ondernemen etc. Dus uiteindelijk besloten dat een iets grotere hond ten opzichte van een corgi/maltese waarschijnlijk nu beter paste. En ik denk nog steeds dat we een goede keus hebben gemaakt. Hij kan heerlijk actief zijn en wilt graag, maar is in huis rustig.
Maar stiekem heb ik ooit nog wel de wens voor een corgi :')

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:32

lor1_1984 schreef:
Weekvraag:

Gimli is dus een kruising shi tzu x Boerenfox.
Wij wilde een klein hondje wat tzt mee kon op de motor.
Maar eerlijk is eerlijk, ik zou nooit meer een boerenfox of kruising hiermee willen.
Is een super lief dier, maar je merkt de jachtdrive bij hem enorm en het gruwelijke eigenwijze is ook zeer aanwezig :') daarnaast is het net een duracel konijn en het waken is op het irritante af.

Nou denk ik wel dat Gimli onze laatste hond gaat zijn, want hoe leuk het ook is, vind ik het soms ook wel benauwend om altijd rekening te moeten houden met.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:45

We hebben onze honden gekozen vanwege het formaat (klein, 4 en 12 kilo) en het karakter.... vroeger had ik alleen een 2-wielige scooter, dus de honden moesten in een rugzak/buikzak mee kunnen... :) Inmiddels heb ik een 45km-auto, dan gaat het een stuk makkelijker :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 20:03

love_mandy schreef:
lor1_1984 schreef:
Weekvraag:

Wij hadden voor Odin nog nooit van een kortharige Schotse collie gehoord :')
Toen wij het hadden over het nemen van een hond wilde ik een corgi. Want ik wilde niet een te kleine hond, maar ook niet groter/zwaarder dan een labrador. Mijn vriend wilde het aller liefst een Maltees leeuwtje of een boomer of iets in die trant want die had hij vroeger. Al vond hij een border collie ook erg leuk.
Uiteindelijk via via bij KimD uitgekomen en gaan lezen over het ras. We zijn daar toen geweest voor een wandeling en waren eigenlijk meteen verliefd. Actieve honden maar ook even blij met lekker bij je op de bank te liggen.
Wij zijn redelijk actief met wandelen, dingen ondernemen etc. Dus uiteindelijk besloten dat een iets grotere hond ten opzichte van een corgi/maltese waarschijnlijk nu beter paste. En ik denk nog steeds dat we een goede keus hebben gemaakt. Hij kan heerlijk actief zijn en wilt graag, maar is in huis rustig.
Maar stiekem heb ik ooit nog wel de wens voor een corgi :')

<<)
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 20:14

Leuk al die antwoorden tot nu toe al! :D
lor1_1984 schreef:
Weekvraag:

Hier heel bewust voor een cardigan gegaan, en ik kan me geen leven zonder voorstellen :))
Ik ben opgegroeid met een labrador, en juist omdat ik zo op hem gesteld was wilde ik een ander ras toen hij was overleden. Ik was bang dingen te gaan vergelijken. Dus ik heb toen bewust gezocht naar een ras wat bij mij zou passen. Ik zocht actief, met een uitknop, niet te groot ivm (kinder)coaching, maar toch wel het karakter van een grote hond. Rasgroep 1 sprak me het meest aan ook qua karakters die ik daar in voorbij zag komen. Na veel onderzoek kwam ik bij de cardigan welsh corgi uit, en na het ontmoeten van deze honden wist ik het zeker :D
En na een aantal jaren mee te draaien in het ras en dingen er omheen zou zonder twijfel mijn tweede hond ook weer een cardigan zijn :j

Afbeelding

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 20:21

Fietje was niet gepland... Die was op dezelfde vlucht als de pup van m'n moeder en de nieuwe baasjes zeiden echt 2 dagen ervoor af.. Maar ze stond al geboekt dus boden we aan haar te fosteren zodat ze eerst rustig kon acclimatiseren. Ze is een rescue van Cyprus en er zit teckel en Jack Russel in. Ze was 15 weken en ik was verkocht toen ik d'r in m'n armen had. Dikke foster fail.

Hoax is wel heel bewust gekozen... M'n vorige assistentiehond was een sheltie. En ik werd echt gestoord van de hoeveelheid mensen die ongevraagd aan mijn "mini -lassie" zaten. Niet grappig als je even snel een boodschap wilt doen en je er een half uur langer over doet door zulk volk. Op een gegeven moment helpt het "ze bedoelen 't goed" ook niet meer. Als ze 't goed bedoelden dan bleven ze van m af

Daarnaast belande ik in een rolstoel en was een maatje groter ook handiger voor ADL taken. Ik wilde wel weer uit de herder groep omdat die gewoon synchroon lopen met m'n hersenfrequentie..

En dan ga je aftikken.
Groter ras.
Korthaar (ik kan geen poepbroek meer zien na Aedan z'n ontlasting problemen. Standaard billendoekjes mee etc)
Geen Duitser, die vind ik te ongezond (elke Duitser die ik ken, en dat zijn er best veel heeft gezondheidsproblemen)
De Zwitserse witte herder is te nerveus naar mijn smaak
Geen ruwhaar want textuur dingetje icm m'n autisme (daarom ook geen poodle of doodle mix)
Geen Mechelsche want die zijn echt veel te fel.

Nja uiteindelijk kwam ik uit op de Hollandse herder. Veel onderzoek gedaan via vereniging en fb groepen en uiteindelijk kennis gemaakt met een fokker die huiselijke lijnen fokte en met haar honden nog voor de dekking en ik was verkocht. Z'n moeder is bijv therapie hond en z'n zus is geen officiële hulphond maar functioneerde wel als zijnde zo voor haar blinde baasje.
Nu ken ik door m'n achtergrond best wat rassen maar de Hollanders ( en mechelaars) zijn echt een vak apart. Heel zelfstandig, ontzettend groot probleemoplossend vermogen. Knettergek. En ik denk dat 90% van hond houdend Nederland er niet mee kan communiceren zo anders werken ze . Ik ben ook echt blij dat ik goed heb gekeken naar werk lijnen etc. :')

Ik zou graag hierna weer een Hollander willen maar of dat vanaf pup kan ligt aan m'n gezondheid. Wel zou dezelfde fokker erg fijn zijn.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 22:39

Ah wat een leuke vraag inderdaad! En heel leuk om de antwoorden te lezen.

Ik vond het heel spannend om voor een hondje te kiezen. Ik heb echt heel weinig energie en bijna altijd pijn, kan je dan wel optimaal voor een hond zorgen was mijn zorg.
Mijn ouders boden meteen aan om mee te helpen als het niet ging.
Ik zocht een klein hondje wat altijd mee kon zodat ik niet meer alleen was na het overlijden van mijn man.
En zo ben ik bij de chihuahua uitgekomen. En dan de langharige omdat ik die er heel leuk uit vind zien, en ook iets rustiger kwa karakter.
Ze is klein, maar verder wel echt een hond, super vrolijk en heel slim.
Ik heb wel mijn best gedaan om echt een goede fokker te kiezen en een hondje gekozen wat wel een neus heeft :o
En ik ben zo super blij met haar!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 01:08

lor1_1984 schreef:
Weekvraag:

Omdat wij een kleine hond zochten. En wilde geen standaard hond als een jack oid. En we werden plots verliefd op een langharige teckel. Zo'n hondje voor opaatjes en omaatjes haha.

En de flatcoated, omdat ik toch een grotere hond wilde, en een flat eeuwige jong blijft, makkelijk op te voeden en ik het gewoon een mooie hond vind

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 09:50

Ook ik vind het zeker een hele leuke vraag!

Citaat:

Roscoe is een dwergpoedel en die keuze was voor mij onvermijdelijk haha. Mijn moeder heeft altijd al (dwerg)poedels gehad en ik ben er dus ook mee opgegroeid. Mijn grootste maatje was Appie. Die is ook in Corona tijd bij mij komen wonen toen ik uit huis ging. Hij overleed en dat voelde enorm leeg, waardoor ik Buddy vanuit mijn ouderlijk huis heel fijn op kunnen opvangen.

Ik ging samenwonen met mijn vriend en die was door Buddy ook helemaal verkocht aan het poedel ras. Helaas overleed hij veel te vroeg door een ongeluk en omdat mijn vriend en ik op een appartement woonden, wilden we nog niks weer. Maarja, daar was die leegte weer. De bedoeling was ook om te wachten tot mijn moeder en nestje zou hebben, aangezien zij ook serieus fokt met de poedeltjes. Echter is gezondheid belangrijkste en als dat daarom niet lukt dan wacht ze er mee. Mijn moeder zou een nieuw teefje ophalen bij een andere goede fokker. Stiekem keek ik op haar website en zag ik daar Roscoe zitten. De koop was niet doorgegaan waardoor hij nog een goed huisje zocht. En zo geschiede...

En dan de Australian Cattledog x Bordercollie Kix... Totaaaaal wat anders. Ik vind de Australian Sheppards al zo'n beetje m'n hele leven geweldig mooi. Maar ik weet ook dat het een uitdagend ras is. Ik was me er dan ook van bewust dat hier nog geen ruimte voor was. Ondertussen deed ik ook actief aan behendigheid met Roscoe en waren we verhuisd naar een huis met best wat grond. Ik kreeg behendigheidstraining van de fokker van Kix en raakte met hem in gesprek over de Australian Shepperd en een fijne werkhond voor de behendigheid. Zijn ervaring met dat ras was niet zo goed, maar hij vertelde over zijn fokken met de Australian Cattledog.

Hij had er bewust voor gekozen om zijn Cattle teef te dekken met een Bordercollie omdat je op deze manier fijne karaktereigenschappen bij elkaar hebt. In Amerika wordt dit vaker gedaan, ook met een Aussie en dan wordt de kruising zelfs Texas Heeler genoemd. Ik heb mij verdiept in deze rassen en vond het helemaal geweldig bij mij en mijn vriend passen. Het is een hele fijne huishond dat wel uitdaging nodig heeft. Hij leert snel en wil ontzettend graag werken. Toen de teef van mijn trainer beviel, was de keuze dan ook snel gemaakt.

Helaas is het op het moment nog wel een puberende sloper, wat betekend dat ik hem nog wel wat meer mag gaan uitdagen :-p

Het is een heel verhaal geworden, sorry :') Maar zo is het verhaal wel compleet haha.

@Secret Santa, ik heb je bericht ontvangen hoor! Maar door drukte kom ik zo slecht toe aan dat soort dingen haha. Ik zal er vandaag even op reageren :)

Hopelijk heb ik ook geen vraag in het topic over het hoofd gezien trouwens... Ik lees altijd zeker wel mee want het is echt leuk om te lezen allemaal, maar reageren lukt niet altijd...

Ik heb hier de meeste cadeau's al wel in huis! Hoe zit dat met jullie?

Edit: Overigens nog een reactie op bovenstaande reacties op de vraag haha. Ik had ook nog nooit van een kortharige Schotse Collie gehoord. Tot in dit topic, ik vind ze echt fantastisch!

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 16:00

Onze vorige herplaatser was een kruising berner sennen x border collie. Zag eruit als een berner, maar karakter van beide. Hierdoor verkocht geraakt aan het berner karakter, dus toen kwam er nu een berner sennen herplaatser. Zo is onze Molly bij ons gekomen. Ik zou graag hiernaa weer voor dit ras gaan.

Ringel hebben mijn ouders via marktplaats gevonden. Is een kruising met een windhond. Of we ooit hiernog een kruising in zoeken, denk het niet. Ze is hartstikke lief en voor ons een hele fijne hond, maar het nerveuze van de windhond. Dat maakt alles niet altijd even makkelijk.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 11:15

_xDyan schreef:
Ik heb hier de meeste cadeau's al wel in huis! Hoe zit dat met jullie?

Ik krijg als het goed is vanmiddag de laatste spulletjes binnen die vertraagd waren. Nog wat cadeautjes in de maak en ik ben momenteel op zoek naar een passende doos alles wat ik heb is natuurlijk veel te klein of juist veeeeeel te groot. :')

1 van de cadeautjes is gesneuveld doordat Hoax die te pakken heeft weten te krijgen tijdens het ziek zijn. Die heeft echt flink grenzen gezocht. Gelukkig voelt hij (en Fiet ook) zich nu weer opperbest.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 12:03

Hier al een groot deel bij elkaar, moet nog wat bijhalen en dan kan ik een geschikte doos uitzoeken.
Moet daarnaast nog hints voor op en/of in de doos zoeken en maken, en de doos verzendklaar maken zodat ik die tegen de tijd dat de pakketten verzonden mogen worden zo kan afdroppen bij het verzendpunt. :)
Inpakpapier, plakband en diverse dozen staan al klaar iig. :))

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 12:45

Hier is de laatste bestelling gedaan, die komt als het goed is volgende week binnen en dan gaan we ons nog maar eens even buigen over hints _O-

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:10

Ik ben wel compleet qua kado’s! Nog even een doos zoeken en hints maken. Dat laatste is wel lastig