De kerstboom opzetten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 14:45

Rebel_Jits schreef:
Ik wil 'm wel opzetten, maar een baby van 1 jaar maakt het uitdagend. Dus eerst even een oplossing bedenken voor die grijpgrape handjes :o

Sowieso vastzetten aan de muur dan.

tones

Re: De kerstboom opzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 15:04

Zet de kerstboom in de box.
Een baby van 1 wil daar meestal niet meer in.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 15:32

tones schreef:
Zet de kerstboom in de box.
Een baby van 1 wil daar meestal niet meer in.

:')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:21

Oh zoveel zin ook om hem weer op te zetten. Ik wacht nog even tot halverwege november maar ga wel alvast beginnen met dingen kopen. :D

Hier voor het eerst kerst in dit huis, een boerderij welke we verbouwd hebben. Kerstboom kan lekker middenin het huis staan. Maar moet dus nu echt alle kanten even goed versieren. :j Ook een nieuwe en grotere kerstboom gekocht begin dit jaar en wil in dit huis andere kleuren erin en minder ‘zooi’.

Zitten nu nog boven in de verbouwing waardoor we in onze kantine moeten slapen maar volgend jaar kan onze oude kleinere kerstboom in de kantine en dan kunnen daar alle gekke hysterische kerstballen in. En dan in het woon-gedeelte een echte mooie zonder die gekkigheid.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:04

:D Leuk dat dit topic weer leeft!

Hier ga ik aankomend weekend beginnen, althans wat ik zelf kan doen....
Weekend van 09 december pas de boom en verlichting aan het woonhuis, dan helpt mijn broer mee.
Daarvoor moeten we de ladder op.... boom binnen is ook 3 meter hoog en 1,70 breed :')

Dit jaar al alles gekocht bij Action, Cranenbroek en kabelshop, helemaal los gegaan :o
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 28-10-24 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:10

1.70 breed?? Wow!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:17

Ik vond het een geschikte activiteit voor het eerste weekend van de herfst vakantie!

En de meiden vonden het super.
In de woonkamer komt ook nog een boom, maar die komt pad na sinterklaas. En daar komen de "bijzondere ballen" in. De foto ballen, krijt ballen, ballen van de meisjes (ze mogen er elk jaar eentje uitkiezen) en de andere dingen met speciale herinneringen. En natuurlijk de piek van mijn opa <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 09:31

Wat een leuk topic met inspiratie!

Ik heb besloten om dit jaar de kerstboom eerder te gaan zetten ondanks protest van manlief. Eerder deed ik het zodra we Sinterklaas hadden gevierd maar dat gaan we dit jaar voor het eerst niet meer vieren dus ik wil de boom halverwege november gaan plaatsen. Deze week gaan we met vrienden naar de kerstmarkt in Duiven, tweede jaar op rij. Vandaag naar een andere Intratuin toe met de kids maar die kerstshow stelt niet echt wat voor.
Halsteren zag ik ook voorbij komen gisteren op Instagram, zie er heel gaaf uit maar te ver voor ons om te rijden. Intratuin Apeldoorn is ook leuk dit jaar? Ga ik die ook op de planning zetten.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 10:14

Zo leuk om al die kerstbomen te zien!

Dit jaar kan ik eindelijk mijn eigen kerstboom opzetten en lichtjes in de tuin ophangen! In mijn studentenkamertje was daar geen plek voor.
We willen graag een nep-kerstboom. Maar wel zo een die niet nep lijkt :j.
Welke raden jullie aan? <|-

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:15

deksel schreef:
Zo leuk om al die kerstbomen te zien!

Dit jaar kan ik eindelijk mijn eigen kerstboom opzetten en lichtjes in de tuin ophangen! In mijn studentenkamertje was daar geen plek voor.
We willen graag een nep-kerstboom. Maar wel zo een die niet nep lijkt :j.
Welke raden jullie aan? <|-

Bij Cranebroek hebben ze hele mooie realistische neppers, alle maten en niet te duur :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 13:50

Ik heb ook een nepperd besteld vandaag. Ik ben benieuwd, het is er een met echt lijkende naalden volgens de foto. We shall see.

Ik vind een echte het mooiste, maar het is gewoon niet duurzaam en toch wel aardig wat geld voor iets dat een paar maand staat en weggegooid wordt.

Begin nu wat meer kerstkriebels te krijgen, dus ben al hier en daar wat lichtjes aan het toevoegen, en wat kerstspulletjes te kopen.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 19:10

Ik zet hem meestal begin december op maar kijk graag alvast mee.

Ik zag wel mooie donkerpaarse ballen van de week toen ik even kattengritt ging halen.. Ik heb zeker geen ballen nodig want afgelopen 2 jaar bijna alles nieuw gekocht in het wit en zilver. Maarjaa.. Misschien dat ik ze toch ga halen want ze waren wel gaaf hahaha.. Oeps.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:28

Afbeelding

Morgen de zolder op om de versiering erbij te halen.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:35

Wat wij deden toen we nog in een huis woonden (nu op een boot dus überhaupt geen ruimte voor een boom) en toch een echte wilden: bij een landgoed in de buurt konden we elk jaar onze boom zelf uitzoeken en uit hun tuin scheppen, tegen een kleine vergoeding. Na de kerst kon je die weer bij hen aan de poort zetten, zij plantten hem vervolgens weer. We hebben zelfs gehad dat we ongemerkt twee jaar achter elkaar dezelfde boom hadden. Ik ontdekte dat toen ik de piek wilde plaatsen wat niet lekker ging op het stompje bovenin. Toen viel het kwartje.

Wellicht zijn er meer van deze plekken? Ik weet wel dat landgoed Duivenvoorde in Voorschoten het nog steeds doet. Het geld gaat naar hun eigen stichting ten beheer van het landgoed. Dus wie er in de buurt woont: tip!

Ik heb ook kerstkriebels maar ik mag nog niet van m’n man hahaha.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:44

Ik zag gisteren echt een prachtige bij de Intratuin. Leek net echt. Was 200 euro. Heb nu beetje spijt dat ik hem niet gekocht heb.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 16:47

Klaar! Goud en bruin dit jaar :)

Afbeelding

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 17:04

Heel mooi!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 17:09

Ik wacht nog ff vorig jaar stond ie half oktober al, de woningbouw is aan het renoveren in en om het huis dus grote bende ik hoop ergens volgende week de boom op te kunnen zetten,ik twijfel of de zwarte of de groene kerstboom voor beide tegelijk is geen plek

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 17:13

Heel mooi Westhof <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 18:04

Supermooi!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 18:12

Mooi, zo lekker vol :D.

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 18:31

Oh ik word hier zo blij van! Bij ons begint het maandag. Dan gaan m'n zusje en ik op onze jaarlijkse kerstboom shopping trip. Ik ga dit jaar voor een nieuwe nepperd. Wel een grotere als de oude dus ik moet m'n assortiment gaan aanvullen. Twijfel een beetje of ik het houd in m'n oude thema, wit, zilver, glas en hout. Of toch eens voor een kleurtje ga. M'n zusje is het huis uit daar doen we over 3 weken de boom. Maar ik gok dat hij hier al eerder zal staan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 22:52

Wauw prachtige boom Westhof!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:40

Bedankt :D

Ben heel benieuwd naar andere bomen!

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 12:52

Hier inmiddels ook begonnen met het opzetten. Dit keer 2 weken bezig, gok ik. Niet omdat het zo veel is (vind ik), maar door ziekte helaas te weinig energie om het in 2 dagen te doen.
Anderzijds merk ik nu ik al drie dagen bezig ben dat het ook wel leuk is om nóg langer ‘opzet-plezier’ te hebben! *\%/*

Inmiddels ligt de guirlande inclusief verlichting, twee bomen staan ook beide al met verlichting. Kan ik morgen beginnen met de bomen versieren. Daarna de guirlande, kerststukjes op twee tafels, kerststukje voor de tv kast. <|- <|- <|-
Boom 3 voor de werkkamer komt ergens medio november (om collega’s niet helemaal af te schrikken :D ) en dan als laatste besluiten of boom 4 in de gang komt of toch op ‘t balkon…

Kortom ik ben nog wel even bezig {:) *\o/*