2025 Bookish Adventskalender & 12 Days of Bookmas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: 2025 Bookish Adventskalender & 12 Days of Bookmas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 10:09

Ik meld me als meelezer ook even. Mag ik jullie hartelijk bedanken voor dit topic? Ik heb er heel veel inspiratie uitgehaald, mijn leeslijst is weer flink aangevuld! Ik heb al een paar boeken uit dit topic gelezen, 40 herfsten van Nina Wilnner (mooi), 'How to kill man and get away with it' (niet mijn ding) en nu bezig met Libri di Luca (tot nu toe heel tof!). Dus dank, hopelijk volgend jaar weer, dan kan ik weer leuke ideeen opdoen!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 10:40

Dag 1 van de 12:

Eentje van m'n wishlist
Afbeelding
Afbeelding

Dag 2 van de 12: ik ben inmiddels zo benieuwd naar de serie dat ik serieus aan het overwegen ben om het eerste boek uit de serie als e-book aan te schaffen zodat ik hem kan lezen. Ik hoop echt dat ze fijn weglezen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 10:51

Ik ben wat later begonnen dan de rest met mijn kalenders, dus zal vanaf nu tot en met drie koningen alles uploaden.

Van Dees kreeg ik een prachtige kalender in de vorm van een boek met daarin allemaal prachtige ingepakte cadeautjes. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn eerste cadeau was een heel leuk advent boek, dat ik inmiddels uit heb.
Afbeelding

Daarna volgden er hele schattige kattenboekenleggers, pumpkin spice latte en een hilarische boekenlegger met een hele duidelijke boodschap. :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 11:16

Ir111 schreef:
Ik meld me als meelezer ook even. Mag ik jullie hartelijk bedanken voor dit topic? Ik heb er heel veel inspiratie uitgehaald, mijn leeslijst is weer flink aangevuld! Ik heb al een paar boeken uit dit topic gelezen, 40 herfsten van Nina Wilnner (mooi), 'How to kill man and get away with it' (niet mijn ding) en nu bezig met Libri di Luca (tot nu toe heel tof!). Dus dank, hopelijk volgend jaar weer, dan kan ik weer leuke ideeen opdoen!

Doe mee volgend jaar O:) <<)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 12:14

Nee, ik heb de afgelopen jaren juist afscheid genomen van mijn 5 ramvolle boekenkasten. Ik lees alleen nog maar uit de bieb. :D

Keldeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 13:55

Ir111 schreef:

Hier wil ik me graag bij aansluiten! Ik vond het zo’n leuk en gezellig topic om mee te lezen. En ik heb ook een aantal hele leuke boeken gelezen dankzij jullie. En me ook aangemeld bij Goodreads en ook nog eens al m’n fysieke boeken toegevoegd 8-) Vond het ook erg leuk om op Goodreads bij jullie een kijkje te kunnen nemen in jullie digitale boekenkast.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 14:50

Dag 10:
Afbeelding
Afbeelding
Elke omschrijving die begint met Kate Quinn klinkt altijd goed in mijn oren en uit het papier kwam weer een prachtige editie!
Afbeelding
Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 19:40

Dag 1/12 Vorig jaar zat er ook een boek van Kate Quinn in mijn pakket en die was erg goed bevallen dus ik ben heel erg benieuwd naar deze!
Afbeelding
Afbeelding

Dag 2/12 Ik heb nog niets van Lisa Kleypas gelezen, maar als het inderdaad vergelijkbaar is met Julia Quinn dan moet deze ook een succes zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Dag 3/12 Dit lijkt mij een heel erg ontroerend en hartverscheurend verhaal. Ik ben heel benieuwd!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 10:42

Tot slot nog mijn dag 24;
Een prachtige limited editie, een waardige afsluiting van mijn kalender!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan zit het er op begonnen met deze verzameling kadootjes;

Afbeelding

Wat er dan na uitpakken als volgt uit zag;

Afbeelding

De boeken op een rijtje;

Afbeelding

Voor mij de eerste keer dat ik mee deed en ik vond het echt superleuk om te doen, door het jaar heen steeds op zoek naar leuke boeken en extra's, op reis naast souvenirs voor mijzelf ook al kadootjes kopen voor de kalender... In het begin denk je, oh, ik heb nog alle tijd, maar ook 2025 was weer zo voorbij.

Mijn eigen kalender was echt geweldig Amanda, heel erg bedankt!!
Ik was een beetje bang dat er dubbele boeken binnen zouden komen omdat ik geen lijst heb van de hier in huis aanwezige boeken, dat zijn er echt te veel... Maar ondanks dat er, wat ik enorm leuk vind, ook boeken bij zitten die niet op mijn Goodreads lijstje stonden viel dat erg mee. Ook de extra's helemaal goed. Chocoladeletter en reep waren al op hoor tijdens de eindfoto, dit zijn lege doos en wikkel :o
Hopelijk is mijn lootje Naomi ook blij met haar pakket en ben ik door de ballotage en mag ik volgend jaar weer meedoen {:)

De kerst zit er op, ik wens jullie allemaal een gezellig jaarwisseling en alle goeds voor het komende jaar! Keep reading *\o/*

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 11:00

Voor mij was dit de eerste keer dat ik mee deed met de kalender. Ik vond het wel even spannend maar volgens mij is Goldenarrow wel blij met haar boeken <3. Het was echt super tof om ze te mogen uitzoeken en af en toe ook een beetje te stalken om te zien of je op het goede pad zit haha.

Ryukapple heeft mij ook blij verrast! Ik heb nu net het eerste boek uit en ben bezig in de tweede en beiden zijn een schot in de roos. De rest klinkt ook goed. Dus dat zal ik de aankomende maanden zeker laten weten.
Ook dit vond ik spannend, want Helen vond dat ik ook maar eens andere boeken moest uitproberen en heeft mij zo liefdevol kennis laten maken met boeken die ik niet zo snel zou kiezen.

Ik ben voorlopig zeer zoet met het lezen hiervan. <3

Dank jullie wel Helen, Samantha en beheer voor het organiseren, begeleiden, uitzoeken en ontvangen. <3

Afbeelding

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 11:31

Mijn 12 daagse pakket begon zo
Afbeelding
En dit is het uitgepakte resultaat (boeken liggen/staan op willekeurige volgorde)Afbeelding
Afbeelding

Ik deed dit jaar voor het eerst mee. Super leuk om (bijna) een heel jaar bezig te zijn met het zoeken van boeken voor iemand anders, zowel inhoudelijk (welke boeken wel of niet) als het zoekproces (in de lokale boekenwinkel, marktplaats, vinted, en online). Ik vond het heel leuk om te zien dat MizzMontana (ook) een diverse boeken smaak heeft en ik heb geprobeerd om dat terug te laten komen in de 12-daagse. Aangezien je al een aardig begin hebt gemaakt met de boeken, denk ik dat dat wel geslaagd is :)

Ik ben zelf ook super blij met mijn pakket. Het pakpapier en de boeken vormden met enige regelmaat een mooie match, en erg leuk om jouw kaartjes erbij te lezen. Het pakket was een leuke combinatie van boeken van mijn verlanglijstje en nieuwe (onbekende) boeken. Ik kijk al uit naar volgend jaar!

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 11:34

Keldeo schreef:
Ir111 schreef:

Hier wil ik me graag bij aansluiten! Ik vond het zo’n leuk en gezellig topic om mee te lezen. En ik heb ook een aantal hele leuke boeken gelezen dankzij jullie. En me ook aangemeld bij Goodreads en ook nog eens al m’n fysieke boeken toegevoegd 8-) Vond het ook erg leuk om op Goodreads bij jullie een kijkje te kunnen nemen in jullie digitale boekenkast.

Ik ben het helemaal met jullie eens! Lees al een paar jaar mee en haal elke keer veel inspiratie uit het topic. Zat eind november even in een leesdipje (Was begonnen met House of the Dragons tijdens een drukke werk periode en dat ging niet zo vlot), maar nu door dit topic er weer helemaal uit!

Nu ik weer in de buurt woon ben ik van plan volgende editie mee te doen! Lijkt me heel leuk en ook wel spannend!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 12:52

Zeker meedoen! Ik vond het samenstellen zeker zo leuk als het ontvangen. De tijd die iedereen gestoken heeft in de zoektocht, maar ook in het inpakken, kaartjes en weet ik veel wat nog meer.
Zo bijzonder als je bedenkt dat veel elkaar in het echte leven niet eens kennen, maar alleen van Bokt.

Ynske ik heb je nog niet eens persoonlijk bedankt, maar je pakket was een feestje. Met veel zorg ingepakt en hele leuke boeken en cadeaus. Bedankt!

Lijstje van mijn boeken, met een aantal hele mooie edities:
Als wolven huilen
Koning van het Sintelwoud
Harry Potter and the goblet of fire - illustrated edition
De blauwe dahlia
Dageraad boven de boete
De boekhandelaar van Dachau
De kleuren van magie
Fonkelende sterren
Anna
Quicksilver
De schilder en de prinses
De zeven zussen
Harry Potter and the order of the phoenix - illustrated edition

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 13:14

Dag 11:
De een na laatste dag van de 12 dagen kalender. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Inclusief fotomodel (een van de katten van mijn zusje die hier logeert)
Afbeelding
Het boek zelf kende ik nog niet maar ik ben wel nieuwsgierig! Past ook heel goed qua kleurstelling bij het fotomodel vandaag!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 13:18

Gewoon lekker meedoen meelezers :D

Ik ontdekte de vorige editie ook in de tijd dat alle kalenders werden uitgepakt. Al vrij snel had ik besloten om mee te doen en ik kan het aanraden. Vond het echt leuk om te doen, zowel het uitzoeken als het ontvangen :)

Ben nu al aan het bedenken of ik komend jaar aan de 12 of 24 dagen ga meedoen.
Of misschien allebei O:)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 14:45

Afbeelding
Mijn 12 daagse begon zo

En eindigen zo
Afbeelding

Een prachtig pakket met een grote range aan verschillende boeken. En daarnaast ook nog 3 prachtige special editions

Afbeelding
Afbeelding

Ondertussen al halverwege het eerste boek en ik kan niet wachten om aan de rest te beginnen. Bedankt Goldenarrow voor het prachtige pakket en bedankt organisatie. Ik wil volgend jaar zeker weer meedoen <3

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 20:02

DWitzel schreef:
Hopelijk is mijn lootje Naomi ook blij met haar pakket en ben ik door de ballotage en mag ik volgend jaar weer meedoen {:)

Ik ben er heel blij mee dus wat mij betreft ben je zeker door de ballotage :D

En inderdaad aan alle meelezers, zeker meedoen in 2026! De kalender zelf is heel leuk maar al het uitzoekwerk en alle voorpret vooraf is minstens zo leuk :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 20:58

Leuk dat er meer enthousiastelingen zijn die volgend jaar wellicht mee willen doen!
Maar er zijn nog meer cadeautjes uit te pakken.

Dag 4/12 The Highgate Cemetery Murder. Een historisch murder mystery, dat ligt echt in mijn straatje en ik ben heel benieuwd!
Dit inpakpapier is ook echt geweldig!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:47

Wat een mooie overzichten al tot nu toe en nog leuker dat sommigen nog aan het uitpakken zijn, duurt de pret nog langer <3

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 18:48

Na alle drukke dagen rondom de kerst is er nu eindelijk tijd voor een overzichtje van 12 daagse die ik van MarloesHJ heb gekregen :)

Ik kreeg een doos vol met boeken en een leuk kaartje
Afbeelding
Afbeelding

En zo zag het eruit uitgestald onder de kerstboom
Afbeelding

En dit kwam eruit :D
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Een gevarieerde lijst met een deel van mijn lijstje, de fantasy’s, daarnaast 3 historische ficties die rondom de tweede wereldoorlog afspelen.
2 romances en een soort mystery.

Heb al 2 boeken uit: Dinner at the Midnight Library en Goodnight from London. En ben in de derde bezig: Bury our bones in the midnight soil

Dankjewel Marloes voor dit pakket!

Vond het zelf ook super leuk om een pakket samen te stellen! Heerlijk het hele jaar bezig zijn met lijstjes maken en te zoeken naar de boeken voor Cyn :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 19:08

Ik wil gewoon volgend jaar jouw 12 daagse maken Jenn! Dit jaar die van Marjolijn nav haar mooie pakket voor mij vorig jaar, en dan volgend jaar idem voor jou. Ik vind het een goede deal _O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-25 19:47

Cynn schreef:
Ik wil gewoon volgend jaar jouw 12 daagse maken Jenn! Dit jaar die van Marjolijn nav haar mooie pakket voor mij vorig jaar, en dan volgend jaar idem voor jou. Ik vind het een goede deal _O-

Staat genoteerd :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 20:29

*\o/* _/-\o_

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 21:38

<3

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-25 12:56

Eens even kijken waar ik was gebleven...

Op dag 5 mocht ik twee cadeautjes open maken, kruidnootjes en een hele mooie limited edition van Brimstone van Callie Hart. Dees heeft alles zo mooi ingepakt, dat ik de verpakking ook zo nu en dan op de foto heb gezet. <3

Afbeelding
Afbeelding

Op dag 6 kreeg ik Can't spell treason without tea van Rebecca Thorne. Een cosy fantasy steeped in love... Dat klinkt goed!

Afbeelding

Op dag 7 kreeg ik een hele toffe reading journal. Vorig jaar heb ik er ook eentje van Sanne gekregen, en die heb ik inmiddels aardig vol geschreven. Het is echt fijn om zo nu en dan aantekeningen te kunnen maken over een boek.
Afbeelding
Afbeelding

Op dag 8 kreeg ik een boek waarvan ik hoopte dat hij erin zou zitten.. Secret of Secrets van Dan Brown! Hij is een van mijn favoriete schrijvers, dus hier ben ik erg blij mee. :D

Afbeelding

In het weekend besloot ik twee cadeautjes open te maken, dag 9 en dag 10. Dag 9 was een hele lekkere Bomboms hot chocolate mix, en dag 10 was het volgende boek in de Tomes & Tea serie, A Pirate's life for tea van Rebecca Thorne.

Afbeelding
(Hond niet bij de kalender inbegrepen :D )

Dag 11 was een heel tof boek waar ik al veel goede verhalen over heb gehoord, A Caller's game van J.D. Barker. Heel leuk, die variatie in de kalender. Naar deze ben ik ook erg benieuwd. Ik vermoed dat dit zo'n boek is dat je door de spanning in 1 ruk uit wil lezen.

Afbeelding

En op dag 12 kreeg ik een fantastisch boek met allerlei recepten voor cocktails. <3 Dees heeft goed in de gaten gehouden waar ik van houd, echt zo'n mooi boek!
Afbeelding