Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Damon26

Re: Secret Santa 2024 - The Dog edition!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 15:19

Oh nee, wat een verdrietig nieuws. heel veel sterkte!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 15:44

Lieve The Joker,

Wat een onwijs verdrietig nieuws! Ik wil jou/jullie heel veel sterkte wensen. De keus maken om je beste vriendin te moeten laten gaan is enorm intens en heftig.

Laten we hopen dat Eve daarboven vrij kan rond rennen. Wie komt ze Jip nog tegen daar boven.

:knuffel: Y;(

Afbeelding

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 17:03

Agh jeetje nog zo jong, heel veel sterkte The Joker.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 17:07

Wat een verdrietig nieuws.
Heel veel sterkte thejoker Y;(

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:39

Heel veel sterkte! Dat is het treurige aan huisdieren, we moeten ze altijd langer missen dan we ze bij ons hadden |(

Helemaal offtopic en hopelijk komt het niet knullig over maar ik dacht, ik post het voor ik het weer vergeet :+ mijn santa hoeft zich niet uit te sloven qua inpakwerk! Ik vind de overvloed van inpakpapier rond de feestdagen altijd stiekem ontzettend jammer. Mocht je het toch graag willen doen omdat je bijvoorbeeld al iets speciaals in gedachten had: no problem! Maar mocht het, net als bij mij, niet je sterkste kant zijn: het hoeft van mij dus niet O:)

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 23:28

Ach wat sneu! Sterkte met dit grote verlies Y;(

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 00:20

Als eerste, ik lees dit nu pas en wil iig heel veel sterkte wensen met het immense verlies van Eve, onze Neusjes laten gaan is het minst fijne onderdeel van de band en vriendschap en veelal de moeilijkste na de jaren van samen zijn. Ik wens TheJoker kracht voor komende tijd.

Nala schreef:
Heel veel sterkte! Dat is het treurige aan huisdieren, we moeten ze altijd langer missen dan we ze bij ons hadden |(

Helemaal offtopic en hopelijk komt het niet knullig over maar ik dacht, ik post het voor ik het weer vergeet :+ mijn santa hoeft zich niet uit te sloven qua inpakwerk! Ik vind de overvloed van inpakpapier rond de feestdagen altijd stiekem ontzettend jammer. Mocht je het toch graag willen doen omdat je bijvoorbeeld al iets speciaals in gedachten had: no problem! Maar mocht het, net als bij mij, niet je sterkste kant zijn: het hoeft van mij dus niet O:)

Knullig vind ik niet. Dood is onderdeel van het leven. Ook van onze huisdieren. Daar mag zeker plek voor zijn en voor worden ingenomen terwijl tegelijkertijd zoveel dingen normaal doorlopen in ontwikkeling..

Dat gezegd wellicht is 't een leuke uitdaging voor duurzaam herbruikbare inpakmethodes.

Hier zit de waarde in het confetti maken door Hoax. extra cadeautje op z'n tijd. Het meeste papier hier gooi ik door de papierversnipperaar (de machine, niet hoax) en gebruik ik voor padding in verzenddozen oid. Vind dat dan dus weer nuttiger en fijner dan plastic etc

Deniseee96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 11:05

Citaat:
Waar slaapt je hond? Overdag en 's nachts dezelfde plek?

Ik zal ook nog even op mijn eigen vraag antwoord geven; Ollie slaapt overdag en 's nachts waar ze wil, vaak op de bank, maar ze heeft ook nog een groot kussen met kleed waar ze soms druk mee in de weer is om dat goed neer te leggen. Naast de bank ligt nog een ander kussen en ze kiest nu ook regelmatig voor een mandje wat oorspronkelijk voor Winnie bedoeld was. Ik woon vrij klein, maar de honden hebben dus 3 kussens (naast de bench) in de woonkamer om uit te kiezen 8)7

's Nachts slaapt Winnie in de bench, overdag heeft ze ook haar verplichte bench uren, dan oefenen we tegelijk ook met even alleen zijn. Verder ligt ze ook graag op de bank of het kussen ernaast als Ollie daar niet ligt.

We zijn naar Oudesluis geweest, ver bovenin Noord-Holland, een huisje met omheinde tuin gehuurd, echt heerlijk. De voornaamste reden was een afspraak bij Dogs own Choice, een aanrader! Ze is op Facebook te vinden. En een bezoek aan het strand kon natuurlijk niet uitblijven, voor Winnie de eerste keer.

Afbeelding

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 12:54

Aahh.... ;( Nee, heel erg veel sterkte thejoker met Eve! :knuffel:

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 13:12

Heel veel sterkte Thejoker :knuffel:

Sorry dat ik zo weinig in het topic post.
Zal dit weekend nog wat van de vragen beantwoorden :)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 18:51

Voor mijn SS (die het erg zwaar heeft, want Lena en ik maken het hem/haar niet erg makkelijk, I know... Sorry!)

Maar een regenjas gaat hier niet aan, sorry...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 21:54

Heel veel sterkte TheJoker! :knuffel:

Verder excuses aan mijn Santa... heb niet veel gepost hier... erg druk met werk, en mijn opleiding... de laatste loodjes... en er lopen 2 dingen tegelijk... mn laatste module en de integrale eindopdracht (het afstuderen, zeg maar)...

En tussendoor heb ik ook nog intern gesolliciteerd (en ik ben aangenomen.. ik ga er maandag beginnen *\o/* )

De meisjes slapen overdag op de bank, of sporadisch in hun mand... 's nachts slapen ze op bed, of op de bank... afhankelijk van waar ik lig.. :) Ik val regelmatig voor de tv in slaap... dan gaat mijn man de meisjes uitlaten, brengt ze weer bij me op de bank, dekt me doe met een dekentje, lichten uit, tv uit... en dan gaat hij naar bed... hij weet dat ik er heel veel waarde aan hecht dat de meisjes bij mij slapen... en hij weet ook dat mij wakker maken geen veilig idee voor hem is :))

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 22:39

Ook ik heb niet heel veel gepost. Dit weekend de German winner show gehad en volgend weekend Genève voor show…. Beetje druk dus _O-

Maar ukkiepuk heeft het 1000000x beter gedaan dan ik had verwacht. Ik ging voor een tweede plaats in haar leeftijdsgroep. We gingen naar huis met:

Eerste plaats tussen klasse teef
Bundessiegerin
Best of opposite sex
Crufts qualification ( alweer _O- )

Eerste plaats tussen klasse teef
Herbstsiegerin

Dus als iemand mij even wilt knijpen

Edit: ik vergeet dan nog even de cac’s en cacib’ she benoemen waarvan de cac van dag 1 dubbel tellen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:06

Lieve SS het spijt me van mijn maand stilte! Ik lees altijd wel mee in het topic maar het is even heel prikkelend op werk en in persoonlijke sferen. Ik heb geen idee of je het gelezen hebt maar ik run dus een eigen hondendagopvang en we zijn onze hele bedrijfsvoering aan het omgooien en dat geeft nogal stress :+ Ik ga super mijn best doen om weer bij te blijven! Hier dan ook even een inhaalpost!

Wat hebben jullie je hond onbedoeld aangeleerd
Ehm... dat het na het avondeten bedtijd is denk ik. Ves krijgt vrij laat haar laatste portie en daarna loopt ze standaard naar haar bench voor haar bedtijdsnack en komt ze er niet weer uit tot de volgende ochtend.
Dat had ze als puppy geen keuze in maar zelfs nu ze dat wel heeft komt ze niet meer die bench uit als ze avond gegeten heeft :')

En verder... kan ik niet echt iets verzinnen :+

Wat staat er hoog op jouw hondenverlanglijstje? Mag ALLES zijn, dus ook buiten het SS budget.
Een bakfiets waarin ze voorin kan! Liefst ook elektrisch want ik haat fietsen. Mijn vriend lijkt het zo leuk om ooit (als alle omstandigheden het zouden mogen toelaten, hij is chronisch ziek) weer een stuk met mij te gaan fietsen. Maar ik haat fietsen, en ik haat het ook dat Vesper dan niet meekan want hij wil heel ver en liefst ook met wat tempo. De elektrische bakfiets zou dat oplossen!

Een camperbusje lijkt me ook het einde, lekker struinen met zn drieën.

Privé agility training is iets waar ik ook geen nee tegen zou zeggen.

Wat is jouw meest dierbare honden foto?

Afbeelding
Deze van haar nestje. Ze waren hier een paar dagen oud en ik wist eigenlijk direct dat ik haar - de kleine rebel die op haar moeder ligt - wilde hebben. Echter heb ik me door de fokker laten matchen en daardoor was het extra speciaal dat ze haar ook voor mij hadden uitgezocht. <3

Afbeelding
Deze is ook gaaf toen we samen gingen puinzoeken en ze stoer genoeg was om het "slachtoffer" in de container aan te wijzen.

Afbeelding
Ook deze, want ze zou tonnetje rond zijn als het aan haar zelf lag, mijn heerlijke lekkerbek <3

Afbeelding
En dan deze ook maar want van alles wat ik met haar onderneem aan sporten/cursussen vind ik het toch echt zoo vet dat ik met haar back to her roots kan en ze drive heeft voor het schapendrijven. Uniek gevoel om een hond zo op instinct te zien handelen *\o/*

Maar ik kan nog wel even doorgaan haha :D

Wat staat er op jouw bucketlist om ooit te gaan doen met jouw hond(en)?
Hopelijk op vakantie naar scandinavië of schotland! Of een wandelvakantie in het buitenland lijkt me ook helemaal geweldig. Verder zou ik suppen nog graag willen proberen en de renbaan. Maar dat laatste gaan we morgen proberen! *\o/*

Overdag ligt ze op de bank of in haar stretcher met een schapenvachtje erin. Die staat ook dicht bij de verwarming dus daar kiest ze nu wat vaker voor. 'snachts ligt madam in haar bench. Dat hoeft niet van mij maar Vesper is een beetje onzeker over onze witte kat die het snachts regelmatig op zijn heupen krijgt (dolle 5 minuten). Ze ligt dus het liefst in de bench met een kleedje erover. Het deurtje zit dicht zodat de kat er niet zomaar in kan lopen (want dat doet die hufter echt wel anders) maar zit niet in het slot dus ze kan hem zelf open duwen als ze dat wil.

Zo. Geloof dat ik nu weer up to date ben! *\o/*

Oh ja, ik moest nog van Vesper doorgeven dat ze nieuwe knuffels ook wel heel leuk zou vinden. Haar laaste knuffelschaap is overleden en met zachte dingen spelen is toch wel favoriet bij haar! :j Oh! En we zijn haar balletje buiten kwijt geraakt. -O- Ik heb ze altijd van Dog Comets, de stardust. Die vind ze helemaal leuk maar helaas kon ze mij niet zover krijgen dat ik haar balletje uit een sloot ging halen die vol staat met bramen. Slecht baasje ben ik, ik heb het al gehoord inderdaad :+

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 18:59

TheJokerr: wat een vreselijk nieuws zeg, heel veel sterkte!!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 19:04

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 11:12

Heel veel sterkte TheJokerr, Eve zal altijd bij jullie zijn.

Hier ook wat huisdieren pech, onze kater Gijs raakte vorige week verstopt in zijn plasbuis en heeft bijna een week opgenomen gezeten in de kliniek. Inmiddels geopereerd en is zijn penis geamputeerd. Nu kan hij tenminste weer beter plassen en hopen we zo in de toekomst niet weer een pijnlijke verstopping te krijgen. Zijn nieren hebben wel een klap gehad dus heel veel infuus gehad en nu herstellen ze weer gelukkig.

Onze heren slapen in de hal/gang van het huis. De een op een kleedje, de ander op een kussen of dan weer op de blote vloer of in de bench omdat het zo lekker donker is (ingebouwd).

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 13:32

Een agility wedstrijd! We hebben nu sinds september 1x per week training en het gaat best goed! Ze heeft alleen soms iets teveel spanning of frustratie als ik iets verkeerd doe. Dus daar moeten we nog even aan werken.
Een rondreis met een camper door scandinavië en dan lekker wandelen *\o/*

Overdag is ze beneden los. Dan ligt ze 9/10 keer in het hoekje op de bank. Het liefst op een warmtedeken nu!
Heel soms op het kleed, of in de bench. Die gebruiken we eigenlijk niet meer, maar hebben we nog wel staan als 'veilige' plek.
Vroeger sliep ze 's nachts in de bench maar na de zomervakantie is ze verwend en slaapt ze bij ons in bed. Ze ligt altijd tussenons in haha :')

Gisteren hebben we heerlijk bij kasteel Groeneveld in Baarn gelopen! Samen met de hond van vrienden. Ze kennen elkaar al sinds pup, ze schelen 5 weken. Was weer gezellig :)

Afbeelding

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 15:57

Heel veel sterkte TheJokerr Y;(

Het is inmiddels weer maandag dus tijd voor een nieuwe vraag;
Citaat:
Waar word jouw hond echt gelukkig van? Of wat zijn dingen die jullie samen doen waar jullie echt van genieten?

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:05

Lena kan intens genieten van lange wandelingen, en als we dan ook nog d'r vrienden tegen komen waarmee ze kan rennen is ze helemaal happy en ploft ze thuis helemaal tevreden neer in d'r mand of op de bank om vervolgens uuuuuuren op d'r rug te slapen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 19:36

Dívka is vooral gelukkig als ze mij blij maakt.
Door bijvoorbeeld haar uiterste best te doen om een opdracht correct uit te voeren, zich helemaal uit te sloven als je haar meeneemt op cursus/sport oid.
Dat ze dan ook hysterisch krijsend staat te stuiteren als ze doorheeft dat ze bijna aan de beurt is is wat minder, dat ze zó enthousiast is is wel weer heel leuk. :D

Mahdutje wordt er vooral heel gelukkig van als hij bij je in de buurt mag zijn, overal mee naartoe mag, lekkers toegestopt krijgt en van voorbijgangers te horen krijgt hoe schattig hij wel niet is zo in zijn buggy. :))
Hoe drukker de gelegenheid hoe beter vindt hij. :D

Joep is gelukkig dat hij bij mij een paar roedelgenootjes heeft waar hij lekker mee kan ravotten en dat hij overal mee naartoe gaat, lekker struinen door de buurt, mee op visite, winkelen, Mahdutje/Dívka naar de trimsalon brengen en noem maar op.
Grotendeels naast de buggy maar tijdens het winkelen zit hij naast Mahdutje in de buggy.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 20:22

Gimli kan onwijs Genieten van het slopen van knuffels :D
Daarnaast uit het raam hangen van de auto of mee op de motor :D
En eten :+

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 21:39

Waar word jouw hond echt gelukkig van? Of wat zijn dingen die jullie samen doen waar jullie echt van genieten?

Lekkere snacks! Voor beide en voor Molly sowieso alles wat eetbaar is. Liefde gaat door de maag.
Ringel houdt wel van wandelen, maar wel oud en vertrouwd. Dus eigenlijk vooral plaatsen waar ze vaak komt en kent. 's Morgens kan je haar nog los laten, maar de rest van de dag niet. Te veel prikkels. Molly houdt vooral ook van wandelen en heel veel snuffelen. Gaat graag op avontuur naar nieuwe locaties.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 23:47

‘s Nachts slapen ze alle 3 op bed. Al vanaf de eerste nacht als pup thuis. Ze kunnen wel overal in huis komen en Finlay wil het nog wel eens te warm vinden op bed en zoekt dan een koeler plekje, voor even.
Overdag slapen ze ook bij mij op bed. Ik lig grotendeels in de woonkamer op een hooglaagbed en daar passen heus wel 3 honden bij :roll:
Ach het is gezellig ;)
En anders liggen ze op de grond, op de bank of waar ze dan ook willen in huis.
Als ik weg ben hebben ze ook alle vrijheid in huis, ze zijn zo makkelijk daarmee.

Zie maar weer een plekje te vinden als je er even uit gaat ‘s nachts :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Door mijn eigen gezondheid zitten dat soort dingen er (voorlopig) niet meer in maar gewoon lekker thuis genieten met mooi weer in de tuin en sinds kort weer korte wandelingetjes af en toe.

Wat is jouw meest dierbare honden foto?

Afbeelding
Dit is een foto van een week of 2 geleden, weer de eerste keer in ruim een jaar dat ik weer met de honden een stukje kon wandelen. Otis en Finlay lekker los en Ollie aan de riem want die gaat z’n neus achterna.
Zelf loop ik er met de rollator achteraan, gelukkig hebben we een plekje gevonden waar ze los kunnen en waar de paden geschikt zijn voor de rollator.

En dit is een foto van Otis wat zijn blije karakter goed weergeeft:
Afbeelding

Wat staat er hoog op jouw hondenverlanglijstje? Mag ALLES zijn, dus ook buiten het SS budget.
Eigenlijk weinig, we wonen al heerlijk buiten met een tuin waar de honden zich prima kunnen vermaken.
Misschien een verstelbaar hondenbad voor op de paardenspuitplaats zodat ik ze makkelijker kan wassen. Dat lukt nu niet met mijn lijf.

Wat hebben jullie je hond onbedoeld aangeleerd
Ze kennen zo’n beetje alle mogelijke woorden voor eten en wandelen. Sommige plekken kunnen we niet eens noemen want dan denken ze al dat we daar heen gaan…

Otis: Wandelen, niet voor de beweging want die krijgt hij thuis genoeg maar het snuffelen en eenden in het water…
Finlay: Vreten. Heel simpel en kort :D
Ollie: bij mij liggen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 00:04

Waar wordt Ax het meest gelukkig van? Knuffelen <3 Oorkriebels, lange wandelingen, lekkere kauwsnacks :9 en baasjes pesten met stokken vooral niet loslaten {:)-:(

Hier zijn de verbouwingen en de verjaardagen nu achter de rug, maar heeft mijn pony besloten opeens de dierenarts 4 dagen achter elkaar te willen zien… :$ waarvan 2 in het weekend… #) en een set nieuwe hoefschoenen à 600 euro verder :list: :$ |(

Het shoppen voor mijn lootje wordt dus nog maar heel eventjes uitgesteld :o maar dat betekent niet dat ik stil zit hoor lief lootje! ;)