Secret Santa 2022/2023 Kippenhok

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Secret Santa 2022/2023 Kippenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:48

Bedankt voor de lift. :))

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:03

Nou we hebben vanmorgen een rondje Lingehoeve gehad. 8)7 Gelukkig is ze wel koliek vrij nu. Gisteren ging het ook al een stuk beter maar ik had gisteren een afspraak gemaakt om sowieso een foto van haar buik te maken, kijken of de koliek door zand kwam. Gelukkig niet het geval. Maar wat nu dan wel zorgde voor die heftige aanvallen? Ik mag nu meer gaan voeren en als het dan terug komt moet ik meteen weer terug.

Ik ben zelf wel gesloopt van afgelopen dagen. Rijpaard is er bij in geschoten. Morgen maar weer oppakken. Ik heb de hele avond al geslapen. := Deze nacht nog maar een paar keer de wekker zetten voor de zekerheid. Ik ben toch nog wel wat voorzichtig.

Jonkie die thuis staat moest wel voor het eerst helemaal alleen zijn toen ik Tina mee genomen heb naar de kliniek. Dat deed ze echt zo knap, heb daar zo slecht van geslapen door de stress. :') Tina deed het op de kliniek ook heel knap dus ik ben wel trots op mijn knappies. <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:07

Oh wat een gedoe, hopelijk nu alles goed. :(:)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:16

Narigheid hoor, hopelijk snel de oude. :knuffel:

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:46

Ik vind het stoer hoor, in je up naar Egypte!! Ik moet dat eerst maar eens dichterbij huis oefenen. Mijn 1e nacht alleen in een hotel kreeg ik even een dikke error in m'n hoofd toen ik op de stille kamer kwam. Was wel na een teamdag, dus van hele dag in een groep opeens in mn up op een vreemde plek.... toen dacht ik wel bijna: ik rij alsnog naar huis :o Later werd ik rustiger en dag erna heerlijke dag in m'n up gedaan. Toch wat vaker oefenen! En dan misschien ooit naar t buitenland.

Lavitabelle wat naar van die koliek zeg! Gelukkig nu koliek vrij. Maar rot dat je niet echt een oorzaak hebt.... mijn pony had een paar weken terug ook heftige koliek. Ochtend spoed visite, maar 4 uur na alle prikken lag ze weer ondersteboven dus naar de kliniek gereden. Daar heeft ze 6 dagen gestaan, elke dag gesondeerd ivm zand in de darmen. Ze is qua gedrag wel aardig zichzelf (iets sneller gestrest dat wel), maar wilt het grovere hooi nog niet echt goed eten. Maar ik kan mij voorstellen dat soort alle sondering misschien de keel ook wat rouwig is ofzo...

Hopelijk blijft de koliek weg nu, sterkte ! :(:)

Vandaag rond gereden voor een kadootje dat ik in m'n hoofd heb, maar mog zonder resultaat. Zaterdag nieuwe poging denk ik.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 23:03

Dat lijkt me wel soms heel fijn. Gewoon in een hotel zitten met niks of niemand om je heen. Vooral zoals dagen als afgelopen week.

Koliek is zo klote he Tancreda4.. Dierenarts hier was ook even bang voor zandkoliek. Hebben ze in de kliniek toen paraffine gegeven met psylliumzaad? Ik kan me ook wel voorstellen dat het wat geïrriteerd is. Mijn merrie heeft gelukkig maar 1x de sonde gehad. Geen lekker gezicht is dat. Is je pony kwa gewicht er op achteruit gegaan? Ik moest maandag al beginnen met vasten. Zo niet mijn ding en ze is echt wel afgevallen in die paar dagen. -O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 23:41

Ze kwam mega leeg wn opgetrokken thuis maar is nu wel weer bijgetrokken. Eerste dagen heeft ze veel.geslapen en zeer weinig gegeten ook thuis. Ze eet nog niet zoveel als voorheen, maar gaat wel beter. Ze had wel wat reserves gelukkig. Ze is vrijdag daar gebracht maar op zaterdag zijn ze weer begonnen met hooi opbouwen. Ze heeft als goed is sonde met een zoutoplossing gehad (en paraffine?) Elke dag en psyllium door het voer. Dat moest ik na thuiskomt nog 3 weken doen. Nog 1 week te gaan.

Gelukkig bij jou geen zand, maar alsnog wel naar, waar komt het dan van weg? Knuff!

Sneu als ze er zo knauw van krijgen....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 00:36

Fijn dat het nu beter gaat!
Wij voeren preventief iedere dag een blikje bietenpulp, zorgt er ook voor dat zand weg gaat.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 19:06

Het is weekend!!! *\o/*
Hebben jullie nog plannen?
Ik ga zo uit eten met mijn ouders en wat kennissen, onbeperkt scampi's eten. :9
Mijn man houdt daar niet van en had ook geen zin om mee te gaan, dus een avond uitgekozen dat ik vrij was en hij moest werken. Is er nu net op het werk storing waardoor iedereen vanuit thuis vanavond moet werken. 8)7 Voel me nu best schuldig dat hij vanmiddag een pizza had en nu zielig alleen zijn broodtrommel zat leeg te eten. -O-

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 20:07

Jaaaaa, weekend!!!

Wij gaan morgen naar de Jaarbeurs, een of ander bordspellenbeurs is daar. Ben heel benieuwd, zondag kerstfoto's maken op stal. Dus drukke planning.

Aaah, wat sneu. Zijn eigen broodtrommeltje thuis leegeten. :(:)

Wat zijn jouw weekendplannen?
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 08-11-24 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 20:17

Yes weekend!! Ik ben er echt aan toe om even wat rustiger aan te doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 23:16

Mijn weekendplannen bestaat uit een knutselproject wat eigenlijk nog niet zo opschiet. Wat ik eigenlijk dit weekend af had willen hebben maar ga dat niet redden. Helaas betekent dat meeste kans 2 weken vertraging, omdat ik volgend weekend moet werken. -O- Had alles dit weekend willen verven met de air brush, maar denk niet dat alles verfklaar is dit weekend. En denk niet dat ik komende week in de avond ga verven.
Verder nog wandelen, maar dat staat iedere dag op het programma. En tussendoor nog wat huishouden.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 08:34

Ik ben vooral bezig om het dekentje wat ik maak voor mijn neefje af te maken, die moet volgende week af zijn! :D

Vandaag is mijn schoonmoeder jarig. Gezien ik daar geen contact mee heb heb ik een lekkere rustige middag/avond met mijn zoontje en gaan we even naar de kinderboerderij vanmiddag na zijn dutje :) Morgenochtend gaan we even naar het zwembad op het vakantiepark hier in het dorp. Ik hou er altijd van om wel lekker bezig te zijn, ik kan niet zo goed gewoon thuis zitten :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 09:23

Leuk een dekentje. Doe je dat haken of patchwork of????
Bedenk me ook dat ik nog kerstkaarten moet maken. Maar dat kan eventueel volgende week in de avonduren.
En kan ze eerst naar de Action voor secondelijm.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 15:40

Haken inderdaad, dekens doe ik altijd pixelhaken :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 16:19

Jullie plannen klinken prima! Weekend <3

Wij zijn lekker een weekend aan de Noord-Hollandse kust met schoonmoeder. Beetje strand, beetje lekker eten, leuk chalet. Prima dit. :j

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 18:12

Verfprojectje dus Neonlight.

Lekker bezig Kim.

Bij welk Noord Hollands strand zijn jullie Roos?

Ik heb Hitster en Hitster Guilty pleasure gekocht op de Spelletjesbeurs. Nu vanavond poging 2 cocktail avond. Nu wél kokosmelk in huis voor mijn Piña Colada.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 19:23

Gaat dus een lekkere avond worden Marleen.

Wellicht morgen verfproject, vandaag was het nog lijmproject maar dat ging niet zoals ik wilde. Nu heel mijn handen vol lijm. :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:06

marleen_88 schreef:

Lekker bezig Kim.

Ik heb Hitster en Hitster Guilty pleasure gekocht op de Spelletjesbeurs. Nu vanavond poging 2 cocktail avond. Nu wél kokosmelk in huis voor mijn Piña Colada.

Is het gelukt? :D

Wij zitten bij Petten en Callantsoog in een leuk chalet op een boerderij.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 13:12

Roosch schreef:
marleen_88 schreef:

Lekker bezig Kim.

Is het gelukt? :D

Wij zitten bij Petten en Callantsoog in een leuk chalet op een boerderij.

Klinkt heerlijk! Mooie omgeving daar, lekker wandelen en opladen.

Jazeker, de cocktails smaakten goed! :9

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 16:11

We hebben een heerlijk relaxed weekend gehad, hadden een heerlijk rustig verblijf. Werden alleen wakker omdat de ezel middenin de nacht af ging.. :') nu weer lekker thuis en schaatsen kijken, dat is iets wat ik echt tof vind: langebaanschaatsen. Ik ga ook regelmatig naar Thialf.

Gelukt met verven, Neon? Neonkleurtje? :))

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 18:32

Verven is gelukt, dat wil zeggen, vanavond moet er nog het een en ander gedaan worden. Mijn man heeft het vanmiddag overgenomen, mijn hand vindt dat spuiten niet zo fijn. En ik moet eigenlijk de hele dag een brace om, maar wilde dat toch niet doen met die verf.

Spuiten moet vandaag eigenlijk klaar zijn, staat een project in de schuur waar nog gezaagd en gefreesd moet worden, die stof en verven gaat niet samen. Vandaar ook dat mijn man geholpen heeft. :)) Die wil mij zo snel mogelijk uit de schuur hebben. :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:05

Het is weer weekend! Wie heeft er wilde plannen? :))

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 20:47

Ik heb het dekentje voor mijn neefje eindelijk klaar, precies op tijd ook :D

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 20:50

Oh, knap gemaakt zeg!