2025 Bookish Adventskalender & 12 Days of Bookmas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 13:29

Dag 22, wederom een prachtige kerstster, maar dit keer een maatje groter. Hij zou heel mooi hangen tussen de twee andere sterren maar dan lopen we er iedere keer tegenaan, dus hij hangt nu midden in de kamer aan een lamp.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 23, een boek van mijn wishlist. Een verhaal waar ik erg nieuwsgierig naar ben!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 21:15

Met een gevoel van heimwee post ik het laatste boek van mijn kalender. Het uitpakken heb zo lang mogelijk uitgesteld vandaag omdat ik het jammer vond dat het daarna voorbij zou zijn.

Ik vond het heel leuk Susan hoe je de boeken aan elkaar hebt verbonden van dag naar dag. Inmiddels ben ik al in het vierde boek begonnen van de lijst. Bedankt voor het maken van mijn kalender!

De laatste is er eentje van mijn lijst:

Afbeelding
Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-25 08:20

Verzoek

Redt iedereen het, om voor Drie Koningen (6 januari) een verzamelpost te maken van alle gekregen boeken & cadeaus? Ik kan mij voorstellen dat het lastig is om sommige cadeaus nog op de foto te zetten, aangezien die misschien al opgegeten zijn :P . Maar probeer in ieder geval de boeken even bij elkaar te zetten :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 08:21

De laatste alweer van de kalender. Inderdaad 1 die ik ondertussen al van de bieb gelezen heb, maar graag zelf wil hebben om te herlezen. Dus dit begin van de verzameling is zeker welkom!
Afbeelding

Dorus

Re: 2025 Bookish Adventskalender & 12 Days of Bookmas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 08:31

Dag 24 het laatste boek van de 24 dagen advent. Vandaag kreeg ik deze prachtige The Crimson Moth in mijn advent. Ik ben heel erg benieuwd naar dit verhaal!

Afbeelding
Afbeelding

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:16

Dag 11 van de 12 daagse is er eentje die een eindje uit mijn comfortzone ligt maar ben benieuwd!

Afbeelding

Dag 12 van de 12 daagse vandaag uitgepakt en dat is er 1 van mijn lijstje waar ik heel blij mee ben :)

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:30

Dorus schreef:
Dag 24 het laatste boek van de 24 dagen advent. Vandaag kreeg ik deze prachtige The Crimson Moth in mijn advent. Ik ben heel erg benieuwd naar dit verhaal!

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat een mooie cover <3

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:38

Hier vandaag ook het laatste boek van de kalender uitgepakt. Zat weer een prachtige editie in ben echt verwend

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 09:42

Ook al zo’n mooie uitvoering!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 11:59

Hier ook mijn laatste 2 dagen van de 12 daagse. Zo jammer dat het alweer is afgelopen, ben zo ontzettend verwend! {:) [&] Een samenvatting komt aankomend weekend. Maar ben Jennefer zo dankbaar voor dit mooie pakket!

Dag 11:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heel erg gelachen om de tekst van de boekenlegger! Denk dat het ook een quote is van het boek zelf, dus dat beloofd veel goeds :D Deze serie al vaker in t vizier gehad dus blij dat ik er nu aan kan beginnen!

Dag 12:
Jaaaa, toen ik het pakket mocht ontvangen en dit grote, dikke cadeau als laatste van het pakket zag.. had ik al hoop! Toen ik het kaartje las wist ik het zeker. Dit moet een serie van Scott Lynch zijn.. en jawel hoor **\O/** Heel blij mee! Ontzettend nieuwsgierig naar. Dank je wel!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 12:23

Hierbij ook mijn laatste boek van de 12 daagse. Het pakpapier en het boek zijn een goede match, en weer een mooie editie
Afbeelding

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 14:16

De laatste 2 dagen alweer helaas. Ik heb nu alweer zin in volgend jaar! Heb maandag en vanmiddag ook nog al inpakmateriaal met 50% korting ingeslagen :D

Dag 23
Deze servetten zijn toch geweldig, eigenlijk te mooi om te gebruiken.
Afbeelding

Afbeelding

Dag 24
De laatste! Een lekker cosy kerstboek.
En ik heb zeker genoten, ook hier heel erg bedankt @DWitzel <3
Afbeelding

Afbeelding

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 21:22

Dag 24 en dag 7:
Afbeelding
Een prachtige afsluiting van de 24 dagen kalender, het is altijd bizar hoe snel dat gaat. Maar ik ben ontzettend blij met de hele kalender en wil Naomi dan ook nogmaals hartelijk bedanken!
Afbeelding

En dag 7 van de 12 dagen kalender:
Afbeelding
Afbeelding
Een onderwerp wat wat onbekender is voor mij maar ik ben er wel erg benieuwd naar. Afbeelding
Ik mag nog alle vrije dagen dit jaar een pakje uitpakken dus dat is leuk dat het nog een beetje langer duurt!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 07:59

Dag 22: harry potter, altijd goed

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 23:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dag 24:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben benieuwd naar alle boeken :j

De 24 daagse is hiermee afgesloten.

Vanaf morgen begin ik aan m'n 12 daagse. Overzicht foto van de 24 daagse ga ik nog maken

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 12:26

Afbeelding

Mijn aanwinsten uit de 12 daagse kalender op een rij! <3

Er zat nog een extra boek die ik voor dag 1 mocht openmaken. The Cat Who Caught A Killer. Die heb ik inmiddels gelezen en mijn buurvrouw is ook van zulke cosy crime boeken dus die heb daarna weer doorgegeven. Ze wilde ook graag Engels gaan proberen, normaal leest ze alleen Nederlands dus ik vond deze echt perfect daarvoor. :D Leest makkelijk weg en begrijp dat zij het ook erg vermakelijk vind!
Ook had ik als extra een drinkmok, daar ben ik as we speak, uit aan het drinken _O-

Ik ben echt ongelooflijk verwend door Jennefer. Overal zat een handgemaakte boekenlegger bij, echt onwijs creatief en waanzinnig mooi gemaakt. <3 Ik ben niet zo crea en voel me echt vereerd dat er zoveel moeite is gedaan!
Ook zitten er veel stand-alone boeken in, ook onwijs blij mee want ik krijg error als ik teveel series door elkaar lees. Heerlijk om dan tussendoor wat meer losstaande boeken te kunnen pakken.
Maar daarentegen ben ik natuurlijk ontzettend blij dat er ook 2 eerste delen van serie tussen zitten (The Bone Ships & A Natural History of Dragons) waar ik nieuwsgierig naar ben. Én dat Jennefer haar favoriete trilogie er voor mij in heeft gestopt van Scott Lynch. Hier hoopte ik al op en ga ik zeker binnenkort mee beginnen!

Naast het extra boek heb ik al 2 boeken uit, Nettle & Bone als eerste. Was mijn eerste T. Kingfisher boek en wauw, dat is zo goed bevallen!
En ook The Invisible Life of Addie LaRue, ook een 5 sterren topper. Jennefer kent mij gewoon onwijs goed :+:

Ik kan niet blijer zijn met mijn 12 daagse kalender, het was echt PERFECT. _/-\o_

Duizendmaal dank Jennefer!!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 13:54

Mijn overzicht van een fantastische kalender. Met mooie boeken, andere bookish cadeautjes, mooie kaartjes en veel boekenleggers <3
Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-25 14:26

Vorige week kwamen hier de laatste 3 cadeaus binnen :D

Afbeelding

21 December was ik vergeten om het cadeautje te openen, dus de 22e deed ik er 2 openen! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Loki vond inmiddels dat ik de rest ook wel kon uitpakken :')

Afbeelding

23 december kreeg ik deze mooie speciale editie <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik kon toen al wel raden wat er in die van de 24e zat :D

Afbeelding

En de puzzel was dus ook klaar *\o/*

Afbeelding

Ik ben echt zo vet verwend door Lau en Cyn! Echt superblij mee <3
Ik ga proberen om zometeen het overzicht van de 12-dagen te plaatsen, die van de 24-dagen moet ik nog even goede foto's van maken van de hele verzameling <3

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-25 15:10

12 Days of Christmas

Dit jaar kreeg ik van Cynthia de 12-dagen kalender om uit te pakken. Beginnend op 1 december, en op de 12e had ik de laatste al geopend!

Hier was alles nog mooi ingepakt:

Afbeelding

Zo mooi <3 Dat inpakpapier alleen al is prachtig en overal zat nog een extra kaartje bij. De cadeautjes per dag zijn in het topic al te vinden, hierbij een verzamelfoto van alles wat ik kreeg:

Afbeelding

Hele gave titels en ook nog een heleboel mooie boekenleggers erbij. Bij zo'n beetje elk boek zat ook een persoonlijk geschreven kaartje met de motivatie, wat ook heel tof was! Die kaartjes ben ik vergeten op de foto te zetten alleen :')

Alle boeken op een rijtje:

Afbeelding
Boekenlijst
  • North of the Sunlit River - Jessica Bryant Klagmann
  • Wild - Kristin Hannah
  • Broken Country - Clare Leslie Hall
  • Strange the Dreamer - Laini Taylor
  • The City of Brass - S.A. Chakraborty
  • The Kingdom of Copper - S.A. Chakraborty
  • The Emprie of Gold - S.A. Chakraborty
  • Muse of Nightmares - Laini Taylor
  • This Dark Descent - Josephson
  • Saltblood - Francesca De Tores
  • River Sing Me Home - Eleanor Shearer
  • Let Us Decend - Jesmyn Ward
  • The Midnight Lie - Marie Rutkoski

Er zaten ook een aantal speciale edities bij <3 :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op 5 december zat er nog een extra cadeau bij, met een prachtige booksleeve en boekenleggers <3

Afbeelding

In de boeken zaten stiekem ook nog boekenleggers verstopt, waaronder deze gepersonaliseerde:

Afbeelding

In totaal had ik al deze extraatjes erbij:

Afbeelding

Ik ben zo enorm blij met dit pakket <3 De titels zijn echt supergoed uitgekozen en een mooie mix tussen mijn verlanglijst en titels waar ik nog nooit van heb gehoord.

Cyn, duizendmaal dank voor deze verwennerij <3 Ik ben er écht heel blij mee!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 16:36

Dag 8:

Deze was ik kwijt, ze gingen ineens naar 10 maar na even goed kijken bleken 8 en 9 zich achteraan verstopt te hebben! Ik was al bang dat ze achter de kast waren gevallen, maar dat was gelukkig niet het geval!
Afbeelding
Afbeelding
En daar kwam deze prachtige editie uit! Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik kende het boek nog niet maar ik ben wel heel benieuwd!
Ook heb ik weer wat ruimte gecreëerd in de boekenkast en nu staan alle boeken netjes erin!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 21:35

Marjo schreef:
12 Days of Christmas

Dit jaar kreeg ik van Cynthia de 12-dagen kalender om uit te pakken. Beginnend op 1 december, en op de 12e had ik de laatste al geopend!

*knip*

Cyn, duizendmaal dank voor deze verwennerij <3 Ik ben er écht heel blij mee!

Graag gedaan! Was echt ontzettend leuk om voor jou een pakket te mogen maken nadat je mij vorig jaar zo verwend had. Echt al heel wat boeken daarvan gelezen en tot nu toe allemaal uitstekend bevallen. Heeft wel voor gezorgd dat ik extra m'n best voor je wilde doen <3
Altijd spannend om titels buiten je wishlist te kiezen, maar hopelijk zit daar ook wat leuks voor je tussen. Heel veel plezier met lezen en dank je wel dat ik voor jou mocht shoppen. Zelf ook heel veel plezier gehad!

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 23:30

Cynn schreef:
[ Afbeelding ]

Mijn aanwinsten uit de 12 daagse kalender op een rij! <3

Er zat nog een extra boek die ik voor dag 1 mocht openmaken. The Cat Who Caught A Killer. Die heb ik inmiddels gelezen en mijn buurvrouw is ook van zulke cosy crime boeken dus die heb daarna weer doorgegeven. Ze wilde ook graag Engels gaan proberen, normaal leest ze alleen Nederlands dus ik vond deze echt perfect daarvoor. :D Leest makkelijk weg en begrijp dat zij het ook erg vermakelijk vind!
Ook had ik als extra een drinkmok, daar ben ik as we speak, uit aan het drinken _O-

Ik ben echt ongelooflijk verwend door Jennefer. Overal zat een handgemaakte boekenlegger bij, echt onwijs creatief en waanzinnig mooi gemaakt. <3 Ik ben niet zo crea en voel me echt vereerd dat er zoveel moeite is gedaan!
Ook zitten er veel stand-alone boeken in, ook onwijs blij mee want ik krijg error als ik teveel series door elkaar lees. Heerlijk om dan tussendoor wat meer losstaande boeken te kunnen pakken.
Maar daarentegen ben ik natuurlijk ontzettend blij dat er ook 2 eerste delen van serie tussen zitten (The Bone Ships & A Natural History of Dragons) waar ik nieuwsgierig naar ben. Én dat Jennefer haar favoriete trilogie er voor mij in heeft gestopt van Scott Lynch. Hier hoopte ik al op en ga ik zeker binnenkort mee beginnen!

Naast het extra boek heb ik al 2 boeken uit, Nettle & Bone als eerste. Was mijn eerste T. Kingfisher boek en wauw, dat is zo goed bevallen!
En ook The Invisible Life of Addie LaRue, ook een 5 sterren topper. Jennefer kent mij gewoon onwijs goed :+:

Ik kan niet blijer zijn met mijn 12 daagse kalender, het was echt PERFECT. _/-\o_

Duizendmaal dank Jennefer!!!

Heel graag gedaan, super blij dat het in de smaak viel :D
En dat je je buurvrouw ook blij hebt kunnen maken <3

Vond het super leuk om een kalender voor je samen te stellen. Heb echt meerdere lijstjes gemaakt met wat ik allemaal wou geven. In eerste instantie wat meer op series gericht maar toen liet je ergens vallen dat je ook graag stand alones zou willen krijgen weer gaan strepen en toevoegen aan het lijstje :D
Van sommige boeken wist ik meteen zeker dat ze erin zouden moeten en met sommige heb ik keuzestress gehad omdat ik zoveel leuke boeken op je lijstje tegenkwam!
Vond het ook zo leuk om er bijna een jaar lang mee bezig te zijn :)

Ik kon nergens boekenleggers vinden waarvan ik meteen dacht dat is hem, toen kwam het idee om zelf voor ieder boek zelf dan maar een boekenlegger te maken.
Leverde dikke chaos op mijn werktafel op _O-
Afbeelding
Maar heb tijdens het maken wel steeds lekker naar audioboeken kunnen luisteren :D

Zou met alle liefde zo weer een kalender voor je maken <3

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:43

Maar wat fantastisch dat je daar je nieuwe werkplekje zo voor kon gebruiken én tegelijkertijd zelf lekker audioboeken kon lezen <3 wat een top combinatie. Ben zo blij met al jouw keuzes, werk en liefde wat erin zit. Dank je wel nogmaals :+:

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:51

Mijn kalender van Susan begon zo:

Afbeelding

Elk boek had een korte omschrijving er bij. Bij sommige boeken had ik al een vermoeden wat het was en andere boeken heb ik niet geraden voor het uitpakken. Er was goed nagedacht over de volgorde van de boeken en de thema’s, plaats, tijd of iets anders uit het boek sloot in de omschrijving weer aan op het vorige boek.

De uitgepakte kalender ziet er zo uit:

Afbeelding

Inmiddels ben ik in het vierde boek begonnen. Het lijkt wel of ik echt op deze kalender aan het wachten was :D

Ook het uitzoeken voor jou vond ik leuk om te doen. Ik heb in de zoektocht ook schrijvers en boeken ontdekt en op mijn tbr gezet, en podcasts ontdekt die ik ben gaan luisteren.

Susan heel erg bedankt voor het maken van mijn kalender!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:23

Onze piano en kast zagen er zo uit voordat december begon.
Afbeelding

Inmiddels alle cadeaus uitgepakt en dit is het resultaat :D Er missen wat dingetjes die al op zijn of in gebruik, maar de foto is bijna compleet ;) Nogmaals heel erg bedankt DWitzel, heel erg blij mee! Het eerste boek is al uit en het tweede bijna.
Afbeelding

Wanneer starten we met de 2026 editie? ;) Zo leuk om door het jaar heen al bezig te zijn met wat iemand leuk zou vinden.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:28

Dag 9:
Afbeelding
Afbeelding
En daar kwam nog zo’n mooie editie uit. Ik kende het boek niet maar ik ben wel benieuwd!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding