Secret Santa Surprise 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 07:12

Banjer schreef:
Yonker: jouw extra cadeautje gaat nog op de post hoor... 'beetje' druk geweest met IICH Groningen Y;(

Geen haast hoor, het is al super lief dat ik wen extra cadeautje krijg :D

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 08:59

germie schreef:
Bienotje schreef:
Verwachtingen dat voorgaande edities doorgelezen worden mag wat mij betreft wel losgelaten worden. Dat iemand 3 edities terug aan heeft gegegeven dat bepaald type thee lieveling is gaat te ver qua terugzoeken voor een SS. Kan inmiddels ook veranderd zijn zelfs, het ss topic is in het nu.

Wel is reagerende lootjes die vooral weergeven wat ze niet willen is ook lastig. Het gaat erom wat je wél wilt (dat is echt niet gelijk een Boodschappenlijstje, het helpt alleen maar)

Precies. Ik lees geen voorgaande edities door. Ik verwacht in dit topic te vinden wat ik aan info nodig heb. Verder kunnen dingen veranderen, zo wilde ik een jaar of 5 geleden absoluut geen cremes of shampoo, want ik had er zo veel. En vorig jaar wilde ik dat juist wel graag. Dit jaar was het ook welkom.

Lees ook geen 20 bladzijden terug van wat je lootje recent geschreven heeft in allerlei topics (ik dacht dat ik het goed deed), maar lees in het topic. Als ik in het topic had gelezen, had ik misschien gezeur voorkomen.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 11:24

justdiesel schreef:
Misschien bij opgave om mee te doen al als beheer kijken hoe actief mensen zijn op Bokt.

Haal alleen even dit zinnetje eruit. Maar dit zou betekenen dat ik uitgesloten zou worden voor deelname en dat zou ik wel erg jammer vinden.

Ik ben een erg actieve meelezer op Bokt, maar reageer weinig. Ben doordeweeks elke dag wel online en heb ik dit topic zo actief mogelijk meegedaan en altijd alle vragen beantwoord.

Het blijft denk ik toch lastig, sommige willen waarschijnlijk echt graag meedoen maar dan schiet het erbij in door omstandigheden die voor ons onbekend zijn. Dit is vervelend natuurlijk, maar als er op heel veel geselecteerd gaat worden voor je mee mag doen wordt de drempel denk ik ook te hoog. Voor mij dan iig wel.

capopjekop

Re: Secret Santa Surprise 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 12:24

Je zou wel kunnen kijken hoe actief mensen zijn in de opstartfase voordat de lootjes zijn uitgedeeld. Het is een kleine moeite om meteen lekker mee te kletsen.

Ik wil dan best mee uitzoeken tegen die tijd (ervanuitgaande dat ik dan meedoe natuurlijk, in een jaar kan veel gebeuren).

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 16:09

Keizerinnnn schreef:
justdiesel schreef:
Misschien bij opgave om mee te doen al als beheer kijken hoe actief mensen zijn op Bokt.

Haal alleen even dit zinnetje eruit. Maar dit zou betekenen dat ik uitgesloten zou worden voor deelname en dat zou ik wel erg jammer vinden.

Ik ben een erg actieve meelezer op Bokt, maar reageer weinig. Ben doordeweeks elke dag wel online en heb ik dit topic zo actief mogelijk meegedaan en altijd alle vragen beantwoord.

Het blijft denk ik toch lastig, sommige willen waarschijnlijk echt graag meedoen maar dan schiet het erbij in door omstandigheden die voor ons onbekend zijn. Dit is vervelend natuurlijk, maar als er op heel veel geselecteerd gaat worden voor je mee mag doen wordt de drempel denk ik ook te hoog. Voor mij dan iig wel.

Ik snap wat je bedoeld, maar aangezien het de bedoeling is dat je actief mee kletst is dat wel zo fijn voor je lootje en Santa.
En het klinkt misschien vervelend maar kun je of wil je dat niet dan is het toch beter om niet mee te doen.
Begin er dan gewoon niet aan.
Dit is niet persoonlijk naar jou bedoeld, meer algemeen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 16:11

Dit was mijn eerste keer en ik was echt super blij met een actief lootje. Dan kom ik echt meer te weten over iemand en ik heb dan toch ook meer het gevoel dat iemand het ook echt leuk vind om mee te doen.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 16:31

justdiesel schreef:
Ik snap wat je bedoeld, maar aangezien het de bedoeling is dat je actief mee kletst is dat wel zo fijn voor je lootje en Santa.
En het klinkt misschien vervelend maar kun je of wil je dat niet dan is het toch beter om niet mee te doen.
Begin er dan gewoon niet aan.
Dit is niet persoonlijk naar jou bedoeld, meer algemeen.

Nee ik begrijp helemaal wat je zegt! Alleen heb dus juist wel mijn best gedaan om in het topic actief mee te kletsen ook voor het uitdelen van de lootjes. Heb nergens commentaar op gekregen dat ik niet actief genoeg was dus ik denk dat het wel goed heeft gezeten.

Maar verder op Bokt algemeen lees ik vooral topics mee en reageer ik er lang niet altijd op.

En dan nog kan iemand super actief zijn op Bokt en ineens verdwenen zijn tijdens de SS periode. Daarom zou ik zelf dan kijken naar hoe actief iemand is tijdens de aanmeldperiode.

Je houdt het denk ik toch, dit is niet helemaal te vermijden helaas.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 18:11

Eens Keizerinn. Ik ben ook een actief meelezer en vooral actief met posten tijdens SS. Ik denk niet dat ik een heel ingewikkeld lootje ben omdat ik altijd wel meeklets en do’s en dont’s deel, maar kijk je naar januari-november ben ik vrij stil (maar vaak wel 3x per dag ingelogd als meelezer..)

Maar actief meepraten met SS maakt het voor je lootje én de organistie wel leuker en makkelijker. Pakketten die eerder niet werden opgestuurd kwamen denk ik altijd van mensen die bijna niks gepost hadden en dat zal ook de reden zijn van de controles. Het is ontzettend sneu als iemand een pakket heeft samen gesteld maar zelf niets ontvangt. Of als er geen verslagje komt, niet geraden wordt of zelfs maar een bedankje. Ook dat hoort bij SS dus heb je daar geen zin in meld je dan niet aan. En heb je onverwachts toch geen tijd meld dat dan vooral bij de organisatie voordat iemand teleur wordt gesteld. Alle begrip is er als het leven even anders uitpakt, maar laat het vooral weten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 18:41

In principe ben ik het daar mee eens, maar moet er bij zeggen dat het dit jaar wel een extreme pech editie was. Wij gaan er als organisatie niet van uit dat deelnemers doodziek in het ziekenhuis terecht komen, en helaas was dat bij maar liefst 3 deelnemers het geval. -O-

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 18:41

En vergeet dan alle andere pech van overleden familieleden en of huisdieren niet. Het was wat dat betreft een pittige editie.

We verwachten activiteit in het SSStopic, niet op heel Bokt. Dat is soms een graadmeter, maar lang niet altijd.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 18:57

Ik ben wisselend actief op bokt buiten de ss. Soms geeft het een kleine voorsprong als je lootje naast dit topic nog actief is maar geen must als ze hier maar goed meepraten. Alleen snel de week vragen kort beantwoorden is wel een beetje minimaal, als je mee doet mag er best verwacht worden dat je toch een klein beetje meekletst. Voor beide partijen is dit gewoon veel leuker. Santa heeft dan genoeg leesvoer om te gaan stalken en de lootje krijgt iets wat helemaal bij hun past. Win win denk ik dan.

(Uitzonderingen zijn er natuurlijk wel!) ik heb zelf ervaren dat er heel veel medeleven was en iedereen lief was voor elkaar door een hart onder de riem te steken.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 19:32

Maar in het ziekenhuis terecht komen is dan ook een heel ander geval toch? Dan snapt iedereen wel dat het niet lukt.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 09:48

Ik ben zelf echt totaal niet meer actief op bokt, heel soms nog dat ik eens reageer in een topic maar ik heb er gewoon echt geen tijd meer voor. Zou het persoonlijk ook echt stom vinden als dat ineens een eis gaat worden. Dan maak je het wel echt voor een select groepje toegankelijk :+

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 09:57

Neonlight schreef:
In principe ben ik het daar mee eens, maar moet er bij zeggen dat het dit jaar wel een extreme pech editie was. Wij gaan er als organisatie niet van uit dat deelnemers doodziek in het ziekenhuis terecht komen, en helaas was dat bij maar liefst 3 deelnemers het geval. -O-

Nee dat is natuurlijk iets waar je geen rekening mee houdt en wat ontzettend sneu is naast alle overlijdensgevallen deze SS. Des te meer credits naar jullie, hoe jullie alles aangepakt hebben _/-\o_.

En nog eens sterkte voor iedereen die het nodig heeft :knuffel:

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 10:03

Mijn activiteit door het jaar heen is ook wat beperkt, ik ben eigenlijk vooral actief tijdens Secret Santa :+ dus dat zou voor mij ook geen goede regel zijn.

Activiteit in het topic bijhouden is wel een goed idee. Ik mistte bij mijn lootje ook even wat activiteit maar dat is goed door het beheer en mijn lootje opgepakt. Het is gewoon leuk als iemand actief meekletst zodat je ook echt wat te weten komt over je lootje.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 14:04

Ik ben vooral een meelezer, dus voor buitenstaanders ook niet echt actief op bokt.

Vind het eigenlijk wel prima hoe t allemaal is zo met ss

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 16:11

Ik ben een hele fanatieke meelezer maar post gedurende het jaar niet veel.
Dusja, als dat een eis wordt lig ik eruit.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 19:22

Ik denk dat je vooral moet kijken naar of iemand goed actief is binnen het topic. Dus in ieder geval een fatsoenlijke voorstelpost, minimaal alle weekvragen beantwoorden, melden dat het pakket er is, een foto verslag én raden wie je Santa is. Uiteraard proberen om ook op anderen te reageren maar ik kan me voorstellen dat dat soms (door allerlei redenen) niet altijd lukt.
In het geval van mijn eerste lootje: die had zich aangemeld en voorgesteld maar daarna niks meer terwijl er wel actief gereageerd werd in andere topics.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 19:46

Galja schreef:
Ik ben een hele fanatieke meelezer maar post gedurende het jaar niet veel.
Dusja, als dat een eis wordt lig ik eruit.

Dat heb ik dus ook. Ik heb geen melding gehad dat ik meer moet posten dus dat zal dan wel goed zijn geweest. Ik vond het zelf heel fijn met de weekvragen.
Of ik volgend jaar weer meedoe zie ik dan wel, ligt aan hoe druk het is. Maar dat ligt iig niet aan de organisatie want dat was dik in orde. Het was ook fijn om op tijd te weten wie je lootje is zodat er ruim tijd was om een pakket te maken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:31

Ik post zelf ook niet meer zoveel op Bokt, dat gaat een beetje bij vlagen :-) Er is wel meer dan genoeg te vinden op Bokt van mij :))

Ik vond het prima werken met de weekvragen :-) Andere jaren werd het topic vaak een beetje 'dat vind ik leuk' 'o ja dat vind ik ook leuk/juist helemaal niets' en dat pagina's achter elkaar door. Door de weekvragen kwam er wat meer variatie in het topic en leerde je mensen ook beter kennen.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 02:29

Ik ben zelf ook bij vlagen actief op Bokt, kan door drukte echt niet elke dag mega fanatiek posten en soms dus enkele dagen niets en dan weer wel.

Vond het goed te doen met de weekvragen etc , en als je dan een beetje je lootje zijn/haar profiel napluist dan moet je toch op een leuk pakket kunnen komen. :j

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:20

@Mriek1990 het eerste boek is uit.
Van Loes den Hollander, echt een mooi boek en leest lekker weg. Top cadeau!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 23:14

Apple schreef:
Ik post zelf ook niet meer zoveel op Bokt, dat gaat een beetje bij vlagen :-) Er is wel meer dan genoeg te vinden op Bokt van mij :))

Ik vond het prima werken met de weekvragen :-) Andere jaren werd het topic vaak een beetje 'dat vind ik leuk' 'o ja dat vind ik ook leuk/juist helemaal niets' en dat pagina's achter elkaar door. Door de weekvragen kwam er wat meer variatie in het topic en leerde je mensen ook beter kennen.

Ja dat ben ik wel met je eens!

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor de lieve berichtjes en het medeleven mbt het slechte nieuws wat we over mijn vader kregen.
Helaas gaat hij hard achteruit en verwachten we dat hij deze week zal overlijden, hij is nog maar 67 dus ik had gehoopt dat hij nog langer van zijn pensioen zou mogen genieten (hij is in 2023 met vervroegd pensioen gegaan).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 23:59

Wat triest dat hij zo snel achteruit gaat en hem niet meer tijd is gegund.
Heel veel sterkte. :knuffel:

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 12:26

Heel veel sterkte!

Dat is echt heel rot dat jullie niet meer tijd is gegund of voor hem te genieten van zijn pensioen.. :(:)