Secret Santa Surprise 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Secret Santa Surprise 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 18:58

Nee dat soort situaties zijn wel echt de uitzonderingen en dat is begrijpelijk. Maar doorgaans openen mensen hun mail toch vaker dan bokt. Althans in mijn beleving :')

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 21:12

Ik had het in mijn kaart al geschreven, maar beheer wederom dank voor jullie inzet! Secret Santa is iets wat me al jaren plezier geeft en ook dit jaar was geen uitzondering! Een leuk pakket kunnen maken en een top pakket terug gekregen.
Telefoonnummer zou voor mij niet uitmaken, mail komt idd via bokt ook binnen dus lijkt me dan wat dubbelop?

Voor iedereen een mooie jaarwisseling gewenst en tot de volgende editie!

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 23:38

Keizerinnnn schreef:
Ik heb dit jaar voor het eerst meegedaan en heb het als ontzettend positief ervaren. De weekvragen waren prettig en zorgde voor extra gespreksstof in het topic. Vond het zelf lastig om soms aangehaakt te blijven en niet steeds hetzelfde te zeggen, zeker toen de pakketten binnen kwamen. Las wel alles steeds mee.

Heb een paar x contact gehad met Neonlight over mijn lootje en kreeg telkens supersnel reactie dus dat was erg prettig!

Het idee om extra info te vragen is voor mij geen probeem, ik krijg zelf altijd ook een mail als ik een pb krijg, maar niet iedereen zal dat aan hebben staan. Ik neem ook aan dat deze info enkel gebruikt wordt voor "nood" situaties als iemand niet te pakken te krijgen is of als er een pakket kwijt is o.i.d.

Ik doe volgend jaar zeker weer mee als het in de situatie past!

Banjer, Lavitabella, marleen_88 en Neonlight heel erg bedankt! <3

Precies dit, niks aan toe te voegen. Ik vond het leuk om voor de eerste keer mee te doen en doe graag volgend jaar weer mee *\o/*

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 14:18

capopjekop schreef:
Je kunt ook via bokt mailen toch? Althans bij de meeste bokkers staat die optie in het profiel.

Is het een idee om een naughtylijst te maken? Mensen die dit jaar doorgestreept zijn omdat ze niet actief waren zouden van mij volgend jaar niet mee hoeven doen. Tenzij er een goede reden was.

Verder geen dingen die beter kunnen qua beheer. Ik vond dit jaar de toon vanuit het beheer heel prettig. Duidelijke communicatie wanneer er wat fout liep. Dus trek dat vooral door naar volgend jaar zou ik zeggen!

Edit: ik heb mezelf gemaild via bokt en dat mailtje kwam netjes aan. Dus als iedereen dat instelt dan kan dat ook een oplossing zijn

Een naughtylijst hebben we. }:) {:)
Mailen via een profiel kan inderdaad ook! Helaas niet bij iedereen omdat sommige het niet aan hebben staan. Bedankt voor het testen!! :D

Hopelijk heeft iedereen een fijne/veilige jaarwisseling gehad!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:01

Ik weet niets van mail via bokt. En ook geen behoefte aan om eerlijk te zijn. Ik krijg al zo veel spam. Zeker nu Hotmail weer aan het @#$#@$@#$ is, er komt ineens weer spam in de inbox.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:34

De beste wensen voor het nieuwe jaar allemaal *\o/*
Iedereen oud en nieuw overleefd?

Jorex,
Fijn dat er in ieder geval communicatie is geweest en je nu weet waar het aan ligt. Veel beterschapswensen voor jouw lootje vanuit mijn kant en ik hoop dat ze snel weer de kracht heeft om wat van zich te laten horen. Je hebt in ieder geval een mooi en passend pakket voor haar samengesteld.

Germie,
zoals Keizerinnnn het schrijft doen wij het ook. Vooral het tanken, bizar dat als je de snelweg afgaat, de rotonde rond, bij het tankstation bent (zeggen en schrijven pakweg een 250m) en vervolgens 30 tot 40ct per liter minder betaald. Een kleine moeite die zich heel goed uitbetaald :j Lunchen op de piste is ook zoiets.
Natuurlijk is het lekker makkelijk om je ski’s uit te klikken, naar binnen te lopen en te bestellen maar een paar broodjes smeren is zo gedaan, flesje drinken erbij en het scheelt je ook weer aanzienlijk in de portemonnee. Wij pakken meestal wel een bak koffie of choco op de piste want dat is gewoon lekker :9
Ook een wat minder groot of bekend gebied scheelt erg in de kosten van je verblijf en skipas, of een klein plaatsje wat een paar km verder van het skigebied ligt. Zo zaten wij in een piepklein plaatsje vlakbij het Zugspitze gebied voor een fractie van de prijs van een appartement in Garmisch-Partenkirchen.
Wat ook zeker de moeite waard is om te bekijken is wat een losse dagpas kost. Soms kan dat voordeliger zijn als je besluit om een rustdag te pakken, door slecht weer of gewoon omdat je een stad oid wil bezoeken. Zo hebben wij de eerste dag niet geskied want er was storm op de berg. De volgende dag ook nog slecht dus toen alleen de middag omhoog gegaan met een halve dagpas.
Mocht nou geen zin hebben om alleen op pad te gaan dan zijn er ook nog de georganiseerde trips voor singles.
Kennis van mij heeft dat een keer gedaan en dat was haar heel goed bevallen. Ik weet alleen niet wat dat kost. Mocht je dat niet leuk of te duur vinden dan kun je ook nog kijken of er in je vriendengroep mensen zijn die het leuk vinden om met een clubje op wintersport te gaan :)

Aan het beheer,
Telefoonnummer lijkt mij overbodig. Wat misschien wel een idee is, is om een bevestigingsmail voor deelname te sturen? Daarmee verifieer je of het e-mailadres correct en actief is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:46

Ik ben 1 keer met een singlereis geweest van Single snow. Nog nooit zo duur op wintersport geweest met zulk slecht eten en zo'n klein skigebied. Het was 1 grote tegenvaller.
Maar ik zag gewoon dat alleen naar de sneeuw rijden niet zitten en dus voor zo'n groepsreis met de bus gekozen. De hele reisorganisatie bestaat nog steeds, en het aanbod is compleet veranderd, maar ook enorm duur geworden zie ik. Ik hoef geen luxe zoals een zwembad of sauna. Toen was het basic, maar ook massa=kassa. Nu gaat er een kok mee e.d. tja, dat is luxe wat ik weer niet hoef ;)
Helaas hier geen vrienden die van de wintersport houden, sowieso geen vriendengroep om mee op vakantie te gaan. Allemaal zijn ze getrouwd, kinderen, enz. en tja, daar pas je dan niet meer tussen helaas. Nog steeds zie ik die afstand alleen rijden naar de sneeuw niet zitten. Het is toch al snel 1200km rijden naar Frankrijk.
Het valt me ook op dat je bij tui eigenlijk niet als single een wintersport kunt boeken (bbi travel ook niet als je tenminste een normale prijs wilt betalen). Singlereizen is al vol in de week dat ik zou kunnen (dat ik dan met mensen op pad zou gaan die 16 jaar jonger zijn wegens een leeftijdsdoelgroep van de reis interesseert me niet).
Vrees dus dat het wederom niets gaat worden.

Dus blijven we dan maar hier in de regen zitten :D Man wat een rotweer vandaag. Heb m'n paard wel gedag gezegd, maar niet gereden. :+

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:04

Bedankt beheer! Vond jullie zowel in het topic als achter de schermen erg fijn en het is echt een hele leuke editie geworden o.a. door de weekvragen.
Jammer dat er met een paar mensen geen contact te krijgen was en goed dat jullie bezig zijn met hoe dat zoveel mogelijk te beperken (ik denk dat als mensen echt niet reageren, ook via mail of telefoon dat niet gaat gebeuren).
Zou zelf liever niet nog meer gegevens delen om mee te doen. Misschien een idee om alleen emailadres te vragen aan mensen die je niet via hun profiel kunt mailen? Ook om extra werk voor jullie te voorkomen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:21

Neonlight mag mijn telefoonnummer wel krijgen haha, wij hebben een band opgebouwd :')

Nee, serieus. Ik zou hem wel geven, want ik snap het ergens wel. Maar ik snap ook dat niet iedereen daar zo happig op is :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:22

<3 <3 <3
Je bent zo ongeveer een penvriendin geworden. :))

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:33

Neonlight schreef:
<3 <3 <3

Alsof we de Joepie nieuw leven hebben ingeblazen haha, "lieve penvriendin, vandaag ..." :') *\o/*

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 23:44

Ja, daar was ik ook al een beetje bang voor Germie, dat zo’n singlereis poepie duur is :\

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 00:01

Daar ben ik ook ooit achter gekomen.. is niet altijd, maar bij veel wel. Wilde eigenlijk alleen naar Lapland, maar toen kwam er een single toeslag van €800 euro bij.. dus heb toen mijn broertje gevraagd of die ook wilde. :')

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 10:03

Noisy schreef:
Germie,
zoals Keizerinnnn het schrijft doen wij het ook. Vooral het tanken, bizar dat als je de snelweg afgaat, de rotonde rond, bij het tankstation bent (zeggen en schrijven pakweg een 250m) en vervolgens 30 tot 40ct per liter minder betaald. Een kleine moeite die zich heel goed uitbetaald :j

Denk dat ik precies weet welk tankstation je bedoelt :'). Maar zo heb je er een hoop haha, ideaal. Nu ga ik dit jaar met mijn elektrische auto dus ga nog even plannen/ puzzelen hoe we dat gaan doen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 10:13

Noisy schreef:
Ja, daar was ik ook al een beetje bang voor Germie, dat zo’n singlereis poepie duur is :

Ja echt balen. en dan kun je vaak ook niet weg wanneer het jou past, je hebt beperkte vertrekdata.
Dat een singlereis soms een doelgroep heeft van tot 30 of boven de 50 vind ik niet zo erg. Als ik dan 16 jaar ouder ben dan de doelgroep interesseert me niet, daar zou ik gerust om boeken. Ze zullen hooguit wat raar opkijken misschien, maar niet weigeren. Maar de prijzen zijn gewoon echt absurd.

Ik ben in 2022 alleen naar Finland geweest met Tui, was geen singlereis. Het was toevallig precies in de voorjaarsvakantie, dus veel gezinnen (ik had de laatste stoel in het vliegtuig, echt last minute geboekt en dus een redelijke prijs voor de voorjaarsvakantie, maar nog altijd 300 euro duurder dan gepland. Ik had eigenlijk bij Scanbrit geboekt en die kwamen ineens met dat de vlucht vol was en alternatieven zouden 400 euro meer kosten en ik had m'n zinnen op Lapland gezet). Aanspraak kreeg je niet met de andere Nederlanders. Je had een bepaald excursiepakket inbegrepen en het hotel regelde dat. Omdat ik alleen was werd ik dus overal waar een gaatje was bijgepropt. Dat was in dit geval voor mij gunstig, want ik heb een heel ander excursiepakket gekregen dan wat inbegrepen was (alles wat inbegrepen was kreeg ik wel, maar niet met de andere Nederlanders, plus nog voor zo'n 300 euro extra wat ik niet hoefde te betalen). Maar eigenlijk was je natuurlijk gewoon opvulling.

Ik wil nu ook nog wel eens naar Spitsbergen, maar niemand lijkt zo avontuurlijk om mee te willen. :P Dat is dan geen wintersport hoor, daar zijn geen skiliften. Hier hoef ik geen broer of zus te vragen of die meewil helaas.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 10:17

Nou Germie, ik wil wel mee hoor !

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 11:03

LWDaisy schreef:
Neonlight schreef:
<3 <3 <3

Alsof we de Joepie nieuw leven hebben ingeblazen haha, "lieve penvriendin, vandaag ..." :') *\o/*

Ooh de Joepie _/-\o_ *\o/*

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 12:12

mriek1990 schreef:
LW_Daisy heel veel sterkte met dit grote verlies. Wat een verdriet voor je. ♡

Beheer inderdaad bedankt voor de organisatie! Het was mijn eerste keer, maar vond het super leuk om mee te doen! <3
Wellicht volgend jaar weer? :D

JustDiesel, ik heb van jou hoedje gebruik gemaakt voor onze jaarlijkse kerstwens op de socials. ;)
[ Afbeelding ]

Die blik is goud waard :') 'Moet dit nou echt' :))

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 23:46

foxy80 schreef:
LWDaisy schreef:

Ooh de Joepie _/-\o_ *\o/*

De goede, ouwe tijd haha. Vooral de rare vragen die je kon inzenden :')

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 18:12

Heeft er iemand nog meer feedback? :D :D

Hier met de kerstdagen echt heerlijk gebruikt gemaakt van mijn gekregen spulletjes. De kaarsen hebben 1e kerstdag gebrand en de hond was lekker afgeleid met zijn knuffel. Op oudjaarsdag had hij ook heel veel steun aan zijn knuffel en hij loopt er overal mee rond. <3 Gisteren heerlijk gedoucht met de Rituals scrub. Echt lekker!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:02

Wat leuk om te horen lavitabella!

Hier spelen de meiden graag met hun spin Raya heeft hem gedoopt tot baby en sleept hem steeds mee naar dr mand om te drinken _O-

Ik vond deze editie echt fijn verlopen! Vorige editie toch wat getwijfeld om mee te doen na een mindere ervaring maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Ik vond het heel fijn dat er veel activiteit was de weekvragen waren top georganiseerd en zorgde ervoor dat je je lootje wat meer leerde kennen.
Ik zou ook degene die minder actief waren (was ik zelf ook |( ) aangeven dat ze echt meer hun best moeten doen. De tops en flops ook echt zoveel mogelijk delen en aanhouden. Voor iedereen is dat fijn denk ik. Kwa lootjes trekken vond ik het heel fijn dat het ruim van tevoren is.
Denk dat dat het is ik geef de organisatie een dikke 10! Hoop dat jullie er van genoten hebben en het dit jaar weer organiseren!! *\%/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:57

Ik heb gisteren 3 kadootjes uit het pakket in een doos gestopt voor op zolder op te bergen, de kerstboom hangers. -O-
Blijf nog steeds benieuwd naar de houten hanger van de dalmatier, hoe die gevonden is.
De sleutelhanger is direct in gebruik genomen. <3 Het boek moet ik nog lezen, maar had voor deze vakantie iets teveel boeken op de lijst staan om te lezen. :))In het kookboek heb ik ook al wat leuke recepten gespot die ik zeker ga uitproberen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:28

Ik vond de weekvragen ook fijn, dat vond ik vorig jaar ook. Het maakt het makkelijker om aan te haken en actief te zijn/blijven :)
De vroege lootjes-verdeling vond ik helemaal top! Meer shop-tijd haha.
Tops & flops vind ik altijd een goed idee. Het zou zonde zijn als ik een Santa heb die bruisballen gaat kopen voor mij, terwijl ik geen bad heb. Ik zou het zelf ook erg zonde vinden moest ik zoiets kopen voor mijn lootje. 't Is dan wel de verantwoordelijkheid van de deelnemer zelf om even te kijken naar "wat heb ik vorig jaar (of vorige jaren) neergeschreven, en is dit nog steeds van toepassing?".

Ivm minder actieve lootjes - ik weet niet goed hoe dat zou aangepakt kunnen worden. Hoeveel tijd zit er tussen aanmelding en lootjesverdeling? Kan er daar tussen een minimum aan activiteit gevraagd/verwacht worden, die bepaald of iemand wel/niet "mag" meedoen? We hoeven geen 100 berichten te plaatsen, maar inactieve lootjes drukken de pret echt ontzettend.. Soort van foei-lijst voor de komende editie als iemand een vorige editie echt niet goed heeft aangepakt (qua actief zijn)? Ik vind het wel een beetje gemeen - maar 't is ook gemeen als je een inactief lootje krijgt.. Moeilijk!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:58

Tops & flops zijn, mits ze goed gebruikt worden, enorm waardevol. Ik vond de weekvragen dan ook echt goed gekozen. Niet alleen gaf het wat meer inzicht in wat je voor je lootje kon kopen, maar ook leerde je zo je lootje beter kennen.

Wat betreft activiteit, weet ik niet of het beheer meer kon doen dan ze al gedaan hebben. Er kan altijd iets gebeuren waardoor je minder online bent. Ik denk dat het ook aan de deelnemers is om in de peiling te houden of je lootje nog actief genoeg is, en om dan het beheer in te schakelen als dit niet zo is. Mijn lootje had over mijn vraag heen gelezen, dat kan gebeuren. Beheer heeft dit netjes opgepakt.

En wanneer is iemand niet actief genoeg? Als jee alle weekvragen beantwoord, doe je iig het minimale voor je Santa denk ik. Na 10 jaar vond ik het ook wel lastig om te blijven posten omdat ik sommige dingen al vaker had gemeld. Daarom waren juist de weekvragen fijn en vernieuwend :j

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:09

Tops en flops zijn fijn, als het kan zonder een soort boodschappenlijst te worden, en zonder de verwachting ook alle oude topics door te spitten.

Qua activiteit, dat is een lastige. Mensen die echt niet reageren uitsluiten is haalbaar, maar snap ook wel dat de organisatie niet achter iedereen aan kan lopen. Me nog een keer goed de verwachting uit spreken van tevoren.
Zelf merk ik dat ik nog wel eens dat ik op mijn telefoon snel iets lees, bedenk dat ik later moet reageren, als ik meer tijd heb of op de computer, en het dan vergeet of het echt een spuit11 reactie wordt…