Keizerinnnn schreef:germie schreef:Ik zou ook weer eens op wintersport moeten gaan. Maar ja, alleen is het onbetaalbaar helaas.
Als je goed zoekt valt het echt mee. Wij zitten in Gerlos in de hoofdstraat tegenover de bushalte en tussen de 2 gondels in. We betalen 69 euro per nacht, dat is enkel met ontbijt erbij. Maar we maken vaak in avond tosti, broodje knak, halen een pizza en gaan 2x uiteten.
De meeste hotels in die straat zitten op minimaal 150 euro per nacht. Je kunt er ook voor kiezen om wat verder buiten het dorp te gaan zitten en elke ochtend met de auto naar de skilift te gaan, dan betaal je ook weer minder. Spullen lenen van mensen of 2e hands kopen scheelt ook weer. Je hebt al snel een paar ski's voor dezelfde prijs als een week huren. Sommige Intersports doen 2e hands weekenden dan kan je gebruikt materiaal wat gecontroleerd is kopen. Heb mijn schoenen via daar ook weer verkocht bijvoorbeeld.
Lunchen kan op de piste natuurlijk, maar je kan er ook voor kiezen om eigen broodjes etc mee te nemen in een rugzak.
En dan de reis ernaar toe helpt het ook zeker om telkens van de snelweg af te gaan om te tanken. Zo kan je op een helehoop dingen al besparen. Blijft een dure vakantie uiteraard, maar hoeft zeker niet onbetaalbaar te zijn.
Eens, goed zoeken en je kan heel budgetvriendelijk op vakantie!
Wij zitten altijd in de omgeving van Abtenau en dat is gewoon een stuk goedkoper. Ik heb inmiddels wel mijn eigen ski's dus hoef niet te huren.
Gisteren trouwens nog een mooi filmpje gezien op TikTok van iemand die in Lech woont (ben haar naam even kwijt) en een skipak van de Scapino uitprobeerde. Die was enthousiast, en dan heb je voor een prikkie toch een goed pak!