Secret Santa Surprise 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:21

Keizerinnnn schreef:
germie schreef:
Ik zou ook weer eens op wintersport moeten gaan. Maar ja, alleen is het onbetaalbaar helaas.

Als je goed zoekt valt het echt mee. Wij zitten in Gerlos in de hoofdstraat tegenover de bushalte en tussen de 2 gondels in. We betalen 69 euro per nacht, dat is enkel met ontbijt erbij. Maar we maken vaak in avond tosti, broodje knak, halen een pizza en gaan 2x uiteten.

De meeste hotels in die straat zitten op minimaal 150 euro per nacht. Je kunt er ook voor kiezen om wat verder buiten het dorp te gaan zitten en elke ochtend met de auto naar de skilift te gaan, dan betaal je ook weer minder. Spullen lenen van mensen of 2e hands kopen scheelt ook weer. Je hebt al snel een paar ski's voor dezelfde prijs als een week huren. Sommige Intersports doen 2e hands weekenden dan kan je gebruikt materiaal wat gecontroleerd is kopen. Heb mijn schoenen via daar ook weer verkocht bijvoorbeeld.

Lunchen kan op de piste natuurlijk, maar je kan er ook voor kiezen om eigen broodjes etc mee te nemen in een rugzak.

En dan de reis ernaar toe helpt het ook zeker om telkens van de snelweg af te gaan om te tanken. Zo kan je op een helehoop dingen al besparen. Blijft een dure vakantie uiteraard, maar hoeft zeker niet onbetaalbaar te zijn.

Eens, goed zoeken en je kan heel budgetvriendelijk op vakantie!
Wij zitten altijd in de omgeving van Abtenau en dat is gewoon een stuk goedkoper. Ik heb inmiddels wel mijn eigen ski's dus hoef niet te huren.

Gisteren trouwens nog een mooi filmpje gezien op TikTok van iemand die in Lech woont (ben haar naam even kwijt) en een skipak van de Scapino uitprobeerde. Die was enthousiast, en dan heb je voor een prikkie toch een goed pak!

Keizerinnnn

Re: Secret Santa Surprise 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:29

Aah ja AlpineFlorine, die volg ik ook! Het hoeft allemaal niet zo duur te zijn, je kan het zo gek maken als je wilt. Heb zelf in een skizaak gewerkt als bijbaan waardoor ik destijds veel met 40% korting heb kunnen kopen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:59

AlpineFlorine, dat was het ja! Heel leuk account <3 Ik ben zooo jaloers :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 13:43

Zo hebben wij jaren halfpension gezeten voor een prikkie, 5 jaar geleden 25 euro per nacht. :))
Wel een gezamenlijke douche en toilet, verder prima en eten wat de pot schaft. Wat overigens altijd heerlijk was!
Helaas is moeder overleden, en de zoon zeer onverwachts begin 2021. -O- Hij was 1 jaar jonger dan ik.
Ik kwam daar sinds 1976 en voelde altijd als thuis komen.
Afgelopen zomer hadden we daar naar toe willen gaan en de andere zoon willen bezoeken (die er burgemeester is) maar het was erg slecht weer en sneeuwde zelfs, niet zo fijn om te kamperen. :=
Hopelijk volgende zomer weer.
Skiën doe ik niet meer, lichamelijk gaat het me niet meer heel goed af. Mijn man is ook gestopt, na een gescheurde kruisband heeft hij het wel weer geprobeerd maar was geen succes.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 13:52

Helaas nog steeds niks van mijn lootje. Met toestemming van het beheer post ik hier nog wat foto's van spullen waar ik echt in Vinted voor moest zoeken. Mijn lootje verzamelt edelstenen. Dus ik zoeken naar edelstenen. Vind ik dit leuke etuitje.Afbeelding
Dus daar heb ik dit setje edelstenen (op de foto lijken ze groot, maar het gaat om kleintjes wegens het budget) voor haar in gestopt.
Afbeelding

Verder vond ik nog een Japans Kawaii notitieboekje, en ze houdt van beide, in deze style.
Afbeelding

Ik heb er wat lekkere fruitige thee, hopelijk een goede handcrème voor haar werk, heel veel stickers en andere knutselfrutsel dingetjes waaronder ook die ik heb gekregen bij het concert van NCT Dream (ik doe niks met stickers). Hier rechts boven in beeld.
Afbeelding

En daarnaast heb ik er 2 halsters in gestopt die mijn pony's te groot waren en wat paardensnoepjes. In haar laatste bericht hier is te lezen dat ze het wel een leuk pakket vond en ik hoop oprecht dat ze binnenkort ook weer de energie vindt om hier nog te reageren. Ik ben gewoon een beetje bezorgd om haar. :(:)

Verder wintersport is gaaf, is iets wat ik nog eens aan moet durven. Ware het niet dat ik hoogtevrees heb _O-

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:00

Je hebt echt moeite gedaan Jorex! Jammer dat het niet gepost is. Hopelijk alles ok met je lootje. Leuke dingen heb je gekocht

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:07

Wat een leuke dingen heb je verzameld voor je lootje!
Gelukkig heb je nog wat foto's dat wij ook kunnen genieten.

En hopelijk gaat het goed met haar, we weten dat ze ziek was/is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:14

Wat een leuke dingen en wat goed dat je er foto's van hebt gemaakt! Ik hoop ook dat het goed met haar gaat.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 14:20

Wat een leuke vondst Jorex ! Je hebt goed je best gedaan. <3

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:22

En even nog weer over mijn eigen pakket. Technisch gezien is dit ook 31 december toch? _O-
31-12 :')
Afbeelding

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:23

Wat een mooi, persoonlijk pakket heb je er van gemaakt. Heel tof.

Wintersport, love it! <3
Veel plezier voor degene die nog gaan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:29

Wat een mooi pakket Jorex. Zo vervelend voor jullie beiden hoe het afloopt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:33

Ik keur hem goed hoor, volgend jaar weer een poging of je 31 dec ervan kan maken. :))

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 14:39

Wat een mooi pakket Jorex en zo te zien goed alles gekozen op basis van wat je lootje leuk vind! Hopelijk komt er nog een reactie en gaat alles goed!~

Weet jij ook waar deze puzzel vandaan komt Jorex? Dit is echt iets voor mijn vriend, vind hem echt heel grappig!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:03

Mijn SS was momo94, die kan je vast wel vertellen wie de maker ervan is. Hij is inderdaad echt super leuk. :D

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:11

Die kalenderpuzzel is idd echt heel erg leuk. Ik hou wel van dat soort puzzeltjes.
Jammer dat er nu 1 verslag ontbreekt, maar gelukkig had je zelf wat foto’s gemaakt. Mooie dingen uitgezocht ook. Hopelijk gaat alles weer goed met de ontvanger van het pakket.

Hier geen wintersporter. Ben wel eens mee geweest als oppas en heb toen wel een hele mooie sneeuwschoenen wandeling gemaakt. En gewoon wandelen is ook leuk, maar skiën is niks voor mij. Ik ben zo iemand die zijn been breekt als ik uit de auto stap :+

Ik heb gister mijn winterdiamond painting af kunnen leggen, dus het hondje kan gemaakt gaan worden. Wel 2 jaloerse kinderen, want mijn gekregen puppie is super cute (aldus de oudste van 7). Mijn lekkers is op en mijn sokken, daar woon ik bijna in. Zo heerlijk <3 .
Het enige wat ik nog moet gebruiken is de chocoldevormen, maar dan moeten eerst de koekjes op :P

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-24 15:15

Helaas komt de editie van 2024 weer tot zijn einde. -O-

We hebben 1 verslag nog niet gehad. Ik heb net gelukkig contact gehad met het lootje. We hadden al begrepen dat ze ziek was en dit is nog steeds het geval. :(:) Ze heeft wel aangegeven dat het pakket van Jorex perfect was voor haar en wil graag het verslag nog plaatsten als ze weer meer kan typen.

Evaluatie Secret Santa Surprise 2024:

Vanaf eind augustus werd de inschrijving voor deze editie van Secret Santa Surprise geopend. Dit jaar met een vernieuwde organisatie: Banjer, Lavitabella, marleen_88 en Neonlight hebben het stokje overgenomen.
Het opgeven kon bij Lavitabella, de inschrijvingen stroomden al snel binnen. De lijst werd regelmatig door haar geplaatst, zodat het inzichtelijk was hoeveel Santa's er dit jaar mee zouden doen.
Het topic leefde, er waren wisselende gespreksonderwerpen, maar vooral veel gezelligheid. De keuze om in de eerste week van oktober de lootjes te verdelen is ons goed bevallen. Zo was er meer tijd om voor het verruimde budget van €17,50 te gaan shoppen.

Het verdelen van de lootjes is niet op dezelfde dag gelukt, wegens drukke agenda's van Banjer en Neonlight. Het streven was om dit wel te doen, maar dit is helaas niet gelukt. We willen dan ook de volgende editie als uitgangspunt houden dit op dezelfde dag te doen. Dit blijft echter afhankelijk van verschillende factoren, het gebeurt in ieder geval in dezelfde week.
Na het verdelen van de lootjes werd er gestart met de weekvragen, zodat we de activiteit van de deelnemers konden bijhouden. Waar nodig werden er pb's verstuurd met het verzoek om actiever deel te nemen in het topic. Helaas kregen we met enkele deelnemers geen contact en hebben we, in overleg met die Santa's, deze lootjes door moeten schuiven. Om dit volgend jaar voor te zijn, willen we vanaf inschrijving op activiteit gaan letten en aansturen via pb om de activiteit te bevorderen.

We hebben ervoor gekozen om vanaf het verdelen van de lootjes met gerichte weekvragen te werken. Zo konden we elkaar beter leren kennen, was er altijd een onderwerp om bij aan te haken en konden we de activiteit bijhouden. De weekvragen hebben we als positief ervaren. Het bedenken van (originele) vragen werd naarmate de tijd verstreek wel lastig. De weekvragen houden we erin, wel zoeken we input voor vernieuwende vragen. Dus heb je ideeën? Graag per pb naar iemand van de organisatie sturen.

Alle pakketten zijn verstuurd en ontvangen. Wat fijn om te zien en lezen dat er zoveel aandacht is besteed aan de inhoud van de pakketten en de zorg waarmee deze samen zijn gesteld. Ook blijft het genieten om alle enthousiaste fotoverslagen te lezen. Het bijhouden van de geraden Santa's en de lijst tweemaal per week posten is ons goed bevallen, dit houden we vast.

Wij merken soms dat het moeilijk is om contact te krijgen met bokkers. Nu hadden wij het idee om wat meer gegevens te vragen om makkelijker contact te kunnen krijgen als het via bokt niet lukt. We zaten eraan te denken om bij inschrijving ook een emailadres en telefoonnummer te vragen. Hoe denken jullie hier zelf over of hebben jullie nog andere ideeën?

Naar ons idee zijn we als organisatie zichtbaar geweest in het topic en benaderbaar per pb of in het topic. Graag horen we van jullie wat mogelijke aandachts- of verbeterpunten zijn voor de volgende editie, dit mag in het topic.

Een groot aantal van de deelnemers heeft geen gemakkelijk jaar of periode achter de rug. We kunnen spreken van een pech jaar, met veel verdriet. We wensen iedereen dan ook een mooi, liefdevol en gezond 2025 toe.

En hopelijk tot de volgende editie.
Banjer, Lavitabella, marleen_88 en Neonlight. {:)

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:04

Ik heb dit jaar voor het eerst meegedaan en heb het als ontzettend positief ervaren. De weekvragen waren prettig en zorgde voor extra gespreksstof in het topic. Vond het zelf lastig om soms aangehaakt te blijven en niet steeds hetzelfde te zeggen, zeker toen de pakketten binnen kwamen. Las wel alles steeds mee.

Heb een paar x contact gehad met Neonlight over mijn lootje en kreeg telkens supersnel reactie dus dat was erg prettig!

Het idee om extra info te vragen is voor mij geen probeem, ik krijg zelf altijd ook een mail als ik een pb krijg, maar niet iedereen zal dat aan hebben staan. Ik neem ook aan dat deze info enkel gebruikt wordt voor "nood" situaties als iemand niet te pakken te krijgen is of als er een pakket kwijt is o.i.d.

Ik doe volgend jaar zeker weer mee als het in de situatie past!

Banjer, Lavitabella, marleen_88 en Neonlight heel erg bedankt! <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:06

Wet mij betreft hoeft het telefoonnummer of emailadres niet zozeer, maar ik zorg sowieso wel braaf dat ik me hier meer dan genoeg meld want anders heb ik het aan de stok met het beheer. O:)

Ik vond het een superleuke editie. Volgend jaar doe ik sowieso weer me en indien nodig wil ik altijd wel meedenken met de weekvragen. :))

Bedankt beheer, ik kijk nu al uit naar volgend jaar! *\o/*

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:14

Persoonlijk wil ik geen telefoon nummer geven, niet dat die geheim is maar ik geef die niet aan iedereen.
Daar heb ik zo mijn redenen voor. IK zou het jammer vinden als ik daardoor volgend jaar niet mee mag doen.
Mailadres is al via bokt dus een privebericht komt ook op de mail binnen. Dat is al voldoende.

Verder vond ik het weer een heel leuke editie en ik vind dat het beheer het goed gedaan heeft.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:29

Ik ga ook mijn telefoonnummer niet geven. Mailadres wil ik best doen.

Ik vond het een erg geslaagde editie! :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 17:58

Ik zou zelf ook niet snel een 06 uitgeven, al denk ik dat enkele uit de organisatie mijn 06 al wel hebben van toen ik nog in t team zat.

Kunnen jullie ons niet volgen via social media? Facebook enz?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 18:49

Je kunt ook via bokt mailen toch? Althans bij de meeste bokkers staat die optie in het profiel.

Is het een idee om een naughtylijst te maken? Mensen die dit jaar doorgestreept zijn omdat ze niet actief waren zouden van mij volgend jaar niet mee hoeven doen. Tenzij er een goede reden was.

Verder geen dingen die beter kunnen qua beheer. Ik vond dit jaar de toon vanuit het beheer heel prettig. Duidelijke communicatie wanneer er wat fout liep. Dus trek dat vooral door naar volgend jaar zou ik zeggen!

Edit: ik heb mezelf gemaild via bokt en dat mailtje kwam netjes aan. Dus als iedereen dat instelt dan kan dat ook een oplossing zijn

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 18:55

Leuke terugkijk ! Super bedankt voor het organiseren, ik vond het een fijne geslaagde editie en blij dat ik dit jaar weer heb meegedaan! Iedereen alle beste wensen voor 2025 gewenst!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 18:56

Ik denk dat mijn lootje dit jaar ook niet op een mail had gereageerd, want ze is heel erg ziek. Ik hoop dat dat snel wat verbeterd is voor haar en ze is altijd welkom om nog late fotos te plaatsen van het pakket. Ik ben vooral nieuwsgierig of mijn halsters haar pony wel passen. :D
Ze was verder wat mij betreft wel actief genoeg met berichten waardoor ik een super leuk pakket ervan heb gemaakt.

Verder hoeft het uitwisselen van een telefoonnummer wat mij betreft ook niet eigenlijk. Ik vind het al goed genoeg als de organisatoren zo meedenkend zijn en pbs versturen. Als iemand dan nog niet reageert, dan lossen jullie het alsnog keurig op. Dus niks dan lof naar jullie toe! Iedereen alvast een goed 2025!