Bookish Adventskalender: 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau07
Moderator

Re: Bookish Adventskalender: 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 23:33

De post die ik niet wil maken… maar ja. Dag 24! het vervolg op Serpent and the Wings of Night. Een grote verrassing waar ik heel erg blij mee ben <3

Afbeelding

Ik heb echt zo’n mooie kalender gekregen… alles past bij me en ik kan niet wachten om alles te gaan lezen. <3

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 07:12

Ik ben halverwege kalender niet meer in staat geweest om hier de foto's te plaatsen van alle cadeaus die ik gekregen heb, dus dat zal ik nu nog doen:

Dag 13
Vandaag kreeg ik een kaarsenmal en het was nog een verrassing wat de mal precies zou gaan onthullen. Ergens rond dag 20 heb ik kaarsen gemaakt en kwam dit pareltje eruit:
Afbeelding

Dag 14

Vandaag kreeg ik het beste boek dat ik ooit gelezen heb. Dat wil dus ook zeggen dat het boek al reeds in mijn bezit is. Niet erg, want dit is een prachtig boek en daar kan ik zeker iemand anders blij mee maken.
Afbeelding

Dag 15
Een prachtig houten lampje in de vorm van een boek.
Afbeelding

Dag 16
Het boek de jongen die zijn vader naar Auschwitz volgde. (Ik twijfel of ik deze al gelezen heb. Dat is het lastige als je al zoveel boeken over de tweede wereldoorlog gelezen hebt, dan vergeet je het soms en dan kom je er achter als je het boek weer begint te lezen. Dus we gaan het ontdekken als ik het ga lezen).
Afbeelding

Dag 17
Stickers en het boekje 'De bakkersdochter' als dwarsligger.
De bakkersdochter heb ik ook al in mijn bezit en gelezen, maar dit blijft een prachtig boek.
Afbeelding

Dag 18
Het boek De Jaagster. Dit boek ken ik niet, ook nog nooit voorbij zien komen, ik denk dat dit heel goed past bij mijn voorkeur qua boeken. Dus ik ben erg nieuwsgierig.
Afbeelding

Dag 19
Nog meer stickertjes :j
Afbeelding

Dag 20
Het boek Elisabeth Empress and Queen. Ik ben dol op geschiedenis. Dus hier ben ik ook nieuwsgierig naar.
Afbeelding

Dag 21
Vandaag kreeg ik deze prachtige Kalligrafie set. Ik geloof nooit dat ik zo prachtig kan leren schrijven, maar ik ga het zeker oefenen en proberen.
Afbeelding

Dag 22
Weer een zakje losse thee :j
Afbeelding

Dag 23
Het boek Een vrouw in Berlijn
Afbeelding

Dag 24
Het boek De Jongen, De Mol, De Vos en het paard.
Dit boek vind ik zo prachtig, de geweldige illustraties, de opbouwende en wijze (simpele) levenslessen. Dit is een parel voor het oog en als balsem voor de ziel.
Dit boek is al heel lang in mijn bezit, het heeft een prominente plaats in huis.

Ook dit boek is niet erg om dubbel te krijgen, want ik geef het heel graag cadeau aan anderen.
Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 08:48

23:

Afbeelding
Afbeelding

24:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dank jullie wel allemaal voor de leuke editie :*

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 17:10

Ik ben jullie gewoon nog de laatste dag schuldig :oo

Dag 24
Met mijn voorliefde voor romantische boeken en hallmark kerstfilms moet dit gewoon een toppertje zijn!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hieronder het totaal overzicht van wat ik allemaal heb gekregen.
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb echt genoten van deze advent! Iedere dag een cadeautje en heel veel inspiratie opgedaan over wat voor moois er allemaal nog meer is om te lezen. Dankjewel dat ik mee mocht doen!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 08:26

Nog even een overzichtsfoto van alle gekregen cadeautjes (zowel boek als non-boek) bij elkaar.
Het enige wat mist is het boek 'de keuze' die heb ik ondertussen al aan iemand anders cadeau gedaan.

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 09:14

Ik zou ook nog een verzamelingsfoto plaatsen van mijn boeken & cadeaus :) Veel van mijn cadeaus waren eten dat al op is en stickers die ik had opgeruimd, dus die liggen er niet bij :)

Afbeelding

Dan ga ik nu eens kijken naar een evaluatie *\o/*

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 09:55

--------------------------------------------------------
Evaluatie Bookish Adventskalender 2024
--------------------------------------------------------

Na twee succesvolle edities van de adventskalender, kan ik persoonlijk niet wachten om de derde op te starten. Ik hoop dat iedereen weer tevreden is met zijn/haar kalender en ook net zo enthousiast is over de derde editie als ik.

Voordat we die gaan opstarten, ben ik wel heel benieuwd naar jullie ervaringen. Daarom heb ik onderstaande vragenlijst opgesteld. Zouden jullie die voor 10 januari willen invullen?

Alvast bedankt *\o/*

Enquête Bookish Adventskalender
Let op! Deze is alleen bedoeld voor de mensen die dit jaar hebben meegedaan :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:32

Ingevuld :D super leuke editie!

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 14:00

Schaam, ik heb m'n dag 20 t/m 24 nog niet getoond in het topic :o (wel in de app).
Drukke dagen voor de kerst en toen geveld door een fikse verkoudheid, helpt niet erg mee... Tijdens het ziek zijn wel een boek van de kalender uitgelezen: The Mermaids Singing. Het duurde even voordat ik er goed in zat (maar dat kan ook goed door de hoofdpijn van de verkoudheid komen :+) maar aan het eind kon ik niet meer stoppen met lezen. Goede keuze wat mij betreft Lielle!

Dag 20:

Afbeelding

Afbeelding
Een boekje van mijn verlanglijst, blij mee!

Dag 21:

Afbeelding

Afbeelding
De scheurkalender van Omdenken :D Heel leuk, ik heb als kind jaren de Donald Duck scheurkalender gehad (op de wc, lekker iedere dag een blaadje afscheuren als je 's ochtends ging plassen :')) dus vind het nostalgie om weer een scheurkalender te hebben.

Dag 22:

Afbeelding

Afbeelding
Een boek waar ik heel benieuwd naar ben.

Dag 23:

Afbeelding

Afbeelding
Een heerlijk zacht zijden sjaaltje, extra speciaal omdat het uit Oezbekistan komt.

Dag 24:

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb als kind Harry Potter echt verslonden (maar fantasy trekt me - op dit moment - verder niet echt) dus ik ben hier heel benieuwd naar.
En nog een cadeautje voor als de baby er is, kan niet wachten om deze uit te pakken in februari :D

Ik ga zo de enquete invullen :) Ik vond het in ieder geval een zeer geslaagde editie! Ik hoop dat Lielle en ik hebben kunnen laten zien dat ook ebooks op een leuke manier gegeven kunnen worden, ik vond het iedere dag een feestje om het cadeau uit te pakken. Ook de extra tips vond ik erg leuk en heb ik zeker genoteerd voor in de toekomst. De voorpret vond ik trouwens net zo leuk als de kalender zelf. Ik had een advent kalender geknutseld voor Lielle (mocht iemand het leuk vinden, deze: https://youtu.be/V5hEn_hGd-Y?si=KhQfTXVzxLUWGfkY ) en was eigenlijk vergeten hoe leuk knutselen kan zijn. Dus dat heeft dit topic ook nog voortgebracht: ik vind knutselen leuk en moet dat zeker vaker doen :D Maar ook het uitzoeken van de cadeautjes was leuk en het inpakken. Daarnaast vond ik de sfeer onderling top. Bedankt allemaal en ik doe komend jaar zeker weer mee!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 21:43

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 16:27

Ik had mijn slotfoto al geplaatst maar nog geen dank aan Naomi hier. Ik ben nog steeds zo enorm onder de indruk van de aandacht en werk die in deze kalender heeft gezeten, met die prachtige kalender, maar ook alle fantastisch ingepakte cadeaus en de creatieve oplossing voor de e-books (QR codes, en 3d geprinte boekjes). En dan heb ik het nog niet gehad over de manier waarop de cadeaus zelf ook een schot in de roos waren, ook nu ligt een van de aantekeningblokjes naast me, en ik heb al diverse boeken uit. Echt helemaal top!