2025 Bookish Adventskalender & 12 Days of Bookmas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: 2025 Bookish Adventskalender & 12 Days of Bookmas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 17:24

Dat is niet perse een probleem dus ik zou zeggen meld je vooral aan :j

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 17:38

En anders weet je dat ik met liefde jouw pakket wil maken hoor Jenn! :D

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:02

Ik heb me aangemeld :D

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 19:35

*\o/*

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:28

Wat leuk dat er al zoveel aanmeldingen en enthousiaste bokkers zijn!

Ik heb me ook aangemeld voor de 12 boeken editie, heb er heel veel zin in :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 21:31

Leuk dat ook zoveel nieuwe mensen meedoen :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 21:33

Jaaa!! Die zijn aangestoken door de fantastische pakketten die de afgelopen editie zijn gemaakt <3

Als het samenstellen me meevalt en ik de andere deelnemers beter ken na een jaar in dit topic en het “wat lees je nu” topic dan overweeg ik volgend jaar de 24 dagen kalender :j

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 08:43

Ook ik heb meegelezen afgelopen jaar en wat een prachtige pakketen inderdaad! Dus wil ook graag meedoen, maar even voor de zekerheid, 12 dagen betekend wel een 24 dagen kalender maar in 12 van de "vakjes" een pakje? En wat bedoel je in de inschrijving met e-boeken editie? Oh en ik heb heel veel boeken, maar geen lijst, dus zal dan in elk geval een uitgebreide lijst kunnen maken met wat ik graag zou willen lezen/krijgen. Maar een volle lijst met wat ik al heb is onbegonnen werk :o Dan is er een risico dat ik boeken krijg die ik al heb, maar dat is dan mijn probleem :+

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:29

12 dagen editie is inderdaad echt 12 dagen een boek, dus geen 24 dagen een pakketje openen (waarvan minstens 12 een boek). Beetje 12 days of Christmas, https://en.m.wikipedia.org/wiki/Twelve_ ... _Christmas

Voor de E-reader lezers is er ook mogelijkheid om mee te doen, met de 2024 hebben sommigen hieraan mee gedaan. Was nog best leuk geworden. Maar dan moeten er wel genoeg aanmeldingen voor zijn, zie tot nu toe alleen fysieke boeken aanmeldingen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:30

Dwitzel, dat zal hier met de boeken die ik al heb ongeveer net zo zijn. Wij komen net uit een verbouwing en de boekenkast is nog niet klaar. Al mijn boeken liggen boven nog in verhuizdozen. Daarnaast heb ik heel vaak boeken weggegeven die ik al heb gelezen. Ik ben nu op GR een uitgebreide lijst aan het maken met wat ik nog zou willen lezen. Als ik dan toch iets krijg dat ik al heb dan is dat inderdaad mijn risico :)

Loopt de 12 days dan ook vanaf 1e kerstdag? Of laten we het uitpakken daarvan halverwege de 24 dagen beginnen?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:34

@Dwitzel: Als je geen bezwaar hebt als je een dubbel boek krijgt hoeft dat inderdaad geen groot probleem te zijn.

MizzMontana schreef:
Dwitzel, dat zal hier met de boeken die ik al heb ongeveer net zo zijn. Wij komen net uit een verbouwing en de boekenkast is nog niet klaar. Al mijn boeken liggen boven nog in verhuizdozen. Daarnaast heb ik heel vaak boeken weggegeven die ik al heb gelezen. Ik ben nu op GR een uitgebreide lijst aan het maken met wat ik nog zou willen lezen. Als ik dan toch iets krijg dat ik al heb dan is dat inderdaad mijn risico :)

Loopt de 12 days dan ook vanaf 1e kerstdag? Of laten we het uitpakken daarvan halverwege de 24 dagen beginnen?

12 day's of Bookmas gaat om 1 pakje per dag tussen 13 en 24 december. de kalender gaat om 1 pakje per dag tussen 1 en 24 december.

Afgelopen jaar hadden we 2 deelnemers die een voorkeur hadden voor e-books. deze hebben voor elkaar een pakket gemaakt. De meesten die mee doen hebben echter wel een sterke voorkeur voor fysieke boeken.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:37

Cynn schreef:
12 dagen editie is inderdaad echt 12 dagen een boek, dus geen 24 dagen een pakketje openen (waarvan minstens 12 een boek). Beetje 12 days of Christmas, https://en.m.wikipedia.org/wiki/Twelve_ ... _Christmas

Voor de E-reader lezers is er ook mogelijkheid om mee te doen, met de 2024 hebben sommigen hieraan mee gedaan. Was nog best leuk geworden. Maar dan moeten er wel genoeg aanmeldingen voor zijn, zie tot nu toe alleen fysieke boeken aanmeldingen.

Uhmm, maar die zijn vanaf 25 december, lijkt me niet de bedoeling :D

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:38

Ok, ik geloof dat ik 'm helder heb! Ga me aanmelden!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 09:43

Haha dat is inderdaad de officiële data maar ga er vanuit dat we het hier anders doen :D

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:14

Cynn schreef:

Ik heb afgelopen jaar ebooks gedaan en dat voor dit jaar weer opgegeven. Ik heb echter wel de optie aangevinkt dat ik mee wil doen met fysieke boeken als er niemand anders ebooks wil geven. Ik gok dat ik daardoor onder fysieke boeken terecht ben gekomen?
Ebooks geven en krijgen is mij prima bevallen trouwens :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:24

Naomi_Jortje schreef:
Cynn schreef:

Ik heb afgelopen jaar ebooks gedaan en dat voor dit jaar weer opgegeven. Ik heb echter wel de optie aangevinkt dat ik mee wil doen met fysieke boeken als er niemand anders ebooks wil geven. Ik gok dat ik daardoor onder fysieke boeken terecht ben gekomen?
Ebooks geven en krijgen is mij prima bevallen trouwens :)

In je aanmelding heb je eigenlijk aangegeven met beide mee te willen doen en geen voorkeur te hebben. Mocht er iemand bij komen die graag e-books wil doen zullen we je zeker bij de e-books zetten maar voor nu zijn er verder met name aanmeldingen met de voorkeur voor fysieke boeken.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:27

Oh haha dan had ik de vraag wellicht fout geïnterpreteerd ;)
Dus als er nog iemand ebooks leuk vindt, doe vooral mee :D

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:29

Ik sta ook wel open voor een mix van fysieke en e-books als dat ook een optie is :)

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:32

Dat hadden Lielle en ik vorig jaar ook voor elkaar. Onze cadeaus kun je in het vorige topic terugzien.

Leuk trouwens al die nieuwe aanmeldingen!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 10:56

Leuk al die nieuwe aanmeldingen!
Voor de 24 heb ik al inschreven, maar ik ben nog aan het dubben of ik ook met de 12 mee ga doen.

Ik had wel bedacht dat als je voor iemand een pakket moet maken die aan beide mee doet je met de andere samentsteller samen wat kan brainstormen :)*

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:03

Dat is wel een goede opmerking Dorus. Je wilt natuurlijk voorkomen dat je dan in beide kalenders dezelfde boeken geeft.

Voor het samenstellen van mijn verlanglijst ben ik nog op zoek naar wat fantasy boeken. Van dit genre ken ik vrijwel niets en het lijkt me leuk om er eens wat van te lezen. Het dichtst bij wat ik tot nu toe ben gekomen is het onzichtbare leven van Addie LaRue, al heb ik begrepen dat je dat niet echt onder fantasy kan scharen. Maar dat vind ik wel een heel leuk boek.
Als de kenners hier tips hebben voor leuke fantasyboeken om mee te beginnen dan houd ik me aanbevolen.
Een van mijn lievelingsboeken als kind was wel Yo-Ling-Ho, de vliegende vuurtorendraak, dus misschien iets met draken?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:06

Bij draken moet ik gelijk denken aan Forth Wing...

Ik ben nu bezig met The Awakening van Nora Roberts. Ik ken haar van de Romance die zij schrijft. Dit is de eerste Fantasy die ik van haar hand lees maar ook deze leest fijn. Al moet ik zeggen dat ik het gevoel heb dat fantasy voor mij sowieso langzamer leest dan de meeste (historical) romances die ik lees.

Afgelopen jaar heb ik Assistent to the villain gelezen en die vond ik ook heel vermakelijk

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:09

Nu stel je een gevaarlijke vraag MizzMontana, want hier zitten nogal wat fantasyliefhebbers :D

Persoonlijk vind ik de Shadow en Bone serie een goede start om je bekend te maken met het genre. Daarnaast de ACOTAR serie van Sarah J Maas, en wellicht ook haar Throne of Glass serie, al is ACOTAR wat meer Romantasy en daardoor vaak een makkelijkere instap dan Throne of Glass. Dan heb je nog een megafenomeen van de laatste jaren: Fourth Wing, het vervolg Iron Flame, en het derde deel dat 21 januari uitkomt: Onyx Storm. Dat zou mijn advies zijn, maar er is nog zoveel meer!
Denk aan Lord of the Rings, Game of Thrones (de hele serie heet A Song of Ice and Fire), The Witcher (een heeeeele grote serie) en dan zijn er nog ontelbaar veel andere boeken, zo heeft V.E. Schwab ook nog andere series geschreven die wel echt onder fantasy vallen. Dus.... genoeg keuze. De series die ik nu heb opgenoemd zijn heel populair en zijn best een makkelijke instap in het genre.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:10

Ik vond de trilogie van het Eiland van de drie zusters van Nora Roberts ook heel fijn lezen.
En de Wicca Serie van Cate Tiernan leest lekker weg. Is wel young adult.
Maar ik hou wel van fantasy dat schuurt aan de echte wereld zeg maar :j
Wil je echt diep de fantasy in dan zijn de boeken van Robin Hobbs echt geweldig. Wel dikke pillen :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 11:23

Wat vind je qua onderwerp leuk? Bijvoorbeeld meer de focus op draken (A language of Dragons of Inheritance) of heksen (All Souls of The Witch Walkers) of vampieren (Empire of the Vampire) of ridders (The Faithful and the Fallen).