De leukste kerstreclame

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: De leukste kerstreclame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-24 12:43

Opa had een stekel baardje omdat zijn apparaat stuk was. Hij had een nieuwe gevraagd voor kerst. Cadeau was spot on. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:44

Lieser schreef:
Die van die opa (bol) vind ik ook raar. Of eigenlijk, het kado vind ik raar. Een scheerapparaat. Alsof opa nog niet genoeg moeite doet om het voor zijn kleindochter prikkelarm te maken ...

Ik vind alle lichten uitzetten vooral stom.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:46

rien10 schreef:
Opa had een stekel baardje omdat zijn apparaat stuk was. Hij had een nieuwe gevraagd voor kerst. Cadeau was spot on. :D

Oh, dat is wel een leukere verklaring dan die van mij :)F

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:47

_San87_ schreef:
Ik vind alle lichten uitzetten vooral stom.

Ik ook. En dat ze die reclame alweer gebruiken dit jaar.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 23:26

Ik heb van de week een Franse kerstcommercial zien langskomen over een altijd dansende vader en zijn zoon. Ook heel mooi.

Hier vind ik die van AH en die van Kruivat het leukst.

Die van Jumbo zet ik af. Ik zie en hoor Frank Lammers iets te vaak. Net zelf in een kerstprogramma bij de VRT. Er lijkt geen ontkomen aan.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 23:31

Die van de AH is leuk .

Vind die van de Kruitvat en de bol.com echt de vreselijkste reclame van het jaar.

En die komen echt heel veel voorbij helaas.

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 21:24

Oohhh Kruidvat, heerlijk Y;(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 21:55

Die met die zingende deuren vind ik leuk, ik weet niet meer waar die van is. Wel mis ik de Coca Cola reclame, met de versierde vrachtwagen 'the holidays are coming, always coca cola''.

Nog niet voorbij zien komen hier in het topic, maar die van de Aldi vind ik zo ontzettend stom.
Die van Bol vond ik vorig jaar al raar :o want wat een lekker voorbeeld geef je dan, dat ieder ander zich moet aanpassen en dat je de lol van anderen mag afpakken, ipv dat 1 persoon leert omgaan met een situatie :o

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 23:18

Telpeva: Postcode loterij.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 02:47

Wat bol betreft: ik was de medebedenker van die van vorig jaar (ik werkte als creatief bij het reclamebureau wat onder andere alles voor bol maakt). Ik werk daar nu niet meer, maar weet wel dat er intern op persoonlijk vlak erg veel dingen speelden waardoor het allemaal niet helemaal lekker liep en de bedenkers van dit jaar onder enige druk stonden om het waar te maken (en geloof me - dat is onder normale omstandigheden al een flinke kluif). Vandaar dat 'ie misschien van minder kwaliteit is dan van andere jaren.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 06:44

Telpeva schreef:
Die met die zingende deuren vind ik leuk, ik weet niet meer waar die van is. Wel mis ik de Coca Cola reclame, met de versierde vrachtwagen 'the holidays are coming, always coca cola''.

Nog niet voorbij zien komen hier in het topic, maar die van de Aldi vind ik zo ontzettend stom.
Die van Bol vond ik vorig jaar al raar :o want wat een lekker voorbeeld geef je dan, dat ieder ander zich moet aanpassen en dat je de lol van anderen mag afpakken, ipv dat 1 persoon leert omgaan met een situatie :o

Tja. Ergens van overprikkeld raken is tenslotte een keuze. Moet ze dat maar niet doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 07:12

rien10 schreef:
Telpeva schreef:

Tja. Ergens van overprikkeld raken is tenslotte een keuze. Moet ze dat maar niet doen.

Tuurlijk niet. Alleen is het wel raar daarom aan andermans eigendom te zitten, niet zo'n beste boodschap. Het was, imo, beter/mooier geweest met de buren te overleggen en dan te laten zien dat de buren zélf de lampen uit doen. Dat is de kerstgedachte. Niet voor een ander bepalen wat er gebeurt met zijn of haar eigendom.

Dat had Bol beter gekund, imo.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 07:18

Dan heb je de lange versie niet gezien. Daarin zie je dat bol een doos met stekker toestanden en een afstandsbediening aan opa aflevert. Vervolgens gaat opa lang de deuren in de straat, legt het een en ander uit en geeft zo’n stekketdooos cadeau. Daarna komt de kleindochter de straat in rijden.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 07:35

Soepblik schreef:
Wat bol betreft: ik was de medebedenker van die van vorig jaar (ik werkte als creatief bij het reclamebureau wat onder andere alles voor bol maakt). Ik werk daar nu niet meer, maar weet wel dat er intern op persoonlijk vlak erg veel dingen speelden waardoor het allemaal niet helemaal lekker liep en de bedenkers van dit jaar onder enige druk stonden om het waar te maken (en geloof me - dat is onder normale omstandigheden al een flinke kluif). Vandaar dat 'ie misschien van minder kwaliteit is dan van andere jaren.

Hij is van dezelfde kwaliteit dan vorig jaar hoor, het is precies dezelfde.
Dat weet jij als mede- bedenker toch wel?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 11:13

rien10 schreef:
Telpeva schreef:

Dat zeg ik niet. Iets mankeren is geen keuze, hoe iemand ermee om gaat is dat wel.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 12:03

_San87_ schreef:
Tuurlijk niet. Alleen is het wel raar daarom aan andermans eigendom te zitten, niet zo'n beste boodschap. Het was, imo, beter/mooier geweest met de buren te overleggen en dan te laten zien dat de buren zélf de lampen uit doen. Dat is de kerstgedachte. Niet voor een ander bepalen wat er gebeurt met zijn of haar eigendom.

Dat had Bol beter gekund, imo.

In het filmpje gaat hij de deuren langs met een doos van die stekkers, dat is toch juist heel lief en zoet de kerstgedachte van samen iets doen om een ander te helpen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 12:09

rien10 schreef:
Dan heb je de lange versie niet gezien. Daarin zie je dat bol een doos met stekker toestanden en een afstandsbediening aan opa aflevert. Vervolgens gaat opa lang de deuren in de straat, legt het een en ander uit en geeft zo’n stekketdooos cadeau. Daarna komt de kleindochter de straat in rijden.

Ah nee, die heb ik inderdaad niet gezien. Alleen de korte, dan.

Maakt m wel minder slecht.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 12:12

Als dat de gedachte was dat de hele buurt er in mee was dan kan ik hem wel volgen ja, ik kon dat er zelf niet uit halen. Ik zag alleen dat hij dat spul zelf bestelde en uitdeelde

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 12:23

En zelf bepaalde wanneer bij de buren de lichten uit moesten.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 12:26

Ja, die context is wel belangrijk bij die reclame :=

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 13:11

Ik vind het een top reclame. Tenminste niet “meer eten” of “duurdere cadeaus “.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 14:42

rien10 schreef:
Ik vind het een top reclame. Tenminste niet “meer eten” of “duurdere cadeaus “.

Ik ook, het is juist belangrijk om te laten zien hoe je rekening kan houden met elkaar en in het speciaal met mensen die andere behoeften hebben.