meniekske schreef:ik heb echt totaal niks met kerst. Ik ben dan ook altijd alleen, en dat zijn dan 2 hele lange dagen. Maar daar mag je niks over zeggen, want kerst is leuk en gezellig.... En dan mensen die je dan zeggen je moet het maar gezellig maken, jah gezellig alleen op de bank wachten tot dat die dag om is.
Al die kerst liedjes hoeven van mij ook niet hoor. Ik luister dan liever naar de top4000.
Nou, je kan het toch ook zelf gewoon gezellig maken? Leen een hond, ga lekker wandelen. Nodig een vriendin uit om te komen borrelen en eten of desnoods lunchen. Kijk een lekkere foute kerstfilm in je pyjama. Gebruik je dag voor quality time met je kat, geef hem of haar een knuffeldood. Bel je crush en ga de hele dag 'kaasfonduen' (ja sorry, qmusic luisteraar hier
) Geef je keuken een grote opruimbeurt. Je badkamer een grote schoonmaak. Zoek je kledingkast uit. Kook uitgebreid voor jezelf. Pak zelf het initiatief en vraag eens om je heen wat de plannen zijn, dikke kans dat je dan zoveel uitnodigingen hebt dat jij mensen moet gaan teleurstellen. Zet een kast in elkaar. Verf een muur. Wit je plafond. Las een filmmarathon in. Leer de top4000 uit je hoofd en overhoor jezelf met de ontknoping. Dan heb je aan 2 dagen niet genoeg denk en vliegt de tijd.
Stomme en sarcastische ideetjes hoor, maar kom op.. Het is maar net hoe je het bekijkt
. Jezelf zielig gaan vinden en 2 dagen zitten sjaggerijnen kan ook op elke andere willekeurige dag toch?
Anyway, weer ontopic
.
Ik heb volgens mij alleen een grafhekel aan de drukte vóór kerst. Maargoed, als ik kijk hoeveel uren ik de afgelopen weken heb gewerkt en me dan besef dat ik zelf ook nog geen cadeautjes heb, ben ik ook zo'n rotte appel
. Maar ik heb dan wel als excuus dat die stomme winkels al dichtzijn als ik mijn computer afsluit. En ik bestel wel wat online deze week, want trek die drukte ín de winkels echt niet. Wat dat betreft dik respect voor de mensen die nu als werk met die drukte moeten leven.
Knallen met oud en nieuw hou ik ook niet zo van. En sja, het weer hier in Nederland. Maar heel eerlijk vind ik dan in januari en februari storender dan in december. In december heb je nog al die gezellige lichtjes. Januari en februari zijn gewoon depressiemaanden.