December ergernissen……

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:25

Dat gezeik over de kerstdagen en alles wat er bij komt kijken. Je legt jezelf al die verplichtingen op en kunt er ook iets leuks van maken. Dat gemekker begint al in november. Als je een film of muziek niet leuk vindt dan zap je weg.

Dat gechagrijn volgt ook de supermarkt, de slagerij en bakker in. Ik snap wel dat de verkopers tegen eerste kerstdag zelf in die boom willen gaan hangen. De hele dag naar al dat geëmmer van die Grinches moeten luisteren.

Ik ga mijn foute kerstfilm weer verder kijken onder een veel te vroeg opgezette kitscherige kerstboom in mijn kerst pyjama. :D

marleen_88

Re: December ergernissen……

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:30

Bange poezen vanwege vuurwerk/bommen die afgestoken worden.

Na werktijd in het donker kloten om de slecht verlichte paddock uit te mesten.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:41

Vuurwerk is toch wel mijn allergrootste ergernis, maar helaas is dat niet perse December gerelateerd meer. Sinds corona tijd is het hier maandenlang ‘feest’ tegenwoordig, al neemt het in december wel rap toe altijd. Ben er echt he-le-maal klaar mee en zou zo graag willen dat er een algeheel verbod komt voor altijd… One can dream.

Verder ben ik niet kapot van de supermarkt drukte in deze tijd van het jaar, maar daar hebben we tegenwoordig online boodschappen voor dus ik ga alleen in nood zelf naar de winkel - zelf 10 jaar in een supermarkt gewerkt en heb genoeg feestdagen drukte in de winkel meegemaakt voor een heel leven dus dat vermijd ik als de pest de komende weken :') :wave:

Ook de verplichte bezoekjes vind ik wel pittig omdat het me vooral de laatste jaren echt heel erg zwaar valt qua energie, maar als we eenmaal bij de familie zijn en ik heb een glaasje Baileys erbij, is het wel goed _O- O:) Maar als ik ze kon skippen zou ik het wel doen; ben echt een Grinch geworden hierin :'). En ja, ik weet dat ik uiteraard altijd een keus heb om ervoor te kiezen niet te gaan, maar toch doen we het niet uit fatsoen en voor de relaties onderling + dat het voor onze zoon wel altijd een feestje is gewoon met z’n neefjes en nichtjes :j ’t is uiteindelijk dan maar 1x per jaar dus dat overleef ik wel weer.

Oudjaarsavond… vind er helemaal niks aan - mede door dat tiefus vuurwerk dus ook.

En dit is dan weer off-topic, maar verder ben ik gek van december en de gezelligheid in huis nu met de kerstboom en versieringen alsook straks met kerst de ‘kerst' filmpjes kijken zoals Home Alone, Die Hard e.d. :j <3 Ik vind de korte dagen heerlijk, lekker knus thuis zijn als het vroeger donker word enz en overal de mooie versieringen bij mensen thuis zien als je in het donker buiten bent :j

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:46

Kerstbomen.
Ik heb nu een mini nep kerstboom van mijn ouders al dagen staan zonder lichtjes of bal erin. Vind het zo suf om dat ding vol te hangen. Waarom moet je zo'n domme boom in je huis? :+

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:48

November en december. Zal blij zijn als het januari is..
November staat vol met verjaardagen, mijne, oma, mijn zoontje. Vervolgens de stress van sinterklaas. Surprise. Pakjesavond.
Vervolgens de verplichte kerstdagen.
Mega drukke agenda voor kerst omdat iedereen zn hond nog getrimd wil hebben.
Kou. Nat. Donker.
Krijg mn werkbus niet meer droog (Mobiele hondentrimsalon) waardoor ik bij vorst de binnenkant van mn ramen moet krabben of 15min vantevoren starten.
Stress. Spanning.
Oud en nieuw, lekker thuis gelukkig.
En dan mag het van mij heel snel lente worden!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 22:53

meniekske schreef:
ik heb echt totaal niks met kerst. Ik ben dan ook altijd alleen, en dat zijn dan 2 hele lange dagen. Maar daar mag je niks over zeggen, want kerst is leuk en gezellig.... En dan mensen die je dan zeggen je moet het maar gezellig maken, jah gezellig alleen op de bank wachten tot dat die dag om is.
Al die kerst liedjes hoeven van mij ook niet hoor. Ik luister dan liever naar de top4000.

Nou, je kan het toch ook zelf gewoon gezellig maken? Leen een hond, ga lekker wandelen. Nodig een vriendin uit om te komen borrelen en eten of desnoods lunchen. Kijk een lekkere foute kerstfilm in je pyjama. Gebruik je dag voor quality time met je kat, geef hem of haar een knuffeldood. Bel je crush en ga de hele dag 'kaasfonduen' (ja sorry, qmusic luisteraar hier :') ) Geef je keuken een grote opruimbeurt. Je badkamer een grote schoonmaak. Zoek je kledingkast uit. Kook uitgebreid voor jezelf. Pak zelf het initiatief en vraag eens om je heen wat de plannen zijn, dikke kans dat je dan zoveel uitnodigingen hebt dat jij mensen moet gaan teleurstellen. Zet een kast in elkaar. Verf een muur. Wit je plafond. Las een filmmarathon in. Leer de top4000 uit je hoofd en overhoor jezelf met de ontknoping. Dan heb je aan 2 dagen niet genoeg denk en vliegt de tijd.

Stomme en sarcastische ideetjes hoor, maar kom op.. Het is maar net hoe je het bekijkt :). Jezelf zielig gaan vinden en 2 dagen zitten sjaggerijnen kan ook op elke andere willekeurige dag toch?

Anyway, weer ontopic :).
Ik heb volgens mij alleen een grafhekel aan de drukte vóór kerst. Maargoed, als ik kijk hoeveel uren ik de afgelopen weken heb gewerkt en me dan besef dat ik zelf ook nog geen cadeautjes heb, ben ik ook zo'n rotte appel :'). Maar ik heb dan wel als excuus dat die stomme winkels al dichtzijn als ik mijn computer afsluit. En ik bestel wel wat online deze week, want trek die drukte ín de winkels echt niet. Wat dat betreft dik respect voor de mensen die nu als werk met die drukte moeten leven.
Knallen met oud en nieuw hou ik ook niet zo van. En sja, het weer hier in Nederland. Maar heel eerlijk vind ik dan in januari en februari storender dan in december. In december heb je nog al die gezellige lichtjes. Januari en februari zijn gewoon depressiemaanden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:04

Bohemian Rapsody op 1 van de top2000. :')

Verder nog niets.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:15

december staat bol van de stress: eerst surprises maken en gedichten voor sinterklaas dan minstens 5 verjaardag die bezocht moeten worden waarvan 1 van mijn man. Dan nog kerst (altijd 1e kerstdag verjaardag en 2e kerstdag naar mijn ouders) dan nog uitvechten waar we oud en nieuw moeten vieren en hoe doen we dat met de parkieten. Oh en om het nog 2 stapjes erger te maken gaan we dit jaar verhuizen in deceber, is manlief nu op zakenreis en zijn we bezig een paard te kopen. Ik zal blij zijn als het februari is ... pfff

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 00:40

Ik heb veel stress en letterlijk ziek zijn enzo de deur uit gekregen door de verplichtingen (jaarrond) af te schaffen. +:)+
Als ik zin heb om één vd feestdagen naar mijn familie te gaan dan vraag ik of ik die dag welkom ben.
Heb ik daar geen zin in maar wil ik wel kerst vieren dan maak ik er thuis in mijn uppie een feestje van.
En heb ik er geen zin in dan doe ik er gewoon helemaal niets aan.
Scheelt ook een hoop ergernissen moet ik zeggen. :D

Ik wilde dit jaar wel tweede kerstdag naar mijn ouders, maar hun andere dochter waar ik geen contact mee heb had die dag al gereserveerd.
Mocht wel aanschuiven maar dat wordt niet gezellig dus ik heb vriendelijk bedankt. :')
Jammer, ff een half uurtje balen en vervolgens besloten om lekker een Harry Potter en Fantastic Beasts marathon te gaan houden (de laatste dvd is onderweg als kerstcadeau voor mezelf *\o/*) met hapjes, dekbed op de bank, overal kaarsjes en fairy lights aan, theepot op het rechaud erbij en tussendoor lekker wandelen met de honden, dutjes doen, gourmetten/kaasfonduen of een lekkere ovenschotel maken ofzo.

De jaarwisseling zit ik normaal bij mijn ex, waar in de loop vd avond nog wat mensen binnenlopen en ook weer weggaan.
Maar ook hier geldt dat als ik bedenk dat ik dit jaar geen zin heb in die Duitse schlagers etc en de top2000 of uitgerookt worden (ex rookt) ik lekker thuis blijf. :P

Voordat ik besloot om niet meer mee te doen aan de verplichtingen was ik altijd ontzettend gestresst, letterlijk ziek vd stress, ruzies en dan terwijl de emoties nog hoog zitten gezellig moeten doen want op familiebezoek en gewoon echt een schurfthekel eraan hebben.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 00:52

Och de drukte in winkels, vooral supermarkten verschrikkelijk!

Vuurwerk ook ja, maar dat begint hier in oktober al -:(-

En ik snap mensen niet die aan verplichte bezoekjes doen waar ze geen zin in hebben.
Als ik zeg dat we wel zien wat we gaan doen, maar we doen zeker niet mee aan verplichtingen, dan hoor ik altijd dat mensen dit ook zouden willen...
Lekker doen dan toch?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 03:20

nine1987 schreef:
Ik werk in de retail..

Do I need to say more? :')

Me to!

In week 50 en 51 mogen we 6 dagen werken waar ik eigenlijk totaal geen energie voor heb.

Dan gaan we van 3 vrachtwagens in de week naar 18 tot 25 vrachtwagens vol per week voor 1 klant.

En dan de rest van de klanten nog..

Ik lig met kerst met mijn joggingbroek op de bank net als andere jaren.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 07:57

Ik heb vooral een hekel aan al die "verplichtingen" met kerst.
Dus daar doe ik ook niet aan mee. :Y)

Mijn eigen familie woont op bijna 2 uur rijden afstand. Schoonfamilie woony dichterbij.
Ik heb aangegeven dat we het ene jaar kerst bij mijn familie vieren en het andere jaar bij mijn schoonfamilie. Is niet iedereen het mee eens. Gelukkig vind ik dat niet mijn probleem. :Y)

Ik vertik het om de hele kerst vol te plannen met familie verplichtingen. We hebben ons eigen gezin ook nog.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 12:05

Ik vind kerst & sinterklaas fantastisch! Mijn grote ergernis is de jaarwisseling. Alles eraan vind ik niet leuk, ik haat vuurwerk, ik lust geen champagne, ik houd niet van oliebollen en ik wil ook niet laat opblijven (maar vroeg naar bed is geen optie door het vuurwerk lawaai).

Dus ik vind tm 26 december fantastisch en daarna mag het lente zijn :o Overigens hebben wij niet zoveel verplichtingen, ik ga naar veel kerst activiteiten voor ouderen vanuit mijn werk en daar geniet ik enorm van. 2e kerstdag bij mijn ouders en dat is het wel, helemaal prima +:)+

Wat ik nog het meest irritant vind zijn die collega's die vragen of ik wel vakantie heb met de kerst. Het is helemaal geen leuke periode om veel vrij te zijn. Alle binnen activiteiten zijn druk met mensen en het is bijna altijd nat en veel wind in die periode.

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 12:10

Where do I start?
Sowieso alle drukte bij elkaar. Ik ben ook nog eens jarig in december en het is natuurlijk een hele gezellige maand maar sinterklaas, mijn verjaardag, kerst, nieuwjaar het is gewoon veel. :') Vaak is het qua schoolwerk ook erg druk in november/december dus dat komt er ook nog bij.

Ik werk ook in de retail dus het is op werk ook gewoon ontzettend druk en ik ben meer nodig op werk wat vaak ook niet lekker uitkomt. _/-\o_

Als ik heel eerlijk mag zijn ben ik ook niet gek op kerstmuziek. {:)

Maar ja vaak in het moment zijn er ook wel veel gezellige momenten. Het idee van alles achter elkaar en drukte is gewoon niet leuk.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 12:14

Het veel te zware vuurwerk dat hier om de deur gegooid wordt
Het is zo donker de hele dag
Overal snoep aangeboden krijgen en dat iedereen je raar aankijkt wanneer je dit niet wil eten
Eindeloze personeelsfeestjes
Het feit dat gemiddelde gezinnen ineens voor 1500 euro per week aan boodschappen nodig lijken te hebben
Zwaar vervuilde lucht inademen met oud en nieuw
Katten minimaal eens per week totaal in de stress
Oneerbiedige vleesaanbiedingen in winkels
Gedwongen blij en tevreden moeten zijn want het is een feestmaand
Bepaalde muziekteksten moeten aanhoren terwijl het verre van vrede op aarde is
En oja het is zo donkkeeerrrrrrrr

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:36

Ik ben gek op kerst en de donkere decembermaand met alle lichtjes overal :j
Maar ik heb inmiddels een schurfthekel aan viuurwerk, en het verplicht bij familie op visite moeten. Nu mijn moeder overleden is, heeft mijn zus bedacht dat ze ineens kerst met ons wil vieren, terwijl ze bijna 50 jaar geprobeerd heeft om mij zoveel mogelijk uit haar leven te houden. Voor mijn vader ga ik dan soms mee, maar ieder jaar vraag ik me weer af of ik niet gewoon afzeg.... (en ja, de laatste paar jaar ben ik dus inderdaad niet geweest :D)

Nee, dan ben ik liever lekker alleen. Met de katten op de bank, samen naar een filmmarathon kijken (Harry Potter/fantastic Beast of The Hobbit/LotR). Lekkere pan soep die al klaar staat, en lekkere hapjes en dingen uit de oven. Ik vermaak me meer dan prima :D

@Cissy, wat let je om aan die mensen te vragen of het aanbod wat ze je na de feestdagen deden nog steeds staat? Zo nodig je jezelf niet uit, leg je de bal bij hun neer, en merk je snel genoeg of ze het echt meenden of het zeiden 'omdat het zo hoort' ;)
Zo zou ik aanpakken in ieder geval, want ongewild alleen zijn is niet leuk.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:38

Ik ga me nu alvast ergeren aan de kerstvakantie, en al die moekes die dan de kleine mee slepen naar de supermarkt :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:55

LWDaisy schreef:
Ik ga me nu alvast ergeren aan de kerstvakantie, en al die moekes die dan de kleine mee slepen naar de supermarkt :')

Daar hoeft het geen kerstvakantie voor te zijn. Supermarkten zijn een broedplaats van ergernissen voor mij. Zijn 't geen krijsende koters dan zijn 't wel waggelende bejaarden die iedere pieper afzonderlijk aan een keuring onderwerpen om vervolgens in kuddes tegelijk zich op te houden voor de gratis koffie automaat om bij de kassa te gaan miepen om 1 eurocent. Gelukkig zijn er zelfscan kassa's maar die snappen ze vaak niet waardoor de rij bij de zelfscan langer is dan bij de "kom gezellig beppen" kassa.

Dat probleem had ik opgelost door manlief erop uit te sturen maar die was het daar toch niet geheel mee eens. Dus nu kom AH een keer per weer en hoeven we alleen nog naar de slager, bakker en kaasboer en dat is altijd heel prima te doen als je dat op dinsdagochtend vroeg doet. :D

Edit: voordat de boze PB's weer komen. Ik waggel zelf ook :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 15:02

Yv_ schreef:
meniekske schreef:
ik heb echt totaal niks met kerst. Ik ben dan ook altijd alleen, en dat zijn dan 2 hele lange dagen. Maar daar mag je niks over zeggen, want kerst is leuk en gezellig.... En dan mensen die je dan zeggen je moet het maar gezellig maken, jah gezellig alleen op de bank wachten tot dat die dag om is.
Al die kerst liedjes hoeven van mij ook niet hoor. Ik luister dan liever naar de top4000.

Nou, je kan het toch ook zelf gewoon gezellig maken? Leen een hond, ga lekker wandelen. Nodig een vriendin uit om te komen borrelen en eten of desnoods lunchen. Kijk een lekkere foute kerstfilm in je pyjama. Gebruik je dag voor quality time met je kat, geef hem of haar een knuffeldood. Bel je crush en ga de hele dag 'kaasfonduen' (ja sorry, qmusic luisteraar hier :') ) Geef je keuken een grote opruimbeurt. Je badkamer een grote schoonmaak. Zoek je kledingkast uit. Kook uitgebreid voor jezelf. Pak zelf het initiatief en vraag eens om je heen wat de plannen zijn, dikke kans dat je dan zoveel uitnodigingen hebt dat jij mensen moet gaan teleurstellen. Zet een kast in elkaar. Verf een muur. Wit je plafond. Las een filmmarathon in. Leer de top4000 uit je hoofd en overhoor jezelf met de ontknoping. Dan heb je aan 2 dagen niet genoeg denk en vliegt de tijd.

Stomme en sarcastische ideetjes hoor, maar kom op.. Het is maar net hoe je het bekijkt :). Jezelf zielig gaan vinden en 2 dagen zitten sjaggerijnen kan ook op elke andere willekeurige dag toch?

Weet uiteraard niet of het voor meniekske geldt, maar juist dat "alleen zijn gezellig moeten maken voor jezelf" word ik spontaan chagrijnig van := terwijl ik me over het algemeen prima vermaak in mijn eentje.

Je vrienden hebben over het algemeen wel allemaal familie-gerelateerde plannen met kerst en de rest is ineens niet zo erg boeiend als het nou moet ipv dat je er per se zin in hebt die dag.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 15:12

Fly_high schreef:
Weet uiteraard niet of het voor meniekske geldt, maar juist dat "alleen zijn gezellig moeten maken voor jezelf" word ik spontaan chagrijnig van := terwijl ik me over het algemeen prima vermaak in mijn eentje.

Je vrienden hebben over het algemeen wel allemaal familie-gerelateerde plannen met kerst en de rest is ineens niet zo erg boeiend als het nou moet ipv dat je er per se zin in hebt die dag.

Fly_high, je zegt/schrijft precies wat of ik dacht :o
Maar ik heb zo iets van hoe dan ook, die 2 dagen kom ik ook wel door.
Maar gewoon dat sommige mensen het nodig vinden om "even" te vertellen hoe en wat iemand dan maar zou moeten doen...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 15:53

Ja, ik vermaak me ook altijd prima in mn eentje hoor :)) , tijd tekort juist.
Maar dat eerste bericht waarop ik reageerde was zo bijzonder negatief.. Of zo kwam het in elk geval over, want het bericht hierboven is veel minder negatief. Vandaar dat ik dacht van goh, ik gooi eens wat stomme ideetjes op want dan "hoef je niet gezellig alleen op de bank te wachten" voordat die lange dag voorbij is...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 16:53

Nog een single hier. Mijn ouders en broer gaan er klakkeloos van uit dat ik aan hun aanpas, want hey, mijn broer heeft een zoontje (en een ex met ook een agenda :') ) Met vrienden iets leuks afspreken is een zeldzaamheid, want families.

Ik vermaak me heus wel: ik ga op kerstrit met de pony, geef mn huisje een hele grote opruimbeurt, en ga op 31 dec om 23.30 rondje hardlopen waarbij ik thuis kom met vuurwerk :+
Maar tussendoor mag ook ik er wel even van balen hoe sterk er deze periode de nadruk op gelegd wordt dat ik alleen ben.

En een volledig andere ergenis: met ouders, broer, jong neefje suprises doen, en dat mijn broer dan wacht tot het allerlaatste moment met verlanglijstjes doorgeven van hem en mijn neefje. Leuk als ik dan mijn neefje heb: een 10 jarig kind laat je niet zitten, maar zie nog maar eens op tijd de gewenste kadootjes geregeld te krijgen -O-

Nog een leuke: vol trots presenteerde mijn moeder vorig jaar een kado voor zowel mn broer, mn neefje en ik. Super leuk spel. Moest dan wel bij mijn broer blijven, want hij en mijn neefje speelden vaker. Top, thanks mam, het idee was leuk. :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 01:03

Ik stoor me deze week wel aan het vroege donker. Deze week is het echt nog even aanpoten met werk maar als ik dan vrij ben wil ik heel graag even mijn bioritme zijn werk laten doen en uitslapen maar dat betekend dat ik effectief nog 4 uurtjes daglicht heb.
Zo heb ik dus een heel weekend nodig om gaas om mn paddock te maken.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 01:41

Met stipt op een: de voorafjes van de oma van mijn vriend. :')

Voor de rest die donkere dagen, alle sociale verplichtingen, drukte in winkels en bij pakketbezorging, vuurwerk buiten oud en nieuw om en stiekem vast eentje van januari: iedereen de beste wensen moeten wensen. {:)-:(

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 02:00

Wat is er met die voorafjes?