Adventskalenders 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 11:05

Evelyne79 schreef:
Ik heb dit jaar de adventkalender van budgetthing in pre-order besteld en de lockenbox.
Al wat jaartjes de ritualskalender ook gedaan maar denk dat ik die nu ga skippen

Wat moet ik mij bij die lockenbox voorstellen?
Heb de website opgezocht en het is mij niet zo duidelijk wat je in zo’n kalender kan verwachten?

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 11:05

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 11:13

gonniee schreef:
Ik ben ook aangestoken door jullie! Nu zag ik de Van Haasteren kalender, die me heel leuk lijkt!

https://www.bol.com/nl/nl/p/jan-van-haa ... oductTitle

Wordt dit uiteindelijk een grote puzzel? Iemand die deze kent?

Ik kon daar weinig informatie over vinden, maar volgens mij niet. Volgens mij hebben die gewoon kleine scenes elke dag. Bij de Wasgij? Mystery advent word het wel een grote puzzel bv. Maar bij de JvH kon ik daar geen duidelijke informatie over vinden. Ik kreeg nav de informatie welke er wel stond, niet het idee dat dat een grote puzzel zou worden.

edit:
je hebt ook nog puzzel advent kalenders als deze, welke wel een grote afbeelding hebben:

https://www.amazon.nl/Adventskalender-K ... _mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=KG69IBGUTHGX&dib=eyJ2IjoiMSJ9.b6fNfaJhtHd4kfdfus8GjkO4EgQIhnyxIL2z7T0eR_-rS255cQXYgTueNhA7xHd8d_jcsNqieSLSdxyHR8091PL4gdd4D6GpiE1MMakHR7kqyezELznuucUnpa2KDVUGDKT7IG58C-ATB3zr7D-YJghgaWQa1TCppQ4eShI7BPRIuq_-lyb4hhrCzpmOP4ocVjWSMnInY4zH8crKNx9adUjBdVnEZCedDMs7WNz_WHHrxbj-HApbr5hKUtTjJlU_CcuC8mFS5-ASavJSyVOjmy4XMjvBxmw5l7WvL5_jmoI.T0dApiFKQFjB8tA9iaqPKbi9Q6jw1Zkk9vFeIq0fYI4&dib_tag=se&keywords=adventskalender+puzzel&qid=1725354875&sprefix=adventkalender+puzze%2Caps%2C276&sr=8-5

Dorus

Re: Adventskalenders 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 13:03

Wij hadden vroeger thuis nooit een advent kalender dus ik ben niet heel bekend met het fenomeen, kende eigenlijk alleen die standaard met chocolaatjes uit de supermakt. Maar ik zie de laatste jaren steeds meer dingen voorbij komen en dat trekt mij echt heel erg!

Ik heb wel dingen die ik leuk vind, maar ik kan dan net niet de variant vinden die mij aanspreekt. Een puzzel advent lijkt mij bijvoorbeeld heel leuk, maar bij de meesten puzzle je in de loop van de maand een grote puzzel bij elkaar en dat trekt mij dan weer niet. Ik zou dan de voorkeur geven aan 24 mini puzzels, maar die zijn er dan weer niet heel veel.

Die van JvH lijkt mij inderdaad ook uit afzonderlijke puzzels te bestaan, maar ik ben dan weer geen fan van JvH puzzels dus die valt wat mij betreft ook af. Ik had eigenlijk gewoon die van Reverie moeten bestellen toen die in de pre-sale kwam, maar ik twijfelde en nu is hij bijna overal uitverkocht of ze verzenden alleen naar Noord Amerika.

Maar wie weet komt hier nog iets leuks voorbij!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:12

Ik doe dit jaar mee met een adventkalender vanuit het Postcrossing topic. En ik denk dat ik dit jaar ook die met noten? ga bestellen, die vorig jaar hier ook werd gedeeld

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:18

Ja die van de notenshop was de afgelopen 2 jaren echt top, heb m nu ook weer op mijn lijstje staan. Die moet er sowieso komen :D

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:08

Ik zit op de bank, plakkerig van het weer en ik word helemaal blij van dit topic!!

Even een vraagje voor de mensen die de Rituals kalender hebben gehad: moet je nog steeds de cadeautjes zelf in de vakjes doen zodat je weet wat erin zit? Of zijn ze zo verpakt dat je het niet kunt zien?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 17:42

Bij de rituals kalender zie je pas wat erin zit zodra je het deurtje van die dag hebt geopend.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 18:27

har166 schreef:
Ik zit op de bank, plakkerig van het weer en ik word helemaal blij van dit topic!!

Even een vraagje voor de mensen die de Rituals kalender hebben gehad: moet je nog steeds de cadeautjes zelf in de vakjes doen zodat je weet wat erin zit? Of zijn ze zo verpakt dat je het niet kunt zien?

Die zitten gewoon verpakt inderdaad. :j

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 18:58

Door dit topic ging ik 'voor de grap ' op de site van de notenshop kijken.
Blijkt de advent kalender er al op te staan :))

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:10

Nog tips voor chocolade kalenders?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:17

Bedankt voor de info! Ik ga een rituals kalender bestellen :))

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:39

cursebreaker schreef:
Leuk Bagheera_206! Welke?

Ik heb ook de eerste besteld dan in preorder:
De Wasgij? Mystery puzzel adventkalender
Geloof dat hij 14sept uit komt.

[ Afbeelding ]
>> https://www.bol.com/nl/nl/p/wasgij-kers ... 7323/?s2a=

Je hebt me enthousiast gemaakt :+
Ik wilde eigenlijk een Jan van Haasteren kalender kopen, maar met Wasgij puzzels ben ik altijd langer bezig, dus dat is in dit geval leuker!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:49

Dispar_Vulgo schreef:
cursebreaker schreef:
Leuk Bagheera_206! Welke?

Ik heb ook de eerste besteld dan in preorder:
De Wasgij? Mystery puzzel adventkalender
Geloof dat hij 14sept uit komt.

[ Afbeelding ]
>> https://www.bol.com/nl/nl/p/wasgij-kers ... 7323/?s2a=

Je hebt me enthousiast gemaakt :+
Ik wilde eigenlijk een Jan van Haasteren kalender kopen, maar met Wasgij puzzels ben ik altijd langer bezig, dus dat is in dit geval leuker!

Ohh leuk <3! Ben echt heel benieuwd wat we ervan gaan vinden. Heb ook wel even getwijfeld, want die JvH leek me wel Ook leuk maar beiden word me te duur. En puntje bij paaltje vind ik dan een volledige Wasgij afbeelding wel leuker voor nu. Misschien volgend jaar dan JvH :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 19:54

Tancreda4 schreef:
Nog tips voor chocolade kalenders?

Ik hoop op de pralinekalender vd Lidl en ik heb net de laatste van Cadbury heroes besteld.
Deze:
Cadbury Heroes Adventskalender, kerstchocolade, 6 x 230 g (6 stuks) https://amzn.eu/d/5oXuZ43

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 21:17

Fem schreef:
Door dit topic ging ik 'voor de grap ' op de site van de notenshop kijken.
Blijkt de advent kalender er al op te staan :))

Ik kreeg net de mail dat ie op voorraad is, dus meteen 2 besteld *\o/*

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 08:41

XxLMMxX schreef:
Evelyne79 schreef:
Ik heb dit jaar de adventkalender van budgetthing in pre-order besteld en de lockenbox.
Al wat jaartjes de ritualskalender ook gedaan maar denk dat ik die nu ga skippen

Wat moet ik mij bij die lockenbox voorstellen?
Heb de website opgezocht en het is mij niet zo duidelijk wat je in zo’n kalender kan verwachten?

fullsize producten, minisize, voorwerpen
bv shampoo, gel, masker, haarborstel, badmuts, van die krokodillenclips, dit is nu mijn derde box die ik bestel, de eerste 2 is geen product hetzelfde van geweest.
Even opgezocht in de mail die ik heb
15 fullsize producten, 5 accessoires , 4 minisize en 2 productlanceringen. geschikt voor alle krultypes.
Met code Advent2024 had ik 10,- korting. De eerste 500 zijn gratis verzenden, alleen geldt dat niet voor naar Nederland helaas.
Die code is een earlybird actie, geen idee of die dus nog van toepassing is, vanaf afgelopen zaterdag is de voorverkoop gestart

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:18

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:28

Oh die lockenbox klinkt goed! Misschien een optie voor volgende jaar. Vind hem voor nu te duur helaas.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:32

har166 schreef:

Nee. Als je het dorp hebt, zitten de dingen al in de huisjes. Je kan op de huisjes lezen wat er in zit, maar dat hoeft niet, want het staat meestal onderop en de getallen staan op de huisjes.

Je moet wel wat zelf in elkaar zetten. Lichtjes onder de grondplaat plakken en alle huisjes/ boompjes op de juiste plek zetten.

Ik vind hem geweldig, want omdat je iedere keer wat uit de huisjes haalt, gaan er steeds meer lichtjes aan in je dorp.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:35

D_akota schreef:
Oh die lockenbox klinkt goed! Misschien een optie voor volgende jaar. Vind hem voor nu te duur helaas.

Dat tientje korting heeft me ook overgehaald hoor, hihi. Wilde m eigenlijk ook overslaan, maar soms moet je jezelf ook wat gunnen hihi.
Ik skip dit jaar de rituals kalender daarom ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:36

Ik meld me hier ook even :D
Weet iemand wat de beste tijd is om naar Duitsland te gaan voor de kalenders?
Wellicht dat ik een uitje ga plannen om voor kalenders te kijken en gelijk naar Kramer ga O:)

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:45

MarijeR schreef:
Vorig jaar voor het eerst adventskalenders gekocht en dat is erg goed bevallen.
Voor mijn vader had ik een Schotse whiskey kalender en voor mijzelf de rituals en Yankee candle.
Denk dat ik voor mijn vader dit jaar de Ierse whiskey kalender koop en de rituals weer voor mijzelf.
Misschien nog een erbij voor beiden :)

De thee kalender van picknick, zijn dat dan de standaard thee die erin zit?
Ik zoek eigenlijk eentje met losse thee en eventueel wat thee accessoires.

Cantata verkocht vorig jaar een theekalender met losse thee. Ik geloof niet dat het hun eigen merk was, maar mijn moeder vond die echt heel erg goed! Dus zeker die site in het oog houden.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:55

Marjo schreef:
Wellicht dat ik een uitje ga plannen om voor kalenders te kijken en gelijk naar Kramer ga O:)

Wat zoek je precies? Op de site van de DM kun je al kalenders bestellen, dus dan denk ik dat ze ook in de winkel te verkrijgen zijn.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 13:52

D_akota schreef:
Marjo schreef:

Wat zoek je precies? Op de site van de DM kun je al kalenders bestellen, dus dan denk ik dat ze ook in de winkel te verkrijgen zijn.

Ik wil eigenlijk gewoon eventjes rondkijken. Vorig jaar kwam ik bij de DM al veel kalenders tegen namelijk, en de Lidl heeft er ook een aantal natuurlijk. Niet specifiek ergens naar op zoek dus, wil gewoon eens neuzen